Портфоліо дуплава Лариса Іванівна вчитель історії



Скачати 72,33 Kb.
Дата конвертації29.04.2017
Розмір72,33 Kb.

ПОРТФОЛІО

Дуплава Лариса Іванівна

вчитель історії

Бузовицького НВК

Дуплава Лариса Іванівна Заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель історії «Спеціаліст вищої категорії», «учитель-методист»

Портфоліо вчителя це:

Ппедагогічні інновації

Оосвітні маршрути

Рробота над собою

Ттехнології навчання

Ф фіксування результатів

Ооцінка власних досягнень

Ллюбов до професії

І імпульс до активності

Ооб`єктивний погляд на себе

Життєве кредо:

Життєве кредо:

Нехай будуть недоторканими:

…моя віра

…моя родина

…моє добре ім’я

…моя обіцянка

…мої моральні засади

…моя впевненість у собі

…моє позитивне відношення до життя

…моє здоров’я

…моє прагнення до самовдосконалення.

…моя любов до знань.

…моя готовність ділитися з іншими.

…моя любов до людей.


Загальні

відомості…


Прізвище, ім'я та по батькові: Дуплава Лариса Іванівна

Прізвище, ім'я та по батькові: Дуплава Лариса Іванівна

 

Дата і місце народження: 25 березня 19877 рік с. Бузовиця

Кельменецького району

Чернівецької області

Повна домашня адреса з поштовим індексом, телефон, е-mail:

60142, вул.. Зелена, 2 с. Бузовиця

Кельменецького р-ну, Чернівецької обл..

0971882621 lora.lora25@yandex.ru

 

Який навчальний заклад (заклади) закінчили, у якому році, спеціальність згідно з дипломом :

Чернівецький вищий педагогічний навчальний

заклад імені О. Маковея, 1997 рік

«Початкове навчання».

Вчитель початкових класів, педагог-організатор.

Чернівецький національний університет

імені Ю. Федьковича, 2001 рік

«Всесвітня історія». Історик, викладач

Місце роботи (повна назва закладу, адреса):

Місце роботи (повна назва закладу, адреса):

Бузовицький навчально-виховний комплекс

«загальноосвітній навчальний заклад-

дошкільний навчальний заклад»

с. Бузовиця , вул. Миру, 15, 60142

 

Стаж роботи: загальний 16 років

  • у тому числі педагогічний 16 років
  •  

     

  • Кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»
  • «вчитель-методист»

    Підвищення кваліфікації протягом останніх 5 років (з якої спеціальності, номер та дата видачі документа, що підтверджує підвищення кваліфікації) Заступник директора з

    навчально-виховної роботи, вчитель історії,

    посвідчення № 758 від 01.03.2013, видане

    Інститутом післядипломної педагогічної освіти

    Чернівецької області.

    Дата та результати проведення попередньої атестації _

    15 березня 2009 року. Відповідає займані

    посаді, підтверджено кваліфікаційну категорію

    «спеціаліст вищої категорії» та присвоєно

    педагогічне звання «учитель-методист».


Результати педагогічної діяльності….

 

Моніторинг навчальних досягнень учнів з історії України


Навчальний рік

Високий рівень

Достатній рівень

Середній рівень

Початковий рівень

Якість знань

Середній бал

2007 - 2008

26/29%

40/44%

20/22%

5/5%

73%

7,2

2008 - 2009

32/37%

36/42%

18/21%

-

79%

8,3

2009 - 2010

30/40%

26/35%

16/22%

2/3%

75%

8,3

2010 - 2011

25/35%

29/40%

18/25%

-

75%

8,1

2011 - 2012

19/27%

33/46%

19/27%

-

73%

7,8

2012 – 2013

23/35%

27/42%

15/23%

-

77%

8,3

Моніторинг навчальних досягнень учнів з всесвітньої історії

Навчальний рік

Високий рівень

Достатній рівень

Середній рівень

Початковий рівень

Якість знань

Середній бал

2007 - 2008

24/31%

38/49%

13/17%

2/3%

80%

7,2

2008 - 2009

34/38%

33/37%

23/25

-

75%

8,1

2009 - 2010

25/34%

27/36%

22/30%

-

70%

8

2010 - 2011

28/38%

28/38%

18/24%

-

76%

8,2

2011 - 2012

23/34%

23/34%

22/32%

-

68%

8,1

2012 – 2013

24/36%

23/35%

19/26%

-

71%

8,2

Моніторинг участі учнів в ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад

з історії України



Навчальний рік

Прізвище ім'я учня

Клас

Предмет

диплом

2008 - 2009

Накай Тарас

Горбатюк Вікторія

Кушнір Ангеліна


10

9

9



Історія України

ІІ

ІІ

ІІ



2009 - 2010

Накай Тарас

10

Історія України

ІІ

2010 - 2011

Кушнір Ірина

Геленюк Вікторія



8

8


Історія України

ІІ

ІІІ


2011 - 2012

Штефанко Юлія

9

Історія України

ІІ

2012 – 2013

Штефанко Юлія

Біла Марія

Никитюк Яна


10

10

8



Історія України

Правознавство



ІІ

ІІ

ІІІ



2013 – 2014

Штефанко Юлія

Дуплава Олександр

11

9

Історія України

ІІІ

ІІ

Моніторинг участі учнів в конкурсі –захисті наукових робіт з історії

Навчальний рік

Прізвище ім'я учня

Клас

Тема роботи

диплом

2009 - 2010

Дуплава Олександр

4

«У кожного своя дорога до храму»

І

2012 - 2013

Штефанко Юлія

10

«На шляху до гендерної рівності. Влада і жінка в історії України»

І (І етап)

ІІІ (ІІ етап)



2012 – 2013

Біла Марія

10

«Природа злочину і покарання. Види злочинв»

ІІ (І етап)

Науково-методична діяльність…

 

Науково-методична тема:

«Розвиток історичних компетентностей учнів через призму вивчення історичних портретів»

Висновок

Висновок

про педагогічну та методичну діяльність

Дуплави Лариси Іванівни, вчителя історії Бузовицького НВК Кельменецького р-ну, Чернівецької обл.

 

Дуплава Лариса Іванівна працює в Бузовицькому НВК вчителем історії та правознавства. Зарекомендувала себе високопрофесійним спеціалістом з постійним прагненням до самовдосконалення, формує світогляд, пізнавальні інтереси, моральні якості у своїх вихованців.

Вона глибоко переконана, що школа повинна бути гуманною і демократичною. І вона такою є тоді, коли забезпечує оптимальні умови для реалізації природних задатків, освітніх потреб, нахилів і обдарувань якомога більшої кількості своїх учнів. Шлях до такої школи пролягає через безмежне поле творчості вчителя.

Глибоке знання свого предмета, творчий підхід до роботи, відданість праці, відповідальність за доручену справу допомагають Ларисі Іванівні проводити уроки на високому науково-методичному і професійному рівнях. Педагогічна діяльність, яка є сплавом науки і мистецтва, за своїми компонентами завжди передбачає творчість. Таким творчим учителем у нашій школі є Дуплава Лариса Іванівна. Вчителька на високому рівні володіє загальними педагогічними та спеціальними знаннями з фахової дисципліни, вміє майстерно передати їх учням, розуміє потреби дітей. Уроки історії для Лариси Іванівни – це можливість передати учням знання, необхідні їм як для навчання, так і для подальшого життя. Адже історію називають “наукою життя”. А для її учнів уроки – це можливість спілкуватися з учителем на рівних, показати свій багаж знань не тільки для того, щоб отримати гарну оцінку, а й як знак любові і поваги до предмета та до вчителя, що його викладає.

Лариса Іванівна постійно працює над формуванням в учнів навичок самостійно орієнтуватися в калейдоскопі історичних подій, знаходити між ними причинно-наслідкові зв’язки, вдосконалює розвиток пізнавальної активності школярів. З цією метою часто застосовує нетрадиційні форми занять: урок-гру, урок-дискусію, семінарські заняття, диспут і т. д.

На таких уроках педагог-наставник навчає дітей розпізнавати істотне і другорядне, обґрунтовувати власну думку. Врахування нею вікових особливостей школярів сприяє створенню творчого мікроклімату на уроках.

Головна проблема, над якою працює вчителька –

«Розвиток історичних компетентностей учнів через

призму вивчення історичних портретів»

У навчальному закладі вже 5 років поспіль історія України вивчається поглиблено, починаючи з 7 класу. Лариса Іванівна розробила авторську програму поглибленого вивчення історії України у 8 класі, велику роль вчителька приділила вивченню історії України в історичних портретах. Учні Лариси Іванівни добре знають матеріал, що вивчається на уроках історії України. Середній бал по всіх класах становить 8,2. Хороші результати показують її вихованці на районних олімпіадах.

У навчальному закладі вже 5 років поспіль історія України вивчається поглиблено, починаючи з 7 класу. Лариса Іванівна розробила авторську програму поглибленого вивчення історії України у 8 класі, велику роль вчителька приділила вивченню історії України в історичних портретах. Учні Лариси Іванівни добре знають матеріал, що вивчається на уроках історії України. Середній бал по всіх класах становить 8,2. Хороші результати показують її вихованці на районних олімпіадах.

У своїй роботі за творчий і професійний девіз Лариса Іванівна вважає слова: “Не на словах, а по традиції треба серце відкрите мати. Вчителем треба спочатку родитися, і лише після цього ним стати!” Це філософське твердження підкреслює те, що вчитель має бути насамперед багатогранною особистістю, людиною, здатною перейматися дитячими радощами і проблемами, бути режисером і головним виконавцем сценарію, що зветься “шкільний світ”.

Тому уроки Лариси Іванівни не схожі на уроки інших вчителів. Вони завжди цікаві, емоційні, повчальні. Вчителька навчає дітей працювати самостійно з першоджерелами, підручниками, картою, додатковою літературою; вчить учнів складати схеми, плани, конспекти, писати реферати, що сприяє результативності її педагогічної праці.

Лариса Іванівна на кожному уроці створює проблемні ситуації, використовує елементи інтерактивної методики. Найбільш результативними у її практиці є “мозкова атака”, “метод групового дослідження”, “міні-дебати”, “метод ділової гри”, “навчаючись - вчуся”, та ін. Вона зуміла зрозуміти оновлені підходи до навчання і активно впроваджує їх у своїй роботі. З метою індивідуалізації навчання вчителька використовує диференційовані завдання для різних груп учнів за обсягом і складністю.

Творчий пошук ефективних шляхів викладання історії привів вчительку до створення цілої системи пізнавальних завдань, кожне з яких включає проблему, вимагає застосування передбачених програмою понять, законів, розрахована на певний рівень пізнавальної самостійності школярів, сприяє розвитку вмінь і навичок, домагається повного досягнення очікувальних результатів уроку.

Лариса Іванівна відчуває, помічає, виправляє та підтримує свого вихованця, залучаючи його до співпраці. Зорієнтовує свою роботу на інтереси школяра, а не на вчителя. Злагоджена робота всіх учнів на уроці, активно творче мислення, підтримка один одного – ось до чого прагне педагог на кожному уроці.

Учителька постійно працює над збагаченням навчально-методичної бази. Активно використовує в роботі сучасні інформаційні технології навчання.

Дуплава Лариса Іванівна – творчий вчитель. Її праця відзначена подяками, грамотами районного управління освіти райдержадміністрації, управління освіти і науки ОДА, грамотою Міністерства і науки України.

 

Директор НВК Н.Д. Марчук

Друкації у пресі


Рік

Назва видання

Назва публікації

2009 рік

Науково-методичний вісник. Збірник наукових праць. Випуск 8.

«На шляху до гендерної рівноваги: вивчення ролі жінок у шкільному курсі історії» (з досвіду роботи)

2011

«Освітній простір. Глобальні, регіональні та інформаційні аспекти». Науково-методичний журнал. Випуск 5.

«Впровадження ділового співробітництва між педагогами дошкільного навчального закладу та початковою школою з питань наступності за методичним напрямком»

2012

«Інформаційно-комп'ютерні технології в освіті: науково-практичні аспекти»

«Управлінська діяльність щодо генезису та розвитку проблем застосування інформаційних технологій у різних сферах професійно-педагогічної діяльності на приклад Бузовицького навчально-виховного комплексу»

2013

«Історія України» всеукраїнський журнал. № 12 (796), червень 2013

«Вивчення аспектів гендерної рівності на допрофільному рівні на уроках історії України»

Матеріали, розміщені на сайтах методичної робити


Cертифікат

Автор

НАЗВА МАТЕРІАЛУ

Дата публікації

Електронна адреса

№ 0000/25808

Дуплава Л.І.

Опозиційний рух в 60-70 рр. ХХ ст.

28.02.

2014


http://metodportal.net/sertif/reestr-e

№ 0000/25877

Дуплава Л.І.

Передумови та початок Національно-визвольної війни

28.02.

2014


http://metodportal.net/sertif/reestr-e

№ 0000/25930

Дуплава Л.І.

Історія османської імперії

02.03

2014


http://metodportal.net/sertif/reestr-e

№ 0000/34287

Дуплава Л.І.

Портфоліо

12.03

2014


http://metodportal.net/sertif/reestr-e

Матеріали, розміщені на сайтах методичної робити


Cертифікат

Автор

НАЗВА МАТЕРІАЛУ

Дата публікації

Електронна адреса

№ 0000/26433

Грохольська М.В.

«З Україною в серці» порівняльний аналіз творчості Т. Шевченка та В. Стуса

18.03.

2014


http://metodportal.net/sertif/reestr-e

№ 0000/25936

Грохольська М.В.

І. Котляревський

«Наталка Полтавка»



23.02.

2014


http://metodportal.net/sertif/reestr-e

№ 0000/26642

Грохольська М.В.

Література рідного краю

19.03.

2014


http://metodportal.net/sertif/reestr-e

Матеріали, розміщені на сайтах методичної робити


Cертифікат

Автор

НАЗВА МАТЕРІАЛУ

Дата публікації

Електронна адреса

№0000/26025

Бондаренко В.Б.

Моя улюблена страва

03.02.

2014


http://metodportal.net/sertif/reestr-e

№ 0000/

2627


Бондаренко В.Б.

Я, моя сім‘я і друзі

03.03

2014


http://metodportal.net/sertif/reestr-e

Матеріали, розміщені на сайтах методичної робити


Cертифікат

Автор

НАЗВА МАТЕРІАЛУ

Дата публікації

Електронна адреса

№0000/25813

Геленюк С.І.

Нумерація чисел від 21 до 100

28.02.

2014


http://metodportal.net/sertif/reestr-e

№ 0000/

25813


Геленюк С.І.

Презентація до уроку «Нумерація чисел від 21 до 100»

03.03

2014


http://metodportal.net/sertif/reestr-e

Матеріали, розміщені на сайтах методичної робити


Cертифікат

Автор

НАЗВА МАТЕРІАЛУ

Дата публікації

Електронна адреса

№0000/25811

Сайненко С.П.

Сонце та його значення для життя на землі

28.02.

2014


http://metodportal.net/sertif/reestr-e

№ 0000/

25813


Сайненко С.П.

Україна на планеті Земля

05.03

2014


http://metodportal.net/sertif/reestr-e

Позакласна робота

Педагогічне кредо

"Люблю не школу, а дітей, які приходять до школи; люблю не книжки про дійсність, а саму дійсність; не життя звужую до учіння, а учіння розширюю до життя! А найголовніше: люблю життя і присвячую його своїм учням» 

Основний зміст історії є далеко неповним

без присутності в нім людини з її запитами

та інтересами, думками, відчуттями,

страхами, сподіваннями, приватним життям

і життям у колективі. Те, що складає

саме життя людини, відсутнє на сторінках

книг і підручників.

 

Смолій В. А.

 

Відродження України, її державності вимагає більш пильної і осмисленої уваги до її історії, історичних особистостей, без чого неможливий розвиток і виховання відповідальної особистості.

Особа – творець історії. Цей цілком незаперечний у своїй суті вислів не завжди вважався у нас вірним – людина визнавалася лише як “гвинтик”, не маючи права ні на особистість, ні на бодай якесь окреме значення у своєму суспільному вияві. Але змінюються часи, змінюються оцінки, повертається правда в історії, а з нею й наші погляди на неї, як на спільність людей.

З таких саме міркувань я виходила, вибираючи для себе проблему, над якої працюю: «Розвиток історичних компетентностей учнів через призму вивчення історичних портретів».

Справді, історія не виступає безликою, бо саме людина є творцем всіх соціальних процесів, культурних досягнень, моральних імперативів. У кожного із історичних досягнень є свій автор, хоча інколи історія здатна бути несправедливою і жорстоко стерти його ім’я з пам’яті людства.

Прилучаючи учнів пам’яттю до минулого і вдивляючись в обличчя сьогодення, щоразу намагаюся переконувати учнів, що незалежність і демократія, яку ми маємо, державність України, не стали лише випадковим дарунком долі чи наслідком сприятливого збігу обставин. Їхні зерна зріли у глибинах нашої тисячолітньої минувшини і проростали навіть у найглухіші часи бездержавності і національного та соціального гніту.

Земля, на якій постала Україна, ростила хліб і кувала метал, ставала на шляху варварських нашесть, дивувала і збагачувала світ високими злетами людського генія. Свого часу відомий російський історик С. Соловйов зазначав, “що тільки великий народ здатний мати велику людину, усвідомлюючи значення великої людини, ми усвідомлюємо значення народу.” З цим не можна не погодитися.

У давній і недавній історії немало знакових постатей – від Аскольда до

Віктора Ющенка. Усі вони по своєму і відповідно до історичних

та життєвих обставин, переслідували священну мету –

зберегти Україну для України.

Працюючи над своєю педагогічною проблемою, я дійшла висновку, що в програмовому матеріалі, підручниках, додатковій літературі можна багато знайти матеріалів, інформації про історичні постаті – чоловіків. Різновекторна оцінка діяльності того чи іншого історичного діяча – чоловіка, подається у досить доступних для учнів джерелах. А от про жіноцтво України на сторінках шкільних підручників сказано мало. Тому я вирішила поглибити проблему, над якою працюю в ході вивчення історії, і більш детально вивчати історичну особистість жінки. “Жінки в історії України.” – саме таку тему для розгляду пропоную сьогодні.

Працюючи над своєю педагогічною проблемою, я дійшла висновку, що в програмовому матеріалі, підручниках, додатковій літературі можна багато знайти матеріалів, інформації про історичні постаті – чоловіків. Різновекторна оцінка діяльності того чи іншого історичного діяча – чоловіка, подається у досить доступних для учнів джерелах. А от про жіноцтво України на сторінках шкільних підручників сказано мало. Тому я вирішила поглибити проблему, над якою працюю в ході вивчення історії, і більш детально вивчати історичну особистість жінки. “Жінки в історії України.” – саме таку тему для розгляду пропоную сьогодні.

“Вже сам вигляд жіночої фігури показує, що вона не призначена для надто важкої праці – ні духовної, ні тілесної. Вона відбуває обов’язки життя не дійсним, а страдницьким чином: муками пологів, піклуванням про дітей, покорою чоловіку, для якого вона має бути терплячою і підбадьорливою подругою. Вона не створена для вищих страждань, радощів і могутньому спротиву силі, її життя має проходити спокійніше, не значніше, м’якше ніж життя чоловіка, не стаючи, власне, від цього щасливішим чи нещаснішим.” – такої думки про слабку половину роду людського дотримувався німецький філософ Артур Шопенгауер, який вивчав природу і звичаї протилежної статі.

Яка ж за своє ю природою українська жінка? Чи відповідає вона Шопенгауерському взірцеві?

Старі ікони та парсуни доносять до нас одухотворені, просвітлені обличчя наших жінок ще з прадавніх часів і часто – з книжкою в руках. Вони не тільки були дружинами високопоставлених чоловіків із українських князівських родів, шляхти та козацької старшини, а й самі були політиками, вченими, митцями. Крім того, протягом всієї історії України немало з них в культурно-освітній, політичній, і навіть військовій діяльності не тільки не поступалися чоловікам, а й перевершували їх. Але завжди на різних життєвих шляхах та перехрестях українська жінка стояла на боці милосердя, несла велику любов і сімейне тепло.

Своє уявлення про жінку-русинку, яка тисячі років творить життя, зцілює людей своєю добротою зуміли показати в подобі Богоматері давньоруські майстри іконопису. Недаремно в культурі українського народу найбільш розповсюдженими були мотиви: Богоматір милування – мати з дитиною і Оранта – Заступниця, Покровителька.

Українська жінка – княгиня і князівна, козачка і шляхтичка, просвітителька і селянка, письменниця і воїн, митець і вчена…. У їхніх долях віддзеркалюється доля всіх інших наших жінок на протязі славетної і багатостраждальної історії України. Тому, при вивченні тем з історії України я намагаюся поряд із особою чоловіка показати історію того чи іншого періоду через призму життя відомої, а інколи і незначної, але на мій погляд знакової постаті жінки.

Як свідчать останні дослідження загальноєвропейських

організацій, на сьогодні 64 відсотки європейців вважають, що в

Європі ще й досі поширена дискримінація за ознакою статі.

Гендерний аналіз українського суспільства дає змогу виявити так звані проблемні зони, які потребують активного втручання з боку держави та суспільства, і є відправними пунктами процесу формування гендерної політики. Подолання стереотипів про меншовартість жіноцтва в суспільно-політичному, культурному, національному та економічному просторі – це одне із завдань сучасної історико-правової освіти.

Гендерний аналіз українського суспільства дає змогу виявити так звані проблемні зони, які потребують активного втручання з боку держави та суспільства, і є відправними пунктами процесу формування гендерної політики. Подолання стереотипів про меншовартість жіноцтва в суспільно-політичному, культурному, національному та економічному просторі – це одне із завдань сучасної історико-правової освіти.

Вивчення аспектів гендерної рівності в на уроках історії розглядаю в кількох методичних площинах.

Відповідно до Державної програми, затвердженої Кабінетом Міністрів України 27 грудня 2006 р. з утвердження ґендерної рівності в українському суспільстві та рішення щорічно проводити в загальноосвітніх навчальних закладах Урок ґендерної грамотності в нашому навчальному закладі проводяться такі уроки. У змісті уроку висвітлюються найрізноманітніші питання суспільства з питань рівності між чоловіком та жінкою.

У реформуванні середньої освіти в Україні в даний момент найактуальнішою проблемою є впровадження профільного та допрофільного навчання. Форми реалізації допрофільного навчання - введення курсів за вибором, поглиблене вивчення окремих предметів на диференційованій основі. Бузовицький навчально-виховний комплекс є базовим навчальним закладом в Кельменецькому районі з організації навчально-методичної роботи з історії.

Завдяки тому, що в нашому навчальному закладі вже п’ятий рік поспіль вивчається поглиблено історія України у 8 – 9 класах, маю надзвичайно унікальну можливість збільшити кількість годин на вивчення питань гендерності в історії України. З варіативної складової навчального плану виділяються також години на підсилення вивчення історії України в 7 класі.

Поглиблене вивчення предмета, крім розширення й поглиблення змісту, сприяє формуванню стійкого інтересу до вивчення історії, а коли ми олюднюємо її, застосовуючи різновекторну оцінку діяльності історичних постатей, то діти вчаться співпереживати, розуміти історичні обставини і мотиви тих чи інших подій.

Поглиблене вивчення здійснюється за спеціальними програмами затвердженими вченою Радою Інституту післядипломної педагогічної освіти, які доповнюються набором модулів, що поглиблюють окремі теми аспектами гендерної політики.

Під час вивчення історії Київської Русі в 7 класі розглядаємо історичні постаті княгині Ольги, Анни Ярославни, Євпраксії Всеволодівни, Ярославни. Акцентую увагу на основних моментах, коли жінка стояла нарівні з чоловіком, ба більше – перевищувала його.

Життя та громадська діяльність мудрої та справедливої княгині Ольги вивели Русь на світову арену. Сама жінка змусила державних мужів рахуватися з інтересами її країни, поважати її. Проведені нею реформи були небаченими не тільки в слов’янській державі, але і в практиці управління європейськими державами.

Освіченість королеви Франції - Анни Ярославни - дивувала

сильних мужів світу ХІ століття. Повага до Анни в Європі

невпинно зростала, про що свідчить лист до неї папи римського

Миколи II.

Римський первосвященик пише, що чув про її розум і благочестя і

просить схиляти короля до розсудливості й поміркованості в

державних справах.

Та не хрестив би Володимир Русь, якби розгнівана дружина Рогніда його таки вбила вночі кинжалом, як того хотіла. Можливо, не йшов би з покаянням до Папи Римського імператор Генрих IV, якби не нажалілася на нього князівна з Києва Євпраксія.

Та не хрестив би Володимир Русь, якби розгнівана дружина Рогніда його таки вбила вночі кинжалом, як того хотіла. Можливо, не йшов би з покаянням до Папи Римського імператор Генрих IV, якби не нажалілася на нього князівна з Києва Євпраксія.

Попри те, що жінкам Київської Русі в стародавніх літописах не пощастило бути описаними, тим часом знатні жінки зробили чималий внесок до політичного буття не лише власної країни, а й тогочасного світу.

На уроках історії України у 8 класі (при 4 годинах на тиждень) є можливість розглядати козацьку добу не лише через призму діяльності гетьманів, визвольні війни і повстання, договори і прорахунки, але й через гендерність козацької України.

Мабуть, неможливо знайти людину, яка б не чула пісні «Реве та стогне Дніпр широкий...», але не всі знають, що це тільки початок балади Т.Г. Шевченка «Причинна», де на тлі бентежної природи відбувається страшна трагедія. Втративши надію дочекатися повернення козака, дівчина гине, а козак, повернувшись, від горя кінчає життя самогубством. Ми захоплюємось коханням Ромео і Джульєтти і не знаємо, що маємо про кохання козака і дівчини неперевершені шедеври вияву цього почуття в українській народній творчості.

В покозаченій Україні, як більше ніде в Європі, жінка було рівноправна з чоловіком. Вона мала юридичне право самостійно виступати на суді, про що тільки мріяли жінки інших європейських країн. Сама вибирала собі нареченого й могла розлучитися з чоловіком, якщо того забажає. І чоловік ніколи не нехтував її думкою.

Жінки з українських аристократичних сімей брали участь у підписанні найважливіших державних угод. Наприклад, у списках, що підтверджували чи заперечували чинність Люблінської унії 1569 року, є десятки жіночих імен. Так, Василина, княжна Ружинська, склала присягу за себе і своє потомство. Пані Васильєва-Яковицька Марія, чий чоловік перебував у полоні в Москві, також присягала за себе і за своє потомство.

У відповідальний момент українки проявляли себе і як військові організатори. Наприклад, Софія Ружинська, волинська княгиня, на чолі військового загону, що нараховував 6000 чоловік піхоти і кінноти, приступом здобула замок князів Корецьких у місті Черемошні.

На уроках, учні не пасивні слухачі. Ознайомившись з великою кількістю

додаткової літератури, різновекторних оцінок діяльності історичних

постатей, дітям відкривається свята істина, що українські жінки таки

могли керувати поруч із чоловіками. Розкриваються злети і

падіння Богдана Хмельницького з його Ганною, Івана Мазепи з

його коханням до Мотрі Кочубеївни.

Дружина гетьмана Івана Скоропадського - Анастасія збереглася в пам'яті людей як жінка енергійна, твердої вдачі, мала великий вплив на гетьмана, втручаючись у державні справи. Казали, що не гетьман, а «Настя носить булаву».

Дружина гетьмана Івана Скоропадського - Анастасія збереглася в пам'яті людей як жінка енергійна, твердої вдачі, мала великий вплив на гетьмана, втручаючись у державні справи. Казали, що не гетьман, а «Настя носить булаву».

Приклад іншої Насті, Лісовської - Роксолани, з її методами впливу на державні рішення давно став притчею во язиціх, та засуджувати підступну султаншу ніхто не береться, принаймні у нас в країні. Весь світ знає про вродливу українську дівчину, яка полонила серце молодого султана Сулеймана і стала всемогутньою Роксоланою. Історичну постать Роксолани вивчаємо синхронно: на уроках історії України та на всесвітній історії з теми «Османська імперія». Практикуємо бінарні уроки – всесвітня історія – українська література.

Підтвердженням того, що світ визнає владу Роксолани над султаном, який володів трьома континентами, є показ багатосерійного кінофільму «Величне століття. Роксолана», знятого, між іншим, турецькими кінематографами. Порівняти погляди на історичну постать Роксолани, наочно прилучитись до мусульманських звичаїв, культури – ми маємо можливість завдяки тому, що на вивчення теми відводиться, згідно календарного планування поглибленого вивчення, 3 години.

Поряд із жіночими постатями України паралельно розглядаємо і історичні постаті Всесвітньої історії: Єлизавети Петрівни з її коханням до Розумовського, а разом з тим і толерантного ставлення до українців.

Катерини ІІ з її гострим розумом, чоловічою хваткою до влади, амбіціями і здійсненими планами; недарма ж її називали Великою.

Марії Терезії з її поміркованими реформами, її вплив на розвиток культури, освіти і науки на західноукраїнських землях. Надаючи козацькій добі жіночності діти розуміють, що наша історія так само багата на хитросплетіння влади і кохання, інтриг і зрад, як і будь-яка інша європейська. Жінки додають «перчинки» в історію, і цим вони також страшенно цікаві.

В 9 класі вивчається період національного відродження. Яскравим прикладом є діяльність Наталі Кобринської, яка заснувала в Станіславі «Товариство руських жінок», Олени Доброграєвої якою у Києві був заснований перший український жіночий гурток.

На окремий урок заплановано вивчення діяльність наших землячок Ольги Кобилянської, як суспільно-політичної діячки, засновниці феміністичного руху на Буковині, Лідії Липковської – всесвітньо відомої оперної співачки, яка стояла на світовій оперній сцені поруч з Карузо, а померла у злиднях в далекій чужій країні. Можна навести чималий список жінок, які прославляли рідну землю і боролись за своє самовизначення, самоствердження.

Вивчення питань гендерної рівності в нашому навчальному закладі проходить і під час проведення позакласних та виховних заходів. Під час проведення декади історії маємо можливість побувати на виховних заходах на тему «Роль і місце української жінки в історії », здійснюють учні велику

пошукову роботу визначаючи славні імена рідного краю, села.

Результати роботи над темою «Відомі жінки рідного краю»

висвітлено на сторінках сайту «Історико-краєзнавчий портрет

Чернівецької області».

Допрофільне вивчення історії України передбачає також роботу із здібними та обдарованими учнями. В цьому році двоє учнів долучились до написання пошуково-творчих робіт. Тему «Постать жінки в історії України» на першому етапі конкурсу-захисту науково дослідницьких робіт представила учениця 10 класу Штефанко Юлія. Вона зазначила у своїй доповіді, що тема «Жінка в історії» – не нова для вивчення, але якщо розглядати її як аспект гендерного підходу, то тут випливає досить багато цікавих фактів, про які не дізнаєшся із шкільних підручників, на які не акцентують увагу на звичайних уроках історії.

Допрофільне вивчення історії України передбачає також роботу із здібними та обдарованими учнями. В цьому році двоє учнів долучились до написання пошуково-творчих робіт. Тему «Постать жінки в історії України» на першому етапі конкурсу-захисту науково дослідницьких робіт представила учениця 10 класу Штефанко Юлія. Вона зазначила у своїй доповіді, що тема «Жінка в історії» – не нова для вивчення, але якщо розглядати її як аспект гендерного підходу, то тут випливає досить багато цікавих фактів, про які не дізнаєшся із шкільних підручників, на які не акцентують увагу на звичайних уроках історії.

Бути цікавою, сучасною, корисною дітям - ось моє педагогічне та суспільне прагнення. Учитель, який перестає учитись сам, - перестає бути Учителем. Професію я обрала за покликанням, дуже люблю свою роботу і дітей. Намагаюся іти в ногу з часом, завойовуючи серця і душі моїх вихованців.

Найбільше моє професійне бажання - ніколи не втратити простого звання - бути УЧИТЕЛЕМ!!!

 


Каталог: up portfolio
up portfolio -> В концепції національно-патріотичного виховання дітей І молоді та Стратегії національно-патріотичного
up portfolio -> Конспект з біології 8 клас ( поглиблене вивчення) Організми і середовище існування
up portfolio -> Карта обліку методичної діяльності вчителя Розділ Загальні відомості про вчителя
up portfolio -> Творчі завдання з української мови 3 клас 1
up portfolio -> Portfolio носарчук Марини Іванівни учителя англійської мови нвк (школа-гімназія) №1 м. Роздільна Одеської обл
up portfolio -> Початкова школа Вчителі англійської мови Кирюхіна А. В
up portfolio -> Портфоліо вчителя музичного мистецтва Малотур’янського нвк кашуби Любомира Петровича
up portfolio -> А. М. Темника Чернігівської районної ради Запорізької області
up portfolio -> Портфоліо вчителя фізики і математики Комсомольської гімназії №2 Зміївської районної ради Харківської області Мухортової Поліни Анатоліївни Загальні відомості про вчителя


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка