Пояснювальна записка дослідження космосу це найвища, на теперішній час, сходинка в розвитку земної цивілізації




Сторінка1/4
Дата конвертації25.12.2016
Розмір0,5 Mb.
  1   2   3   4


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Дослідження космосу - це найвища, на теперішній час, сходинка в розвитку земної цивілізації.

Почавши з досліджень реактивного руху, людство пройшло етапи конструювання перших ракет, використання їх для військових цілей, розробки ракетних носіїв ядерної зброї, створення та запуску перших штучних супутників Землі, польотів в космос, виходу людини у відкритий космос, запуску міжпланетних станцій, експедицій на Місяць, створення орбітальних станцій та космічних кораблів багаторазового використання, дослідження планет Сонячної системи автоматичними апаратами, доктрини «Зоряних війн», та прийшло до плідного співробітництва в космосі багатьох країн нашої планети.

Прослідкувати цей шлях людства дозволяє вивчення основ космонавтики. Вивчення основ космонавтики сприяє розвитку та закріпленню знань, здобутих на уроках фізики, математики, хімії, астрономії. Під час занять учні ознайомлюються з шляхами, якими просувалася наукова думка видатних представників людства, завдяки роботам яких стали можливими космічні польоти, ефективне дослідження космічного простору та використання досягнень в космічній галузі на користь населенню нашої планети.



Завдання гуртка - надати учням відомості з історії перших польотів людини у повітря, ознайомити з конструкцією апаратів важчих за повітря, їх типами і на основі отриманих знань перейти до принципів конструювання ракет та космічних апаратів, ознайомити з фізичними законами, завдяки яким можливі польоти в космос, з історією освоєння космічного простору, історією протистояння, а потім співробітництва космічних держав.

Інформація про останні досягнення в ракетно-космічній галузі, перспективи та шляхи космічних досліджень надає змогу оцінити роль нашої держави в освоєнні космосу як однієї з ведучих космічних держав світу, таких як США, Росія, Франція, Китай.

До гуртка початкового рівня набирають учнів 5-7 класів. Програма гуртка початкового рівня навчання розрахована на 9 навчальних місяців (144 години, 4-години на тиждень).



В програмі передбачено теоретичні та практичні заняття, екскурсії, перегляд відеофільмів на космічну тематику, участь у конкурсах, виставках. Учні отримують основні відомості з історії розвитку наукової думки в галузі авіації та космонавтики, поняття про фізичні закони, завдяки яким можливі польоти в повітрі та в космічному просторі, вивчають типи та конструкцію ракетоносіїв і космічних апаратів.

Програма гуртка основного рівня навчання (учні 8-11 класів) розрахована на 9 навчальних місяців (216 годин, 6-годин на тиждень).

В програмі передбачено теоретичні та практичні заняття, екскурсії, перегляд відеофільмів на космічну тематику, участь у конкурсах різного рівня, олімпіадах, виставках.

Гуртківці вивчають конструкцію космічної техніки, ознайомлюються з простими методами розрахунків, що використовуються в космонавтиці - розрахунками ракет, космічних апаратів, траєкторій їх руху.

Програма гуртка вищого рівня навчання (учні 9-11 класів) розрахована на 9 навчальних місяців (216 годин, 6-годин на тиждень).

В програмі передбачено теоретичні та практичні заняття, екскурсії, перегляд відеофільмів на космічну тематику, участь у конкурсах, виставках, олімпіадах, учнівських наукових конференціях.

Гуртківці поглиблено вивчають конструкцію космічної техніки, принцип устрою та дії систем космічної техніки, на базі отриманих знань пропонують власні ідеї конструкції аерокосмічних систем, користуючись засвоєними під час занять методами розрахунків, що використовуються в космонавтиці, проводять розрахунки власних проектів – ракет-носіїв, космічних апаратів, траєкторій їх руху.

Частина курсу присвячена ознайомленню з космічними програмами країн світу, в тому числі першій, другій та третій космічним програмам України, останнім досягненням людства в космосі і внеску нашої держави в ці досягнення.

Окрема увага приділяється перспективам космічних досліджень, новому етапу на шляху в космос – експедиціям на планети Сонячної системи, позитивним аспектам засвоєння космосу та екологічним наслідкам космічної діяльності людства.


ОРІЄНТОВНИЙ ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ПОЧАТКОВОГО РІВНЯ

НАВЧАННЯ

п/п


Тема

Кількість годин

Разом

Теоретичні заняття

Практичні заняття

1

2

3

4

5

1.

Вступне заняття. Предмет космонавтики. Зв’язок космонавтики з іншими науками.

4

4

-

2.

Міфи та легенди про польоти людини у повітря, історичні факти.


4


4


-

3.

Закони природи та фізичні основи по­льоту.

4

3

1

4.

Типи літаючих апаратів. Перші літаючі апарати. Літаючі апа­рати легші за повітря.

12

9

3

5.

Літаючі апарати важчі за повітря. По­няття про під-йомну силу. Перші літаючі апарати важчі за повітря.

4

3

1

6.

Конструкція літака. Системи керування, тип двигуна. Типи літаків.

8

6

2

7.

Історія розвитку авіації.

8

8

-

8.

Космічні польо­ти у творах письменників-фантастів.

4

4

-

9.

Історія космонавтики до початку космічної ери.

12

12

-

10.

Реактивний рух. Що таке ракета.

4

3

1

11.

Двигуни для польоту в космос.

20

17

3

12.

Початок космічної ери. Перші супут­ники.

4

4

-

13.

Перші кроки космічної техніки в Україні.

4

4

-

14.

Орбітальні космічні кораблі.

8

8

-

15.

Перші супутники та космічні кораблі США.

8

8

-

16.

Перші орбітальні станції.

4

4




17.

Екскурсії

8

8

-

18.

Перегляд відеофільмів.

12

12

-

19.

Виставки, конкурси.

8

-

8

20.

Заключне заняття.

4

4

-




ВСЬОГО:

144

125

19
  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка