Привіт, друзі! Мене звуть Пізнайко



Скачати 16,28 Kb.
Дата конвертації17.11.2018
Розмір16,28 Kb.
ТипУрок
  • для 5 класу з теми
  • ’’Многокутник, його периметр. Види трикутників’’
  • Гулінська Н.О.
  • Тальнівська ЗОШ I-III ст.№2
  • Привіт, друзі!
  • Мене звуть Пізнайко.
  • Сподіваюсь, що ми
  • станемо друзями, бо
  • я теж люблю математику.
  • Запрошую вас до королівства Многокутників.
  • Ми познайомимося з його
  • жителями та дізнаємося
  • про них багато чого цікавого. А допоможе нам у цьому моя найкраща подружка – мудра Сова.
  • Наші завдання
  • Засвоїти поняття ’’многокутник’’
  • Ознайомитись із видами многокутників
  • Вивчити види трикутників залежно від довжин їх сторін
  • Навчитися використовувати набуті знання при виконанні вправ
  • Бажаємо успіхів!
  • Давайте,згадаємо :
  • Що таке ламана ?
  • Яку ламану називають замкненою ?
  • Що називають периметром фігури ?
  • Чи може периметр перевищувати суму будь-яких двох сторін фігури ?
  • Чи може периметр фігури бути меншим за суму будь-яких двох її сторін ?
  • Перевіримо себе
  • Ламана – це геометрична фігура, що складається з відрізків так, що кінець першого відрізка є початком другого, кінець другого є початком третього, кінець третього є початком четвертого і т.д.
  • °
  • °
  • °
  • °
  • °
  • Відрізки ламаної називають ланками
  • °
  • °
  • °
  • °
  • А
  • В
  • С
  • D
  • Периметр фігури завжди більший за суму двох будь-яких її сторін (бо кожна фігура складається, щонайменше, із трьох сторін).
    • Периметр фігури не може бути меншим від суми двох будь-яких її сторін (дивись попередню відповідь).
  • А ось і заповітне королівство – Многокутники. Що ж, сміливо вирушаймо у подорож ним. Будемо знайомитись із його жителями-многокутниками.
  • Запам’ятай!
  • Многокутник –
  • це замкнена ламана.
  • Її ланки називають сторонами многокутника, а вершини – вершинами многокутника.
  • °
  • °
  • °
  • °
  • °
  • °
  • А
  • В
  • С
  • D
  • Е
  • АВСDЕ – многокутник.
  • А,В,С,D,Е – вершини многокутника.
  • АВ, ВС, СD, DЕ, АЕ – сторони многокутника
  • Якщо многокутник має 3,4,5 чи, взагалі, n сторін, то його називають відповідно трикутником, чотирикутником, п’ятикутником, n-кутником.
  • Кожен n-кутник має n вершин і n сторін.
  • Спробуйте дати імена жителям королівства
  • Многокутників!
  • Пізнайку, давай
  • відвідаємо Трикут-
  • ників. Давно ми у
  • них не гостювали.
  • Я згоден, але спочат-
  • ку школярів треба
  • трішки ознайомити
  • з великою їхньою
  • родиною.
  • Знайомимося з родиною
  • Трикутників!
  • Якщо у трикутнику дві сторони рівні, то його називають рівнобедреним.
  • Рівні сторони рівнобедреного трикутника називають бічними сторонами, а третю його сторону – основою.
  • Рівнобедрені трикутники
  • А
  • В
  • С
  • Трикутник АВС – рівнобедрений.
  • Його бічні сторони – АВ і ВС,
  • а основа – АС.
  • Якщо трикутник не має рівних сторін, то його називають різностороннім.
  • Якщо всі сторони трикутника рівні, його називають рівностороннім.
  • Рівнобедрені
  • Рівносторонні
  • Різносторонні
  • Периметр многокутника – це сума довжин усіх його сторін.
  • 8см
  • 8см
  • 4см
  • 6см
  • Р=8 +4+8+6=26(см)
  • Пізнайку, я повинна тебе похвалити. Гарно розповідаєш. Моя школа. Але школярі, мабуть, трішечки втомились. Давай проведемо з ними зарядку для очей! Бо звичайну, вранішню, вони ж завжди виконують. А про очі забувати не можна!
  • Починаємо!
  • Вправа 1. Рухи очей за горизонтальною лінією (вправо, вліво).
  • Вправа 2. Рухи очей за вертикальною лінією (уверх, униз).
  • Вправа 3. Рухи очей по внутрішньому еліпсу (праворуч-ліворуч).
  • Вправа 4. Рухи очей по зовнішньому еліпсу (ліворуч-праворуч).
  • Вправа 5. Рухи очей по колу (ліворуч).
  • Вправа 6. Рухи очей по колу (праворуч).
  • Дякую тобі, подружко!
  • Яке полегшення!
  • А тепер пропонуй нам свої чудові завдання!
  • Із задоволенням виконаю твої прохання!
  • Виконайте усно!
  • 1.
  • 5см
  • Р=?
  • 2. Одна сторона трикутника 5см, а дві інші – по 10см. Знайдіть його периметр.
  • 3. Периметр рівносторонннього трикутника дорівнює 54см. Знайдіть довжину його сторони
  • Виконайте практичне завдання!
  • Накресліть трикутник АВС, у якого АВ=3см, ВС=4см. Виміряйте його сторону АС і знайдіть периметр трикутника АВС. Як можна назвати цей трикутник?
  • Подумайте!
  • Чи може кожна сторона трикутника бути меншою за суму двох інших його сторін?
  • Чи існує чотирикутник, сторони якого дорівнюють 2см, 3см, 4см і 10см?
  • Відповідь обгрунтуйте.
  • Давайте попрацюємо групами! Це так цікаво!
  • Довжини двох сторін трикутника 12 і 16см, а периметр – 40см. Різносторонній чи рівнобедрений цей трикутник?
  • Відповідь обгрунтуйте.
  • Основа рівнобедреного трикутника дорівнює 7дм, а бічна сторона на 4дм довша від неї. Знайдіть периметр трикутника.
  • Хто швидше?
  • Молодці!
  • А зараз виконаємо наступне завдання!
  • Сторона рівностороннього трикутника дорівнює a. Складіть вираз для знаходження периметра цього трикутника і з’ясуйте:
  • На скільки периметр цього трикутника більший від його сторони?
  • У скільки разів сторона цього трикутника менша від його периметра?
  • Спробуйте розв′язати таку задачу:
  • Знайдіть довжину бічної сторони рівнобедреного трикутника, якщо його периметр більший за основу на 10см.
  • Перевіримо себе!
  • 1.Що таке многокутник?
  • 2.Які бувають многокутники?
  • 3.Що таке периметр многокутника?
  • 4.Якими бувають трикутники залежно від довжин сторін?
  • Молодці!
  • Попрацювали гарно. Тож бажаємо успіхів у подальшому вивченні математики і пропонуємо завдання для домашньої роботи.
  • Завдання додому
  • Опрацювати § 16, виконати №757, №767, №778, №780.
  • Наш підручник
  • Г.П.Бевз, В.Г.Бевз Математика, 5клас
  • Київ:”Зодіак-Еко”
  • 2005
  • До нових зустрічей!



Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка