Профорієнтаційний тренінг «Карта життя: самостійний вибір майбутньої професії»




Скачати 442,89 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації01.02.2018
Розмір442,89 Kb.
  1   2   3
Профорієнтаційний тренінг

«Карта життя: самостійний вибір майбутньої професії»

(для учнів 9-х класів)
Автор:

Корнілова Маргарита Валеріївна,

практичний психолог Боярського

міжшкільного навчально-виробничого комбінату

Києво-Святошинського району


Анотація. Профорієнтаційний тренінг «Карта життя: самостійний вибір майбутньої професії» спрямований на активізацію інтересу учнів до самостійного вибору майбутньої професії на основі індивідуальних властивостей, схильностей, здібностей та вимог до сучасного ринку праці; оволодіння інструментами для свідомого і відповідального вибору професійної діяльності.

Пояснювальна записка
Кожний випускник навчального закладу, розмірковуючи над своїм майбутнім, перш за все вирішує, яку професію йому обрати. І в цей особливий період життя підлітків, доречною буде допомога у оволодінні навичками самостійного вибору майбутньої професії.

Загальновідомо, що коли змінюється середовище, в якому живе учень, змінюються його уявлення про себе, свої можливості. У зв’язку з цим актуальними є пошуки точок відліку для самоствердження, самовизначення у майбутньому, збільшення стійкості підлітків у ситуації «мінливості» суспільства, ринку праці.

В сучасних умовах необхідно виховувати конкурентноспроможну особистість, яка б мала не тільки високий інтелектуальний розвиток, а й ще була б психологічно підготовлена до виріїв нашого сьогодення.

З метою допомогти учням зорієнтуватися у світі сучасних професій, здійснити професійне самовизначення з урахуванням психолого-індивідуальних особистісних властивостей розроблений профорієнтаційний тренінг «Карта життя: самостійний вибір майбутньої професії».

В програмі тренінгу використовуються вправи, ігри профорієнтаційного змісту, які дають можливість створити позитивне середовище, в якому учні можуть навчатися новим способам дій і поведінковим реакціям; експериментувати з новими стратегіями у вирішенні проблем; усвідомлено поставитися до вибору майбутньої професійної діяльності.

В основу даного тренінгу покладена формула вибору професії «Хочу – Можу – Треба». Учні поступово проходять ряд вправ, набуваючи практичний досвід використання цієї формули при вирішенні проблеми професійного самовизначення.

В тренінзі враховані вікові можливості учнів, їхній життєвий досвід, емоційність сприйняття вправ, практична діяльність школярів. Це забезпечує зацікавленість учнів навчанням.



Очікувальні результати:

  • активізація інтересу учнів до самостійного вибору майбутньої професії на основі індивідуальних властивостей, схильностей, здібностей та вимог до сучасного ринку праці; оволодіння інструментами для свідомого і відповідального вибору професійної діяльності у житті.

  • розвиток рівнів усвідомлення учнями «Я-образу» і «Я-образу майбутньої професії»;

  • формування усвідомленого ставлення учнів до дослідження і вирішення проблеми самостійного вибору майбутньої професії: самооцінка індивідуальних можливостей і їхнє співвідношення з вимогами різного типу професійної діяльності на ринку праці;

  • обґрунтований вибір профільних напрямків знань, необхідних для вибору майбутньої професії: самовиховання, само тренінги як професійно важливі якості в процесі навчання; вибір технології і розробка алгоритму професійного самовизначення.

Тренінг «Карта життя: самостійний вибір майбутньої професії» розрахований на три заняття по 3,5 години (але можливі варіанти скорочення або доповнення програми).

Заняття можуть використовуватися як для учнів 9 класів, так і інших категорій учнів, які цікавляться проблемою вибору майбутньої професії. До занять можуть залучатися вчителі та батьки, які можуть бути безпосередньо учасниками групи разом у учнями, або працювати окремою групою.


Структура тренінгу

Заняття



Вправи

Час

1


1.

Вступ та презентація формули вибору професії «Хочу – Можу – Треба»

20 хв.


2.

Знайомство учасників. Вправа «Щоденник»

40 хв.

3.

Визначення очікувань учасників. Вправа «Автобусна зупинка»

25 хв.


4.

Обговорення і визначення правил роботи у групі

15 хв.

5.

Вправа «Змагання мотивів»

10 хв.

6.

Вправа «Гра в лотерею» (випадковий вибір професії)

15 хв.


7.

Вправа «Мої професійні бажання»

15 хв.

8.

Вправа «Вгадай професію»

10 хв.

9.

Вправа «Жив-був у бабусі сіренький козлик»

15 хв.

10.

Вправа «Тест кінцевого змісту»

20 хв.

11.

Закінчення заняття: «Мені було …, тому що… (закінчити речення). Рефлексія.

15 хв.

2


1.

Привітання: «Якби я був режисером, то зняв фільм про…» (закінчити речення)

10 хв.


2.

Технологія перетворення мрії у ціль

60 хв.

3.

Вправа «Прогулянка в гори»

30 хв.

4.

Вправа «Індивідуальний образ світу»

30 хв.

5.

Вправа «Що таке життєвий успіх»

40 хв.

6.

Домашнє завдання: написати твір «Ціль мого життя»

10 хв.


7.

Закінчення заняття. Рефлексія


15 хв.

3


1.

Привітання учасників «Комплемент по колу»

10 хв.

2.

Інформаційне повідомлення «Світ професій»

15 хв.

3.

Вправа «Ланцюжок професій»

10 хв.

4.

Вправа «Контрольні списки»

20 хв.

5.

Алгоритм прийняття рішення

40 хв.

6.

Вправа «Продовження казки «Хочу-Можу-Треба»

40 хв.

7.

Вправа «Порадник»

20 хв.

8.

Читання домашнього твору «Ціль мого життя»

20 хв.

8.

Збір оціночних суджень. Завершення тренінгу


15 хв.


Програма тренінгу
Заняття 1
Привітання учасників тренінгу. Повідомлення теми та мети тренінгу.


  1. Презентація формули вибору професії “Хочу – Можу –Треба”.

( “три кита” ).

1. Пояснити значення кожного компоненту.

ХОЧУ – бажання, цілі, інтереси, домагання.

МОЖУ – простір здібностей, талантів, стан здоров’я.

ТРЕБА – запити ринку праці, соціально-економічні проблеми регіону,

розвиток економіки суспільства.



  1. Пояснення процесу життєвого самовизначення

Професійне середовище – це частина загального процесу життєвого самовизначення. Для того, щоб зрозуміти як визначитися у професійному аспекті, необхідно розібратися в механізмах життєвого самовизначення.





2. Знайомство учасників. Вправа “Щоденник”.

Мета: знайомство учасників один з одним; введення в розуміння проблеми професійного самовизначення; усвідомлення власних можливостей.


  1. Намалювати в робочих зошитах коло – циферблат.

  2. Кожному учаснику необхідно призначити на кожну годину зустріч з іншим членом групи. Відмітити на циферблаті ім’я учасника, з яким призначена зустріч. Кількість зустрічей – 12.

  3. Тренер називає годину і учасники повинні знайти ту людину, з якою зустрічається у цей час.

Кожна пара ( на кожен час) отримує тему бесіди для обговорення. Час на кожну розмову – 3 хвилини.

  1. Обговорення:

    • Що більше запам’яталось із ваших зустрічей?

    • Що було цікавим?

    • Хто вас здивував і чому?

В обговоренні приймають участь всі учасники групи.
  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка