Підвести підсумок про вивчені звуки. Закріплення знань про звукове значення букви Рр «ер». Опрацювання тексту «Ранок біля річки». Словниково – логічні вправи. Закріплення знань про диких тварин лісу. Мета




Дата конвертації20.11.2018
Розмір0,91 Mb.
Підвести підсумок про вивчені звуки.Закріплення знань про звукове значення букви Рр «ер». Опрацювання тексту «Ранок біля річки». Словниково – логічні вправи. Закріплення знань про диких тварин лісу.

Мета: удосконалювати навички читання слів і речень з буквою Рр «ер», навички звукобуквеного аналізу; розвивати зв’язне мовлення учнів, фонетичний слух, виховувати любов до природи.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Встали дружно

Підтягнулись.

Соченку всі потягнулись.

Нахились – вправо, вліво,

І за парти сіли вміло.



ІІ. Мовленнєва розминка

  • Сьогодні на уроці ми з вами відправляємось у подорож до осіннього лісу.

  • А хто живе у лісі? (У лісі живуть тварини).

  • А які саме тварини живуть у лісі? (Дикі).

  • Чи відрізняться дикі тварини від свійських?(Дики тварини самі про себе піклуються, а за свійськими піклуються люди).

  • Вірно , у нашій подорожі ми зустрінемось з вами з тваринами осіннього лісу.

  • І першого кого ми з вами побачили, це лисичка. Вона просить вас подивитись уважно на картинки і озвучити їх. (На картинках: ліс, дятел, річка)

  • Як шумить ліс? (Шииии).

  • Як стучить дятел по дереву? (Тук, тук)

  • Як шумить річка? (Ших, ших).

  • Які звуки ви назвали? (Це немовні звуки).

  • Чим відрізняються мовні звуки ві немовних? (Мовні ми вимовляємо, а немовні чуємо).

  • Вірно. Лисичка за вас рада, що такі молодці, а вмієте розрізнювати, звуки.



ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Закріплення матеріалу

  • Що ж вирушаємо далі, і по дорозі нас зустрічає Вовчик. Він хоче з вами пограти у гру «Продовжить речення».

  • Я буду починати речення, а ви його продовжить. Граємо?

  • Мова це….( звуки, букви, склади, слова, словосполучення, речення, текст).

  • Вірно, а хто мені скаже, скільки голосних звуків в українській мові? (Шість).

  • Назвіть їх. ( а, у, о , и, і, е).

  • Який з цих звуків завжди пом’якшує попередній приголосний звук.(Звук і).

  • Граємо далі.

  • Речення це – (закінчена думка).

  • За метою висловлення речення бувають ? ( розповідне, питальне, спонукальне).

  1. Робота над розвитком зв’язного мовлення.

  • Молодці ви гарно працювали и Вовчик вами пишається, що ви такі розумні дітки.

  • Вирушаємо далі , а на зустріч нам вже поспішає Зайчисько, у нього для нас завдання. Треба скласти речення до малюнків, але не поспішайте, перше речення будуть розповідне, друге питальне, а третє спонукальне. Подивиться уважно на картину, подумайте і складіть розповідне речення. (На картині осінній ліс і дощ). Діти складають речення. Прийшла осінь. Настала осіння пора. До нас завітала осінь.)

  • Молодці, а зараз складіть питальне речення? (Яка пора року на картині?)

  • Молодці, ви гарно працюєте. Ну і залишилось скласти спонукальне речення? Чому спонукальне речення має таку назву? (Тому що воно спонукає нас до дії). Вірно. Складіть речення до цієї картини.(Діти, бережіть природу!)

  1. Фізхвилинка

- А хто це до нас біжить. Так це (Рись). На минулому уроці ми вчили віршик про рись. Давайте з вами встанемо розкажемо і покажемо наш віршик.

Тихо лісом ходить рись.

Будь уважним! Стережись!


  1. Робота над словами, звуковий аналіз слів. Робота з Навчанням грамоти.

  • Рись промайнула, а на дереві знань нас з вами вже чекає Тітонька Сова, вона хоче вас перевірити, чи знаєте ви звуковий аналіз слів.

  • Відкрийте блокнот з навчання грамоти картка 17, ми працюємо з вами з малюнками, нам потрібно їх підписати і зробити звуковий аналіз слів.

  • Назвіть перший малюнок, це (рак), зробимо звуковий аналіз цього слова. Учень з місця відповідає. Звук (р) твердий, дзвінкий приголосний, позначаємо його однією рисочкою, звук (а) голосний, позначаємо кружечком, звук (к) , глухий, приголосний, позначаємо однією рисочкою. Наголос, на (а), один склад.

  • Другий малюнок це –курка, допишіть букви, зробіть звуковий аналіз слів. Два склади. Наголос на перший склад.

  • Третій малюнок кран.

  1. Самостійна робота по варіантам.

Перший ряд працює з малюнком морква, другий ряд з малюнком ворона, а третій ряд зі словом равлик. Троє учнів працюють біля дошки.

  1. Перевірка.

ІV. Фізхвилинка.

Вітер віє нам в ліце.

Захиталось деревце.

Вітерець все тише,тише.

Деревце все нижче, нижче.

V. Робота з Букварем ( с. 54 – 55)і

- Тітонька Сова пишається вами, як і я тому наша подорож продовжується, і ми з вами рушаємо до лісового озера. А в допомозі нам буде наш найкращий друг це Буквар.

Розкажіть мені ,будь ласка, як треба себе поводити з книжкою?



(Книжку треба берегти, не рвати, не кидати).

  • Що дають нам книги?(Книги дають нам знання).

  1. Читання слів у табличках

  • Відкритий сторінку 54 вашого букварика

  • Прочитайте слова у табличках.

  • Яка спільна частина у словах першої таблички? (ран)

  • Прочитайте слова у другій табличці. Почитайте найдовше слово. (карасів) Прочитайте найменше слово.(раки). Що спільного у карасів и раків? (Вони живуть у річці).

  • 2. Гра «Конструктор»

  • Прочитайте слова, утворені із букв слова скоромовка.

  1. Читання слів у стовпчиках

  • Як написані слова другого стовпчика? (З великої букви)

  • Чому ці слова написані з великої букви?( Тому що це ім’я)

  • Які слова ми ще пишемо з великої букви? (Прізвища, по батькові, назви міст, озер, вулиць).

  1. Бесіда за сюжетним малюнком

  • Хто зображений на малюнку?

  • Що робить дівчинка?

  • Які квіти вона поливає?

  • До якої природи належать квіти? ( до живої)

  • Назвіть ознаки живої природи.

  • Що необхідно для того , щоб рослина росла. ( Світло, тепло, вода)

  1. Читання рукописного тексту

Так з’ясовується, чи вміють впізнавати букви у рукописному варіанті. Читання хором.

  1. Бесіда за сюжетним малюнком (с. 55 )

  • Де відпочивають діти?

  • Що вони роблять?

  • Кого ви ще бачите на малюнку?

  1. Читання тексту «Ранок коло ріки» вчителем

  1. Читання тексту учнями.

  2. Робота по тексту.

  • Коли діти пішли на річку?

  • Як було навкруги?

  • Що було на траві?

  • Кого ловив Романко?

  • Кого ловив Руслан?

  • Де сиділа Мурка?

  • Хто покликав Мурку?

  • Що Руслан дав Мурці?

  • Молодці , ви не тільки вмієте добре читати, а також уважно слухати.

VI. Розвиток асоціативної пам’яті

  • Наша подорож підходить к завершенню, і останній хто хотів би з вами ще попрацювати, це Ведмежа, йому скоро лягати спати, і прокинеться він , коли ми з вами вже вивчимо усі букви, а зараз він перевіре, чи пам’ятаєте ви всі вірші , які вивчили за цей час. На екрані буде з’являтись буква, а ви повинні розказати віршик на цю букву.

  1. Гра «Вірші»

Підсумок

  • Де ми з вами подорожували?

  • Кого ми побачили?

  • Чи подобалось вам працювати зі звірами?

  • Що нового ви для себе взяли з цього уроку ?

  • Дякую всім за урок, всі гарно працювали. Встали дружно .






























































Урок

навчання грамоти

закріплення знань про звукове значення букви «ер».

Опрацювання тексту



«Ранок біля річки».


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка