Про впровадження у педагогічну практику викладання навчальних дисциплін інформаційних, мультимедійних, телекомунікаційних технологій навчання




Скачати 50,96 Kb.
Дата конвертації19.11.2018
Розмір50,96 Kb.
Про впровадження

у педагогічну практику викладання навчальних дисциплін інформаційних, мультимедійних, телекомунікаційних технологій навчання

Національна Доктрина розвитку освіти України у XXI ст. наголошує на необхідності забезпечення переходу до нової гуманістико-інноваційної філософії освіти. Зазначається, що освіта XXI ст. –освіта для людини. Її мета – виховання відповідальної особистості , яка здатна до самоосвіти і саморозвитку. Вміє критично мислити, опрацьовувати набуті знання і вміння для творчого розв’язання проблем, тобто підвищення життєвих компетентностей учнів. Компетентність базується на знаннях, досвіді, (довідка)

цінностях, набутих завдяки навчанню, пов’язана із загальною здатністю людини оперувати у певній ситуації набутими знаннями та практичним досвідом і є показником успішності школярів.

Одним із методів підвищення мотивації на уроках є використання наочності. Мультимедійні засоби дозволяють не лише поповнити нестачу сучасних наочних посібників, але й оперативно вносити зміни, продиктовані часом.

На жаль, в школі немає можливості вивчати предмети у класах, оснащених достатньою кількістю комп’ютерів та мультимедійних засобів.

Однак, фрагменти навчальних комп’ютерних програм, наявні на сьогодні мультимедійні матеріали, власні учительські матеріали, підготовлені до тем. Відеокасети, диски, які записують з телевізійних програм, Інтернету вчителі школи використовують у своїй педагогічній практиці.

Всі вчителі школи мають сертифікати про проходження курсів ІКТ, але фактично на достатньому рівні володіють _ педагог, що складає _% ( _______ вчителів не володіють __%).

__ вчителів пройшли курси Intel “Навчання для майбутнього», що складає __%.



Активно впроваджують в педагогічну практику викладання навчальних дисциплін інформаційні, мультимедійні, телекомунікаційні технології навчання такі вчителі:

  • _______________ ( перегляд короткометражних фільмів: читання – «Книги – міст у світ знань»( правила поведінки з книгою), «Українські народні пісні», « Т.Г.Шевченко»; природа – ««Україна на планеті Земля. Кордони України. Водойми України»; громадянська освіта – «Історія досягнення людини. Мистецтво », «Історія досягнення людини. Спорт.»

  • _____________.- музика та художня культура - кожного уроку -

( фрагменти документальних фільмів, художніх кінофільмів, мультфільмів; фрагментів опер,балету).

  • ____________– укр.мова та література – 10 уроків - 10-Б кл. перегляд фільмів: Біографія М.Старицького, І.Франка, Карпенко – Карий « Мартин Боруля», ілюстрації до збірки І.Я. Франка «Зів’яле листя», контрольне тестування; 9-А кл.- Біографія Г.С. Сковороди,Творчість Т.Г.Шевченка як поета і художника; 5-Акл.- Українські народні казки, телекомунікаційні технології навчання широко використовуються класним керівником на класних годинах.

  • _________. - укр.мова та література – 5 уроків - 10-А кл. екранізація твору Карпенка-Карого «Мартин Боруля»; 6-А та 6-Б кл. перегляд міфів про Прометея, О.Довженко Зачарована Десна», 5-Б кл. «Дванадцять місяців».

  • ____________– історія – 5-Б кл. електронний атлас для курсу з історії України, 6-А та 6-Б кл. перегляд відеофільмів «Чудеса світу»,

«Повстання Спартака», 10-Б кл. - підготовка та використання на уроці учнівських презентацій «Сталінська індустріалізація», «Голодомор 1932-1933 років». Перегляд фільмів « Великий терор», «Адольф Гітлер»,перегляд відеоролика «Родом з СРСР», прослуховування пісень з метою впровадження пісенної методики вивчення історії.

  • _________– художня культура 10-А та 10-Б кл. – 12 уроків

«Художня культура Київської Русі», «Первісні музичні інструменти», «Музична культура Київської держави», «Художня культура козацької доби», «Народна картина «Козак Мамай», «Думи та історичні пісні. Мистецтво кобзарів і лірників».

  • _________– російська мова – 5 уроків – «Прямое и переносное значение слов», світова література – 6-А та 6-Б кл. « А.С.Пушкин. «Руслан и Людмила», 10-А та 10-Б кл.» Жизнь и творчество Ф.М. Достоевского», «Жизнь и творчество Н.А.Некрасова», фільм «Анна Каренина»

  • ___________– математика – 5-Акл.- 4 уроки - «Історія математики», «Звичайні дроби», «Десяткові дроби», 7-А кл. «Поняття функції».

  • __________-3-Б кл.- 2 уроки - громадянська освіта – перегляд відео журналу «Рідний край, де ми живемо Україною зовемо», укр.. мова – Весела граматика».

  • Петріна Л.В. англійська мова – 2 уроки – 10-Б кл. рольова гра «Національна кухня», 10-А кл. урок - вікторина « Великобританія».

  • _________англійська мова – 2 уроки – 6-А кл. Урок « Книги – наші друзі». Відео. Фонетичні вправи, 4-А кл. урок « Незвичайні захоплення».Створення та озвучування мультфільмів.

  • ____________– 1 урок – християнська етика – перегляд мультфільму «Санта Клаус» та постійне проведення музичних перерв.

  • __________позакласний захід із комп’ютерною підтримкою про Кобзарство.

  • ___________математика - позакласний захід із комп’ютерною підтримкою 6-Акл. « Посвята шестикласників в юні математики» перегляд презентації «Історичні відомості з математики».

  • ________– 2-Акл. – читання – «Цікавий світ навколо нас», проведення фізкультхвилинок.

  • _________9-А кл. світова література – поезія «Гармонія природи та почуттів».

  • ________– основи здоров’я та тренінг «Школа проти СНІДу».

  • ________– 2-Б кл. математика, перегляд учительської презентації « Математичні обчислення»

  • __________– фізкультура – музичний супровід уроків гімнастики.

Вчителям – предметникам___________ необхідно активніше оволодівати інформаційними, мультимедійними, телекомунікаційними технологіями навчання та впроваджувати їх у практику роботи з метою активізації пізнавальних можливостей учнів та підвищення методичного рівня викладання навчальних предметів.

Ознайомлення учнів з новими документами, фільмами через використання інформаційних, мультимедійних, телекомунікаційних технологій навчання надає можливості учителю зробити свої уроки більш цікавими, насиченими, продуктивними. Це викликає інтерес учнів, виникає досить стійка увага, що зумовлена яскравістю, динамічністю, контрастністю зображення, звуковим супроводом. Саме цим створюються передумови до формування чітких уявлень, свідомого та глибокого засвоєння знань.

Підготовка якісного мультимедійного матеріалу для проведення уроку вимагає навичок і вмінь учителя. І тут постають нові вимоги до педагога: адже, крім глибоких знань свого предмета, вчителю слід не менш досконало оволодіти тим обсягом комп’ютерних знань, які дають можливість забезпечити повноцінне викладання навчальних предметів у сучасних умовах.

Все вищевикладене свідчить про зростання ролі вчителя - предметника у створенні та впровадженні інформаційних мультимедійних, телекомунікаційних технологій навчання. Тому хочеться, щоб сучасний учитель приходив на урок не з кипою конспектів, а з диском чи флеш - накопичувачем, на яких помістяться і поурочний план, і проблемні запитання, ілюстрації, документи, і питання для узагальнення та безпосередньо тести для тематичного оцінювання.

Рекомендації:

1.Вчителям-предметникам:

- активізувати впровадження в практику роботи інформаційних, мультимедійних, телекомунікаційних технологій навчання;

- створювати власні сучасні інформаційні ресурси та банки педагогічних ідей;

- впроваджувати в процес навчання проектні технології, залучати учнів до навчального проектування, застосовуючи комп’ютерну підтримку.

2. Заступнику директора з навчально-виховної роботи ____залучити протягом _____н.р. до проходження курсів Intel «Навчання для майбутнього» всіх вчителів, які мають вищу категорію.



3. Вчителям ___________застосовувати під час навчального процесу інформаційні, мультимедійні, телекомунікаційні технології навчання, опираючись на досвід своїх колег.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка