Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень



Скачати 56,22 Kb.
Дата конвертації07.11.2018
Розмір56,22 Kb.
Тема: Питальні речення.Розділові знаки в кінці питальних речень.

Мета: дати уявлення про питальні речення, формувати навички інтонування питальних речень та вміння ставити логічний наголос; учити ставити запитання, закріплювати навички будувати діалог, розвивати інтерес до навчання, мовлення та мислення, вміння аналізувати, творчу уяву; виховувати старанність у навчанні, бажання прийти на допомогу, любов до природи.

Обладнання: малюнок Метелиці, мікрофон, сніжинки із завданнями, картки для індивідуальної та групової роботи, малюнок контрабаса, тематичні словники, аудіозаписи звучання контрабасу та П.Чайковського "Лютий"( із циклу "Пори року",крейдові записи

ХІД УРОКУ

І.Організація учнів до уроку

Весела пісенька дзвіночка покликала нас на урок.

Я бачу ваші милі личка і очі з безліччю думок.

Ми помандруємо в світ чудовий,що гордо мовою зовуть.

З собою кмітливість і увагу в дорогу взяти не забудь.

-Отже, розпочинаємо наш урок. Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

- Я також хочу, щоб наш урок виявився для всіх цікавим і корисним. А щоб нам усе вдалося, девізом нашого уроку будуть такі слова :

Я - особистість творча.Я думаю, аналізую. Я висловлюю свої думки. Я все хочу знати.

-Я бажаю вам усім успіху і хочу ще раз нагадати: не бійтеся помилитися. Не помиляється лише той, хто нічого не робить.Не бійтеся відповідати, навіть, якщо ви не зовсім впевнені, що ваша відповідь правильна.

ІІ.Актуалізація знань учнів. Повторення вивченого про речення

1. Відгадування загадки.

-Діти, ви вже побачили,що у нас сьогодні на уроці гості.А я запросила ще одну гостю.Щоб дізнатися, хто вона, нам треба відгадати загадку:

Вона взимку лиш буває,мете, хурделить і кружляє,

стелить білу постіль. Хто завітав до нас у гості?

-Так, діти, це - заметіль. ЇЇ запросила до нас на урок я, а знаєте, чому? Зима вирішила в цьому році не поступатися місцем весні. Діти, ви любите зиму? А хочете, щоб зима тривала круглий рік? Тому ми домовилися із Зимою, якщо ми виконаємо всі завдання Заметілі, вони повернуться на північ, а до нас нарешті прийде Весна і принесе нам довгоочікуване тепло.

2. Гра "Мікрофон".

- На першій сніжинці завдання: розказати,що ми вже вивчили про речення.

-Речення - це...(слово чи декілька слів,пов"язаних між собою за змістом).

-Речення виражає...( закінчену думку).

-Нове речення завжди починаємо писати з ...(великої букви).

-У кінці речення ставиться...(крапка, знак питання чи знак оклику).

-Розповідні речення - це речення, в яких про щось...(повідомляється, розповідається).

-За інтонацією розповідні речення бувають...(неокличні та окличні).

-У кінці розповідних неокличних речень ставиться...(крапка).

-У кінці розповідних окличних речень ставиться...( знак оклику).

-Діти зліпили - це речення?Доведіть свою думку.Добавте слово чи декілька слів, щоб вийшло речення. Які речення ви склали? А я,коли спитала у вас,які речення ви склали, сказала розповідне речення?

ІІІ. Повідомлення теми, завдань уроку

- Отже, діти, речення бувають не тільки розповідні.Сьогодні на уроці ми постараємося дізнатися якомога більше про питальні речення, дізнаємося, які розділові знаки ставляться в кінці питальних речень, будемо вчитися ставити запитання та давати на них відповіді.



ІУ.Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1.Хвилинка каліграфії.

-Наша гостя вже побачила, що ми гарно вміємо відповідати на запитання, а тепер хоче побачити, чи вміємо ми гарно писати.

Написання букв Зз та з"єднань за оз зл зв із ззя, слова "заметіль".

2.Добір синонімів до слова "заметіль".

Заметіль - завірюха, завія, хуртовина, метелиця, віхола,хуга, сніговій, сніжниця, хуговій.

3.Звуко-буквений аналіз слова "заметіль"

4.Робота за підручником( вправа 1,с.132)

Слухання вірша.Робота з тематичними словничками, знаходження значення слова "контрабас"( с.66),слухання аудіозапису звучання контрабасу.

-Скільки речень у цьому вірші? Прочитайте розповідні речення.Знайдіть речення, в яких про щось запитується.Прочитайте їх з питальною інтонацією. -Який знак стоїть у кінці цих речень?

5.Опрацювання правила.

-А чи знаєте ви, як називаються такі речення?Якщо ні, вам на допомогу прийде ваш помічник - підручник.Прочитаємо правило і дізнаємося, як називаються речення, які ми сьогодні вивчаємо.

-Яке ж речення називають питальним?

-Який знак ставиться у кінці питального речення?



6.Виконання вправи.

СТРУМОК


-Ти куди біжиш, струмок?

-Через поле у ярок.

-І зупинишся в ярку?

-Ні, звідтіль - в Десну-ріку!

-У цьому вірші автор запитує, а струмок відповідає. Пригадайте, як називається розмова двох осіб?(Діалог).

У.Закріплення та осмислення нових знань

1.Робота в парах.

-Запитайте в сусіда по парті, що зображено на малюнку, а він вам буде відповідати. Запишіть свій діалог.



2.Слухання аудіозапису П.Чайковський «Лютий» (із циклу «Пори року»)

-Що ви собі уявили,слухаючи музику?



3.Хвилинка релаксації.

4.Робота в групах.

Скласти зі слів розповідне речення і поставити до нього декілька запитань.

1 група.Пухнаста сніжинка сіла на долоню.

2 група.Діти зліпили кумедного сніговика.

3 група.Голодний горобчик прилетів до годівнички.

5.Бесіда про допомогу пташкам узимку.

6.Робота з деформованим текстом.

куди це летять пташки діти повісили в саду годівничку чим там можна поживитися



7.Гра"Впіймай питальне речення".

-Хто це мамі розказав, що в калюжу Боря впав?

-Горобці, то ви сказали?

-Ми в сусідній двір літали!

-Котик Мурчик, ти сказав?

-Я з горища не злізав.

-Песик, може ти сказав?

-Кісточку я догризав і нічого не казав.

Не казали й горобці-розказали все...штанці.

УІ. Рефлексія

-Діти, нам пора закінчувати наш урок.Чи сподобався він вам? Що вам найбільше сподобалося на уроці?

-Оцініть свою роботу на уроці. Хто працював активно, старанно, творчо, без помилок – підніміть велику сніжинку; працював і старався, але іноді припускався незначних помилок – підніміть сніжинку середнього розміру; хто працював нижче своїх мож- ливостей, був неуважний – маленьку.



УІІ.Завдання додому

Вивчити правило на с.133, виконати вправу 3 на с.134
Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка