Приготування вареники по домашньому, вареники по селянському



Скачати 323,78 Kb.
Дата конвертації09.12.2018
Розмір323,78 Kb.
ТипУрок
Тема програми: Приготування прісного тіста та виробів з нього.
Тема уроку: Приготування вареники по - домашньому, вареники

по - селянському.
Мета уроку: Навчити учнів готувати вареники по-домашньому,

вареники-селянському та сформувати уміння та

навички учнів:

- удосконалити прийоми варіння;

- оволодіти прийомами підбору фаршу;

- навчитися попереджувати недоліки у приготуванні

страв та проведення бракеражу;

- розвивати естетичний смак і логічне мислення,

самостійність, охайність, швидкість в роботі,

здатність керувати робочим процесом,оцінювати

результат роботи;

- виховувати почуття відповідальності за якість

виконання роботи, повагу до обраної професії;

  • вчитись цінувати час, економного відношення до

  • сировини, води, електроенергії;


Проблемна тема уроку: ігрові елементи на уроці виробничого навчання.



Тип уроку. Формування умінь та навичок.
Вид уроку. Вправи та самостійна робота.
Між предметні зв'язки: кулінарія, хімія, товарознавство,

санітарія і гігієна (санітарія та гігієна кухарів) охорона праці (техніка безпеки кухаря), технологія приготування їжі (технологія приготування вареників), товарознавство (характеристика продуктів), організація виробництва (організація робочого місця).
Матеріально технічне забезпечення



Обладнання: виробничі столи, електричні плити, терези.
Натуральні зразки: мука, яйця, цибуля, сметана, зелень, вишні, сіль,

цукор, муляжі вареників з різними формами заліплювання.
Дидактичний матеріал: технологічні картки, інструкційно - технологічні картки, технологічні схеми, картки - завдання, картки - ситуації, ілюстрації готових страв.
Тема нашого уроку приготування вареників. Сьогодні на уроці ми повинні навчитися формувати уміння та навички по об'єднанню декількох простих операцій в одну складну. Навчитися попереджувати недоліки у приготуванні страв та проводити їх бракераж,

дотримуватися правил техніки безпеки, санітарії та гігієни при приготуванні вареників по - домашньому та вареників по - селянському, здатність керувати робочим процесом та об'єктивно оцінювати результат роботи.
Мотивація знань
Вареники - улюблена в Україні страва з вареного тіста з начинкою. У давнину ця страва наділялася певними магічними властивостями.

Оскільки вареник за формую нагадує Місяць, йому в народі приписували відповідні функції місяця - сприяти добру і зміцненню здоров'я людини. В народі кажуть: „ із тої ж мучки та не ті ручки ".

Тому важливо сьогодні на уроці навчитися правильно формувати, готувати та подавати вареники, а саме вареники по - домашньому та вареники по - селянському.

Для того щоб активізувати вашу увагу і підвищити інтерес до вивчення цієї теми я запланувала провести наш урок з ігровими моментами .

Отже, перша гра яка буде на нашому уроці називається „Скарбничка Для кожної бригади виготовлена скарбничка в яку будуть складатися ваші перемоги, тобто, якщо бригада № 1 перемогла в певній грі то в її скарбничку кладемо перемогу у вигляді медалі. В кінці уроку та бригада, учні якої були найактивнішими і в їхній скарбничці виявиться більше медалей - то ця бригада отримує перемогу ( у вигляді солодкого призу).

За дотриманням правил проведення гри буде слідкувати журі, яке присутнє на нашому уроці : викладач спец, дисциплін Войцьо О. С. та майстер виробничого навчання Кадієва Л. М.

Для того щоб, нам виконати роботу, яку ми запланували, на цьому уроці необхідно поновити теоретичні знання, а саме матеріал з кулінарії.
Актуалізація опорних знань.
Діти, скажіть будь ласка: що було задано на попередньому уроці.

  • на попередньому уроці було задано повторити способи приготування тіста для вареників по - домашньому та тіста для вареників по - селянському. Та повторити способи формування вареників.

За кожну правильну відповідь бригада отримує - медаль.



1.Отже, скажіть, скільки ви знаєте способів формування вареників.

- Ми знаємо 4 способи формування вареників.
2.Назвіть мені ці способи.

- Тісто розкачують завтовшки 1 - 1,5мм, потім з нього вирізають варениці за допомогою виїмки, посередині варениці кладуть начинку, краї зліплюють. При цьому способі залишається багато тіста, яке швидко висихає і його знову треба переробляти,

- Тісто розробляють на валик діаметром 2-Зсм, ріжуть його на шматочки, кожен обкачують у борошні і розкачують варениці до

товщини 1-1,5мм, потім формують вареники так, посередині варениці кладуть начинку, краї зліплюють.

- Тісто розкачують завтовшки 1 -1,5 мм, ріжуть на смужки, потім на квадратики розміром 5x5 см. Начинку кладуть посередині квадратика і зліплюють два протилежні кінці у трикутник.



- Тісто розкачують у вигляді прямокутника завтовшки 1 - 1,5 мм, завширшки 10 см. На одну половину тіста на відстані 1см від краю викладають начинку по всій довжині прямокутника на 6 - 7см одна від одної. Краї змащують яйцем, накривають начинку другою половиною тіста і виїмкою вирізають вареники. Обрізки тіста з'єднують і повторно розкачують.



3. Скажіть, яке борошно використовують для приготування тіста для

вареників;

- Тісто для вареників робили з пшеничного, житнього, гречаного борошна, або їх суміші. Зараз використовують пшеничне борошно вищого або першого сорту.



4.Скажіть яку ще сировину використовують для приготування наших страв які ми сьогодні будемо готувати:

-яйце, сметана, сода, сіль
5. Як підготувати яйця.



- Просвітити яйця на овоскопі.

-Яйця потрібно помити в чотирьох ваннах:

1- Замочують в теплій воді на 5-10 хв.,

2-миття 5-10 хв. в розчині соди (0,5 %), І - 40-45° С,

3-в розчині хлору (2 % - 5 хв.),

4-полоскання під проточною водою 5 хв.

-розбити на окремий посуд, не більше 5 штук, і переконатися що вони придатні до використання.
6. Діти - які ви знаєте начинки.
-картопля з грибами,

-картопля з цибулею,

-картопля з грибами і цибулею,

-капуста тушкована,

-капуста тушкована з яйцем,

-капуста тушкована з цибулею і зеленню,

-морквяна з яйцем і рисом,

-картопля з тушкованою капустою,

-гречана каша з сиром,

-вишні, чорна смородина, полуниці, чорниці

8. Порівняйте технологію приготування „Вареників по - селянському" з технологією приготування,, Вареників по - домашньому".

- В тісто для вареників по - домашньому додається сметана або кисле молоко, яйця і сода, а в тісто вареників по - селянському сіль, вода, яйця, цукор.



Слідуюча гра яка буде проведена на нашому уроці називається „Естафета.

- Учням потрібно розташувати продукти для приготування вареників у порядку їх закладання.

1 бригада, Вареники по - домашньому

2 бригада, Вареники по - селянському

Учні з кожної бригади по одному підходять до столу та розташовують продукти у тій послідовності в якій потрібно. Бригада яка виконала цю роботу швидше та правильніше отримує в свою скарбничку медаль. Відібрати продукти для приготування вареників по - домашньому, та вареників по - селянському.
Слідуюче завдання яке буде у цій грі;

- організувати робоче місце, для приготування вареників, із хаотичного розкладеного інвентарю, інструменту та продуктів (Умови гри такі ж як у попередній грі)

Учні з кожної бригади підходять по одному і готують робоче місце.

Бригада яка виконала цю роботу швидше та правильніше отримує в свою скарбничку медаль.

Організувати робоче місце при приготуванні вареників.

- Давайте пригадаємо з уроків кулінарії технологія приготування тіста по - домашньому (содове) як його готують.
Слідуюча гра яка називається „Спіймай помилку ".Уважно слухайте мою розповідь і спіймайте помилку.
Для того щоб приготувати тісто треба взяти яйця і додати в них борошно:

- учні виправляють.



* Для того, щоб приготувати тісто потрібно пшеничне борошно просіяти, насипати гіркою, посередині зробити заглиблення, в яке вливають холодну воду, проціджений розчин солі і цукру, додають сирі збиті яйця і замішують круте тісто.

Замісивши тісто, воно не відстає від рук, але з нього готують вироби:

  • учні виправляють.

Готове тісто відстає від рук і стінок посуду, і після натискання пальцем на його поверхню ямочка вирівнюється.

Після того як тісто замісили воно повинно постояти 5-10 хв.

  • учні виправляють.

  • Тісто залишають на 30 -40 хвилин.

Замісивши, тісто не накрили серветкою.

  • учні виправляють.

  • Щоб тісто не обвітрилося його накривають кришкою або

серветкою.

На порцію йде 5-6 шт. вареників.

  • учні виправляють.

  • на порцію йде 9-8 шт.

Вареник повинен важити 15-16 гр.

  • учні виправляють.

  • скільки повинен важити вареник: 22гр- 24гр. 10гр- 11гр. тісто; 12-1Знач.

Отже вареники повинні бути правильної форми, яка не збереглася, поверхня з тріщинами, начинка не соковита.

  • учні виправляють.

  • Вареники - правильної форми, яка зберігається, краї добре защіпані, поверхня гладенька, без тріщин і розривів. Смак і запах відповідають виробові з прісного тіста з ароматом печінки. Колір оболонки - від світло-сірого до світло - кремового. Начинка - відповідає певній начинці. Консистенція оболонки - щільна, м'яка, начинка - соковита, м'яка.

Замішане тісто залишають для того, щоб приготувати начинку.

  • учні виправляють:

* Тісто залишають для набування клейковини і надання йому

еластичності.

А зараз ми звертаємося до історії. Гра яку я пропоную називається „Історична довідка". До цієї гри діти самостійно готувалися в дама. Учні які підготували історичні довідки про вареники, тобто їх вшанування в народі; звичаї пов'язанні з приготуванням, цікавинки про цю страву, приносять своїй бригаді - медаль.

Більш ніж 15 тисяч літ назад людина вперше стала збирати і обробляти хлібні злаки, які були предками наших теперішніх вівса, ячменю, жита, пшениці. В кам'яному віці люди їли зерна в сирому вигляді, а потім навчилися розтирати їх камінням і змішувати з водою. Так виникло перше борошно. За минулі тисячоліття людини надбала велику кількість рецептів страв з борошна. Як у будні, так і на свята без них не обходяться.

З варениками пов'язують магічні дії, наприклад, дівчата ворожили на варениках на св. Андрія, господарі заговорювали худобу, дівчата варили пироги (так у деяких регіонах називали вареники)і викладали їх перед голодним котом, - чий пиріг кіт хапав першим, тій дівчині належало до

весілля готуватися. Якщо кіт лише відкусив пирога і покинув, значить - на розлучення і самотність.

Трипільці вірили що символ молодого Місяця та продовження роду є вареник на різдвяному столі. Під час жнив прадавні українці їли вареники як ритуальну ставу. Вареник не випадково за формою нагадує місяць у пору його першої чверті - коли вирішувалася доля врожаю, така їжа мала надати женцям „місячної" наснаги. Під час перепочину виконувалися жниварські пісні.

Наприклад:

Вже місяць спадає,

А краю все немає...

Ой, нумо, поспішімо,

Жнива вчасно завершімо!

Жнива вчасно завершімо!

Недалечко до межі,

Варенички у діжі!

Не барімося на лані –

Варенички у сметані!

У щоденному меню українського селянина вареники трапляються не часто. Вони були окрасою недільного і святкового столу. Іх подавали також на весіллях, хрестинах, поминках, на гостинах, присвячених храмовим святам, їх варили на толоку й обжинки. Вареники були обов'язковою стравою, яку несли дівчата - породіллі на родини. Вручаючи цей нехитрий дарунок молодій матері, подруги примовляли: "Щоб вона була завжди повна як вареник,,. У цих випадках вареники неоднозначно символізували продовження року.

Начинки для вареників мали також особливі прикмети. Так начинки з круп. Бобових, маку повинні біли сприяти родючості і розмноженню людського роду. Тому невипадково на весілля подавали вареники начинені бобами (Західна Волинь), вареною квасолею і запареним пшоном (Центральне і західне Полісся). Пшоняною кашею, яка була символом єднання задля подальшого життя (Волинь).

Дуже любили українці вареники з сиром. Вони займали важливе місце в українських обрядах. Вважалося, що ними можна задобрити духів: добрих - щоб допомагали, злих - щоб не шкодили.

З тією ж метою готували вареники з сиром на весілля (Львівщина та Закарпаття), на хрестини (Лемківщина), ними частували матір після народження дитини. Пригощали на толоці, обжинках і обов'язково - на масляну (Сиропуст). У північній частині Гуцульщини вареники з сиром подавали на обід після похорону - для налагодження контакту з потойбічним світом.

Згідно з давніми уявленнями начинки для вареників були провідниками певного виду енергії. Так, начинки з грибів уособлювали чоловічу енергію, начинки з риби - жіночу, силою життєтворіння наділялися посічені у начинці яйця.
Це цікаво знати або корисні поради.



- для вареників з ягодами краще готувати тісто на кислому молоці з содою, тоді вареники будуть пухкі.

- Підготовлені вареники закладають у підсолений окріп і варять при відкритій кришці, щоб не розварилися. Коли вареники спливуть, нагрівання зменшити і доводити їх до готовності при помірному кипінні через 5-7 хвилин.

- Обсушуйте зварені вареники в друшляку. Обсушена поверхня вареників не тільки буде утримувати масло і сметану, ай просочиться ними.



Вивчення нової теми
Перед тим, як ми перейдемо до основної частини нашого уроку я пропоную вирішити такі проблемні ситуації.

Ці ситуації ми будемо вирішувати за допомогою гри яка називається „Щасливий випадок"

Для цієї гри виготовлені картки з проблемними ситуаціями, діти з кожної бригади по черзі підходять по одному і беруть по одній картці, з якої зачитують проблемну ситуацію своїй бригаді і порадившись вирішують її, зачитуючи з картки проблему і розповідають як її вирішити. За правильну відповідь бригада отримує медаль.

Ви замісили тісто, на розрізі видно грудочки муки, чому?

- борошно не просіяне і погано вимішане тісто, треба його добре вимісити.

  • Тісто обвітрилося, чому ?

-тісто обвітрилося тому що не було накрите серветкою, його треба перемісити декілька раз.

  • Ваші вареники після варіння злипаються. Чому?

- вареники погано змащені, або масло чи сметана якою змащували їх стекла на дно миски. Вареники треба обережно перемішати або підтрусити їх.

Після закладання вареників в окріп, вони прилипли до дна каструлі, чому?

- вареники після закладання обов'язково треба помішати щоб не пристали до дна каструлі.

  • Вареники розварилися, чому?

- Вареники варилися при сильному кипінні.

  • При варінні вареники порозліплювалися, чому?

- При виготовлені вареників краї не були добре защеплені.

Діти, я вам покажу способи формування вареників. Ми уже знаємо що їх є п'ять, отже перший спосіб.

Розказую та показую способи формування вареників. Показ майстром приготування вареників по домашньому та селянському (з начинкою) Повтор учнями.

Оцінювання майстром виконаних робіт.

Отже, ми підійшли до основної частини нашого уроку.

Роздаю завдання по бригадам:

Бригада № 1 - Готує страву „Вареники по - домашньому"

Бригада № 2 - Готує страву „Вареники по - селянському "

Діти, перед тим як перейти до самостійної роботи давайте повторимо ПТБ, яких вам потрібно дотримуватись при варінні.
Самостійна робота учнів.

Поточний інструктаж
Діти, наш урок підійшов до самостійної роботи, і тут хочу запропонувати вам гру, яка називається " Театралізація ". Уявіть собі, що ми на виробництві, де є старший кухар та завідуючий виробництвом, які контролюють роботу працівників на ньому. Тепер ви обирайте в своїх бригадах старшого кухаря, а я буду завідуючим виробництвом. Старший кухар ознайомлює своїх працівників (учнів) з технологією приготування страви яку він отримав від завідуючого виробництвом, ТБ та санітарії і гігієни на робочому місці, контролює в своїй бригаді роботу (підлеглих), тобто учнів своєї групи, вказує їм на помилки. Якщо є такі помилки, які старший кухар не помітив, або не може впоратися з ними, зауваження робить завідуючий виробництвом (тобто майстер), наголошую на цій помилці, прошу звернути увагу всіх учнів групи і виправляємо її разом. Учні які добре засвоїли урок, працюють з технологічними картками інші з інструкційно - технологічними картками. Перед початком роботи повторюємо Т.Б.



Цільовий обхід
1 - й - з метою перевірки організації робочого місця та виконання

прийомів з правил техніки безпеки.

  1. й - з метою перевірки правильності виконання прийомів та надання

допомоги учням..

3-й - після першої години самостійної роботи, розібрати помилки та

показати зразки правильно виконаних робіт.

3-й- при першому порушенню ТБ, зупинити роботу учнів та провести

груповий інструктаж.

  1. й - з метою перевірки прийомів та способів самоконтролю.

  2. й - з метою підготовки до заключного інструктажу.


Заключний інструктаж.

Підбиття підсумків уроку.
Сьогодні на уроці ми з вами удосконалили прийоми варіння, оволоділи прийомами підбору начинок, навчилися попереджувати недоліки у приготуванні страв та проведенні бракеражу; розвили логічне мислення та естетичний смак, самостійність, охайність, швидкість в роботі, здатність керувати робочим процесом, оцінювати результат роботи; виховали почуття відповідальності за якість виконання роботи, повагу до обраної професії; навчилися цінувати час, економного відношення до сировини, води, електроенергії, та дотримання правил ТБ та санітарії і гігієни при роботі. Навчилися готувати вареники по-домашньому та вареники по-селянському, сформували уміння та навички по об'єднанню декількох простих операцій в одну складну при раціональному використанні урочного часу. Для того, щоб перевірити засвоєний матеріал на уроці проводжу гру „ Лото ".

Для проведення гри потрібно підготувати настільну гру „ Лото " (картки, діжечки, фішки, аркуші паперу, ручки). Учасникам гри вручають ігрові картки. Майстер швидко називає числа, зображені на діжечках, які він дістає з торбинки. Усі гравці мають бути дуже уважними. Той, у кого на картці виявилося назване число, каже „ стоп ". Йому ставлять запитання під таким самим номером. Якщо гравець відповідає правильно, він має право закрити це число фішкою. Фішку отримують у помічника ведучого. Якщо відповідь неправильна, неповна - число залишається відкритим. Перемагає той учасник гри, котрий якнайшвидше закриє всі числа на картці фішками, тобто правильно відповість на запропоновані запитання. Стежити за дотриманням правил гри майстру допомагають помічники (записують усі числа, які були у грі, фіксують правильні відповіді гравців тощо).

Після опитування бачу, який учень краще засвоїв матеріал, а який ні, як учні закріпили пройдений матеріал, закріпили набуті знання, удосконалили уміння і навички у приготуванні вареників, розвили логічне мислення у вирішенні виробничих ситуацій.

Оголошую оцінки і аргументую їх: наголошую на помилки, які були допущені учнями. Розбір помилок, допущених учнями.

  • правильність користування інструментами;

  • правильність виконання трудових прийомів;

  • шляхи усунення допущених помилок;

  • дотримання учнями правил роботи на робочих місцях;

  • дотримання учнями учбової та технологічної документації;

  • економія сировини;

  • виконання санітарно-гігієнічних правил при роботі.

А зараз підійшов час закінчити гру „ Скарбничка", яку ми розпочали на початку уроку. В заключному інструктажі ми дізнаємось, хто виявився чемпіоном серед бригад. Відкриваю скарбнички і підраховую медалі. Після підрахунку, оголошую переможця, абсолютного чемпіона цього уроку та вручаю кожному з бригади приз.

Технологічна схема приготування вареників - по домашньому

Борошно
Просіяти
Насипати гіркою
По середині зробити заглиблення
Розчин солі
Сода
Яйця
Сметана
Перемішати
Збиті яйця


Замісити

Технологічна картка

на приготування страви

«Вареники по – домашньому»





п/п

Найменування продуктів

Вага (гр.)

Технологія приготування

Б

Н

1

Боршно пшеничне

-

700

Сметану, сир, яйце перемішують і вводять у просіяне борошно, додають проціджений розчин солі, соду і замішують тісто до однорідної консистенції

2

Яйця

-

85

3

Сметана

-

225

4

Сода питна

-

2

5

Сіль

-

12




Вихід




1000


Вимоги до якості: вареники правильної форми, яка зберігається, краї добре защіпані. Поверхня гладенька, без тріщин і розривів. Смак і запах відповідають виробу з прісного тіста з ароматом начинки. Колір оболонки - від світло-сірого до світло-кремового, начинка - відповідає певній начинці. Консистенція оболонки - щільна, м'яка, начинки - соковита, м'яка.



Технологічна картка

на приготування страви

«Вареники по – селянському»





п/п

Найменування продуктів

Вага (гр.)

Технологія приготування

Б

Н

1

Боршно пшеничне

-

695

Пшеничне борошно просіюють,

Насипають гіркою, посередині роблять заглиблення, в яке вливають холодну воду, проціджений розчин солі і цукру, додають сир збиті яйця і замісити круте тісто


2

Яйця

-

53

3

Сода питна

-

270

4

Сіль

-

12




Вихід




1000


Вимоги до якості: вареники правильної форми, яка зберігається, краї добре защипані. Поверхня гладенька, без тріщин і розривів. Смак і запах відповідають виробу з прісного тіста з ароматом начинки. Колір оболонки - від світло-сірого до світло-кремового, начинка - відповідає певній начинці. Консистенція оболонки - щільна, м'яка, начинки - соковита, м’яка.



Поливки
- Смажена цибуля на олії
- Смажена цибуля на салі.
- Розтоплене вершкове масло
- Мед
- Сметана
- Сироп
- Сметана з цукром
- Шкварки смажені з цибулею і

сметаною


Начинки
Картопля з грибами

Картопля з цибулею

Картопля з грибами і цибулею

Капуста тушкована з яйцями

Квашена капуста тушкована з цибулею і зеленню

Морквяний з яйцями і рисом

Картопля з тушкованою капустою

Сир з гречаною кашею

Вишні свіжі, чорна смородина, абрикоси, полуниці,чорниці, сир

Картопля та квасоля

Квасоля та гриби

Лівер


Мак
Правила з ТБ яких треба

дотримуватись при варінні:

1. Перед початком роботи перевірити наявність гумових килимів біля електричних плит.

2. Обережно класти вироби в каструлю, щоб не отримати опіки.

3. Не допускати розбризкування окропу.

4. Обережно перемішувати вироби під час варіння щоб не отримати опіки.

5. При попаданні води на підлогу негайно витерти перевірити цілісність поверхні плити.

6. У разі виникнення неполадок обладнання доповісти майстру.

7. Обережно пересувати каструлю з окропом по поверхні плити.

8. Плиту вмикати та вимикати за допомогою кнопки „пуск", „стоп".


Техніка безпеки, гігієна та санітарія




      1. Перед початком роботи руки вимити з милом і ополоснути 0,2 % розчином хлорного вапна. У процесі роботи стежити за чистотою рук.

      2. Робочі столи, посуд перед початком роботи вимити гарячою водою.

      3. Дошки для нарізання продуктів використовувати за призначенням.

      4. Первинну обробку продуктів здійснювати на окремих столах.

      5. Посуд повинен відповідати стандарту, вимогам санітарії.

      6. Не пересувати наповнені каструлі по поверхні плити.

      7. Не переливати на плиті рідину з однієї каструлі в іншу і не допускати попадання рідини на плиту.

      8. Відкривати кришку каструлі рухом на себе.

      9. Гарячі каструлі, сковорідки знімати з плити рушничком.

      10. Кухарські ножі повинні мати добре закріплені ручки, гостре лезо.

      11. Не використовуйте ножі для перемішування продуктів.

      12. Не допускати протікання рідини, жиру на підлогу, якщо це сталося, то підлогу негайно вимити.

      13. Після роботи вимити кухонний та столовий посуд, інструменти згідно санітарних правил. Робочі столи вимити з використанням мийних засобів, а потім продезінфікувати 0,2 % розчином хлору.

Санітарний одяг
Санітарний одяг працівників сфери обслуговування шиється, як правило, з білої бавовняної тканини, яка легко переться.

Косинки та ковпаки повинні щільно закривати волосся. Санітарний одяг захищає харчові продукти від забруднення, які можуть бути допущені особистим одягом працівників. Всі працівники зобов'язані стежити за чистотою одягу. Змінюють одяг у міру його забруднення, однак не раніше одного разу за два дні. Робоче взуття має бути легким і зручним. У санітарному одязі забороняється виходити за межі кухні, категорично забороняється заходити в ньому в туалет. Зберігати санітарний одяг потрібно окремо від верхнього одягу у спеціальних шафах, які регулярно миються та дезинфікуються. До роботи в навчальному кабінеті-лабораторії не допускаються підлітки у яких поганий слух, зір, нездорова шкіра, туберкульоз або позитивний аналіз на гельмінтоз.

Учні перед роботою повинні ознайомитися з правилами роботи кабінету-лабораторії.


        1. Санітарний одяг приносити з дому чистий, випрасуваний у поліетиленовому мішку.

        2. На практичних заняттях не дозволяється носити годинники, каблучки, перстні.

        3. Нігті мають бути коротко підстрижені, без лаку.

        4. До кабінету-лабораторії дозволяється входити лише у змінному взутті та санітарному одязі.

        5. Не можна зачісувати волосся, коли вдягнений білий халат.

        6. Портфелі та сумки слід залишити на вішалці чи у відведеному місці.



Оформлення робочого місця
Площа кожного робочого місця має бути достатньою для вільного доступу до обладнання при його експлуатації. Джерело світла має бути зліва від робочого місця на відстані не менше 6-7 м,

Інструменти й інвентар розміщують від учня справа, а продукти, що підлягають обробці - зліва. Ваги, спеції та приправи розташовують на столі на відстані витягнутої руки, обробну дошку - перед собою (на відстані 6 см. Від краю столу).



Під час роботи учень повинен стояти прямо, не сутулячись. При неправильному положенні корпуса він швидко стомлюється. Біля виробничих столів установлюють під ноги дерев'яні решітки заввишки не більше 100 мм. Для забезпечення зручності в роботі висота стола має бути такою, щоб відстань між ліктем учня і поверхнею стола не перевищувала 200-250 мм. Деякі операції учні можуть виконувати сидячи, тому на окремих робочих місцях передбачають стільці, висоту яких регулюють.

  • при веденні технологічного процесу дотримується правил безпеки праці, норм витрат сировини, електроенергії, норм санітарії, особистої гігієни;

  • учень може проаналізувати результат роботи і зробити висновки щодо припущених помилок, може провести бракераж напівфабрикату або готового виробу;

  • результат роботи відповідає якісним і кількісним показникам достатнього рівня.

Критерії оцінювання
І рівень, початковий - 1 ,2, 3 балів

  • учень з допомогою викладача відтворює окремі операції технологічного процесу;

  • при виконанні роботи учень не вміє підбирати та обробляти сировину і давати їй якісну оцінку;

  • не вміє готувати напівфабрикати та вироби;

  • не вміє підбирати інвентар, посуд та організовувати робоче місце;

  • не володіє прийомами, вміннями та навичками при приготуванні напівфабрикатів та виробів;

  • не дотримується норми часу, правил техніки безпеки праці та санітарно -гігієнічних норм;

  • неекономно використовує сировину, електроенергію;

  • результат роботи відповідає діючим якісним і кількісним показникам нижчого кваліфікаційного рівня.


II рівень, середній - 4, 5, 6 балів

  • учень без достатнього розуміння відтворює елементи завдань;

  • недостатньо усвідомлено виконує основні прийоми технологічної операції, необхідно для виконання даної обробки;

  • з частковою допомогою викладача виконує операції технологічного процесу;

  • учень вміє підбирати інструмент, інвентар, посуд і організувати робоче місце;

  • має слабкі навички при приготуванні напівфабрикатів та виробів, але дотримується правил техніки безпеки праці та санітарно - гігієнічних норм;

  • економно використовує сировину, але не дотримується норм часу;

  • слабо орієнтується при визначенні якості напівфабрикатів або готового виробу;

  • результат роботи відповідає діючим якісним і кількісним показникам середнього кваліфікаційного рівня.


III рівень, достатній - 7, 8, 9,10 балів

  • учень правильно виконує основні прийоми і технологічні операції, необхідні для даної роботи;

  • організовує робоче місце, самостійно підбирає посуд, інвентар, інструмент;

  • дотримання послідовності та правильності операцій технологічного процесу приготування напівфабрикатів або готових виробів;

  • достатньо усвідомлено користується технологічною документацією;

  • при виконанні роботи припускається несуттєвих помилок, які може виправити після вказівки викладача;

Каталог: download
download -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
download -> Уроках «Художньої культури»
download -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
download -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
download -> Реферат виконується на форматі А4
download -> Образотворче мистецтво
download -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
download -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка