Пояснювальна записка Варіативний модуль розроблено до навчальної програми «Технології. 10-12 класи»




Скачати 77,62 Kb.
Дата конвертації07.03.2017
Розмір77,62 Kb.

Варіативний модуль з технології для старшої школи



Технологія ручного розпису тканин (батик)
Кислицька Людмила Петрівна

вчитель трудового навчання

СЗШ №243,

м.Київ
Пояснювальна записка

Варіативний модуль розроблено до навчальної програми «Технології. 10-12 класи». Програмою варіативного модуля «Технологія ручного розпису тканин (батик)» передбачено ознайомлення учнів з різними способами ручного розпису тканин – древнім і вічно молодим мистецтвом. У світі ця техніка дуже поширена і називається «батик».

Батик увібрав у себе особливості і художні прийоми таких видів образотворчого мистецтва як живопис, графіка, мозаїка, вітраж. Багато спеціальних засобів дозволяють розписувати одяг та його деталі, предмети інтер’єру, картини.

Учитель ознайомлює учнів з видами батика – гарячим, холодним, вузликовим та вільним розписом тканин (арт-батик). Вільний розпис потребує найменших затрат зусиль та спеціальних навиків. Його можна виконувати на будь-якій тканині, різноманітному одязі, прикрашаючи його і цим підкреслюючи індивідуальність. Вільний розпис предметів для інтер’єру допомагає оздобити простір, в якому живе людина, створюючи відповідний настрій. Техніка вільного розпису спирається на знання та навики, отримані на уроках образотворчого мистецтва та трудового навчання в розділі «Матеріалознавство» і дає необмежену свободу творчості.

Оздоблення виробів в техніці «батик», відповідно до структури та змісту програми, виконується через проектно-технологічну діяльність. Практичним результатом роботи учнів за даним модулем має бути проект.

Учитель має заохочувати учнів до пошуку тієї інформації чи виробів, які є найбільш цікаві особисто для них, і на їх думку виглядають оригінально чи привабливо. На початку засвоєння модуля вчитель розкриває перед учнями теоретичний матеріал (Тема «Загальні відомості про технологію ручного розпису тканин»), який дасть їм змогу розпочати пошук потрібної інформації, визначитись із напрямком, за яким вони бажають працювати. Слід пам’ятати, що все необхідне для виконання проекту – від теоретичних відомостей до технології виготовлення і матеріалів для роботи учні мають віднайти та скомпонувати самостійно, і тут, основним завданням учителя є формування відповідних умінь та навичок для виконання цієї творчої навчально-пошукової роботи.

Виконаний проект має складатись із портфоліо та виробу.

Під час виконання робіт необхідно приділяти увагу правилам безпечної праці, організації робочого місця та санітарно-гігієнічним вимогам.
Тематичний план


з.п.


Назва теми

Кількість

годин


1

Загальні відомості про технологію ручного розпису тканин.

2

2

Проектування та оздоблення виробу технікою ручного розпису.

16

3

Презентація та оцінка результатів проектної діяльності

2




Всього

20


Програма

№№№3 .п.


К-сть год.


Назва теми та її зміст


Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів



1

2

Загальні відомості про батик.

Короткі історичні відомості про виникнення та розвиток батика.

Місце та роль батика у сучасному декоративно-ужитковому мистецтві.

Види ручного розпису тканин. Матеріали для батика, їх властивості.

Інструменти та пристосування.

Правила безпечної роботи та санітарно-гігієнічні вимоги. Організація робочого місця.

Ознайомлення з технологіями ручного розпису тканин.


Називає вироби, які можуть бути оздоблені ручним розписом; їх призначення;

розрізняє види батика;

характеризує матеріали, які використовуються для батика; інструменти та пристосування для роботи;

обгрунтовує вибір композиції залежно від призначення виробу;



дотримується правил безпечної праці, санітарно-гігієнічні вимоги.

організовує робоче місце.



2

16

Проектування та оздоблення виробу технікою ручного розпису тканин.

Постановка проблеми. Визначення завдань для виконання проекту

Робота з інформаційними джерелами. Пошук інформації, яка необхідна для виконання завдань проекту. Орієнтовні напрямки пошуку: все про тканини і неткані матеріали, технологія ручного розпису відповідно до обраного виду батика, інструменти та пристосування. візерунки та композиція виробів, вироби-аналоги тощо. Аналіз та систематизація зібраної інформації (за технікою виконання, за об’єктами виготовлення тощо).

Створення банку ідей на основі зібраної та проаналізованої інформації.

Розроблення ескізного малюнка для оздоблення виробу з урахуванням знайдених зразків. Технологічна послідовність оздоблення виробу:


  • перенесення малюнка на тканину чи готовий виріб;

  • обведення лінії контуром;

  • нанесення фарб;

  • просушування малюнка;

  • закріплення фарби.

  • остаточна обробка виробу.

Контроль якості виробу. Догляд за виробом.

Економічне обґрунтування виробу. Маркетингові дослідження. Розроблення реклами.





Складає план роботи з виконання проекту та план проектної діяльності;

здійснює пошук інформації (історія, види, технології, способи, матеріали, застосування) та виробів-аналогів;

аналізує та систематизує інформацію;

(компонує реферат)

розробляє малюнок для оздоблення виробу;

добирає тканину, інструменти, пристосування;

визначає спосіб перенесення малюнка на тканину і переносить його;

розписує тканину чи виріб;

просушує малюнок і закріплює його;

виконує остаточну обробку виробу;

контролює якість виробу;

організовує робоче місце під час виконання різних робіт;

дотримується правил безпечної праці, санітарно-гігієнічних вимог;

визначає собівартість виробу;

розробляє рекламу;

готує матеріали для портфоліо;

створює презентацію проекту (електронний варіант).

3

2

Презентація та оцінка проектної діяльності.

Компонування портфоліо проекту. Захист проекту (за планом).



Характеризує складові порт- фоліо;

компонує портфоліо;

захищає проект;

здійснює оцінку виготовленого виробу і процесу праці за загальними естетичними та функціональними показниками.


Орієнтовний перелік об’єктів проектування

Розпис хусток, шаликів, сарафанів, ділових костюмів, вечірніх суконь, репродукції картин, міні-панно, сумки невеликих розмірів, фартухи, скатертини різних розмірів та форми, грілка на чайник, наволочка на диванну подушку, покривало, штори тощо.



Інструменти, обладнання та пристосування


1.Ножиці

2.Олівець.

3.Ручка гелева срібна.

4.Пензлі круглі синтетичні.



5.Скляні трубочки.

6.Праска.

7.Планшет пластиковий(фанерний)

8.П’яльця.



Матеріали

Папір, тканина (бавовняна, вовняна, шовкова, синтетична) гладко- фарбована – для арт-батика, тканина натуральна (шовкова, бавовняна) – для холодного батика, фарби акрилові для тканин, фарби для холодного батика, контури акрилові, прозорий контур (резерв).



Література

1.Давыдов С. Батик. Техника. Приемы. Изделия. Энциклопедия.-М.: АСТ-Пресс, 2005. -184с.

2.Перелешина И. Батик. От основ к импровиации. –М.:Паритет, 2008. – 208с.

3.Стоку Сузи. Батик. –М.: Ниола, 2005. -96с.



4.Терешина Г. Батик своими руками. –М.: АСТ-Пресс, 2009. -88с.

Список сайтів

  1. http://ru.wikipedia.org

  2. http://www.rosa.ua

  3. http://www.freetime.com.ua






База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка