Поняття про переломи кісток та їх ознаки. Перша медична допомога при переломах кісток



Сторінка1/5
Дата конвертації06.02.2019
Розмір0,58 Mb.
ТипПлан-конспект
  1   2   3   4   5
План-конспект уроку з «Захисту Вітчизни». 11 клас.
Тема: Поняття про переломи кісток та їх ознаки. Перша медична допомога при переломах кісток

Мета:

навчальна: розширити й доповнити знання учнів із переломів, їх ознак, способами надання першої медичної допомоги при переломах кісток;

розвивальна: формування вміннь якісно надавати першу медичну допомогу при переломах кісток;

виховна: виховувати відношення до здоров’я людини як до найвищої цінності людства.

Час проведення: 45 хвилин.

Місце проведення: кабінет ЗВ.

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання: ППІ – 2 од.; кровоспинний джгут – 3 од.; хустка для закруток – 3 шт.; палички для закруток – 3 шт.; АІ-2 – 1 од.; підручний матеріал для накладення шин.
Хід уроку
І. Вступна частина

1.1. Шикування взводу в одну шеренгу.

1.2. Доповідь командира взводу про готовність до уроку. Привітання. Огляд зовнішнього вигляду.

1.3. Виконання Державного гімну України.

1.4. Тренування, виконання стройових елементів.

Після огляду учнів я повідомляю про початок тренування таких компонентів:



  • Поворот на місці;

  • Вихід зі строю, повернення в стрій.

"Відділення – РІВНЯЙСЬ. СТРУНКО. На перший, другий – РОЗРАХУЙСЯ". Виконуємо тренування за номерами. "Перші номери, вийти зі строю на три кроки". Виконують. Загальна команда для перших та других номерів: "Право-РУЧ", "Ліво-РУЧ". "Перші номери, стати до строю", "Другі номери, стати до строю". Виконувати стройові прийоми необхідно з дотриманням вимог Стройового статуту Збройних сил України. Потрібно виправляти помилки.
1.4. Ознайомлення з очікуваними результатами.

Для того щоб об’єктивно оцінити вашу підготовку та роботу на уроці, я пропоную вам картки самооцінки (інструктаж), які ви заповнюватимете протягом уроку.
Картка самооцінювання учня Прізвище, ім’я, клас _________

Критерії оцінювання роботи учнів

Бали

1. Готував домашнє завдання (4 бали)




2. Був активним під час заняття (3 бали)




3.Аргументовано висловлював власні думки (3 бали)




4. Був цікавим та уважним слухачем (2 бали)




Власна оцінка




Оцінка групи




Оцінка вчителя





Працювати сьогодні ви будете як самостійно, так і у складі груп. ( Утворення двох груп)
Створення психологічної атмосфери уроку.

«Позитивне самооцінювання»

Учитель пропонує учням презентувати свої кращі риси та одночасно сприяти створенню позитивного настрою в інших учнів наступним чином: учень називає своє ім’я та позитивну рису, назва якої розпочинається з першої буква його імені. Наприклад: «Вітаю всіх! Я – Роман, рішучий, розумний, розвинутий.» або «Усім доброго дня! Я – Сергій, сучасний, самостійний, серйозний, сміливий тощо.
1.5. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Вправа «Асоціації на папері».

Кожній групі потрібно записати слова, які в них асоціюються з поняттям «рани» та пов’язані між собою якоюсь ознакою.

( Рани

  • поверхневі, глибокі,

  • непроникні, проникні,

  • сліпі, наскрізні, дотичні;

  • колоті,різані, розміжжені,вогнепальні, рубані, вкушені, осколкові,

  • ускладнені, неускладнені.)

Представники груп по черзі називають слова – асоціації. Учні викреслюють назви, які повторюються в їхніх записах. Переможцем виявляться та група , у якої залишиться найбільше термінів.


  1. Одним із ускладнень ран є кровотечі.

Задання для І групи:

Назвати способи тимчасової зупинки зовнішньої венозної кровотечі.

(накласти тугу пов’язку;

максимально зігнути кінцівку у суглобі;)



Задання для ІІ групи:

Назвати способи тимчасової зупинки зовнішньої артеріальної кровотечі.

(затиснути пальцем судину, що кровоточить;

накласти кровоспинний джгут або закрутку;)


3) Виконати Н-М-2 (по представнику з кожної групи по черзі або одночасно. Вільні учасники протилежної групи слідкують за виконанням нормативу та фіксують помилки. Команду до виконання нормативу подає учитель. Він також фіксує час ).

4) Які види травмування людей, на ваш погляд, найчастіше трапляються за надзвичайних ситуацій і під час бойових дій?



Представники з кожної групи по черзі називають види травмування.

(поранення, вивихи, переломи, розтягнення тощо).


1.6. Оголошення теми і мети уроку.

Тема сьогоднішнього уроку «Поняття про переломи кісток та їх ознаки. Перша медична допомога при переломах кісток».

Сьогодні на уроці ми пригадаємо класифікацію переломів і їх ознаки; а також ви зможете підвищити свою компетентність у наданні першої медичної допомоги при переломах кісток.
ІІ. Основна частина


    1. Розповідь вчителя. Переломи та їх класифікація

(Слайд 1)

Перелом – це раптове пошкодження цілісності кісток. Вони найчастіше виникають внаслідок різких рухів, ударів, падіння з висоти, стискання та з інших причин.

Потрібно відрізняти переломи від вивихів.

Вивих – пошкодження суглоба, за якого відбувається стійке ненормальне зміщення кісток, що дотикаються. (Вивихи частіше трапляються в кулястих суглобах: плечовому, тазостегновому.)



(Слайд 2)

(Слайд 3)

Переломи без зміщення – це переломи, під час яких не виникає зміщення відламків кісток один відносно одного.

Тріщини – це переломи, в результаті яких порушується яка-небудь частина поперечника кістки. Найчастіше виникає поздовжня щілина.

Переломи зі зміщенням – це переломи, коли зміщуються поверхні відламків.

Переломи одиничні – це переломи, внаслідок яких утворю­ються тільки два відламки.

Переломи множинні – це переломи з утворенням трьох або більше відламків чи осколків кісток.

Переломи закриті – це переломи, під час яких не розри­вається шкірний покрив (мал. 24, а, б).

Переломи відкриті – це переломи, під час яких у місці травми утворюється рана (мал. 24, в). Такий перелом завжди супроводжується кровотечею.

(Слайд 4)




Найважче зростаються переломи, що супроводжуються опіками, радіаційними ураженнями, електротравмами тощо. Переломи, що виникають у результаті вогнепального поранення, також дуже небезпечні, оскільки під час проникнення кулі відбувається подрібнення багатьох кісток, розтрощення тканини або повна ампутація частини кінцівки.

За формою переломи бувають поперечні, косі, спіральні, поздовжні.



(Слайд 5)

Приклад поперечного перелому.



Приклад поздовжнього перелому


(Слайд 6)



Приклад косого перелому



Приклад спірального перелому





Каталог: attachments -> article
article -> Методичні рекомендації до самостійної роботи з дисципліни «історія україни» для студентів окр «Молодший спеціаліст»
article -> Основи теорії літератури
article -> До листа Міністерства освіти і науки України від 17. 08. 2016р. №1/9-437
article -> План роботи методичного об’єднання вчителів-предметників суспільно-гуманітарних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> План роботи методичного осередку вчителів-предметників природничо-математичних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> Рішення щодо оцінювання навчальних досягнень учнів курсів за вибором приймається навчальним закладом
article -> Получение патента на полезную модель


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка