План уроку Тестова перевірка домашнього завдання: Тема 2-1 оцінювання. Самостійна робота «Логічні операції. Таблиці істинності» оцінювання




Дата конвертації26.11.2018
Розмір9,31 Kb.

Тема уроку


Вказівка розгалуження в Pascal

План уроку
  • Тестова перевірка домашнього завдання: Тема 2-1 – оцінювання.
  • Самостійна робота «Логічні операції. Таблиці істинності» - оцінювання.
  • Логічні вирази в Pascal.
  • Вказівка розгалудження.
  • Приклад програми.
  • Практична робота №4 (картки) - тренування.

  • 7. Підсумки уроку та домашнє завдання.

Логічні вирази в Pascal


Види логічних виразів:

ПРОСТІ


СКЛАДЕНІ

<; >; >=; <=; =; <>

логічні операції: AND, OR, NOT

a >= 0

a = 0

a*b > 0

(sqr(a)+sqr(b)=sqr(c))



(a = 0) or (a*b > 0)

(N>=0) and (N<10)

Logic:=(X>5) and (x<10)

Flag:=(x<>y) or (x<-12)

Алгоритми розгалуження

Задача. Ввести два цілих числа і вивести на екран більше з них.

Ідея розв’язання: потрібно вивести на екран перше число, якщо воно більше другого, або друге, якщо воно більше першого.

Особливості: дії виконавця залежать від деяких умов (якщо … інакше …).

Алгоритми, в яких послідовність кроків залежить від виконання деяких умов, називаються розгалуженими.

Варіант 1. Блок-схема

початок


max:= a;

ввести a,b

вивести max

a > b?


max:= b;

кінець


так

ні

повна форма розгалуження



блок «логічний вираз»

Якщо a = b?

?

Команда розгалуження

Загальний вид команди розгалуження:

IF умова THEN команда-1 ELSE команда-2;

  • Якщо умова є істинною, то ПК виконує команду-1, в іншому випадку – команду-2.
  • Коли потрібно виконувати не одну команду, а групу команд, то використовують такий варіант команди розгалуження:
  • IF умова THEN BEGIN

    серія команд-1

    END

    ELSE BEGIN

    серія команд-2

    END;


Варіант 1. Програма

program qq;

var a, b, max: integer;

begin


writeln(‘Ввести два цілих числа');

read ( a, b );

if a > b then begin

end


else begin

end;


writeln (‘Більше число ', max);

end.


max := a;

max := b;

повна форма умовного оператора

Умовний оператор

if <умова> then begin

{що робити, якщо умова правильна}

end

else begin



{що робити, якщо умова неправильна}

end;


Особливості:
    • перед else НЕ ставиться крапка з комою
    • друга частина (else …) може бути відсутня (неповна форма)
    • якщо в блоці один оператор, можна забрати слова begin і end

Що неправильно?

if a > b then begin

a := b;

end

else

b := a;

end;

if a > b then begin

a := b;

else begin

b := a;

end;

if a > b then begin

a := b;

end;

else begin

b := a;

end;

if a > b then begin

a := b;

end

else b > a begin

b := a;

end;

begin

end

begin

end

Варіант 2. Блок-схема

неповна форма розгалуження

початок


max:= a;

ввести a,b

вивести max

max:= b;


кінець

так


ні

b > a?


Варіант 2. Програма

program qq;

var a, b, max: integer;

begin


writeln(‘Ввести два цілих числа');

read ( a, b );

max := a;

if b > a then

writeln (‘Більше число ', max);

end.


max := b;

неповна форма умовного оператора

Варіант 2Б. Програма

program qq;

var a, b, max: integer;

begin


writeln(‘Ввести два цілих числа');

read ( a, b );

max := b;

if ??? then

???

writeln (‘Більше число ', max);



end.

max := a;

a > b

Що неправильно?



if a > b then begin

a := b;

else b := a;

if a > b then begin

a := b;

end;

else b := a;

if a > b then

else begin

b := a;

end;

if a > b then

a := b;

else b := a; end;

a := b

end

a := b

if b >= a then

b := a;

Завдання

«1": Ввести три числа і знайти найбільше з них.

Приклад:

Ввести три числа:

4 15 9

Найбільше число 15



«2": Ввести п’ять чисел і знайти найбільше з них.

Приклад:


Ввести п’ять чисел:

4 15 9 56 4



Найбільше число 56

Домашнє завдання:

  • Опрацювати конспект
  • Підготуватися до тестової перевірки
  • Підготуватися до практичної роботи №4
  • (розглянути та розібрати приклади з файлу Primer_zadachi.doc)


Дякую за роботу на уроці!

До нових зустрічей!!!


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка