План роботи бібліотеки Харківського професійного ліцею машинобудування на 2016-2017 навчальний рік




Дата конвертації01.02.2018
Розмір0,59 Mb.
ЗАТВЕРДЖЕНО

Директор

Харківського професійного

ліцею машинобудування

__________ Т.І. Ковальова

ПЛАН РОБОТИ

бібліотеки Харківського професійного ліцею машинобудування

на 2016-2017 навчальний рік
1. Аналіз роботи бібліотеки у 2015-2016 навчальному році
Виконуючи основні функції бібліотеки – інформативно-просвітницьку і духовну – бібліотека Харківського професійного ліцею машинобудування активно підтримує освітній процес та спрямовує свою роботу на озброєння педпрацівників та учнів навичками систематичної роботи з джерелами інформації, сприяє інформаційному забезпеченню усіх аспектів навчально-виховного процесу.

У 2015-2016 навчальному році бібліотека проводила роботу, яка базувалась на принципах ціннісних орієнтирів розвитку особистості учня: гуманізму, моральності, толерантності, працелюбності та відповідальності, здорового способу життя. Основними напрямками роботи бібліотеки були:



  • реалізація державної політики в галузі загальної освіти, розвитку та удосконалення навчально-виховного процесу;

  • виховання в учнів культури та шанобливого ставлення до книги, як головного джерела знань;

  • виховання в учнів інформаційної культури, вміння користуватися бібліотекою, її послугами, книгою, довідковим апаратом;

  • забезпечення росту професійної компетентності педагогічних працівників, озброєння їх знаннями сутності сучасних освітніх та виховних технологій;

  • сприяння різними формами та методами бібліотечної роботи самоосвіті учнів та вчителів, формування навичок свідомого, осмисленого добору інформаційних джерел, систематизації та оцінки інформації;

  • задоволення потреб учнів, пов’язаних з розвитком інтересу до обраної професії та її освоєння;

  • використання інноваційних технологій та методів проектної діяльності у роботі бібліотеки;

  • оновлення електронної бази даних книжкового фонду бібліотеки.

Навчальний рік почався з переоформлення картотеки читацьких формулярів у зв’язку з переведенням учнів на наступні курси навчання та зарахування учнів першого курсу в ліцей. Була, також, проведена робота з ліквідації читацької заборгованості, організовані екскурсії до бібліотеки для першокурсників, ознайомлення їх з «Правилами користування бібліотекою та книгою», забезпечення підручниками на навчальний рік згідно із навчальними планами та програмами.

У травні та червні були зібрані підручники, проведено їх інвентаризацію.

Протягом року велика увага приділялась індивідуальній роботі з читачами. Під час видачі літератури проводились рекомендаційні бесіди з учнями, консультації щодо вибору літератури біля книжкових полиць, бесіди про прочитану книгу, бібліотекар намагався якнайкраще задовольнити потреби читачів у художній, навчальній, довідковій та іншій літературі. Для цього випускалося чимало рекомендаційних списків, які (в друкованому вигляді) знаходяться на абонементі та на сайті бібліотеки ліцею (у електронному вигляді).

Проводилась масова робота з популяризації книги: книжкові виставки (у тому числі – віртуальні – розміщуються на сайті) та бесіди поряд із ними з учнями про творчість письменників, випуск листівок, дайджестів, порад, повідомлень про книги та ювілейні дати письменників, проведення читацьких конференцій, тематичних вечорів, презентацій тощо.

На початку навчального року проводилась робота по забезпеченню викладачів та майстрів виробничого навчання робочими навчальними планами, програмами, підручниками, навчально-методичною літературою.

Протягом року своєчасно проводилося інформування педагогічних працівників та учнів про новинки літератури. Для цього використовувались такі засоби: індивідуальне інформування викладачів та майстрів виробничого навчання про надходження нових підручників, програмної літератури, методичної літератури; зразки нової літератури для учнів виставлялися у читальному залі на стендах, книжкових виставках; проводилися «Дні інформації»; було організовано постійно діючи книжкові виставки «Новинки літератури на допомогу викладачам, майстрам та класним керівникам» та «Інноваційні технології від А до Я» (новинки методичної літератури); відповідну інформацію було розміщено на сторінці бібліотеки на сайті ліцею, інформація про нові надходження друкувалася на сторінках електронної газети.

Проводилась спільна робота бібліотеки ліцею та педагогічного колективу щодо збереження фонду підручників: організація видачі та прийому підручників, робота з ліквідації заборгованості підручників.



Бібліотека надавала постійну допомогу педагогам у підборі літератури для проведення відкритих уроків, класних годин та інших заходів. Разом із викладачами були проведені предметні тижні, тижні з професій, регулярно організовувались книжкові виставки на допомогу навчально-виховному процесу та у відповідності до календаря знаменних і пам’ятних дат.

Постійно проводиться впорядкування інформаційних матеріалів за тематичними добірками, вивчення інформаційних потреб учнів, майстрів та викладачів ліцею (анкетування, тестування), індивідуальне, групове та масове інформування, проведення бібліографічних оглядів книг та періодичних видань, виготовлення та розповсюдження бібліотечно-бібліографічних посібників, рекомендаційних списків, листівок, закладок, дайджестів, буклетів.

Проводилась також краєзнавча робота: поповнювався фонд літератури з Харківщинознавства, продовжувалося ведення краєзнавчої картотеки. Масові заходи з патріотичного виховання учнів присвячувалися нашим землякам, подіям в Україні та Харкові.

Продовжувалась робота над веденням довідково-бібліографічного апарату.

Бібліотека багато уваги приділяє застосуванню у своїй роботі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій:


  • В бібліотеці ведеться автоматизований облік підручників.

  • Бібліотекар практикує проведення бібліотечних уроків з використанням комп’ютерних презентацій. До бібліотечних уроків або масових заходів завжди готується презентація або віртуальна книжкова виставка, яка потім розміщується на сторінці бібліотеки на сайти ліцею.

  • Підключення бібліотечного комп’ютера до мережі Інтернет надає значно більше можливостей для задоволення запитів читачів. Наявність принтера дозволяє швидко роздрукувати необхідну інформацію, вірш або інший невеликий твір, зображення тощо.

  • Учні мають доступ до Інтернету у читальному залі бібліотеки.

  • На сайті ліцею існує сторінка «Наша бібліотека» де можна знайти багато цікавого.

  • Інформація на сайті постійно оновлюється, додаються рекомендаційні списки літератури, постійно поповнюються сторінки «Поради бібліотекаря», «Масова робота бібліотеки».

  • Бібліотекарем було підготовані дайджести та рекомендаційні списки як в друкованому, так і в електронному вигляді;

  • Для користувачів педагогів було підготовані «Календар знаменних та пам’ятних дат» (1-ше та 2-ге півріччя) та посібник «Праздники. Что мы о них знаем?»;

  • В бібліотеці є сканер. Скануються та зберігаються в електронному вигляді цінні, цікаві твори, реферати, вірші, підручники.

Протягом року у бібліотеці були підготовані такі книжково-ілюстративні виставки:



  • «Нові надходження»;

  • «Новинки периодики»;

  • «Мир вокруг нас»;

  • «Гуманізация освіти – крок у майбутнє»;

  • «Харківщина – твій рідний край»;

  • «Моя земля – земля моїх батьків»;

  • «Земле рідна, понівечена скрипка моя» (до Чорнобильської катастрофи);

  • «Правове виховання»;

  • «Поэты, живущие рядом»;

  • «Рубежи боевой славы»;

  • ДоДня скорботи і вшанування пам’яті жертв війни в Україні «22 июня, ровно в четыре часа…»

  • До Дня космонавтики та авіації «Нам разум дал стальные руки-крылья…».

  • Літературний календар (книжково-ілюстративні виставки до знаменних та пам’ятних дат):

  • «Доторкнися до подвигу серцем…» - до 100-річчя від дня народження С.С.Смирнова (1915-1976), російського письменника;

  • «Визначний артист, великий драматург, талановитий режисер, рівного якому наша література не мала…» - до 170-річчя від дня народження І.К. Карпенко-Карого (Тоболевича);

  • «Другий Пушкін» і «російська совість» - до 120-річчя від дня народження С.О.Єсеніна (1895-1925);

  • «Серебряный век. Иван Бунин» - до 145-річчя від дня народження (1870-1953);

  • «Життя та творчість Б.І. Олійника» - до 80-річчя від дня народження (1935);

  • виставка однієї книги М. Мітчел «Віднесені вітром» - до 115-річчя від дня народження американської письменниці (1900-1949);

  • «Це велич твоя, Україно! (ювіляри року, письменники України)»;

  • «Міліонам треба сього слова…» (творчість Т.Г.Шевченка);

  • «Життєві дороги Лесі Українки» тощо.

Бібліотекарем були підготовані також інтерактивні книжкові виставки та рекомендаційні списки, дайджести, які були продемонстровані учням та розміщені на сайті ліцею (сторінка «Наша бібліотека» в розділі «Поради бібліотекаря»):

  • «Це велич твоя, Україно!»;

  • «Європейська інтеграція: шляхом миру та співпраці»; 

  • «Документы свидетельствуют»

  • «За страницами ваших учебников. Биология и химия»;

  • «Правила библиографического описания» - для випускників та викладачів ліцею ;

  • «Ваш надійний порадник і помічник у роботі – журнал «Шкільний бібліотечно-інформаційний центр»;

  • «Періодичні видання – кошик ідей та відкриттів для викладача»;

  • «Корисні сайти для викладачів»;

  • «Кожедуб Иван Никитович» (серия пособий «Герои страны» из цикла «Чтобы помнили»);

  • «Прикоснуться к подвигу сердцем…» - к 100-летию С.С.Смирнова (серия пособий «Писатели-фронтовики» из цикла «Чтобы помнили»);

  • «Юрий Бондарев» (серия пособий «Писатели-фронтовики» из цикла «Чтобы помнили»);

  • «Человек с несгибаемой волей» - к 110-летию Н. Островского та інщі.


Масові заходи:

  • Екскурсія до бібліотеки (1 курс.);

  • Бесіди, лекції:

- лекція «Чорнобиль: учора, сьогодні, завтра»;

- бесіда «Откуда пришла к нам азбука?» - до Дня слов’янської писемності та культури;

- «Наш Основний закон» - до Дня Конституції України;

- бесіда біля книжкової виставки «Листая старый календарь» - знаменні дати травня, ювілейні дати письменників України;

- бесіда із використанням презентації «Наука екологія»;

- лекція із використанням презентації «Маки пам’яті»;

- лекція із використовуванням презентації «Професія – секретар керівника», присвячена Дню секретаря України;

-бесіда із використанням презентації "Человек с винтом. Как Игорь Сикорский вертолет изобрел»;

- бесіди із використання ІКТ на тему: «Толерантное отношение к пожилым людям»; «Подивіться на нас – ми такі ж як і ви…» - до дня інвалідів;

- лекція із переглядом кінофільму «Табак и Мадонна» - для дівчат;

- бесіда для хлопців із використанням ІКТ «Скажемо курінню – НІ!»;

- лекція «Профілактика ВІЛ/СНІДу» - із використанням відео та презентації ;

- «Земля любові й справедливості» - до Всесвітнього дня соціальної справедливості із використовуванням презентації

- «Цікаво про професію» (із використанням презентації для учнів 1-го курсу у рамках тижня з професії «Слюсар-ремонтник, слюсар з ремонту автомобілів») та інші.



  • «Бібліотека Харківського професійного ліцею машинобудування» - до бібліотечного уроку «Путешествие по библиограду» та екскурсії по бібліотеці для учнів першого курса;

  • «Це велич твоя, Україно!» - до першого уроку навчального року;

  • «Правопорушення та покарання» - до тижня права;

  • «История футбола. Энциклопедия спорта», «Интереснейшие факты из жизни футбола и футболистов», «Футбол – гра мільйонів» - до тижня фізичної культури та спорту;

  • «Дети – герои войны», «И один в поле воин», «Наши младшие братья – герои войны», «Война. Память и памятники» (из цикла «Мой город Харьков», історія вулиць міста, які отримали своє ім’я в пам'ять про подвиги воїнів-визволителів) – до тижня військово-патріотичного виховання;

  • «Волшебная ночь с 18 на 19 декабря: традиции Дня святого Николая»;

  • «Україна та її сучасні герої» - до тематичного вечора «Герої не вмирають. Небесна сотня»;

  • «Памятники книге» та інші.

  • Бібліотечні уроки

- «Путешествие по библиограду» (Історія писемності, руська літописна та друкована книга, історія книгодрукування)»;

- «Из глубины векав. Істория письменности»;

- «Библиотеки древние и современные. Бібліотеки України та сучасні тенденції розвитку бібліотек. Правила користування бібліотеками»;

- « Древні книги. Руська рукописна книга»;.

- «Довідково-бібліографічний фонд. Бібліографічний запис та бібліографічні посібники, поняття «бібліографія»;

- «Інтернет – помічник у навчанні» - бінарний бібліотечний урок;

- «Эффективные технологии поиска информации в Интернет, средства ее хранения и обработки на компьютере»;

- «Эти книги знают все» (словари, энциклопедии, справочники);

- «Книга і комп’ютер в інформаційному суспільстві: сучасне і минуле»;

- Урок-бесіда «Чи потрібні книги сьогодні?»;

- бібліотечний урок до Дня слов’янської писемності і культури, Дня рівноапостольних Кирила і Мефодія.


  • Дні інформації:

  • День Інформації для учнів на тему «Читать – это круто!»;

  • «Шкільний бібліотечно-інформаційний центр» на тему: «Інформаційне забезпечення навчального процесу. Інформаційні паспорти предмету»;

  • «Періодичні видання – на допомогу викладачам загальноосвітніх предметів».

  • «Періодичні видання – кошик ідей для викладача»;

  • «Вчителям-предметникам в позаурочний час»;

  • «Періодичні видання – на допомогу викладачам та майстрам виробничого навчання»;

  • «Корисні сайти для викладачів».

  • Тиждень фізичного виховання та спорту:

- Жива газета «Спорт для всіх»;

- Усний журнал «Футбол – найпопулярніший вид спорту у світі»

1 сторінка: «История футбола. Энциклопедия спорта»;

2 сторінка: «Интереснейшие факты из жизни футбола и футболистов»;

- Вікторина «Футбол – гра мільйонів»;

- Книжкова виставка «Бережи здоров’я з молоду», «Спорт протягом життя».



  • Тиждень з професії «Верстатник широкого профілю»:

- Книжкова виставка «Світ професій»;

- Презентація «Цікаво про професію токар. Перші токарні верстати»;

- Рекомендаційний посібник «По сторінкам журналу «Мир техники и технологии» - на допомогу учням та викладачам».


  • Тиждень космосу:

- «Жива газета» - «Вітаємо із Всесвітнім тижнем Космосу!»;

- «Космічний брейн-ринг» серед учнів першого та другого курсів;

- «Зоряними трасами: перші кроки людства в космос» - бесіда-розповідь із переглядом фільму «Валентин Бондаренко – летчик-испытатель, член первого отряда космонавтов», український космонавт, який трагічно загинув так й не потрапив у космос;

- Презентація рекомендаційного списку літератури «Що читати про космос, космонавтів та космічні польоти?» (для учнів ліцею) та огляд книжкової виставки «Дорога в космос»ж



  • Тиждень математики:

- «Жива газета» - «Царица наук приглашает…»;

- Урок-конференція «Математика і поезія – два крила творчості»;

- Бесіда-розповідь «Цікаві факти про математику» - із використанням презентації;

- Бібліографічний огляд нових публікацій для математиків «Шкільний бібліотечно-інформаційний центр – помічник у підготовці та проведенні уроків».



  • Тиждень військово-патріотичного виховання, присвячений річниці визволення України від німецько-фашистських загарбників:

«Жива газета» - «Памяти павших будем достойны»;

Лекція із використанням презентації - «Дети – герои войны»;

Усний журнал «Они сражались за Родину».

- перша сторінка – «И один в поле воин» - присвячувалася подвігам воїнів-героїв, які один на один оставалися перед лицем ворога й воювали не за ради свого життя, а за визволення своєї Батьківщини від лютого ворога;

- друга сторінка – «Подвиг Молодогвардейцев будет жить в нашей памяти»;

- третя сторінка – «Наши младшие братья – герои войны». Про ті подвиги, які робили у війну домашні тварини, захищая тих, кого любили.

Тематичний вечір «Война. Память и памятники» (из цикла «Мой город Харьков»). Історія вулиць міста, які отримали своє ім’я в пам'ять про подвиги воїнів-визволителів.


  • Тиждень «За здоровий спосіб життя»:

  • Лекція із переглядом кінофільму «Табак и Мадонна» - для дівчат;

  • Книжкова виставка «За здоровий спосіб життя» та презентацію до заходів «Табак – враг!»

  • Тиждень інформації та інформатики:

  • День Інформації для викладачів загальноосвітніх предметів «Вчителям-предметникам в позаурочний час» - використання періодичних видань при проведенні позаурочних заходів;

  • Виступ на засіданні методичної комісії класних керівників та майстрів виробничого навчання на тему «Корисні сайти для викладачів» та «Ваш надійний порадник і помічник у роботі – журнал «Шкільний бібліотечно-інформаційний центр». Інформаційне забезпечення навчального процесу».

  • Бібліотечний урок для учнів-випускників на тему «Библиографическое описание. Правила оформления дипломной работы»;

  • День Інформації для учнів на тему «Читать – это круто!»

  • Тиждень права:

- «Жива газета»;

- Відео лекторій «Знай свої права та обов’язки»;

- Брейн-ринг по праву;

- Книжкова виставка «Закон обо мне и мне о законе»;

- Презентація рекомендаційних списків для викладачів та майстрів виробничого навчання «Правове виховання» та «Пам’ятка для підлітків»


  • Тиждень історії :

– Тематичний вечір «Пам’яті героїв Крут»;

– «Мільйонам присвячується» - усний журнал, присвячений Міжнародному дню пам’яті жертв Голокосту із переглядом відео-фільму;

– «Лабіринти історії» - історична вікторина з використовуванням презентації;

– «Цікаві події в історії людства. Лютий» - лекція-розповідь із використанням презентації.



  • Тиждень історії, присвячений відзначенню 25-ї річниці незалежності України «Незалежність. Від 1991-го – назавжди».

- Лінійка, відкриття предметного тижня з історії;

- Конкурс плакатів «Незалежність України очами ліцеїстів»;

- Розроблення туристичних маршрутів “Місцями пам’яті Української державності”.

- Дискусійний клуб: “Невідома Україна. Від дисидентства до незалежності” (обговорення однойменної кінострічки).

- Захист учнівського пошуково-дослідницького проекту “Акт Злуки: відтворення історичної правди”.

- Вікторина: «ДОСЯГНЕННЯ, ЯКІ ЗРОБИЛИ УКРАЇНЦІВ КРАЩИМИ І ПО-СПРАВЖНЬОМУ НЕЗАЛЕЖНИМИ» .

- До предметного тижня було розроблено бібліографічний посібник «Що читати по історії»; презентація та віртуальна книжкова виставка «Карпатська Україна»; книжкова виставка «Моя земля – земля моїх батьків»; здійснено методичну допомогу в підготовці тижня.


  • Тиждень української мови та літератури:

- Книжкові виставки «Ювіляри року. Письменники України», «Моя земля – земля моїх батьків», «Міліонам треба сього слова…» (творчість Т.Г.Шевченка), «Життєві дороги Лесі Українки»;

- «Книжкова скарбниця – перші рукописні та печатні книги Київської Русі» - фото та книжкова виставка

- Рекомендаційні списки на допомогу читачам по життю та творчості Т.Г.Шевченка «Шлях Кобзаря – це шлях народу» та «Незнакомый Тарас Шевченко».

- Інтелектуальна гра «Умники и умницы. Жизнь и творчество Т.Г.Шевченко»;

- Літературний вечір «Ти себе українкою звала» та літературна вікторина по творчості, які були присвячені до 145-річного ювілею видатної української письменниці;

- Усний журнал «Спочатку було слово» (до Дня рідної мови) та вікторина для учнів першого курсу «Знавці української мови»;

- Бібліотечний урок «Первые русские рукописные и печатные книги» із циклу «Книги Київської Русі».

- При проведенні виховних заходів використовувалися відео-роліки із українськими піснями «Мова єднання», документальний фільм «Леся Українка», відеофільми із серії «Обличчя історії» та «Леся Українка – невідоме про відоме»;


  • Тиждень з професії «Слюсар-складальник літальних апаратів»:

- Відео-лекторій «Олег Антонов – человек неба» - про життя та діяльність легендарного конструктора;

- Бесіда із використанням презентації "Человек с винтом. Как Игорь Сикорский вертолет изобрел»;

- Зустріч із працівниками базового підприємства «Моя професія – моя гордість»;

- Тематичний вечір, присвячений 55-ої річниці польоту людини у Космос «Всесвіт нам бентежить мрії…»;

- Бесіда «Космос для вас вреден. О последствиях полетов к звездам» - за однойменною статтею Річарда Холлінгама та книгою Кевіна Фонга, засновника Центру вивчення медицини в екстремальних умовах, в космосі і на великих висотах Університетського коледжу в Лондоні, «Предел. Жизнь, смерть и возможности человеческого тела»;

- Книжкові виставки «Нам разум дал стальные руки-крылья…» та «Потомки Икара»; фотовиставка та презентації: «Человек с винтом – Игорь Сикорский»; «12 апреля – Всемирный день авиации и космонавтики»; «Космос для вас вреден. О последствиях полетов к звездам»; рекомендаційні списки літератури «Астрономия, астрофизика, космонавтика. Ракетная и космическая техника», «В мире интересного – космос и космические полеты» (серия «За страницами ваших учебников»); «Всем, кто любит фантастику» (космическая тематика) та «Кожедуб Иван Никитович. Страницы биографии».



  • Тиждень екологі:

  • Загальноліційна лінійка;

  • Екологічна вікторина «Мир вокруг нас»;

  • Бесіда із використанням презентації «Наука екологія» та перегляду кінострічки «Наша планета» (серія «Екологія»);

  • Тематичний вечір «Авария на Чернобыльской АЭС», присвячений 30-річчю аварії із переглядом однойменного кінофільму та презентації «Наслідки Чорнобильської катастрофи»;

  • Гра для учнів 2-3 курсу – «Екологічний бумеранг»;

  • Книжкові виставки «Моя земля, ти очі повні сліз» та «Екологічні проблеми світу й України» - до екологічного бумерангу;

  • Бібліографічний посібник «Что читають по биологии и экологии» (из серии «За страницами ваших учебников»).

  • «День Пам’яті», присвячений воінам-інтернаціоналістам із використовуванням презентації, відео-фрагментів фільмів, фотодокументів;

  • Святковий захід «З Новим роком!»;

  • «Шоу джентльменів», присвячене 8 Березню «Джентльмены поздравляют дам!»;

  • Тематичний вечір «Правда о курении»;

  • Літературно-музічний салон «Художники пишут войну» (війна очами художників, письменників, музикантів, кінодокументалістів);

  • Пошуково-дослідницький проект «Путешествие по Великобритании», присвяченого року англійської мови в Україні. У рамках проекту проведено:

  1. Захист міні-проекту «”Битлз” - це вічне свято!» із використанням відео-роліків про творчу діяльність групи та їх пісні; до захисту проекта була підготовлена книжкова та фотовиставка «Ми любимо “Битлз”».захист міні-проекту

  2. Захист міні-проекту «Обычаи и традиции Великобритании», у формі однойменного усного журналу.

- Перша сторінка: відео-репортаж про культурологічні та археологічні пам’ятки Великобританії;

- Друга сторінка: «Чим гордяться британці?» - розповідь про досягнення британців у науці та техніці, про значення англійської мови для усього світу (використовувалася однойменна презентація).

- Третя сторінка: «Обычаи и традиции Великобритании».

До захисту проекту були підготовані презентації «Обычаи и традиции Великобритании» та «Англия», підібрано репортаж, відеоролики про Туманний Альбіон та фотовиставка.



  1. Вечір англійської поезії. До вечора було підготовоно: книжкова та фото виставка «Літературна Англія»; презентація «Вечір англійської поезії»; підібрані відео-роліки та уривки із кінострічок, де використовувалася англійська поезія: «Непокоренный»; «Ромео и Джульетта»; «Алиса в стране чудес»; «Завещание сыну» - Киплинг; «Нарциссы» - Вордсворт; «Кода была я…» - стихи Елизаветы – королевы Англии.

4. «Животные Англии» - лекція-исследование. При проведенні лекції використовувалась презентація та відеоролики «Собаки Англиии», «Англичане и их домашние животные», було організовано книжкову виставку та фотовиставку «Наши меньшие братья».

  • Тематичний вечір «Герої не вмирають. Небесна сотня» із переглядом кінофільму «Зима, що змінила нас. Небесна сотня», до вечора було пыдготовоно: презентацію «Україна та її сучасні герої»; виставка фотодокументів про учасників Небесної сотні – харків’ян.

  • Святкування Дня святого Миколая із учнями пільгового контингенту:

- Презентація «Святий Микола Чудотворець»; «Як святкують День святого Миколая в Україні та у світі»;

- Усний журнал «Волшебная ночь с 18 на 19 декабря: традиции Дня святого Николая» із використанням відеострічки «Святий Миколай» та презентаціями



  • До Всесвітнього Дня боротьби зі СНІДом:

- Тематичний вечір «Чума ХХІ століття. Дороги, які ми обираємо…» - із переглядом документального фільму «СНІД», який був показаний 30 червня 2012 року на телеканалах СТБ, ТРК Україна та Перший національний перед благодійним концертом Елтона Джона у Києві .

- Рекомендаційний список та виставка літератури «Бережи здоров’я змолоду!» - до тематичного вечора.

- Лекція «Профілактика ВІЛ/СНІДу» - із використанням відео та презентації.


  • До Дня захисника України та Дня українського козацтва:

- Година слави «І оживає дух козацький» - присвячена Дню українського козацтва;

- Книжковий вернісаж «Подорожуємо козацьким шляхом»;

- Книжкова виставка «Моя земля, земля моїх батьків»;

- Лікція-подорож «Великі козацькі вожді. Подорож сторінками історії»;

- Народознавчій екскурс «Моя хата небом крита, землею підбита, вітром загороджена»;

- Вікторина «Чи знаєш ти історію Українського козацтва?»;

- В навчальних групах проведені інформаційні години «Збройні сили України»; «На варті миру і щастя»;

- Вікторина «Ати-бати, ви тепер солдати. Знавці військової теорії».



  • До Чорнобильськой катастрофи підготовано та проведено:

  • Лекція «Чорнобиль: учора, сьогодні, завтра»;

- Виставка фотодокументів та книжкова виставка;

- Рекомендацийний список «За страницами ваших учебников. Биология и химия».



  • Випускний вечір (разом із викладачами та майстрами випускних груп ліцею).




  1. Основні завдання і напрями роботи бібліотеки

у 2015-2016 навчальному році

Сучасний навчальний заклад «…вимагає докорінного переосмислення усієї системи виховання, оновлення змісту, форм і методів духовного становлення особистості на основі гуманізації життєдіяльності учня, створення умов для самореалізації у різних видах творчої діяльності. Головною метою виховання особистості є підготовка учнів до повноцінного суспільного життя, яке передбачає виконання ролей громадянина, трудівника, громадського діяча, сім’янина, товариша» (Методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році : Додаток до листа Інституту модернізації змісту освіти від 25.07.2016 № 2.1/10-1828).



Тому сьогодні основними завданнями бібліотеки Харківського професійного ліцею машинобудування є:

  1. Піднесення бібліотечної справи на якісно новий рівень, інформатизація бібліотечних процесів, впровадження в роботу бібліотеки нових інформаційно-комунікаційних технологій, навчання користувачів технологіям інформаційного самообслуговування, створення нових та поповнення існуючих баз даних матеріалів, необхідних для забезпечення навчально-виховного процесу.

  2. Сприяння реалізації державної політики в галузі освіти, розвитку навчально-виховного процесу; виховання загальної культури, національної свідомості, шанобливого ставлення до книги.

  3. Надання інформаційно-методичної допомоги учням, педагогам та майстрам виробничого навчання в оволодінні основами наук, їх викладанню і організації навчально-виховного процес.

  4. Координація роботи бібліотеки з педагогами, майстрами виробничого навчання в популяризації книги, в задоволенні інформаційних потреб книгокористувачів, формуванні в них навички читання літератури.

  5. Виховання у учнів інформаційної культури, культури читання; формування вмінь користуватись бібліотекою, її послугами, книгою, довідковим апаратом, базами даних, навчання пошуку інформації у мережі Інтернет та її зберіганню, розвиток творчої думки, пізнавальних здібностей та інтересів. Забезпечення росту професійної компетентності педагогічних кадрів.

  6. Систематична робота бібліотекаря зі збереження, зміцнення та розширення книжкового фонду. Формування ядра книжкового фонду, основу якого складала б українська книга; поповнення фонду краєзнавчими й бібліотекознавчими матеріалами, літературними доробками місцевих авторів.

  7. Популяризація книги, висвітлення роботи бібліотеки на сайті ліцею, постійне оновлення матеріалів, календаря пам’ятних дат, даних про новини бібліотеки, нові надходження, рекомендаційних списків літератури та іншої інформації.

  8. Робота з формування в бібліотеці фонду електронних ресурсів.

  9. Підвищення авторитету бібліотекаря ліцею, збільшення ролі його праці в навчально-виховному процесі.


3. ОРГАНИЗАЦІЯ РОБОТИ З ЧИТАЧАМИ

№ з-п

ЗАХОДИ

Строк проведення

відповідальний

Відмітка щодо виконання

3.1 Організація бібліотечного обслуговування читачів

1.

Провести бібліотечний урок «Знайомство з бібліотекою ліцею» та екскурсія по бібліотеці для учнів 1 курсу.

вересень

бібліотекар




2.

Виявити потреби у підручниках, відповідно по профілю та контингенту учнівських груп.

вересень

бібліотекар




3.

Здійснити комплектування підручників для видачі та забезпечення учнів підручниками.

вересень

бібліотекар




4.

Оформити картотеку читацьких формулярів та перереєструвати читачів.

вересень

бібліотекар




5.

Під час перереєстрації та запису до бібліотеки ознайомити учнів з «Правилами користування бібліотекою та книгою»

вересень

бібліотекар




6.

Організувати абонентне обслуговування читачів художньою, науково-технічною, методичною та іншою літературою. (Допомога читачам у виборі літератури).

протягом року

бібліотекар




7.

Організувати обслуговування користувачів у читальному залі. (Надання читачам кваліфікованої допомоги в доборі літератури, використанні періодичних видань тощо) .

протягом року

бібліотекар




8.

Під час абонентного обслуговування та обслуговування читачів у читальному залі проводити індивідуальні бесіди:

- рекомендаційні бесіди під час видачі літератури;

- про прочитану книгу;

- консультації з вибору літератури біля книжкових виставок тощо.



протягом року

бібліотекар




9.

Організувати прийом підручників від учнів наприкінці навчального року.

травень-червень

бібліотекар




9.

Контрольні показники:

Кількість відвідувань (усього):

Середня відвідуваність за день:

Кількість книговидач (усього):

Середня книговидача в день:


протягом року

планування:

3 507


23

3 590


24




3.2 Масова робота з учнями

1.

Книжкові виставки.

1. Організація та поповнення постійно діючих книжкових виставок:

- Нові надходження. Періодика;

- Харків – трудівник, будівельник, вчений;

- Моя земля – земля моих батьків;

- Закон обо мне и мне о законе;

- Новинки литературы;

- Знай и люби свою профессию;

- Гуманізація освіти – крок у майбутнє;

- Наркоманія – пастка для молоді;

- Алкоголь и подросток;

- Бережи здоров’я змолоду;

- Куточок з охорони праці;

- Куточок бухгалтера;

- Ювіляри року;

- Поэты, живущие рядом;

- Мова - душа народу;

- Вивчайте українську мову.

2. Літературний календар: організація книжково-ілюстративних виставок до знаменних та пам’ятних дат:

- «Фантаст, який ненавидить фантастику» - до 95 років від дня народження Станіслава Лема (1921–2006), польського письменника;

- «Королева детективу» - до 125-річчю від дня народження Агати Крісті (1891–1976), англійської письменниці;

- «Біографії зарубіжних письменників: С. Т. Аксаков» - до 225 років від дня народження Сергія Тимофійовича Аксакова (1791–1859), російського письменника;

- «Життєвий та вторчий шлях Івана Багряного – до 110 річчя від дня народження ;

- «Іван Драч — поет, кінодраматург, політик» - до 80-річчя від дня народження;

- «Релігійний письменник і художник-мислитель» - до 195 років від дня народження Федора Михайловича Достоєвського (1821–1881), російського письменника, публіциста;


- «Історик, риторик, фізик, механік, хімік, мінералог, художник і віршотворець» - до 305 річчя від дня народження Михайла Васильовича Ломоносова (1711–1765), російського вченого-природодослідника, енциклопедиста, поета, художника, історика;

- «Дослідник людських душ» - до 135 річчя від дня народження Стефана Цвейга (Цвайг, 1881–1942), Австрійського письменника, майстра психологічної новели;

- «З любові й муки народжується письменник...» - до 85 річчя від дня народження Григора Михайловича Тютюнника (1931–1980), українського письменника, прозаїка, перекладача, педагога;

- «Співець страждань народних…» - до 195 річчя від дня народження Миколи Олексійовича Некрасова (1821–1878), російського письменника;


- «Його методи дослідження минулого – Історія» - до 255 річчя від дня народження Миколи Михайловича Карамзіна (1766–1826), російського письменника, історика, публіциста, критика;

-«Виховання почуттів» - до 195 років від дня народження Гюстава Флобера (1821–1880), французького письменника;

- «Профессор Толкин, «Инклинги» и хоббиты» - до 125-річчя від дня народження;

- «Алан Мілн – автор книжки про Вінні-Пуха» - до 135-річчя від дня народження;

- «Льюіс Керролл і його країна Чудес» - до 185-річчя від дня народження;

- «Чарльз Діккенс. Життя і творчість» - до 205-річчя від дня народження;

- «Віктор Гюго – лицар Франції, громадянин світу» - до 215-річчя від дня народження;

-«Володимир Бєляєв та його книги» - до 110-річчя від дня народження;

- «Ругон - Маккари. Природна і соціальна історія однієї родини в епоху Другої імперії» - виставка однієї книги (до дня народження Еміля Золя);

- «Бальмонт есть література. А література – есть история» (Марина Цветаева) – до 150-річчя від дня народження;

- «Внук чернокожей рабыни и Маркиза – «отец» трех мушкитеров» - до 215 річчя від дня народження французьського письменника Олександра Дюма (1802-1870).





протягом року

вересень

жовтень

листопад


грудень

січень


лютий
березень
квітень

червень



бібліотекар




2.

Надавати допомогу та приймати активну участь у масових заходах ліцею, виховних заходах в навчальних групах (згідно з планами виховної роботи ліцею, майстрів виробничого навчання та класних керівників).

протягом року

бібліотекар




3.

Прийняти активну участь у підготовці та проведенні свята «День знань»

1 вересня

бібліотекар, актив бібліотеки




4.

Прийняти участь у підготовці та проведенні тематичних вечорів та вечорів відпочинку:

- День Святого Миколая;

- Козацькі розваги;

- Новорічне свято;

- «Бій під Крутами»;

- Свято усіх закоханих;

- Масляна;

- Жіночій день – 8 Березня;

- День слов’янської мови та письменності;

- 9 Травня – День ПЕРЕМОГИ;

- Випускний вечір.

грудень


грудень

грудень


січень

лютий


лютий

березень


травень
травень

червень


заступник психолог, соціальний педагог,

викладачі, майстри виробничого навчання, бібліотекар, актив ліцею та бібліотеки






5.

Провести бесіди та лекції:

- «Правила користування бібліотекою»;

- «Історія проклятого міста» - до Дня пам’яті жертв Бабиного Яру;

- «Торгівля людьми – маєте право знати більше» - до Європейського Дня боротьби з торгівлею людьми;

- «Корупція та відповідальність за корупцію» - до Міжнародного дня боротьби з корупцією;

- «Уроки минулого: Історія Голокосту у світі та в Україні»;


вересень

жовтень

грудень


січень








6.

Провести разом із викладачами предметні тижні:

- Тиждень фізичної культури (до Дня фізичної культури і спорту – 12.09):

1. «Жива газета» - «Спорт для всіх!»

2. «Відкриття малих Олімпійських ігор» - свято фізкультури;

3. «Футбол – гра мільйонів» - вікторина.

- Тиждень з професій «Слюсар-ремонтник, слюсар з ремонту автомобілів» та ПДР (до Всесвітнього дня без автомобілів – 22.09):

1. «Жива газета» - «Наша професія – наша гордість»;

2. «Дорожный экспресс» - игра на знання правил дорожнього руху;

3. «Твоя професія – твоє майбутнє» - зустріч з випускниками ліцею;

4. «Цікаво про професію» - бесіда із використанням презентації для учнів 1-го курсу;

- Тиждень англійської мови (до Європейського дня іноземної мови – 26.09):

1. Тематична лінійка з нагоди відкриття тижня;

2. Конкурс тематичних газет, плакатів;

3. «Funny express» - пізнавально-ігрова програма.



- Тиждень з професії верстатник широкого профілю (до Дня машинобудівника – 28.09):

1. «Жива газета» - «Я – машинобудівник!»;

2. «Я бы в токари пошел, пусть меня научат!» - зустріч із випускниками ліцею та працівниками базових підприємств – учні 1-го курсу;

3 Книжкова виставка «Світ професій» та презентація «Цікаво про токаря»;

4. «По сторінкам журналу «Мир техники и технологии» - на допомогу учням та викладачам» - рекомендаційний список.

- Тиждень астрономії

(до Всесвітнього тижня космосу 04.10-10.10):

1. Відкриття тижня – «Жива газета»;

2. «Астрономічний бій» - інтелектуальна гра;

3. «Зоряними трасами : перші кроки людства в космос» - бесіда-розповідь із переглядом фільму «Валентин Бондаренко – летчик-испытатель, член первого отряда космонавтов»;

4. «Космонавтика : калейдоскоп фактів» - леція-розповідь;

5.Рекомендаційний список «Що читати про космос, космонавтів и космічні польоти?» - для учнів ліцею;

6. Книжкова виставка «Дорога у космос».



- Тиждень предмету «Захист Вітчизни» (до Дня захисту Вітчизни та Дня українського козацтва – 14.10):

1. Тематична лінійка з нагоди відкриття тижня;

2. «Шануймо, бережімо, любім…» - вечір відпочинку до Дня захисника Вітчизни;

3. Віртуальна книжкова виставка «Есть такая профессия – Родину защищать…»;

4. Екскурсія до музею та лекція на тему «Шляхами бойової слави: 7-й Гвардійський штурмовий авіаполк»;

5. Презентація книги В. Емельяненко «В военном воздухе суровом…»;

6. «Гей ви, хлопці, хлопці запорожці!» - інтелектуально-розважальне свято.

- Тиждень математики:

1. «Жива газета» - «Царица наук приглашает…»;

2. «Математика і поезія – два крила творчості» - урок-конференція, 10-й класс;

3. «Хрестики-нулики» - інтелектуально-розважальна гра;

4. «Цікаві факти про математику» - бесіда-розповідь із використанням презентації;

5. Лекція «Українські національні традиції в математиці. Видатні люди та математики».



- Тиждень економіки:

1. Тематична лінійка з нагоди відкриття тижня;

2. «Чотири погляди» - інтегральний урок-конкурс з предметів «Основи правових знань», «Основи галузевої економіки та підприємства»;

3. Театралізована вистава «Економіка за один вечір»;

4. Огляд періодичної преси «Новини економіки» та книжкова виставка;

5. Рекомендаційний список літератури на допомогу учням «За сторінками ваших підручників. Цікава економіка».

- Тиждень інформатики та інформаційних технологій (до Всесвітнього дня інформації – 26.11 та Дня інформатики – 04.12):

1. «Жива газета»;

2. Відкритий бінарний бібліотечний урок «Пошук інформації через Інтернет»;

3. Конкурс на кращого з професії «Я – комп’ютерний геній!»;

4. Вікторина «Знавці інформатики або Професор Фортран запитує…»;

5. Книжкова виставка та огляд літератури на тему «Комп’ютерні технології на допомогу бухгалтеру та секретареві»;

6. «Цікаво про комп’ютер» - лекція-розповідь;

7. «Безпечний Інтернет» - бінарний урок – інформатика + музика.

- Тиждень біології та ОМЗ (до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом – 01.12):

1. Тематична лінійка;

2. Бесіда із презентацією «Цікаві факти з біології людини : цікаво знати»;

3. «Подорож до країни здоров’я» - усний журнал із тренінговим заняттям для підлітків;

4.«Майбутнє – без СНІДу» – зустріч із лікарем;

5. «Знати, щоб жити. Профілактика шкідливих звичок» - круглий стіл;

6. Рекомендаційний список та виставка літератури «Бережи здоров’я змолоду!»

- Тиждень права (до Всесвітнього тижня права – 6.12-10.12):

1.Загальноліцейна лінійка;

2. «Що? Де? Коли?» - вікторина з правознавства;

3.Зустріч із працівниками міліції та юристом ліцею на тему «Злочин та покарання» (правова грамотність підлітка);

4.Огляд літератури та презентація бібліографічних показчиків «Умей сказать НЕТ!(откровенный разговор с подростками») та «Правове виховання»;

5. «Що таке сім’я та шлюб? Правове становище дівчини з народу в образі Наталки Полтавки через призму сучасності» - відкритий бінарний урок правознавства та української літератури;

6. Засідання правового лекторію на тему - «Твої права та обов’язки».



- Тиждень історії:

1. «Люблю я землю Українську» -урочиста лінійка до річниці проголошення Акту Злуки ЗУНР і УНР та відкриття тижя історії;

2. Лекція - «Уроки минулого: Історія Голокосту у світі та в Україні»;

3. «Крути: символ патріотизму й жертовності в боротьбі за державну незалежність України» - вечір-реквієм;

4. «Сама історія дала їм імена. Прізвиська та псевдоніми відомих українців: особа в історії» - бесіда;

5. «Ми єдині і по духу, і по крові» - тематичний вечір до Дня Соборності.



- Тиждень хімії:

1. «Посвящение в химики» - «Жива газета»;

2. «Роль хімії в житті суспільства. Хімія – «за» і «проти» - урок-суд;

3. «Від алхіміків до хіміків» - віртуальна екскурсія до хімічного музею;

4. Книжкова виставка і презентація рекомендаційного списку «За страницами вашого ученика. Химия и біологія».

- Тиждень рідної мови

(до Міжнародного дня рідної мови – 22.01):

1. «Жива газета» до свята;

2. «Солов’їна, барвінкова – українська рідна мова» - тематичний вечір з елементами пізнавальної гри;

3. «Літературна творчість М.Гоголя. Роль українського фольклору у творчості письменника. Фатальна доля генія» - відкритий урок-гра;

4. Бібліотечний урок «Начало книгопечатания на Руси» - до річниці із часу появи першого друкованого в Україні слов’яно-руського «Букваря» І.Федорова.

5. Вистава-конкурс тематичних листівок, газет.

- Тиждень української літератури (присвячується Шевченківськім дням):

1.Загальноліцейна лінійка;

2. «Шевченко і пісня» - захист інтегрованого дослідніцько-пошукового проекту;

3. «Співець духовної сили народу. Поет Борис Олійник» - літературна вітальня;

4. Бесіда до свята Кобзаря: «Роздуми про долю жінки, матері, сестри»;

5. «Педагогічні погляди Т.Г.Шевченка у контексті розвитку освіти» - рекомендаційний бібліографічний список літератури для викладачів ліцею.

- Тиждень світової літератури

(до Всесвітнього дня поезії - 21.03):

1. «Жива газета» - початок тижня;

2. «Сильне, як смерть» - інтегровано-бінарний урок-проект зі світової літератури, української літератури та інформаційних технологій із психологічним супроводом. (тема кохання у творах Г.Тютюника «Три зозулі з поклоном» та О.Купріна «Гранатовий браслет», і водночас є узагальню вальним уроком з теми «Інформаційні технології персональної та колективної комунікації»)

3. День поезії – творчість поетів-ювілярів 2016/2017 року

4. Поети та письменники-ювіляри 2016/2017 навчального року – книжкова виставка-презентація;

5. Віртуальні книжкові виставки з нагоди ювілеїв письмеників.

- Тиждень з професії «Слюсар-складальник літальних апаратів» (до Всеукраїнськогодня авіації та космонавтики – 14.04):

1. Тематична лінійка;

2. Книжкова виставка «Нам разум дал стальные руки-крылья…» та огляд літератури для учнів;

3. Захист проекту «Моя професія – моя гордість» з презентацією з професії, виставкою технічних виробів тощо.

- Тиждень географії та екології (до Міжнародного дня Землі-Матері – 22.04 - та вшанування Чорнобильської катастрофи – 26.04):

1. «Жива газета» - «Цікаві факти із життя землі та географії»;

2. «15 кроків до скарбниці» - інтелектуальна гра з історії та географії;

3. «День Землі» - тематичний вечір.

4. «Чорнобиль – учора, сьогодні, завтра» - бесіда;

5. Екологічна вікторина;

6. Книжкова і фотовиставка виставка «Земля моя, ти очі повні сліз».

- Тиждень з охорони праці (до Всесвітнього дня охорони праці – 28.04):

1. Тематична лінійка;

2. Огляд літератури «Що читати про охорону праці та ТБ. Новинки у законодавстві» - для учнів та викладачів;

3. Розважально-інтелектуальна гра «День охорони праці»;

4. Відкритий урок-зустріч у бібліотеці проводить інженер з охорони праці - «Основні причини та заходи запобігання травматизму на виробництві».


вересень


05.09-10.09
вересень

12.09-16.09


вересень


26.09-30.09

вересень


03.10-07.10

жовтень


05.10-10.10

жовтень


10.10-14.10

жовтень


17.10-21.10

листопад


31.10-04.11

листопад


21.11-25.11

грудень


28.11-02.12

грудень


05.12-09.12

січень


лютий

лютий


березень

березень


квітень

квітень

квітень


бібліотекар, актив бібліотеки, викладач

фізичної культури, актив кабінету
бібліотекар, актив бібліотеки, викладач

фізичної культури, актив кабінету


бібліотекар, актив бібліотеки, викладач

англійської мови, актив кабінету

викладачі спецтехнології, актив кабінету, бібліотекар та актив бібліотеки


викладач астрономії, актив кабінету, бібліотекар, актив бібліотеки

викладач предмету, актив класу, бібліотекар, зав. музею та активи бібліотеки і музею

викладач предмету, бібліотекар, активи кабінету математики та бібліотеки

викладач предмету економіка, бібліотекар, активи кабінету та бібліотеки

викладачі інформатики та інформаційних технологій, актив кабінету, бібліотекар, актив бібліотеки

викладачі предметів, бібліотекар, активи кабінеті та бібліотеки

бібліотекар, актив бібліотеки, викладач права, акти кабінету, лектор із ЦСССД «Благо» Ачкасов Олександр Петрович.

бібліотекар, актив бібліотеки, викладач історії та актив кабінету історії

бібліотекар, актив бібліотеки, викладач та актив кабінету

бібліотекар, викладачі української мови та літератури, актив бібліотеки та актив кабінету

викладачі української літератури, бібліотекар, активи кабінету та бібліотеки

викладач предмету, бібліотекар та активи бібліотеки та кабінету

викладачі та майстри в-н, бібліотекар, активи груп та бібліотеки


викладачі предметів, бібліотекар, активи кабінетів та бібліотеки


інженер та викладач з охорони праці, бібліотекар, активи кабінету та бібліотеки







7.

Підготовити та провести усні журнали:

- «Листая старый календарь» - ювілеї письменників року;

- до Дня слов’янської писемності та культури;

- «Нам разум дал стальные руки-крылья…» - до Дня космонавтики та авіації.



березень

квітень


Бібліотекар, актив бібліотеки, викладачі та майстри в-н




8.

Підготовити і провести тематичні огляди літератури:

- «На допомогу класному керівнику»;

- «Новітнє в машинобудуванні»;

- «Новинки методичної літератури» (за публікаціями журналу «Директор школи. Бібліотека»);

- «Шкільний бібліотечно-інформаційний центр» - на допомогу викладачу-предметнику загальноосвітніх предметів»;

- «Созвездие имен великих. Нобелевские лауреаты в литературе»;

- «За страницами ваших учебников (путешествие по страницам журнала «Техника молодежи»);

- тощо.


протягом року

бібліотекар




9.

Підготовити і провести вікторини, брейн-ринги:

-«Історична вікторина»;

-«Умники и умницы. Жизнь и творчество Т.Г.Шевченко»;

- «Екологічна вікторина» та «Екологічний брейн-ринг».



січень


березень
квітень

бібліотекар,

викладачі,

актив бібліотеки






10.

Підготувати та провести тематичні вечори:

-«Голодомор. 1932-1933 роки»;

-«Пам’яті героїв Крут»;

-«Суд над фашизмом»



листопад


січень

травень

бібліотекар, актив бібліотеки, викладачі-предметники





11.

Проекти:

- «Шевченко і пісня»;

- «Моя професія – моє майбутнє» - на тижнях з професій.


протягом року

бібліотекар, актив бібліотеки




12.

Лекції:

-«Чорнобиль: учора, сьогодні, завтра»;

- «Откуда пришла к нам азбука?» - до Дня слов’янської писемності та культури;

- «Наш Основний закон».


квітень
травень

червень


бібліотекар, викладачі,

актив бібліотеки






13.

Загальноліцейні лінійки:

- «День Знань»;

- Відкриття та закриття предметних тижнів;

- День захисника Вітчизни;

- Присвячені Дням спеціаліста та тижням з професій, яким навчаються у ліцеї;

- Присвячені календарним та святковим датам.


1 вересня

протягом року


бібліотекар та актив бібліотеки




14.

Разом із класними керівниками та майстрами в-н провести відкрити виховні години:

- День Святого Миколая;

- «Рідне слово, материнська мова» - до Міжнародного дня рідної мови;

- «Есть такая професія – Родину защищать»;


грудень


лютий
грудень


бібліотекар, викладачі та майстри в-н, актив бібліотеки та груп




15.

Зустрічі:

- з Харківським поетом;

- з ветеранами Афганської війни, випускниками ліцею;

- з ветеранами Другої світової війни;

- з юристом ліцею на тему «Мої права і обов’язки» (правова грамотність підлітка).


протягом року

бібліотекар, викладачі предметів «Захист Вітчизни» та української мови та літератури, права, актив бібліотеки та кабінетів




3.3 Довідково-інформаційне обслуговування

1.

Провести моніторинг інформаційних потреб користувачів бібліотеки (керівників,учнів та педагогічних працівників) за допомогою опитування .

вересень

бібліотекар




2.

Постійно здійснювати інформаційне обслуговування педагогічних працівників у режимі вибіркового розповсюджування інформації на базі нових надходжень до ДІФу.

протягом року

бібліотекар




3.

Постійно здійснювати інформаційне обслуговування керівників ліцею з використанням елементів диференційованого обслуговування керівників.

протягом року

бібліотекар




4.

Постійно здійснювати масове та індивідуальне інформаційне обслуговування через:

- виставки нових надходжень;

- перегляди літератури, яка надійшла до фонду;

- усне інформування на педрадах або лінійках, зборах тощо;

- газету бібліотеки ліцею «Бібліотечний вісник»;

- сайт ліцею (у розділі «Наша бібліотека»).



протягом року

бібліотекар




5.

Поповнювати постійно діючи книжкові виставки літератури (дивись розділ «Масова робота»).

постійно

бібліотекар




6.

На інформаційному стенді «Ювіляри року» оновлювати інформацію 2-чі на місяць.

постійно

бібліотекар




7.

Постійно поповнювати тематичні папки:

- «Сторінки історії»;

- «Харків, Харків, де твоє обличчя?»;

- «Голодомор»;

-«Славетні імена»;

-«Харківщина поетична»;

- «Антологія таємничих випадків»;

- «Глобус України»;

- «Про нас пишуть»;

- «Сучасний урок: проектування, реалізація, аналіз»;

-«ПТО. Нормативно-правове регулювання». -


постійно

бібліотекар, актив бібліотеки




8.

Регулярно проводити дні інформації для педагогічних працівників: «Новинки бібліотеки (література и періодика)».

протягом року

бібліотекар




9.

Разом із викладачами та майстрами виробничого навчання провести Дні спеціаліста та тижні з професій, яким навчаються в ліцеї (згідно плану масових заходів)

протягом року




бібліотекар, викладачі та майстри виробничого навчання, актив бібліотеки та актив ліцею.




10.

Створювати до засідань педрад, засідань методичних комісій бібліографічні покажчики та рекомендаційні списки літератури за темами засідань.

протягом року

бібліотекар




11.

Підготовити бібліографічні списки на допомогу викладачу (математика, фізика, хімія, біологія), класному керівнику, учню-дипломнику.

протягом року

бібліотекар




12.

Постійно поповнювати літературою методичний кабінет ліцею.

протягом року

бібліотекар




13.

Протягом року постійно здійснювати облік інформаційних заходів, які проводяться у бібліотеці ліцею.

протягом року

бібліотекар




3.4 Формування інформаційної культури особистості учнів

1.

Скласти план та графік проведення бібліотечних уроків по групам, та затвердити його у директора ліцею.

вересень

бібліотекар




4. Бібліотечний фонд

4.1 Організація комплектування фонду

1.

Оформити замовлення на навчальну літературу (згідно бланків-замовлень, які отримує бібліотека від МНЦ ПТНЗ Харківської області)

протягом року

бібліотекар




2.

Укласти договір на отримання літератури від видавництва "ФОЛІО" та книжкові магазин «Books» (за рахунок коштів від макулатури).

протягом року

бібліотекар




3.

Організувати передплату на періодичні видання на 2017 рік.

друге півріччя

бібліотекар





4.2 Комплектування фонду

1

Здійснювати комплектування бібліотечного фонду літературою, нормативно-технічною документацією, навчально-програмною документацією, електронними носіями інформації через МНЦ ПТНЗ Харківської області, видавництво «Фоліо» та книжкові магазин «Books».

протягом року

бібліотекар




2.

Поповнювати фонд неопублікованих матеріалів (сценарії масових заходів, методичних розробок, бібліографічних списків тощо)

протягом року

бібліотекар




4.3 Наукова та технічна обробка літератури

1.

Здійснення обліку (реєстраційного, сумарного та індивідуального), технічної обробки, каталогізації, розміщення всіх видів видань, що надійшли до бібліотеки.

протягом року

бібліотекар




2.

Постійне оформлення «Журналу обліку літератури, що прийнята замість загубленої».

протягом року

бібліотекар




3.

Виявлення зношених, застарілих, втрачених видань. Регулярне оформлення актів на списання літератури.

протягом року

бібліотекар




4.

Систематичне здійснення розстановки літератури за таблицями ББК та обезпилювання літератури.

протягом року

бібліотекар




5.

Оформлення поличних роздільників.

протягом року

бібліотекар




5. Організація довідково-пошукового апарату

1.

Продовжити роботу по створенню електронного каталогу бібліотечного фонду.

протягом року

бібліотекар




2.

Продовжити ведення, поповнення та редагування картотек бібліотеки; створити електронну картотеку ВРІ, електронних підручників та виховної роботи (масові заходи, робота з учнями).

протягом року

бібліотекар




3.

Постійно вести аналітико-синтетичну обробку матеріалів для тематичних картотек з газет та журналів.

протягом року

бібліотекар




4.

Продовжувати вести картотеку облікових карток фонду шкільних підручників.

протягом року

бібліотекар




6. Взаємодія з іншими органами інформації

1.

Постійно підтримувати взаємозв’язки із бібліотекарями інших навчальних закладів ПТНЗ області.

протягом року

бібліотекар




2.

Постійно взаємодіяти із НМЦ ПТО Харківської області.

протягом року

бібліотекар




3.

В разі потреби звертатися за допомогою до ЦБМ в режимі міжбібліотечного абонемента (МБА).

протягом року

бібліотекар




7. Підвищення професійного рівня

1.

З метою підвищення кваліфікації:

- регулярне відвідування семінарів-практикумів бібліотекарів ПТНЗ Харківської області;

- систематичне ознайомлення з новою літературою та з матеріалами розсилки пошукової системи Google з бібліотечній справи та бібліографії;

- постійно підвищувати власний рівень комп’ютерної грамотності;

- постійно відвідувати заходи колег-бібліотекарів ПТНЗ області;

- приймати активну участь у роботі методичних об’єднань ліцею.



протягом року

бібліотекар




8. Організація роботи бібліотечної ради та бібліотечного активу

1.

Залучати актив бібліотеки до роботи:

- Ремонт книг.

- Робота з боржниками(виявлення боржників, інформація класних керівників).

- Видача підручників, робота по доставці нової літератури.

- Обробка нової літератури, що надійшла до бібліотеки.

- Залучення учнів до розробки та проведення масових заходів у бібліотеці та в ліцеї.



протягом року

бібліотекар




2.

Провести заняття з бібліотечним активом на теми:

- Бібліотека. Структура бібліотеки (абонемент, читальний зал, книгосховище)

- Розташування книг в бібліотеці.

- Система каталогів та картотек в бібліотеці, їх призначення.

- Каталожна картка та бібліографічний запис.


вересень


жовтень
грудень

лютий


бібліотекар




3.

Провести практичні занять з активом:

- Бібліографічний запис та написання каталожних карток.

- Розташування книг у фонді.

- Пошук інформації в бібліотеці з використанням традиційних та електронних носіїв.



листопад
січень


жовтень


бібліотекар




4.

Організація допомоги бібліотекарю в санітарний день.

протягом року

бібліотекар




Бібліотекар ліцею Є.І. Кохно


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка