План розвитку школи




Сторінка1/8
Дата конвертації31.10.2017
Розмір1,79 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8
ПОГОДЖУЮ ЗАТВЕРДЖУЮ

Начальник відділу освіти

Гадяцької РДА Голова Ради школи

_______І.В.Гулей _______Н.В.Тарапата



ПЛАН РОЗВИТКУ ШКОЛИ –

ШЛЯХ РОЗБУДОВИ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

2017-2022 роки

Матеріали підготовлені творчою групою

Качанівської загальноосвітньої школи

І-ІІ ступенів

Гадяцької районної ради

Полтавської області

Качанове – 2016

Качанівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів має майже 40-річну історію, але як любий прогресивний заклад потребує оновлення змісту і форм діяльності. План розвитку школи є документом, яким у найближчі 5 роки буде керуватись колектив школи при організації діяльності. Він був затверджений на засіданні Ради школи (протокол №1 від 01.09.2016 р.) , обговорений на засіданні педагогічної ради і погоджений з районним відділом освіти.



Координатор плану розвитку школи –Носенко Наталія Вікторівна, директор Качанівської ЗОШ І-ІІ ступенів Гадяцької районної ради Полтавської області, «спеціаліст вищої категорії», «старший вчитель», учитель німецької мови.

Склад творчої групи: Лук’яненко Наталія Йосипівна – заступник директора з навчально-виховної роботи, «спеціаліст вищої категорії»,»старший вчитель», учитель фізики і математики; Чирвон Любов Федорівна – «спеціаліст вищої категорії», «старший вчитель», учитель української мови і літератури; Шугай Світлана Олексіївна– «спеціаліст вищої категорії», »старший вчитель», учитель початкових класів; Гаврилко Микола Іванович–голова профкому «спеціаліст вищої категорії», учитель трудового навчання.
Склад робочої групи:

Гриценко Р.Б.

Шакун С.В.

Балагура О.М.

Стрижак Н.М.

Щіпка Ю.П.

Пустовгар В.М.

Щіпка О.І.


Експертна група:

Гулей І.В. – начальник відділу освіти Гадяцької РДА;

Сидоренко Т.О. – директор НМЦ відділу освіти Гадяцької РДА;

Ємець Т.М.– методист НМЦ відділу освіти Гадяцької РДА;

Тарапата Н.В. – голова ради школи;
Човган А.Л.- учениця 9 класу.
ЗМІСТ
І. Аналіз стану навчально-виховного процесу і матеріально-технічної бази…4
ІІ. Концептуальні засади…………………………………………………………..14
ІІІ. План розвитку школи ………………………………………..18


  1. Заходи щодо вирішення адміністративних питань:

- цілі та завдання розвит­ку закладу……………………………………………….18

- мотивація необхідності розвитку закладу………………………………………18

- пошук ресурсів, необхідних для реалізації плану – бюджет, штати…………..18

-план розвитку школи з кадрової політики……………………………………….19

- шляхи здобуття підтримки необхідної закладу з боку владних структур, органів освіти та інших служб…………………………………………………….20

- планування допомоги з боку консультантів, спеціалістів……………………...20

-контроль за реалізацією плану……………………………………………………22

2. Заходи стосовно поліпшення змісту навчального процесу (освітньої підготовки)……………………………………………………………………...…..23

3. Заходи із розвитку управління навчальним закладом………………………...25

4.Заходи стосовно розвитку позитивного психологічного мікроклімату………26

5. Заходи із фізичного і психічного розвитку та оздоровлення колективу закладу (вихованців і вчителів)……………………………………………………27

6. Заходи і критерії оцінювання результатів реалізації плану розвитку закладу30
ІV. Очікувані результати…………………………………………………………..32
V. Додатки…………………………………………………………………………..35


І. Аналіз стану навчально-виховного процесу і матеріально-технічної бази Качанівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Гадяцької районної ради
Сьогодні Качанівська ЗОШ І-ІІ ступенів (станом на 01.09.2016р) – це:

Школа І ступеня: 4 класи, 31 учень.

Школа ІІ ступеня: 4 класи, 42 учні,

Педагогічний колектив налічує 15 осіб: 14 учителів, 1педагог-організатор; 1 бібліотекар.

Вищу педагогічну освіту мають 14 осіб (94 %), неповну вищу – 1 (6 %).

Педагогічний стаж мають:

- до 3 років – 0 осіб (0 %);

- від 3 до 10 років – 1 особа (6 %);

- від 10 до 20 років – 1 особа (6 %);

- 20 років і більше – 13 осіб (88 %).

Кваліфікаційні категорії присвоєні таким чином:

- «Спеціаліст вищої категорії» -14 осіб (94 %);

- «Спеціаліст першої категорії» - 0 осіб (0 %);

- «Спеціаліст другої категорії» - 0 осіб (0 %);



- «Молодший спеціаліст» - 1 особа (6 %).

Аналіз стану навчальної діяльності навчальної діяльності за останні 5 років (з 2011-2012 по 2015-2016н.р.) свідчать про позитивні зміни хоча показник проценту успішності та якість знань по закладу коливаються в межах 5 %.

Навчальний рік

К-сть учнів в школі

Рівні навченості

Відсоток успішності

Якість знань

Високий

Достатній

середній

Низький

2011-2012

77

17

25

27

1

99

62

2012-2013

74

15

23

30

0

100

60

2013-2014

73

17

22

25

2

97

62

2014-2015

75

19

22

25

1

99

62

2015-2016

75

12

26

26

3

95

59

Система роботи з обдарованими дітьми направлена на виявлення талановитих учнів та розвиток їх творчих здібностей. Аналіз якості участі учнів в районному етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін показав, що кількість переможців і призерів з 2011 по 2015 рік зросла до 10 учнів (з невеликим зменшенням у 2013 році). Одним з напрямків роботи педагогічного колективу школи є виявлення, навчання і розвиток обдарованих дітей. У цьому плані у школі здійснюються такі заходи:

  • проводиться І етап Всеукраїнської олімпіади школярів з базових дисциплін;

  • проводиться підготовка переможців шкільних олімпіад до участі у ІІ етапі Всеукраїнської олімпіади школярів з базових дисциплін;

  • залучення нових членів до роботи в шкільних секціях Гадяцького районного наукового товариства;

  • участь у Всеукраїнській туристсько-краєзнавчій експедиції «Краса і біль України» , обласній туристсько-краєзнавчій експедиції учнівської молоді «Пізнай свою країну» та «Історія міст і сіл Полтавщини»;

  • участь у Всеукраїнському конкурсі знавців рідної мови ім.П.Яцика;

  • проведення шкільних конкурсів та виставок творчих робіт учнів школи, спрямованих на виявлення та самореалізацію обдарованих дітей;

  • забезпечення роботу гуртків за бажанням учнів та створення умов для роботи художньої самодіяльності учнів;

  • участь у шкільній та районній Спартакіаді школярів.

Робота колективу працівників школи по виявленню та підтримці талановитої молоді, створенню умов для розвитку індивідуальності та здібностей учнів дала позитивні результати:

Навчальний рік

Кількість призерів районних олімпіад

Кількість призерів районної Спартакіади

Кількість призерів Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру», та ін..конкурсів

МАН

Кількість призерів Міжнародного конкурсу з української мови ім..П.Яцика

Участь у всеукраїнських конкурсах, експедиціях

2011-2012

10

5

3

1

1

Конкурс малюнків-1

Кенгуру крокує планетою» 1

Експедиція «Моя Батьківщина-Україна»,напрям «Духовна спадщина»


2012-2013

8

3

1




1

Конкурс»Обережно, газ» 3

Кенгуру крокує планетою» 1

Експедиція «Моя Батьківщина-Україна»,напрям «З попелу забуття» І м.


2013-2014

6

3

2




1

«Кенгуру крокує планетою» 2

Кенгуру крокує планетою» 1

Експедиція «Моя Батьківщина-Україна»,напрям «Географія рідного краю»


2014-2015

9

5

9

1

5

Кенгуру крокує планетою» 1

Експедиція «Моя Батьківщина-Україна»,напрям «Духовна спадщина»



2015-2016

7

2

4




1

Кенгуру крокує планетою» 1

Кенгуру крокує планетою» 1

Експедиція «Моя Батьківщина-Україна»,напрям «З батьківської криниці»

В школі діє Програма роботи з обдарованою молоддю спільно з Качанівською сільською радою. Підведені підсумки шкільного конкурсу «Обдарованість року» у номінаціях «Учень року », «Спортсмен року», «Юний талант». Переможці нагороджені грамотами та грошовими преміями.

Такі показники вказують на необхідність покращення організації системи роботи з обдарованими учнями щодо їх підготовки й участі в учнівських олімпіадах з базових дисциплін, різноманітних просвітницьких турнірах і конкурсах.

У рейтингу райво за підсумками районних олімпіад школа посіла такі місця:

2013-2014 н.р. – 1 місце

2014-2015 н.р. – 2 місце

2015-2016 н.р. -1 місце

Порівняльна характеристика за останні роки кількості учнів школи показує систематичне зниження контингенту школярів.

Організаційно-методична робота

Протягом 2011-2016 р.р. колектив школи працював над єдиною загально методичною проблемою «Забезпечення всебічного розвитку дитини як особистості, її нахилів, здібностей і талантів у процесі навчання і виховання».

Педагоги школи сумлінно працювали над її вивченням і впровадженням у практичну діяльність.

Школа повністю укомплектована педагогічними кадрами, які постійно спрямовують свої зусилля на підвищення ефективності та якості навчально-виховного процесу. Послідовна, цілеспрямована робота на уроках з основних предметів, удосконалення виховної роботи дали певні результати. Наслідком проведеної роботи є хороша підготовка школярів до вступу у навчальні заклади різних рівнів.

Протягом останніх років спостерігається тенденція росту кількості випускників, що вступили до коледжів та технікумів.

У школі створені належні умови для праці вчителів. В основі творчого росту вчителів лежать найбільш ефективні методи роботи, виходячи із прагнення особистості до самовдосконалення .

Вивчаються і використовуються на практиці сучасні досягнення психолого – педагогічної науки та передового педагогічного досвіду.

Учителі школи працюють за програмами, рекомендованими до використання МОНмолодьспорту України. З боку адміністрації школи проводиться постійний контроль за станом викладання предметів згідно з планом. Щороку учителі були ознайомлені зі змінами у навчально-виховному процесі, проводилися педради та наради у присутності директора. З метою дотримання вимог ведення шкільної документації проводились семінари-інструктажі, де розглядались питання ведення шкільної документації, дотримання єдиного мовного режиму.

У школі діють чотири методоб’єднання вчителів за напрямками: учителів початкових класів, учителів гуманітарного циклу, природничо - математичного циклу та методоб’єднання класних керівників.

Протягом минулих років проведено атестацію 14 учителів. Усім педагогам присвоєно чи підтверджено кваліфікаційні категорії спеціалістів вищої кваліфікаційної категорії.

Атестації педагогічних працівників минулого навчального року підлягало 2 вчителі. Всі вони пройшли чергову атестацію. Районна атестаційна комісія присвоїла вищу категорію педагогу-організатору Щіпці О.І. та відповідність вищій кваліфікаційній категорії вчителя української мови та літератури Чирвон Л.Ф.

Під час проведення атестації, здійснення експертного оцінювання якості роботи з різних питань адміністративного контролю школи адміністрація дотримувалась норм управлінської етики, враховувала самооцінки вчителів. Щорічно проводяться предметні тижні: основ здоров’я, історії та правознавства, екології, зарубіжної літератури, початкових класів, німецької мови, української мови та літератури, безпеки життєдіяльності, математики, фізики, інформатики, фізкультури та спорту.

Аналіз роботи методичної ланки школи показує, що вона потребує якісно нових підходів до впровадження і використання сучасних форм і методів організації навчально-виховного процесу.

Виховна робота у школі здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту»,«Про загальну середню освіту», Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» інших нормативних документів та роботи над проблемами: «Забезпечення всебічного розвитку дитини як особистості, її нахилів, здібностей і талантів у процесі навчання і виховання; екологічне виховання; покращення матеріально-технічної бази школи для забезпечення ефективності та якості навчально-виховного процесу».

Виховна робота у школі здійснюється згідно напрямків програми системи виховання учнівської молоді, реалізації державних, обласних, місцевих програм, рекомендацій ПОІППО і НМЦ Гадяцького відділу освіти.

Виховна робота проводилася відповідно до «Перспективного плану виховної роботи школи», планів роботи гуртків, виховних планів роботи класних керівників та класоводів. Робота останніх проводилася по чотирьох напрямках : участь класу у загальношкільних заходах, індивідуальна робота з учнями, робота з батьками, заходи з БЖД. Під час проведення виховних заходів вчителі дотримувались таких принципів: врахування вікових та індивідуальних особливостей дітей, зв’язки з історією свого народу, його мовою, культурно-релігійними традиціями, забезпечення духовної єдності поколінь, зв’язки виховання з життям, повага до суверенітету особистості дитини, самореалізація особистості виховання, створення умов для виявлення обдарованості і талантів дітей, формування гуманної особистості, виховання свідомого громадянина.

Робота організовувалась по 8 напрямках: екологічна, громадянська, превентивна, моральна, художньо-естетична, трудова, фізична, родинно-сімейна . Але особлива увага приділялася екологічному вихованню, морально-етичному(родинному) вихованню та формуванню навичок здорового способу життя. В основу виховної роботи школи згідно обласної програми «Система виховання учнівської молоді на період до 2012 року» та програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» ми поклали краєзнавчий чинник. Досвід попередніх років показав, що систематична робота в цьому напрямку позитивно впливає на навчально-виховний процес, поліпшує результати навчання, налагоджує позитивний клімат у педагогічному та учнівському колективах, виховує в учнів любов до рідної землі. Загальношкільний проект має назву «Мій рідний край – моя історія жива”. Ініціатива створення краєзнавчого проекту належить адміністрації школи. За результатами контролю та перевірки навчально-виховного процесу попередніх років сформулювали мету та завдання проекту, спільно з учителями та класними керівниками розробили заходи.



Ціннісне ставлення до суспільства і держави реалізується через:

Інформаційна хвилинка “Тиждень моєї України”

Місячник національно-патріотичного виховання

Відзначення пам’ятних дат

Робота органів учнівського самоврядування

Експедиційний загін “Пошук”

Проекти :«Щедрий голос природи змалку слухаю я», 5 клас - «Я - родина - Україна», 6 клас- «Джерела духовності: обрядові свята», 7 клас – «Я – сім’я - родина», 8 клас – «Екологічна стежка с.Качанове», 9 клас – «Історія рідної школи».

Ціннісне ставлення до себе школа реалізує через:

Місячник правових знань

Співпраця з відділом у справах молоді та сім’ї та службою у справах неповнолітніх

Штаб профілактики правопорушень

Соціально-психологічна служба

Тижні ОБЖ, фізкультури і здоров’я

Лекторій здоров’я

Робота за програмою “Рівний рівному”

Медичні огляди

Туристичні походи

Волейбольно-легкоатлетичний гурток

Ціннісне ставлення до сімї, родини, людей школа реалізує через:

Батьківські збори

Батьківський комітет

Рада школи

Місячник родинного виховання

Батьківські дні

Батьківський лекторій

Родинні свята

Піклувальна рада

Ціннісне ставлення до праці школа реалізує через:

Тиждень профорієнтації

Робота в шкільній майстерні та на ділянках

Волонтерський загін

Навчально-виробнича практика

МАН, предметні олімпіади, предметні тижні



Ціннісне ставлення до природи школа реалізує через:

Екологічні акції та експедиції

Агітбригада «Сполох»

Озеленення кабінетів

Благоустрій території школи

Місячник екологічного виховання



Ціннісне ставлення до культури і мистецтва школа реалізує через:

Благодійні акції

Народні та релігійні свята

Відвідування храмів

Вшанування пам’яті видатних земляків

Бібліотека

Художні конкурси

Гуртки «Умілі руки», «Декоративно-прикладне мистецтво»

Конкурси малюнків

Педагогічний колектив спрямував свою роботу на виконання виховної мети школи: шляхом впровадження інноваційних технологій, створення оптимальних умов для реалізації виховної системи, формування високорозвиненої особистості школяра з активною громадянською позицією, високими моральними цінностями, адаптовану до ринкових умов.

Класні керівники організовують виховну роботу з учнівськими колективами відповідно до плану роботи школи, індивідуальних планів роботи, згідно з якими здійснюється реалізація всіх напрямків виховання. Класними керівниками використовуються різноманітні форми роботи: години спілкування, «круглі столи», свята, пізнавально-розважальні, інтелектуально-конкурсні програми, вікторини, заочні подорожі, тренінгові заняття та інше.

У школі правова освіта організовувалася відповідно до положень Конституції України, Конвенції про права дитини, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства» постанова КМ України, Концепції превентивного виховання дітей і молоді, розроблено план роботи з профілактики правопорушень і план роботи з учнями, схильними до правопорушень (облік КМСН, неблагополучні сім’ї, внутрішньошкільний облік), видаються накази «Про посилення індивідуальної роботи з учнями», «Про проведення конкурсу на кращу організацію правової освіти», які спрямовують і корегують правовиховну роботу. У школи є постійно діючий стенд «Правовий всеобуч», на якому розміщено інформацію для учнів і батьків з питань правового захисту.

У школі створено банк даних дітей, що потребують підвищеної педагогічної уваги. Двічі на рік уточнюються його списки З метою профілактики правопорушень і бездоглядності, розвитку дітей проводиться робота по залученню дітей до гурткової роботи. Система правовиховної роботи школи була спрямована на реалізацію Програми правової освіти учасників навчально-виховного процесу закладів освіти Гадяцького району на 2011-2016 роки, на посилення просвітницької та профілактичної роботи серед учнів школи по попередженню проявів жорстокості, на виконання Закону України “Про попередження насильства в сім’ї”. З цією метою були проведені загальношкільні батьківські збори, на яких розглядалися питання правовиховної роботи, превентивного виховання, відповідальності батьків за виховання дітей; організовано зустріч учнів школи з працівниками Гадяцького центру соціальних служб у справах сім’ї та молоді, які розповіли учням про негативний вплив на людський організм шкідливих звичок, про профілактику захворювань, пов’язаних з нехтуванням здоровим способом життя. У школі було проведено Тиждень правових знань та Місячник правових знань.

Адміністрація школи, класні керівники ведуть чіткий контроль за відвідуванням учнями школи, регулярно проводилася операція “Урок”, завдяки чому зменшилась кількість дітей, які пропускали уроки.

У школі працює штаб з профілактики правопорушень, який зосереджує роботу на учнях девіантної поведінки. Педагогічний та учнівський колективи нагороджені дипломом відділу освіти Гадяцької РДА за І місце в районному огляді-конкурсі на кращу організацію правової освіти та виховання в ЗНЗ.

Під час організації виховної роботи першочергова увага приділяється відзначенню загальнодержавних свят, пам’ятних подій з історії країни, вшанування пам’яті відомих діячів культури, науки, участі у різноманітних акціях загальнодержавного та місцевого рівнів. До участі в таких заходах залучалися всі учні.

Повноцінна виховна робота навчального закладу не можлива без участі в ній батьків.

Класні керівники проводили індивідуальну роботу з батьками: бесіди про успішність та поведінку їх дітей, відвідували учнів вдома, ознайомлювалися, в якому мікрокліматі проживають їх вихованці, чи мають всі необхідні умови для успішного навчання, активного відпочинку. Тісний зв'язок з батьками вчителі підтримують через учнівський щоденник, до якого записують подяки, зауваження, запрошення, привітання з професійними та державними святами.

Виховна робота також спрямована на реалізацію національної програми «Діти України».

Велика увага приділялася оздоровленню дітей влітку. Так, влітку при школі працював дитячий оздоровчий табір для молодших школярів «Сонечко».


  1   2   3   4   5   6   7   8


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка