Права і обов’язки дітей




Скачати 87,81 Kb.
Дата конвертації08.03.2019
Розмір87,81 Kb.

Урок – подорож з курсу «Громадська освіта» у 3 класі




Тема: Права і обов’язки дітей

Декларація прав дитини


Мета: Познайомити учнів з поняттями «Право», «Обов’язок”, «Декларація»,

«Конвенція», «Конституція». Дати уявлення про моральні норми

поведінки. Познайомити з правами та обов’язками, що гарантуються

законом. Формувати правову свідомість. Розвивати логічне мислення,

мову дітей. Виховувати пошану до законів України, уміння

дотримуватись правових обов’язків та користуватися своїми правами.


Обладнання: Конституція, знаки прав дитини (на основі Конвенції ООН),

магнітофон, музика на касеті, роздатковий дидактичний матеріал

(картки), мікрофон, опорні слова (словник), малюнки «Моє

майбутнє» ілюстрації до казок.



ХІД УРОКУ



І. Організаційний момент

Учитель Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи взятись враз.

Розпочнемо свій урок,

Тож назад не зробиш крок.

Будем ми трудитись гарно,

Не мине й хвилини марно.




  • Сьогодні у нас незвичайний урок. У нас урок – подорож до зірок. Багато присутніх гостей. Давайте привітаємо їх.

Подорожувати ми будемо на Зорельоті.

  • Наш Зореліт готується до старту.

Запрошуємо працювати кожну парту.
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
Учитель На Зероліт скоріш сідаєм

І очі тихо закриваєм.




  1. Психологічний настрій (музика).


Учитель Ось вітер за вікнами свище.

Яка ж то чарівна земля.

Несе нас у Всесвіт повітря

Милуємось всім навкруги.

І сонце, і зорі, і вітер

Нам будуть друзями в путі.



  1. Бесіда «Зірочка мрій»


Учитель Ось і місто Зорепад

Кожен з мешканців нам рад

Щоби зірку засвітити,

Слід жетончик заробити.




  • За кожну правильну відповідь учні отримують жетончик.




  1. Метод «Незакінчене речення»

  • У якій країні ми живемо? (Україні).

  • Назвіть її столицю (Київ).

  • Яка найбільша річка протікає в Україні (Дніпро).




  • Чи повинні ми дбати про добробут і порядок у ній? (Так)

  • Що треба щоб у нашій державі постійно був добробут і порядок? (треба виконувати певні правила ДР, правила пішоходів, поведінки у громадських місцях, у гостях, удома, школі, дотримуватись законів, усі повинні виконувати свої обов’язки. Люди повинні користуватися своїми правами).

  • Правильно, молодці.


Учитель Вдома вам треба було пофантазувати і скласти невелику

розповідь «Моє майбутнє» (5-6 учнів)




  • Учитель робить взмах паличкою і промовляє:

Нехай перешкоди долаються,

А ваші бажання здійсняться.

Подивіться як засвітилася зірочка Мрій.


ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Тренінг «Права дитини». Зірочка Віри.


Учитель - Нас зустрічає зірочка Віри.

Перед вами аркуші із запитаннями. Спробуйте чесно відповісти

на запитання. Якщо знаєте точну відповідь поставте «+», якщо

не знаєте «-». Відповідайте чесно (у кожної дитини аркуш із

запитанням).

- Чи знаєте ви, які права має дитина?

- У яких документах записані ці права?

- Чи порушувались ваші права?

- Куди ви можете звернутись у разі потреби?
Учитель - У кого більше «+»?

- У кого більше «-»?

Не засмучуйтесь. Відповіді на ці питання ми з’ясуємо на

сьогоднішньому уроці. А зірочка Віри посилає нам установку.




  1. Аутотренінг.




  • Звучить музика. Закрийте всі очі.


Голос - Я – зірочка. Я маленька, яскрава зірочка. Я несу людям світло,

надію та віру на все найкраще. Я впевнена у своїх силах. Я

дуже уважна, коли хочу пізнати щось нове. Я вмію слухати. Я

сяю. Я працюю. (Розплющують очі).

Отримали установку. Прибавилося більше сил. Вперед.

Попереду багато ще цікавого.


IV. Вивчення нового матеріалу.
Учитель - Нас зустрічає нова зірка.

- Зірка «Мудрість».

Вона нас познайомить із Декларацією прав дитини.

- Давайте звернимось до нашого словника.



Декларація – це документ, у якому викладено важливі

правила, обов’язки для всіх людей.

Декларація прав дитини була прийнята Організацією

Об’єднаних націй у 1959 році. І затверджує право кожної

дитини на гармонійний розвиток особистості.

У 1989 році всі прогресивні країни світу, в тому числі і наша

Україна підписали Конвенцію прав дитини. А що таке

Конвенція? (Читаємо із словника).



Конвенція – це угода з питань прав дитини.

На основі Конвенції Україна у 1991 році прийняла Закон

України про охорону дитинства.

- А про який основний закон, де записані всі права та обов’язки

громадян України, ми не сказали? (Конституцію України).

- А що таке Конституція України? (Основний закон України).

- У кожної держави є один найголовніший закон – Конституція.

Ось чому кожен народ хоче мати хорошу Конституцію. Бо від

неї залежить щастя й доля нашого народу і кожної людини.

Кожен повинен добре знати Конституцію своєї держави,

розуміти її, виконувати і боронити.
- Велику увагу ми сьогодні звернемо на права дитини.

- Де вони записані? (у Конвенції)

- Перед вами знаки прав дитини (на дошці).

У кожного екіпажа є підписи. Їх треба правильно підібрати до

знаків, пояснити (Робота в групах).

3. Робота в групах.
Учитель - Зараз ви будете в ролі суддів. Перед вами ілюстрації до казок і

запитання. Треба назвати казку і відповісти на запитання.



  1. Ілюстрація до казки «Колобок»

- Яке право встиг використати Колобок у своєму житті? (право

на любов збоку бабусі та дідуся, право на спілкування).



  1. Ілюстрація до казки «Попелюшка»

- Які права Попелюшки порушувала мачуха у казці? (дитина не

повинна бути примушена до тяжкої праці).



  1. Ілюстрація до казки «Золотий ключик»

- Чи правильно вчинили поліцейські, схопивши Буратіно, і не

давши промовити жодного слова? Яке право порушили? (право

висловлювати власну думку; жертва насильства).


  1. Ілюстрація до казки «Царівна – жаба».

- Яке право порушив Іван – царевич (право на власність особистих речей).


  1. Знайомство з терміном «обов’язок”

Права нерозривно пов’язані

- А що ж таке обов’язок? Звертаємось до нашого словника.

Обов’язок – це те, що ми повинні робити, щоб бути

корисними собі та оточуючим.

- Які ж у вас обов’язки? (відповіді дітей):

1) Старанно вчитися.

2) Берегти природу, пам’ятники.

3) Берегти шкільне майно.

4) Дотримуватись моральних норм поведінки.

5) Дотримуватись правил особистої гігієни.

6) Дотримуватись ПДР.

- Правильно, молодці.

- А що є найголовнішим скарбом у житті кожної людини? (її

здоров’я)

А щоб бути здоровим треба відпочити.

І зірочка «Здоров’я” пропонує нам фізхвилинку.


  • Фізхвилинка


V. Закріплення вивченого матеріалу.


  • Наш Зореліт засвітлює ще одну зірочку. Летимо далі.




  1. Інсценізація ситуації.

Сценка «Вдома»

  • Чиї порушено права? (Дитини – хлопчика. Дитина не повинна бути жертвою насильства)

  • Що не виконав син? (Син не виконав своїх обов’язків – старанно вчитися)

  1. Гра «Мікрофон». Закони все – таки недосконалі. Вам треба було продумати прохання до президента.

  • Увага! Увага! Увага! Зараз ми на супутниковому зв’язку з нашим президентом.

  • Як його прізвище? (Віктор Федорович Янукович)

  • Коротко, голосно скажіть своє прохання у мікрофон.


VI. Підсумок уроку.
- Я сподіваюсь, що він нас всіх почув. А щоб дізнатись про їх

виконання нам слід повертатися додому. Щоб швидше

повернутися треба закріпити наші знання.

- Які права мають діти?

- У якому документі вони записані?
Учитель Молодці! Гарно працювали. Виставлення балів.

Наша подорож скінчилась,

Біля школи зупинились.

Всі ви добре працювали,

Знання гарні показали.

Вам бажаю не лінитись

Гарно і старанно вчитись.

Хай щастить вам, діти, всюди



Хай ростуть з вас добрі люди.
VII. Домашне завдання.


  • Ну вдома повторіть казку про урок складіть.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка