Планета Зоряних імен Учитель – Окунєва А. М. 1-3 класи Мета



Скачати 77,86 Kb.
Дата конвертації11.03.2019
Розмір77,86 Kb.
ТипПовідомлення
Планета Зоряних імен

Учитель – Окунєва А.М.

1-3 класи

Мета: - познайомити дітей з історією освоєння людиною Космосу,

  • надати інформацію про першого космонавта, умови його польоту;

  • розширювати кругозір дітей, зацікавлювати світом невідомого та непізнаного;

  • ознайомити з першою людиною у відкритому космосі, іншими представниками космічних стартів.




  1. Організаційний момент.

Люди завжди мріяли полетіти до зірок. Скільки казок створив народ про килим-літак, про літаючих драконів, про казкових птахів. Людина завжди рвалась до сонця, до зірок. Цьому свідоцтво – такі винаходи людей як повітряний шар, літак, вертоліт. Але людей тягло все вище. В космос!

До того моменту, як людина почала освоєння космосу, в ньому побували миші, собаки – Білка та Стрілка. І тільки потім настав час для людини.




  1. Повідомлення про перший політ у космос.

  1. Розповідь вчителя.

Перенесемося на 50 років назад. Уявіть собі, що сьогодні 12 квітня 1961 року. Вранці, коли ви збирались до школи, по радіо повідомили: «Увага, увага! Говорить Москва! Час 10 година 25 хвилин. Передаємо важливе повідомлення. 12 квітня 1961 року виведен на орбіту навколо Землі перший в світі космічний корабль «Восток» з людиною на борту. Пілотом-космонавтом космічного корабля являється Гагарін Юрій Олексійович.

Політ продовжувався 1 годину 48 хвилин. Корабель «Восток» здійснив один оберт навколо Землі.



  1. Слухання уривків книги Ю.Гагаріна «Бачив Землю» та демонстрація фотокарток.

Як це почалося?

Дитинство Ю.О.Гагаріна минуло в с.Каушино Смоленської області, потім у невеличкому містечку Гжатську. Батько і мати – селяни. До навчання Юра ставився серйозно. Не гнався за гарними оцінками, а просто хотів знати якомога більше, навчитись всього якомога швидше. В 1949 році, коли Гагаріну виповнилось 15 років він вирішив залишити навчання в середній школі і піти в ремеслене училище при заводі сільськогосподарських машин. Попутно навчався в вечірній школі робітничої молоді. Потім поступив в технікум в Саратові (ливарна спеціальність). Він і далі грав у баскетбол, любив плавати. Коли готував доповідь на урок фізики про ракетні двигуни, то звернувся до творів Ціолковського, який здатен був бачити майбутнє з прозорливою точністю (про літаки, ракети). Гагарін вирішив записатися до аероклубу. Подав заяву до Оренбурзького авіаційного училища. Йшло, летіло вперед життя… Після закінчення училища подав рапорт із проханням зарахувати в групу підготовки космонавтів. Дуже радів, коли прийшов виклик з Москви. Це було напередодні 25-річчя з дня народження.



Перед польотом.

Так згадує про себе Ю.Гагарін.

О пів на шосту ранку розбудив лікар. Остання перевірка.

- Як спалося?

- Як вчили.

Після зарядки – сніданок: м’ясне пюре, смородиновий джем, кава – треба звикати до їжі з тюбиків. Як в космосі. Надійшла пора облачатися в космічне спорядження. Я надів на себе теплий, м’який та легкий комбінезон. Потім захисний жовтогарячий скафандр. На голову – гермо шлем. Ми сіли в спеціальний автобус. Нам доповіли, що ракета готова до зльоту. І вже перед входом в кабіну я підняв руку і сказав: до скорої зустрічі. Я зайшов в кабіну, мене посадили в крісло й безшумно закрили за мною люк. Я залишився сам на сам з приборами. Двигуни ракети були ввімкнені о 9 годині 7 хвилин. Одразу ж почали рости перевантаження. Мене буквально втиснуло в крісло. Гігантський корабель всім своїм корпусом затремтів і дуже повільно відірвався від стартового пристрою. Важко було ворухнути рукою чи ногою. Я знав, що цей стан буде недовгим, поки корабель не вийде на орбіту, набираючи швидкість.



В польоті.

Найкрасивішим видовищем був горизонт – забарвлена всіма кольорами райдуги смуга, що відділяю Землю у світлі сонячних променів від чорного неба. Була помітна округлість Землі. Невагомість, до якої я швидко звик, зле пожартувала з мене. Зробивши запис у бортовому журналі, я відпустив олівець, і він плавно поплив по кабіні разом з планшетом. Несподівано розв’язався шнурок, яким був прикріплений олівець, і той пірнув кудись під сидіння. Подальші свої спостереження довелось записувати на магнітофон або передавати по радіо. Все плавало між стелею та підлогою. Всі предмети, які не були закріплені, неначе плавали. І краплини води, немов маленькі кульки, плавали у просторі. Такий стан – невагомість – в космосі все втрачає вагу.

Весь час я працював. Слідкував за приборами корабля, вів записи у журналі. Заздалегідь розроблений графік польоту дотримувався точно. До самого спуску все йшло приблизно так. Як ми розраховували на Землі. «Восток» йшов зі швидкістю 28 км/г та облетів навколо земної кулі за 108 хвилин – трошки більше ніж 2 уроки та перерва.

Спуск на Землю.

О 10 годині 25 хвилин автоматично включився гальмовий пристрій. Корабель увійшов у щільні шари атмосфери. Крізь шторки, що прикривали ілюмінатори, я бачив багряний відсвіт полум’я яке бушувало довкола корабля. Невагомість зникла, наростаючі перевантаження знову притисли мене до крісла. Вони збільшувалися і були сильнішими ніж під час зльоту.

О 10 годині 55 хвилин «Восток» благополучно опустився на поле колгоспу «Ленінський шлях» біля села Сміловки. Перші земляни, жінка та дівчинка, боялися підійти близько до мене. Потім з польового стану прибігли механізатори. Моє прізвище було всім, хто зустрічав мене. Корабель обгорів, почорнів, але саме тому здавався ще кращим і ріднішим, ніж до польоту…

3. Демонстрація фотокарток інших космонавтів та інформації про них.

Коваленок Володимир Васильович – 3 рази літав у космос, виходив у відкритий космос.

Джанібеков Володимир Олександрович – два польоти у космос.

Титов Герман Степанович – дублер Гагаріна, літав 2 рази після Гагаріна, облетів 12 разів Землю.

Леонов Олексій Архипович – 2 польоти, перший вийшов у відкритий космос.

Терешкова Валентина Володимирівна – перша в світі жінка-космонавт.



Артюхін Юрій Петрович – літав один раз, займався дослідженням техніки у космічному просторі.


  1. Розв’язування кросворда.

  1. Людина, яка літала у космос.

  2. Машина, яка ходить по місяцю.

  3. Одяг космонавта.

  4. Наша планета.

  5. На чому космонавт літає у космос.

  6. Перша жінка-космонавт.

  7. Перший космонавт Землі.
















1














































2






































































3



















5































4









































































































































































































































































6

















































7




































  1. Перегляд документального фільму «Деніскіни історії».

  2. Конкурс малюнків по фільму.

  3. Підсумок уроку. Виставка малюнків.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка