Принципи створення та використання електронних посібників на заняттях інформатики та комп’ютерної техніки План виступу: 1




Скачати 17,82 Kb.
Дата конвертації04.01.2018
Розмір17,82 Kb.

Принципи створення та використання електронних посібників на заняттях інформатики та комп’ютерної техніки План виступу: 1. Вступ. 2. Електронні посібники, як сучасна технологія в освіті 3. Загальні вимоги до розробки електронного посібника 4. Етапи створення навчальних електронних посібників 5. Інструментальні засоби створення електронного посібника 6. Переваги та недоліки використання електронних посібників в навчальному процесі 7. Форми роботи при використанні електронних посібників та інших комп’ютерних технологій 8. Висновки

Педагог має подбати про те, щоб якомога більше органів чуття – око, вухо, голос, чуття мускульних рухів… взяли участь в акті запам’ятовування.

  • Педагог має подбати про те, щоб якомога більше органів чуття – око, вухо, голос, чуття мускульних рухів… взяли участь в акті запам’ятовування.
  • За такого дружного сприяння всіх органів в акті  засвоєння ви переможете найлінивішу пам'ять.
  • К.Ушинський

Інформаційні технології, які використовуються в навчальному процесі

  • Електронні бібліотеки
  • Гібридні бібліотеки
  • Електронні посібники
  • Довідково-пошукові системи Internet
  • Віртуальні лабораторії
  • Мультимедійні презентації
  • Інтерактивні тести

Функції, які має поєднувати електронний посібник

Системний підхід

  • Використання системного підходу до розробки електронних
  • навчальних посібників дозволяє зробити серйозний крок на
  • шляху переходу від пізнавальної до прагматичної моделі освіти і сприяє рішенню проблем створення посібників нового покоління, що дають можливість:
  • збільшити кількість користувачів,
  • підвищити наочність представлення матеріалу,
  • використовувати електронний посібник тривалий час,
  • звести до мінімуму витрати на пошук і підбір літератури,
  • здійснювати контроль отриманих знань.
  • Роки, століття
  • Елементна база ЕОМ
  • Основні характеристики ЕОМ
  • Перше покоління
  • -Вакуумні електронні лампи.
  • -Комп’ютерні програми потрібно було писати в машинних кодах.
  • -Як носії інформації використовувалися перфострічки, перфокарти.
  • -Дуже великі габарити машин (важила така машина десятки тонн).
  • - Невелика швидкодія – декілька тисяч операцій за секунду.
  • -Велика енергоємність.
  • -Трудомісткість програмування.
  • Друге покоління
  • Кінець 50-х – початок 60-х років ХХ століття
  • -Напівпровідникові елементи (транзистори, діоди).
  • -З’явилися мови програмування високого рівня та програмне забезпечення.
  • - Як носії інформаціїі застосовувалися магнітні стрічки.
  • -Користувач працював безпосередньо за пультом керування.
  • - Розміри комп’ютера зменшилися.
  • - Споживання електроенергії зменшилося.
  • - Швидкодія машин досягла сотень тисяч операцій за секунду.
  • - Збільшилася ємність запам’ятовуючих пристроїв.
  • Третє покоління
  • Кінець 60-х – початок 80-х років ХХ століття
  • -Інтегровані пристрої (інтегральні мікросхеми, чіпи).
  • -Використовувалися термінали (клавіатура, дисплей).
  • -Магнітні носії інформації витіснили паперові.
  • -Розвинулось програмне забезпечення.
  • -Швидкодія зросла до кількох мільйонів операцій за секунду.
  • -Складати програми стало можливим простим користувачам, а не тільки спеціалістам-електронщи-кам завдяки мовам програмування високого рівня.
  • Четверте покоління
  • 80-ті роки
  • ХХ століття
  • -Великі інтегральні схеми.
  • -Розробка однокристальних процесорів (мікро-процесорів).
  • -Поява персональних комп’ютерів.
  • -Перший 4-розрядний мікропроцесор містив 2250 транзисторів і виконував 60 тис. операцій за секунду.
  • - Пізніше збільшилась швидкодія до мільярда операцій за секунду.
  • -Збільшилась ємність оперативної памяті.
  • -Поліпшилась зручність у користуванні.
  • -Крім ПК, використовувалися також обчислювальні машини-мейнфрейми для виконання складних робіт.
  • П’яте покоління
  • 90-ті роки
  • ХХ століття
  • -Надвеликі інтегральні схеми.
  • -Розробка багатопроцесорних систем.
  • -Комп’ютери-сервери, периферійна техніка.
  • -Операційні системи з графічним інтерфейсом.
  • -Швидкодія від 1млрд. до 1 трильйона операцій за секунду.
  • -Комп’ютери були з’єднані в мережі.
  • -Прикладні програми використовуються в різних сферах.

методичні рекомендації з вивчення курсу;

  • методичні рекомендації з вивчення курсу;
  • теоретичний матеріал;
  • практикум для вироблення умінь і навичок застосування теоретичних знань із прикладами виконання завдань і аналізом найчастіше вживаних помилок;
  • віртуальний лабораторний практикум;
  • довідковий матеріал;
  • глосарій;
  • систему тестування і контролю знань.
  • Вимоги до розробки
  • електронного посібника

Попередній етап:

  • Попередній етап:
  • Вибір навчального курсу
  • Визначення рівня загальної підготовки та рівня комп’ютерних знань
  • Написання тексту навчального курсу
  • Підбір ілюстративного і довідкового матеріалу
  • Створення ескізів інтерфейсу
  • Написання сценарію програми та окремих блоків
  • Різні варіанти представлення навчального матеріалу
  • Етапи створення навчальних
  • електронних посібників

Рекомендації для підготовчої роботи по створенню електронного посібника

  • Створити електронну версію в текстовому редакторі:
  • Інструментальні засоби
  • Формульний редактор
  • Вставка зображень
  • Структурування матеріалу
  • Гіпертекстові посилання
  • Збереження тексту в HTML-форматі

Основний етап

  • Безпосередня робота зі створення навчального курсу:

Завершальний етап

  • Тестування навчального курсу
  • Доопрацювання електронного посібника
  • Реєстрація мультимедіа-курсу як інтелектуальної власності
  • Тиражування
  • Супровід курсу
  • Дотримання Закону про електронні документи та електронний документообіг

Інструментальні засоби створення електронного посібника

  • Використання Web-броузерів
  • Мова розмітки гіпертексту HTML
  • HTML-конвертери
  • Текстові редактори Блокнот, NotePad, WordPad
  • Графічні редактори
  • FrameMaker
  • Web Publisher
  • HTML-редактори ( наприклад, FrontPage)

Максимальний зв’язок з робочою програмою викладача

  • Максимальний зв’язок з робочою програмою викладача
  • Швидкість оновлення
  • Ефективність проведення контролю
  • Підвищення наочності
  • Покращення продуктивності заняття
  • Міжпредметні зв’язки
  • Логічність подання матеріалу
  • Нижча вартість, ніж підручника
  • Дистанційне навчання
  • Переваги використання
  • електронних посібників

Вивчення (або повторення) теми заняття

  • Вивчення (або повторення) теми заняття
  • Застосування мультимедійних засобів (презентацій)
  • Використання Internet для науково-дослідних завдань і гурткової роботи
  • Проведення опитувань, тестувань, тематичного оцінювання
  • Самостійна робота студентів
  • Форми роботи при використанні
  • електронних посібників

В и с н о в к и

  • Електронні посібники є складними програмними продуктами
  • Електронний посібник розробляється як відкрита система
  • Ефективність використання ЕП в учбовому процесі
  • Основа електронної бібліотеки коледжу


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка