Проблемою, над якою працюю, є формування пізнавального інтересу до географії шляхом використання тестових завдань та різноманітних форм і методів навчання на уроках географії



Скачати 52,89 Kb.
Дата конвертації11.03.2019
Розмір52,89 Kb.
Географія належить до найстародавніших наук про Землю, населення, господарство. Життя змушувало людей вивчати географію місцевості, де вони жили. На сучасному етапі розвитку суспільства виникла потреба глибше і більш докладніше знайомитися з цією наукою. Географія – це рух, це життя. Адже кожен з нас – порошинки великого Всесвіту, а щоб знайти з ним спільну мову, необхідно знати географію.

Трудову педагогічну діяльність розпочала у Великобудищанській загальноосвітній школі І – ІІІ ступенів вчителем географії. З 2003 року викладаю цей предмет в Диканській гімназії ім.М.В.Гоголя. За всі роки педагогічної діяльності зрозуміла, що головне для вчителя – не згубити бажання у дітей вчитися. Я переконана, що географія допоможе кожному учневі відчути себе гармонійно розвиненою, активною , творчою особистістю, яка буде здатна застосувати свої знання в життєвих ситуаціях.

Тому проблемою, над якою працюю, є формування пізнавального інтересу до географії шляхом використання тестових завдань та різноманітних форм і методів навчання на уроках географії.

Одним із принципів географічної освіти є самостійність, творчість та активність учня. В той же час навчання повинне бути цікавим та ефективним, а спілкування – радісним і корисним. Для цього поєдную комплекс методів і прийомів, які активізують творчу пізнавальну діяльність усіх , без винятку учнів шляхом взаємовпливу : учитель – учні – учитель. Прагну враховувати конкретну ситуацію на уроці: зміст навчального матеріалу, рівень підготовки класу, наявність необхідних засобів навчання і обов’язково , емоційно-психологічну атмосферу конкретного учнівського колективу. Уроки-семінари, лекції, дискусії, заочні подорожі, дослідження, проекти, ігри проводжу, враховуючи тему уроку та вікові категорії дітей. Завдяки різноманітних методів і прийомів , використаних на уроці, пробуджується інтерес до географії. А щоб навчання було змістовним і кожна дитина впевненою у собі, застосовую інтерактивні технології: створюю ситуації успіху, роботу в групах і в парах, творчу лабораторію, взаємоопитування, географічну мозаїку. Рольові ігри надають можливість діяти "як насправді", висловлюватися, коментувати ситуацію ( " Я хочу жити в місті тому, що…", 9кл., " Глобальні проблеми людства", 10 кл., ).Це сприяє швидкому засвоєнню нового матеріалу, активізує діяльність учнів на уроці, сприяє вихованню свідомого ставлення до вивчення географії.

Уроки КВК мають багато переваг перед іншими формами навчання. Найдоцільніше їх проводити на уроках контролю і корекції знань та під час проведення позакласних заходів з предмету. Під час підготовки учні вчаться творчо мислити, "здобувати " самостійно знання, шукаючи щось цікаве, швидко знаходити правильну відповідь, а також уважно слухати і розуміти своїх товаришів, виручати команду в складну хвилину.

Знання і уміння учнів безпосередньо залежать від їх діяльності на уроці. Важливу роль, як показала практика роботи, відіграють схематичні малюнки на класній дошці. Їх цінність полягає в тому, що, на відміну від картин, карток, вони створюються на очах учнів. Це допомагає краще і надовго запам’ятати факти, чіткіше уявити предмет або географічне явище Наприклад, якщо, розповідаючи про утворення циклону або антициклону, землетрусу або виверження вулкану, річкової долини або системи, вчитель малює, це допомагає глибше зрозуміти дані явища чи об’єкти та ще й в більш цікавій формі.

Вирішуючи проблему, намагаюсь співставляти усі види діяльності і розвивати в той же час пізнавальну самостійність учнів. Старшокласники вдало складають електронні презентації країн, використовуючи для цього базу даних Інтернет, учні молодших і середніх класів , працюючи з додатковими джерелами знань, виступають з повідомленнями, складають кросворди, запитання для вікторин. Лише використання системи методів, заздалегідь продумана різноманітність прийомів та форм навчання дозволяє сформувати пізнавальний інтерес до географії.

Вчити дітей сприймати світ цілісно – одне з головних завдань географії. Важко назвати інший шкільний предмет, який мав би такий широкий спектр міжпредметних зв’язків, як географія. Проведення інтегрованих уроків допомагають побачити взаємозв’язок між різними навчальними дисциплінами і застосовувати знання з одного предмету під час вивчення іншого. Такі уроки проводжу, але сама, використовуючи знання учнів і консультації вчителів з інших предметів. На таких уроках виступаю в ролі керівника, координатора, а учні – дослідників, журналістів, членів експедиції, спеціалістів по вирішенню проблем сучасності. При вивченні картографо-топографічних питань програми необхідні знання про план і карту, масштаб, кут, величину кута та їх вимірювання, які надає математика. Знайомитися з ПЗ материків дозволяють набутті знання про різноманітність живих організмів на уроках біології. При вивченні питань населення, політичної карти враховуються знання з історії. У курсі географії 9 класу під час розкриття принципів розміщення хімічного виробництва необхідні знання про кислоти, які здобули учні на уроках хімії. Таких прикладів можна привести безліч. Лише спільна робота вчителів різних предметів сприяє отриманню школярами більш глибоких знань, дає їм можливість комплексно сприймати навколишнє середовище.

Практикую написання з учнями наукових робіт для Малої Академії наук. Зокрема під моїм керівництвом були написані наукові роботи : Гомон Н. на тему: " Ґрунти та оцінка земельних ресурсів Диканського району", Рижої Т. на тему: " Комплексна ФГХ Великобудищанської сільської ради" (ІІІ місце на захисті наукових робіт у м. Полтаві) та Полєвікової А. на тему : "Комплексна ЕГХ місцевого підприємства".

Не перший рік педагогічним кредом є " Без успіху учнів не буває успіху вчителя",яке і проявляється в досягненнях учнів.

Мої вихованці кожного року є переможцями районних та призерами обласних олімпіад. Так за останні роки здобули в області призові місця : Полєвікова А. – ІІІ м.- 2005 р.,ІІ м.-2006 та 2007 р., Овчаренко А.- ІІІ м. – 2007 та 2009 р., Базюк В. – ІІІ м. – 2007 та 2009 р., Кібальник М. – ІІ м.- 2008 р., ІІІ м. – 2009 р.

Дуже ціную досвід інших вчителів. Зразком для мене є : Булава Л.М., Сторчун Т. М.,Черкащенко Т.М., Черкащенко П.М., Діденко Н.,Рихлик Т., М'якота Г.

Кожного року в гімназії проводяться предметні тижні, на яких учням пропонуються навчально-розважальні ігри, лекції, вікторини, змагання, конкурси. Саме тут, під час проведення цих позакласних заходів, учні можуть себе "розкрити", показати свою ерудованість, кмітливість, уміння мислити.

Поліпшенню навчально-виховного процесу сприяє урізноманітнення домашніх завдань. Практикую для учнів 6-7 класів заповнення таблиць, складання планів прочитаного, роботу з контурними картами, а для старшокласників – написання доповідей, репортажів, презентацій, складання порівняльних характеристик. Розвитку в учнів інтересу до географії сприяє встановлення фактів з історії географічних відкриттів, вивчення особливостей життя та господарської діяльності різних народів. Проте найважливіша вимога до домашніх завдань – їх доступність та дохідливість.



Сучасною сходинкою, яка допомагає у вивченні географії є застосування електронних засобів навчання: електронного атласу для курсу "Географія материків і океанів", 7 клас, електронного курсу географії з картами " Україна та її регіони", 8-9 класи, електронного атласу для курсу "Економічна і соціальна географія світу", 10-11 класи. У 2004-2005н. входила в групу вчителів,які займалися апробацією електронного навчального курсу " Україна та її регіони для 8-9 класів", а у 2006 році – електронного атласу для курсу " Економічна і соціальна географія світу", 10-11 класи .Практикую створення електронних презентацій для курсів " Країнознавство", 11 клас та "Економічна і соціальна географія світу", 10 клас. Використання авторських та учнівських робіт на уроках дозволяє розширити та поглибити знання учнів , сприяє розвитку логічного мислення, уміння аналізувати і робити висновки, виділяти головне.

Використовуючи різноманітні форми і методи навчання на уроках географії, прагну досягти розвитку демократичної культури, формуванню політико-правових і соціально-економічних знань. Впевнена в тому, що майбутнє нашої держави залежатиме від практичних умінь і навиків молоді, які вони отримують на уроках географії.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка