Право власності




Скачати 52,38 Kb.
Дата конвертації08.03.2019
Розмір52,38 Kb.
Тема уроку: Право власності

Мета уроку:

  • схарактеризувати юридичний зміст права власності, схарактеризувати шляхи набуття права власності, форми власності;

  • удосконалити вміння учнів розв`язувати правові ситуації, вирішувати проблемну ситуацію, пояснювати юридичні терміни, аналізувати візуальні джерела, працювати в групах, парах, загальному колі;

  • виховувати інтерес учнів до правознавства, до практичного застосування своїх прав у галузі цивільних відносин;

Очікування:

  • описувати суть права власності;

  • характеризувати особливості набуття права власності;

  • розв’язувати правові ситуації, пов’язані з правом власності;

  • оцінювати проблеми права власності неповнолітніх;

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Методичні прийоми:

  • робота в групах, аналіз правової ситуації, рольова гра, робота з джерелом, робота з юридичними термінами, метод «Знаємо - Хочемо знати - Дізналися».

Обладнання:

  • дошка, підручники, комп’ютер, проектор,

Хід уроку


І.Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Метод «Мікрофон».

Бенджамін Франклін «Моє краще, ніж наше». Як ви розумієте цей вислів?



ІІІ. Вивчення нового матеріалу

План

1.Що таке право власності

2.Як людина стає власником

Як реалізується право власності

3.Якими правами наділені неповнолітні власники

Метод:

«Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізнаємося»

        • Що вам відомо про право власності?

        • Що ви хочете дізнатися про неї?

Відповіді учнів учитель записує на дошці

Що таке право власності

Робота з поняттям «власність»

Робота з джерелами. Ст. 41 Конституції України ( ст.90 підручника)

-Чи збіглися ваші очікування з новою інформацією?



-Що нового ви дізналися про право власності?

Власність – це все те, що належить людині

Заповніть таблицю

  • Право володіння

  • Право розпорядження

  • Ви можете…

  • Ви застосовуєте…

  • Ви вирішуєте…


Конституція проголосила захист права власності, непорушність права власності

«Незакінчене речення». ( ключові слова володіти, користуватись, розпоряджатись)

Я маю ручку, отже я нею…

Я написав ручкою твір, отже я нею…

Я подарував ручку, отже я нею…



Робота в парах. За поданим зразком створити свої ситуації. Вчитель вибірково опитує пари.

Метод «Прес»

Хто може в Україні бути власником? Учні висловлюють свої варіанти



Робота з підручником. За схемою на ст. 92 вкажіть, яка власність може належати державі, місту, селу, особі.

2. Як людина стає власником. Як реалізується право власності.

Метод «Мозковий штурм»

Робота в загальному колі:

1.Запропонуйте методи, за допомогою яких ви можете стати власниками.

2. Перевірте себе за схемою у підручнику на ст..94, що нового ви дізналися?

Метод «Мікрофон»

Яким чином громадяни можуть отримати право власності на:

А квартиру

Б автомобіль

В власний одяг

Г земельну ділянку?

В наведених ситуаціях визначте, коли людина стає власником

А Валентина купила в магазині мобільний телефон

Б Ірина взяла у бібліотеці книгу

В Ігор отримав у подарунок від бабусі велосипед

Г Ольга та Ксеня домовилися про те, що Ольга буде винаймати квартиру Ксені



Робота з підручником ст.94:

За допомогою таблиці визначте, чим відрізняються права особи, яка знайшла майно ( скарб та знахідка)



3.Якими правами наділені неповнолітні власники

  • Робота в групах ( сторінка 95-96)

  • 1-а група опрацьовує ст.31 Цивільного кодексу

  • 2-а група опрацьовує ст.32 Цивільного кодексу

  • 3-а група опрацьовує ст.34 Цивільного кодексу

  • 4-а група опрацьовує ст.35 Цивільного кодексу

Робота в загальному колі:

  • Чи володіє власністю п’ятирічна дитина?

  • Чи має право вона розпоряджатись на власний розсуд, без згоди батьків?

  • Чи має право неповнолітня дитина без згоди батьків:

  • Придбати підручники

  • Придбати комп’ютер

  • Дати однокласнику почитати книгу з домашньої бібліотеки

  • Дати другу відеокасету

  • Віддати на певний час другу телефон

  • Отримати у спадок квартиру

  • Здати її в оренду?

Зробіть висновок щодо прав неповнолітніх власників.

Робота в загальному колі.

Визначити наскільки правомірні дії:



  • 15-річний Олег за свою стипендію придбав джинси

  • 10- річний Ігор поміняв свій велосипед на колекцію наклейок

  • 16 – річний Василь з дозволу батьків продав свій мобільний телефон

  • Ви не повідомили міліцію про знайдений скарб

У якій з наведених ситуацій потрібна дієздатність , а якій достатньо правоздатності?

  1. Мати у власності будинок

  2. Купувати телевізор

  3. Купувати хліб

  4. Наймати квартиру

  5. Отримати спадщину

  6. Подарувати машину

  7. Мати вклад в банку.

Розв’язування правових ситуацій

Ст..95 у підручнику



Закріплення вивченого матеріалу

Як ви розумієте вислів : «Чим володієш, те володіє тобою»( Петроній арбітр Гай



Домашнє завдання.

1.Опрацювати матеріал підручника



2.Навести приклади реалізації права власності


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка