«Процес розмічання деталей на заготовці»




Дата конвертації06.09.2018
Розмір3,4 Mb.


Конспект уроку

Тема: «Процес розмічання деталей на заготовці»



Мета: Сформувати уяву про види графічних зображень;ознайомити з    вимірювальними та розмічальними інструментами; розвивати вміння розмічання деталей обраного виробу на фанері і ДВП, використовуючи розмічальні інструменти та шаблони; виховувати економне ставлення до матеріалів.

Обладнання: лінійка , кутник, олівець, шаблони, заготовки з фанери.

Основні поняття: вимірювання, розмічання, шаблон, розмічальний інструмент.

Тип уроку: комбінований.
Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

Прийом «міні-практикум»:

демонстрування інструментів для вимірювання та розмічання;

визначення учнями їх призначення, особливостей використання кожного інструмента.



ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Важливість вимірювання підтверджує народна мудрість «Сім раз відміряй, один раз відріж!» Що на вашу думку, вона означає? Освоєння нового матеріалу сьогоднішнього уроку сприятиме розвитку важливих вмінь розмічання, які ви будете використовувати протягом усіх років вивчення трудового навчання.



ІV. Вивченння нового матеріалу

  1. Графічні зображення в технологічній діяльності людини (ескіз, кресленик)

Зображення різних предметів— малюнки з'явилися як засіб спілкування між людьми ще до створення писемності. На екскурсіях в історичному музеї можна побачити зразки наскельних зображень різних тварин з дивними позначками на їх тілі. Можна припустити, що такі малюнки використовувалися для навчання молодих мисливців і були свого роду інструкцією до виконання певної дії (мал. 23). Оскільки основним видом діяльності людини в ті часи було полювання з метою добування їжі, то і зображення на скелях описували саме цю діяльність.

Йшов час, людина почала опановувати нові види діяльності, такі як будівництво житла та різних технічних пристроїв, а це вимагало ще більшої кількості зображень, які ставали все складнішими за своїм змістом, тож майстри стали використовувати під час будівництва складні малюнки, а потім і кресленики.





Кресленик — це зображення деталі, виконане за допомогою креслярських інструментів із зазначенням його розмірів, назви, масштабу і матеріалу.

Для будівництва житла, фортець та інших споруд з'явилися перші кресленики, які називалися «планами». Ще кресленики зазвичай виконувалися в натуральну величину безпосередньо на землі, на місці майбутньої споруди.

У подальшому такі плани-кресленики стали виконувати на пергаменті, дереві і полотні в зменшеному вигляді. На креслениках намагалися показати як форму, так і розміри предметів.

Життя сучасної людини насичене найрізноманітнішими графічними зображеннями: рисунками, креслениками, схемами, планами, картами, графіками, діаграмами тощо.

Кресленики мають бути однаково зрозумілими для тих, хто їх виконує, і для тих, хто буде користуватися ними, навіть людям, які спілкуються різними мовами, тому що кресленик — це універсальна мова техніки. Розроблено єдині правила виконання креслеників та вимоги до їх оформлення. Вони містяться в документах, які називають - державними стан дартами.

Щоб кресленики були зручними для зберігання і користування ними, їх виконують на аркушах паперу певного розміру. Розміри аркуша креслярського паперу називають форматом. Формат аркуша визначається розмірами його сторін. У школі користуються аркушами з розмірами сторін 297x210 мм. Цей формат позначають А4, він є найменшим з форматів, визначених державним стандартом для виконання креслеників. Стандарт також передбачає певне оформлення аркуша (рамка та кутовий напис), але ви з цими правилами ознайомитеся в старших класах. У наш час кресленики можуть виконуватися і зберігатися в електронному вигляді, а також традиційним способом на папері за допомогою креслярських інструментів.

Для виконання креслеників застосовують лінії різної товщини й начерку. Найчастіше ви будете застосовувати такі лінії: суцільну товсту основну, суцільну тонку, штрихову і штрихпунктирну. У таблиці 1 вказані накреслення, основне призначення та товщини цих ліній. Згодом ви ознайомитеся з іншими типами ліній.

Таблиця 1

Назва

Накреслення

Основне

призначення

Співвідношення товщини ліній

Суцільна

товста




Лінії видимого контуру та ін. (буквою S умовно позначають товщину основної лінії, яку взято за одиницю, товщина решти ліній залежить від вибору товщини s)

Від 0,5 до 1,4 мм

Штрихова



Лінії невидимого контуру

Від S/3 до s/2

Суцільна

тонка




Розмірні й виносні лінії, лінії побудов, лінії штриховки та ін.

Від S/3 до s/2

Штрих-

пунктирна





Осьова й центрові лінії

Від S/3 до s/2

Штрих-пунктирна з двома точками