Про результати експертизи відповідності викладання історії вимогам навчальних програм у загальноосвітніх навчальних закладах району




Скачати 15,67 Kb.
Дата конвертації11.03.2019
Розмір15,67 Kb.
  • Про результати експертизи відповідності викладання історії вимогам навчальних програм у загальноосвітніх навчальних закладах району
  • Гладка Н.М.,
  • методист РМК

Об`єкти перевірки :

  • виконання навчальних програм, зокрема у 11-х класах старшої профільної школи ;
  • реалізація методичних рекомендацій МОНСМ України і КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» про викладання предмета у 2011 -2012 н.р.;
  • виконання нормативних документів щодо ведення класних журналів і перевірки зошитів;
  • моніторинг результативності навчальної діяльності учнів;
  • робота шкільної адміністрації з організації методичної роботи з учителями-словесниками та здійснення контролю.

Робота експертної групи

  • проведено контрольну роботу з історії України у 11-х класах ,
  • відвідано 8 уроків,
  • перевірена шкільна документація , проведено співбесіди з учителями та адміністрацією школи,
  • надана методична допомога молодим і малодосвідченим учителям,
  • оцінено роботу закладів відповідно до протоколу експертизи

Експертиза викладання історії . Бали, одержані навчальноми закладами за протоколом

Експертна оцінка забезпечення викладання історії

Нормативне забезпечення

  • Концепція історичної освіти;
  • Державний стандарт базової і повної середньої освіти /галузь суспільствознавство/ ,2004
  • Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін у основній та старшій школі у 2011/12 н.р. МОНСМ України ;
  • Наказ МОНМСУ від 13.04.2011 року №329 «Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти».
  • Науково-методичних рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів та оформлення сторінок класних журналів у 5-11 класах(2011 р.-Наказ ГУОН №526).

Програмне забезпечення.

  • Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Історія України. Всесвітня історія.5-9 клас.Рівень стандарту (сайт МОНСМУ,2011)
  • Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. 10-11класи.Профільний рівень.Академічний рівень.Рівень стандарту.Київ.Міністерство освіти і науки України,2010

Варіативна складова

  • курс „Харківщинознавство” (8, 9 класи)
  • У Золочівській ЗОШ І-ІІІ т. №3 викладається спецкурс
  • «Основи критичного мислення» -(1 год. на тиждень) - 10 клас;

Ділова документація

  • Календарні плани погоджені з адміністраціями шкіл.
  • Затверджено графіки навчальної практики і екскурсій.
  • Класні журнали ведуться відповідно до "Науково-методичних рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів та оформлення сторінок класних журналів у 5-11 класах(2011 р)”. Було зауваження щодо запису домашніх завдань у Золочівській школі №3.

Кадровий склад вчителів перевірених шкіл

  • 57,1% -вчителі вищої категорії :
  • Гур’єва С.В.- Гур’євокозачанська ЗОШ І-ІІІ ст.
  • Міщенко І.П.- Золочівська ЗОШ І-ІІІ ст. №3,
  • Кобець Л.С.-Писарівська ЗОШ І-ІІІ ст.
  • Хряков О.В.-Ряснянська ЗОШ І-ІІІ ст.;
  • один (14,3%) учитель, Сметана С.А.-Довжанська ЗОШ, ІІ категорії,
  • два вчителя не атестовані
  • : Погодіна Т.В. - Гур’євокозачанська ЗОШ І-ІІІ ст.( працює перший рік)
  • і Світличний Ю.О.- Довжанська ЗОШ

Рівень навчальних досягнень учнів 11 класів з історії України за наслідками контрольних робіт

Динаміка рівня навчальних досягнень учнів 9 класів з історії України за наслідками річного оцінювання

Динаміка рівня навчальних досягнень учнів 9 класів з історії України за наслідками річного оцінювання у 2009-2011 р.р. (усереднений показник)

ЗАГАЛЬНІ ЗАУВАЖЕННЯ:

  • -учні на уроках недостатньо опановують систему роботи з історичним документом, не вміють самостійно аналізувати,виділяти його провідні ідеї;
  • -трапляється формальне виставлення оцінок(без опори на критерії);
  • -майже не застосовуються завдання з візуальними джерелами

Індивідуальна корекційна робота

ГУРТКОВА РОБОТА

  • Назва ЗНЗ Назва гуртка Класи К-ість учнів
  • Керівник
  • Довжанська ЗОШ Краєзнавчий 7-11 12 Світличний Ю.О
  • Золочівська ЗОШ №3 Правознавець 8-11 15 Міщенко І.П
  • Писарівська Краєзнавчий 8-9 11 Кобець Л.С.
  • Ряснянська ЗОШ Україна «DECIDERE» 7-9 6 Хряков О.В.

Недоліки матеріальної бази

  • недостатня кількість карт, ілюстративного матеріалу (Золочівська ЗОШ №3, Довжанська ЗОШ І-ІІ ст.);
  • відсутність відеоматеріалів, ЕЗНП (Золочівська ЗОШ №3, Довжанська ЗОШ І-ІІ ст.);;
  • відсутність тематичної картотеки чи інших засобів систематизації

Методична робота з учителями – словесниками та внутрішкільний контроль

  • самоосвіта ;
  • роботи в РМО, участь у проблемних семінарах, навчання на спецкурсах
  • стажування(Погодіна Т.В.);
  • активні та інтерактивні форми навчання дорослих:
  • «круглі столи» ,, ділові ігри, практикуми

Створення умов для підвищення професійної компетентності педагогічних працівників

  • методичні дні;
  • можливість навчатися на районних і обласних семінарах та спецкурсах, відвідувати школу молодого учителя;
  • відвідування уроків адміністрацією і наставником у молодих вчителів;
  • об’єктивність атестації

Робота в ШМО

  • Теми виступів і доповідей:
  • Формування предметних компетентностей на уроках історії
  • Створення комп´ютерних презентацій
  • Застосування ППЗ “Культура доби Відродження” та “Світ античної культури” на уроках гуманітарного циклу

Застосування ІКТ

  • Створення навчальних і
  • методичних презентацій:
  • Урок-презентація
  • “Трипільська культура”
  • “Т. Г. Шевченко – художник”
  • “Бінарні уроки”

Проектна діяльність

  • Проект “Бойові нагороди в моїй сім´ї ”, присвячений
  • 65 річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні.

Атестація вчителів

  • сплановані заходи щодо атестації вчителів;
  • складені відповідні графіки ;
  • практикуються творчі звіти вчителів, що атестуються;
  • відкриті уроки, презентації портфоліо.

Недоліки

  • відсутність глибокого аналізу формування комунікативної та інших компетентностей учнів відповідно до загальноєвропейських рівнів володіння мовою;
  • неефективна діяльність ШМО у малочисельних сільських школах

Контроль за станом викладання предмета

  • 1.Щорічний моніторинг навчальних досягнень учнів
  • за наслідками ДПА,як правило, у графічному вигляді,
  • описові матеріали ( аналіз, довідка), здебільшого , відсутні.
  • 2.За останні 3 роки видані узагальнюючі накази

Рекомендації

  • І.КЕРІВНИКАМ ШКІЛ:
  • 1.При відвідуванні уроків звернути увагу на відповідність висновків меті відвідування.
  • 2.Узагальнювати матеріали моніторингу та діагностики.
  • ІІ. ВЧИТЕЛЯМ ІСТОРІЇ
  • 1.Проаналізувати результати контрольних робіт і спланувати роботу з корекції знань.
  • До 01.11.11
  • 2.Вести облік прогалин в знаннях учнів
  • Постійно
  • 3.Покращити роботу з підготовки учнів до Всеукраїнських учнівських олімпіад, конкурсів і турнірів
  • Жовтень-грудень


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка