Підвищення ефективності уроку математики




Скачати 16,31 Kb.
Дата конвертації09.12.2018
Розмір16,31 Kb.

Не так важливо, чого навчають у школі, а важливо інше, як саме навчають. Одне положення, яке учень справді зрозумів, має більшу цінність, ніж десять формул, які він вивчив напам’ять і навіть вміє застосовувати, але не зрозумів їхнього справжнього сенсу.

  • Не так важливо, чого навчають у школі, а важливо інше, як саме навчають. Одне положення, яке учень справді зрозумів, має більшу цінність, ніж десять формул, які він вивчив напам’ять і навіть вміє застосовувати, але не зрозумів їхнього справжнього сенсу.
  • Макс Планк

Проектуємо урок разом

  • Усі сучасні технології успішно реалізуються, якщо педагог здійснює планування навчального змісту на весь навчальний рік, виділяючи при цьому стрижневі лінії

Чинники впливу на розвиток уроку як форми організації навчального процесу

  • Розвиваюча
  • мета
  • Виховна
  • мета
  • Навчальна
  • мета
  • Мета уроку

Оголошення теми та мети уроку

  • Потрібно, щоб усі учні вже із самого початку ясно бачили мету з усіма проміжними ланками й прагнули досягти її.
  • Я.А. Коменський

Типи уроків

  • Урок засвоєння нових знань
  • Урок формування та вдосконалення вмінь і навичок
  • Уроки закріплення (застосування) знань, умінь і навичок(уроки повторення)
  • Урок систематизації й узагальнення знань
  • Уроки перевірки та коригування знань, умінь і навичок
  • Комбінований урок

Сучасний урок -

  • це витвір мистецтва, в якому присутні і краса і натхнення думки, і радість пошуків, створені спільними зусиллями учня і вчителя.
  • Урок – час інтенсивного духовного спілкування педагога з вихованцями

Новаторські форми занять

  • Урок - лекція
  • Семінарське заняття
  • Урок - конференція
  • Урок-диспут
  • Урок-залік
  • Практичне заняття
  • Інтегрований урок
  • Урок-ділова гра
  • Урок-гра тощо
  • Структура уроку
  • Запис в журнал
  • Привітання
  • Підготовка учнів до уроку
  • Перевірка присутніх
  • Перевірка домашнього завдання; актуалізація опорних знань
  • Методи опитування
  • Форма опитування
  • Прийоми
  • Біля дошки
  • Індивідуальна
  • Тестові завдання
  • З місця
  • Групова
  • Комбінований
  • Фронтальна
  • Самостійні роботи
  • Ущільнений
  • Письмова
  • Програмований
  • Оголошення теми
  • та
  • мети уроку

Мотивація навчальної діяльності

  • Це винятково важливий компонент не лише навчання, але й будь-якої людської діяльності. Є мотив - є бажання виконувати й доводити до завершення цю діяльність

Робота вчителя на уроці без мотивації учнів та без їх особистісних потреб – рівноцінна роботі в порожній аудиторії

  • Робота вчителя на уроці без мотивації учнів та без їх особистісних потреб – рівноцінна роботі в порожній аудиторії

Етап засвоєння нових знань

  • Подання матеріалу в словесній формі(розповідь
  • (лекція, повідомлення, пояснення),
  • таблицях, схемах
  • Організація уваги учнів

Закріплення, повторення, контроль отриманих знань

  • Домашнє завдання
  • Прийоми
  • Диференційоване
  • Випереджальне

Диференційоване домашнє завдання

  • Певний обсяг роботи пропонується виконати всім, а більш складні творчі завдання - бажаючим

Дуже корисне домашнє завдання

  • Скласти до вивченої теми певну кількість репродуктивних запитань і творчих завдань;
  • Підготуватися до конкурсу “шпаргалок” з вивченої теми

Випереджальне завдання

  • Найбільш сильним учням пропонується підготуватися за темами, які будуть вивчатися. На уроках такі учні можуть виступати в ролі консультантів

Шляхи підвищення ефективності уроків математики

  • Раціональний вибір мети і завдань уроку, його змісту і структури.
  • Застосування методів і прийомів активного навчання учнів.
  • Вміле поєднання колективних, групових та індивідуальних форм навчання на основі диференціації.
  • Систематичне використання різних видів самостійної роботи учнів.
  • Зв’язок теоретичного матеріалу і задач. Посилення прикладної спрямованості.
  • Використання сучасних засобів навчання.
  • Удосконалення міжпредметних зв’язків.
  • Удосконалення форм і методів контролю навчальних досягнень школярів.

Як можна зекономити час на уроці

  • Роздавальний матеріал. Зошити з друкованою основою.
  • Таблиці, опорні конспекти, мнемонічні правила.
  • Використання шаблонів, графіків, фігур .
  • Робота за готовими рисунками.
  • Планування завдань уроку.
  • Раціональне поєднання кількох окремих тем при вивченні.
  • Використання математичних символів, скороченого запису при розв’язуванні задач.
  • Застосування тестового контролю на проміжних етапах уроку
  • Використання ІКТ, інноваційних методів.

Аспекти, що суттєво впливають на результативність уроку математики

  • Поведінка вчителя має бути виваженою та передбачуваною.
  • Позитивна атмосфера уроку.
  • Формування навичок спілкування у навчальній діяльності.
  • Розвиток математичного доказового мовлення.
  • Розвиток сприйняття математики як частини культури людства, розвитку суспільства.
  • Створення позитивної навчальної мотивації.
  • Формування в учнів позитивного навчального досвіду незалежно від рівня успішності.

Важливо на уроках математики систематично використовувати історичний матеріал, який:

  • Підвищує інтерес до вивчення предмету.
  • Стимулює потяг до наукової творчості.
  • Пробуджує критичне ставлення до фактів.
  • Формує уявлення про математику як складову загальнолюдської культури.
  • Орієнтація на національні вартості, зокрема використання на уроці відомостей про життєвий та творчий шлях українських учених-математиків, веде до відновлення й оздоровлення духовного коріння людини.

Засоби створення умов для пізнавальної активності учнів:

  • Сприяння зацікавленості кожного учня в роботі класу.
  • Використання різних форм та методів організації навчальної діяльності учнів.
  • Створення педагогічних ситуацій, в яких кожен учень проявляє самостійність та ініціативу.
  • Використання різних видів пізнавальної активності.
  • Оцінювання діяльності учня не лише за кінцевим результатом, а й у процесі роботи.

Стародавні римляни вважали, що корінь навчання – гіркий, проте спокуса отримати солодкі плоди спонукає рухатись учня вперед, особливо, коли вчитель є його союзником.

  • Стародавні римляни вважали, що корінь навчання – гіркий, проте спокуса отримати солодкі плоди спонукає рухатись учня вперед, особливо, коли вчитель є його союзником.

І найголовніше

  • За час своєї професійної діяльності учитель дає ( в середньому ) більше 25 тисяч уроків. Ці уроки повинні бути добре підготовлені, повинні сприяти розвитку учнів, виховувати потребу і здатність до навчання упродовж всього життя.
  • Крім того, кожен урок повинен у той же час приносити успіх учителю, даруючи йому почуття радості, задоволення своєю професією.

Найкраща помилка та, якої допускаються у навчаннi. Г.С.Сковорода

  • Підсумок
  • Учитель і учень ростуть разом. Немає нічого , що не долалось би працею.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка