План роботи рмо вчителів фізики та астрономії на 2013 2014 навчальний рік Керівник рмо вчителів фізики



Скачати 126,82 Kb.
Дата конвертації11.12.2018
Розмір126,82 Kb.
ТипПлан роботи
ВІДДІЛ ОСВІТИ

ПОЛОГІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

РАЙОННИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

ЗАТВЕРДЖУЮ

Завідувач Пологівського РМК

___________ А.М.Стольнікова

«_______»__________2013 р.

ПЛАН РОБОТИ

РМО вчителів фізики та астрономії

на 2013 – 2014 навчальний рік

Керівник РМО вчителів фізики

Шведенко В.О.,

Кінськороздорівська ЗОШ І-ІІІ ст.

І. Аналіз роботи РМО вчителів фізики та астрономії за 2012-2013 н. р.

РМО вчителів фізики та астрономії в 2012-2013 н. р. працювало в такому складі: всього членів РМО 30, з них кваліфікаційну категорію мають:



  • спеціаліст – 3;

  • ІІ категорію – 3 ;

  • І категорію – 10;

  • вищу категорію – 14 ;

  • педагогічне звання «Старший вчитель» - 10,

  • педагогічне звання «Вчитель-методист» - 3 .

Протягом 2012-2013 навчального року РМО вчителів фізики спрямувало свою роботу на реалізацію науково-методичної проблеми «Організаційно-методичне забезпечення роботи районного методичного об’єднання через впровадження компетентнісного підходу».

Методична робота з педагогічними кадрами в рамках методичного об’єднання була спрямована на розвиток творчої особистості вчителя, учня. Головні зусилля зосереджено на наданні реальної, дієвої допомоги педагогам навчальних закладів у підвищенні їх професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, яка сприяла б ефективному втіленню інновацій.

На засіданнях РМО були розглянуті теоретичні питання розвитку та вдосконалення педагогічної майстерності вчителя. Засідання РМО вчителів фізики проведені тематичні у формі круглого столу та семінарів з тем «Актуальні проблеми викладання фізики та астрономії та її розв’язання в новому навчальному році», «Шляхами підвищення якості фізичної та астрономічної освіти», «Основна вимога сучасного уроку фізики – до якісних знань через практичні вміння», «Використання у навчально-виховному процесі матеріалів тематичних презентацій про видатного вченого – астрофізика А.Б.Сєвєрного». Під час роботи на засіданнях РМО вчителі фізики представляли власні та учнівські проекти, представлені на Всеукраїнський конкурс «Технік-юніор» у 2013 році, звіти про проведені заходи, присвячені діяльності видатного вченого – астрофізика А.Б.Сєвєрного. Створено сайт вчителів фізики Пологівського району, прикріплений до сайту відділу освіти, молоді та спорту.

Вчителі фізики району взяли активну участь у розробці матеріалів з фізики для 8 класу у проекті «Школа сучасних знань» для організації дистанційного навчання учнів. Підготовлені матеріали (лекції, відеоматеріали, приклади розв’язку фізичних задач, експериментальні завдання, завдання для самостійного розв’язку, тести тощо) розміщено на віртуальній платформі класичного приватного університету.

З метою популяризації курсу фізики, підняття престижу фізичної освіти, пошуку та вдосконаленню роботи з обдарованою молоддю вчителі фізики організували та провели роботу по залученню учнів до участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах, Всеукраїнських фізичних та природничих конкурсах: «Левеня» (193 учасників), «Технік-юніор» (353 учасників), «Астроном-юніор» (132 учасників), «Колосок» (1067 учасників). З кожним роком кількість учасників зростає. Підвищена зацікавленість учнів залишається до природничого конкурсу «Колосок» та «Технік-юніор». Організація роботи по залученню учнів до фізичних конкурсів створила можливість 12 навчальним закладам отримати безкоштовні підписки на газету «Колосочок», 2-м закладам - на журнал «Колосок»».

З профорієнтаційною метою продовжились у 2012 – 2013 н.р. зустрічі учнів 11-х класів, які обрали фізику для вступу у вищі навчальні заклади, вчителів фізики району з деканом та викладачами фізичного факультету ЗНУ.

У листопаді 2012 року підписано договір про співпрацю між відділом освіти Пологівської райдержадміністрації в особі керівника Яковенко Т.С., Пологівською гімназією «Основа» в особі директора Гуглі О.Г. та Запорізьким національним університетом в особі ректора Фролова М.О. Згідно договору на базі Пологівської гімназії «Основа» відкрито Пологівську школу юного фізика. Основною метою Школи юного фізика є підвищення якості освіти учнівської молоді, формування інтересу до природничих наук та фізики зокрема. Учнями Пологівської школи юного фізика стали 65 учнів району. Заняття у школі проводять викладачі університету. Згідно плану були організовані виїзди учнів до Запорізького національного університету для проведення лабораторних робіт.
Всього учасників фізичного конкурсу "Левеня" - 193, майже на 50 учнів менше, ніж у минулому році. найбільша кількість учасників: Пологівська ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 - 33; Пологівська СРШ І-ІІІ ст. № 2 - 21; Семенівська ЗОШ І-ІІІ ст. - 14; Пологівський колегіум № 1 та КРоздорівський НВК по 11 учнів. Не взяли участь Балочкинська ЗОШ І-ІІІ ст., Новокарлівська ЗОШ І-ІІІ ст., Чапаєвська ЗОШ І-ІІ ст. 1 учень в Новоселівській ЗОШ І-ІІІ ст.

Учасників І туру фізичного конкурсу «Технік-юніор» всього 348, відмінний результат отримали 99 учнів, добрий – 94 учня. Найбільша кількість учасників конкурсу «Технік-юніор» стали учні наступних закладів:

Пологівський НВК - 60

Пологівський колегіум № 1 - 42

Пологівська СРШ І-ІІІ ст. № 2 - 38

Басаньська ЗОШ І-ІІІ ст. - 27

Кінськороздорівський НВК - 27

Семенівська ЗОШ І-ІІІ ст. - 27

Пологівська гімназія «Основа» - 24
Балочкинська ЗОШ І-ІІІ ст. – жодного учасника

Новокарлівська ЗОШ І-ІІІ ст. – жодного учасника


Учасників І туру конкурсу «Астроном-юніор» - 132.

Навчальні заклади, які взяли участь в конкурсі «Астроном-юніор»

Пологівська СРШ І-ІІІ ст. № 2 - 30

Басаньська ЗОШ І-ІІІ ст. - 23

Семенівська ЗОШ І-ІІІ ст. - 22

Костянтинівська ЗОШ І-ІІІ ст. 18

Пологівська ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 13

Пологівський НВК 12

Новоселівська ЗОШ І-ІІІ ст. 15

Григорівська ЗОШ І-ІІІ ст. 10

Шевченківська ЗОШ І-ІІІ ст. 4

Кінськороздорівський НВК 4

За результатами ІІ туру конкурсу «МАН-юніор» в номінації «Астрономія» участь взяли лише учні Пологівської СРШ І-ІІІ ст. № 2, ІІ місце посів Верба А., вч. Сиваш Ю.О., ІІІ місце – Сиваш О., в номінації «Технік-юніор» - ІІ місце посів Верба А.

Вчителі фізики активну участь взяли у фаховому конкурсі «Учитель року». За результатами районного конкурсу „Учитель року” 2012 рік

Дадіані І.В. , вчитель фізики Пологівського НВК посіла І місце,

Фомінська Н.В., вчитель фізики Григорівської ЗОШ І-ІІІ ст. – ІІ місце,

Єфіменко Д.В., вчитель фізики Новокарлівської ЗОШ І-ІІІ ст. став лауреатом конкурсу.
Згідно річного плану районного методичного кабінету відділу освіти Пологівської райдержадміністрації була здійснена перевірка стану викладання фізики в Пологівському колегіумі № 1 та Чапаєвському НВК. Перевірки здійснювались шляхом проведення контрольного зрізу з фізики, вивчення документації: класних журналів, календарних планів вчителів, учнівських зошитів, документації з охорони праці у фізичному кабінеті та матеріалів з питань управлінського забезпечення контролю за станом викладання фізики у школах.

У закладах діють кабінети фізики, фізичні прилади збережені, що дає можливість вчителям виконувати практичну частину, навіть при наявності одного комплекту приладів для окремих лабораторних робіт. Оформлення фізичних кабінетів відповідає вимогам.

Фізику в Пологівському колегіумі № 1 викладають:

- Срібна Тетяна Миколаївна, має І кваліфікаційну категорію, 30 років педагогічного стажу,

- Воронін Юрій Геннадійович, має І кваліфікаційну категорію, 22 роки педагогічного стажу,

- Дадіані Ірина Володимирівна, має ІІ кваліфікаційну категорію, 9 років педагогічного стажу.

Викладання фізики здійснюється згідно діючих програм з урахуванням профільності класів. Календарні плани відповідають вимогам програми. На період перевірки відставання від програми не спостерігалось.

Лабораторні роботи оформляються у звичайних зошитах (вч. Воронін Ю.Г.) та зошитах з друкованою основою (вч. Срібна Т.М., Дадіані І.В.). Вірно ведуться записи у класних журналах.

Урізноманітнені форми проведення позакласної роботи з фізики. Щороку учителі фізики організовують проведення тижня фізики. Популярні серед учнів фізичні вікторини, конкурс кросвордів, калейдоскопи. Проведено фізичну гру «Показуха», брейн-ринг, присвячений Дню космонавтики, підготовлено випуск радіогазети.

Учителі фізики організовують роботу із здібними учнями, залучають їх до участі у фізичних конкурсах «Левеня», «Енергія і середовище», «Технік-юніор», «Астроном-юніор», «Колосок», шкільній олімпіаді.


Проте, масової участі учнів у конкурсі не досягнуто. Низькі результати участі вихованців у районному етапі шкільних олімпіад з фізики та астрономії.

Під час перевірки був проведений контрольний зріз знань учнів у 9-А кл. з теми «Електричне поле». З 25 учнів роботу писали 17 учнів. Отримали результати на ДР – 11 (65%), на СР – 6 (35%). Якість знань склала 65 %. 4 учня погіршили свої результати в порівнянні з річним оцінюванням, розбіжність склала 24 %.

До типових помилок слід віднести:


  • допущено невірні записи одиниць вимірювання окремих фізичних величин;

  • учні не вміють вивести кінцеву формулу для знаходження значення електричного заряду із закону Кулона;

  • допущено помилки при обчислення чисел у стандартному вигляді ;

  • не розв’язали задачу на високому рівні на розподіл електричного заряду внаслідок взаємодії.

Причини типових помилок:

  • несистематична підготовка учнів до уроків;

  • учні не засвоїли матеріал щодо розподілу електричного заряду внаслідок взаємодії заряджених тіл.

Фізику в Чапаєвському НВК викладають:

- Цукан Юрій Анатолійович, має І кваліфікаційну категорію, 17 років педагогічного стажу,

- Спудка Віталій Павлович, має кваліфікаційну категорію - спеціаліст, 1 рік педагогічного стажу.

Викладання фізики здійснюється згідно діючих програм з урахуванням профільності класів, у 10 класі фізика вивчається на академічному рівні, в інших – на рівні стандарту. Календарні плани відповідають вимогам програми. На період перевірки відставання від програми не спостерігалось.

Лабораторні роботи оформляються у звичайних зошитах. Вірно ведуться записи у класних журналах.

Для проведення навчальних занять вчителі фізики широко застосовують програмні засоби (Віртуальна фізична лабораторія та бібліотека фізичних наочностей 10-11клас; віртуальна фізична лабораторія та бібліотека фізичних наочностей 7-9 клас), дидактичні матеріали (Збірник задач з фізики 8-10 /Римкевич/, збірник різнорівневих завдань для підсумкової атестації з фізики вид. «Гімназія», Тест контроль + лабораторні робот /Вилях Л.І, Чертіщева М.О./ вид. «Весна»). У кабінеті фізики встановлено комп’ютер, що дає вчителям широко використовувати для тематичних презентацій. Разом з учнями вчителі підготували презентації з тем «Закон всесвітнього тяжіння», «Тверде тіло», «Ядерна енергетика», «Електричний струм у різних середовищах», «Магнітне поле, магнітна взаємодія», «Електромагнітні хвилі», «Сонце», «Планети земної групи», «Планети гіганти».

Урізноманітнено форми проведення позакласної роботи з фізики. Щороку учителі фізики організовують проведення тижня фізики. Учителі фізики організовують роботу із здібними учнями, залучають їх до участі у фізичних конкурсах «Левеня», «Енергія і середовище», «Технік-юніор», «Астроном-юніор», «Колосок», шкільній олімпіаді.

Проте, масової участі учнів у конкурсі не досягнуто. Низькі результати участі вихованців у районному етапі шкільних олімпіад з фізики та астрономії.

Перевірка робочих учнівських зошитів з фізики показала, що на уроках приділяється достатньо уваги розв’язку фізичних задач, формується раціональний конспект з вивченої теми. Поряд з тим, у розв’язках задач часто відсутні короткі пояснення, мало уваги приділено розв’язку якісних задач, графічних задач. У текстах самостійних та контрольних робіт відсутні бали до завдань, що погіршує перевірку робіт для вчителя.

Під час перевірки був проведений контрольний зріз знань учнів у 8 кл. з теми «Кількість теплоти. Теплообмін», вчитель Цукан Ю.А. З 17 учнів роботу писали 14 учнів. Отримали результати на ДР – 3 (22 %), на СР – 7 (50 %), на ПР – 4 (28%). Якість знань склала 22 %. 7 учнів погіршили свої результати в порівнянні з семестровим оцінюванням, розбіжність склала 50%.

До типових помилок слід віднести:

- не виведено кінцевої формули з рівняння теплового балансу ;

- допущено помилки при обчислення чисел у стандартному вигляді ;

- не розв’язали якісних задач на пояснення теплових процесів .

У 10 кл. проведено контрольний зріз з теми «Основи молекулярно-кінетичної теорії», вчитель Спудка В.П. З 20 учнів роботу писали 18 учнів. Отримали результати на ВР – 3 учня (18%), ДР – 5 (27 %), на СР – 8 (44 %), на ПР – 2 (11%). Якість знань склала 45 %. Два учня погіршили свої результати в порівнянні з семестровим оцінюванням, розбіжність склала 11%.

До типових помилок слід віднести:

- не виведено кінцевої формули з рівняння стану для ідеального газу ;

- допущено помилки під час обчислень фізичних величин;

- допущено помилки під час перетворень одиниць вимірювання фізичних величин в систему СІ ;

- допущено помилки у графічних задачах під час побудови графіків для ізопроцесів.
Причини типових помилок:

- несистематична підготовка учнів до уроків;

- учні не засвоїли матеріал на застосування рівняння теплового балансу, рівняння стану для ідеального газу;

- недостатньо часу приділено на уроках розв’язанню графічних задач на застосування ізопроцесів.

Курсову перепідготовку пройшли 6 вчителів фізики .
ІІ. ЗАВДАННЯ РМО ВЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ НА 2013-2014 н.р.
Враховуючи вимоги реформи та державного стандарту базової і повної середньої освіти РМО вчителів фізики вважає головними напрямками в наступному році:


  1. Вдосконалення педагогічної майстерності вчителів фізики.

  2. Вдосконалення використання інноваційних технологій у викладанні фізики.

  3. Посилити практичну спрямованість змісту фізичної освіти, акцентуючи увагу на вивчення явищ, процесів, речовини, з якими стикаються учні у сучасному повсякденному житті.

  4. Формування творчих здібностей особистості учня і вчителя.

  5. Використання та впровадження передового досвіду вчителів району та області.

  6. Вдосконалення профільного навчання з фізики в старшій школі.

  7. Вдосконалення контролю навчальних досягнень у системі загальної середньої школи.

  8. Ознайомлення з новинками методичної літератури.


ІІІ. ЗМІСТ РОБОТИ
З метою удосконалення процесу навчання та забезпечення органічного поєднання теоретичними та практичними занять РМО визначає такі види діяльності у методичній роботі:


  1. Засідання РМО вчителів фізики та астрономії.

  2. Проведення семінарів-практикумів.

  3. Вивчення нормативних документів.

  4. Проведення відкритих уроків.

  5. Взаємовідвідування уроків.

  6. Участь в конкурсах, олімпіадах, турнірах.

  7. Організація самоосвіти.



ІV. ТЕМАТИКА ЗАСІДАНЬ.
І засідання

Серпень, 2013 р.


Тема: «Актуальні проблеми викладання фізики та її розв'язання в новому навчальному році»

Форма проведення: семінар.




  1. Аналіз роботи РМО вчителів фізики та астрономії та основні напрямки роботи на 2013 – 2014 навчальний рік.

Шведенко В.О., керівник РМО вчителів фізики

  1. Особливості викладання фізики та астрономії в 2013-2014 н.р.. Програмове забезпечення у викладанні фізики.

Шведенко В.О., керівник РМО вчителів фізики

  1. Дотримання вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності у кабінеті фізики під час навчально-виховного процесу.

Терещенко Н.Д., методист РМК

4. Про підсумки участі у навчальному проекті «Школа сучасних знань»

Терещенко Н.Д., методист РМК


  1. Про функціонування віртуального сайту вчителів фізики Пологівського

району.

Терещенко Н.Д., методист РМК



ІІ засідання

Листопад, 2013 р.


Тема: «Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій під час викладання астрономії»
Форма проведення: круглий стіл.

Місце проведення:



  1. Використання комп’ютера на різних етапах уроку астрономії.

Стаценко М.І., заслужений вчитель України, ліцей «Лідер»

  1. Моделювання уроків астрономії з використанням мультимедіа.

Шамрай С.П., Новоселівська ЗОШ І-ІІІ ст.

  1. Методика розв’язку відео задач на уроках астрономії.

Стаценко М.І., заслужений вчитель України, ліцей «Лідер»

  1. Астрономічні сторінки Інтернету. Огляд фахових видань з фізики та астрономії.

Шведенко В.О., Кінськороздорівський НВК
ІІІ засідання

Січень, 2014 р.


Тема: «Методичні особливості вивчення законів збереження в умовах профільної диференціації»

Форма проведення: семінар.




  1. Особливості введення законів збереження під час вивчення нового матеріалу.

Сиваш Т.П., Басаньська ЗОШ І-ІІІ ст.

  1. Використання засобів мультимедіа при вивченні законів збереження.

Фомінська Н.В., Григорівська ЗОШ І-ІІІ ст.

  1. Методика розв’язування задач підвищеної складності на застосування законів збереження.

а) на закон збереження імпульсу

Чепель Ю.В., Вербівська ЗОШ І-ІІІ ст.

Славіна О.Т., Костянтинівська ЗОШ І-ІІІ ст.

б) на закон збереження енергії

Плетінь Р.Ф., Пологівська ЗОШ І-ІІІ ст. № 4

Шепель Н.М., Семенівська ЗОШ І-ІІІ ст.



  1. Можливості фізичного експерименту при вивченні законів збереження.

Спудка В.П., Чапаєвський НВК
ІV засідання
Березень, 2014 р.
Тема: «Національне виховання учнів на уроках фізики та астрономії»
Форма проведення: семінар


  1. Висвітлення внеску українських вчених у розвиток природничих наук.

Срібна Т.М., Пологівський колегіум № 1

  1. Українська академія наук України. Основні напрямки діяльності, президенти академії.

Котко Л.Ю., Пологівська ЗОШ І-ІІІ ст. № 4

  1. Лауреати Нобелівської премії в галузі фізики (Г.Шарпак, Л.Д. Ландау).

Єфіменко Д.В., Пологівська гімназія «Основа»

  1. Досягнення українських вчених в освоєнні космічного простору.

Музика С.І., Чубарівська ЗОШ І-ІІІ ст.

  1. Звіти вчителів, що атестуються.



Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка