Програма для дітей (у тому числі й мультфільми) має виконувати мінімум чотири функції: 1) зацікавити дитину темою




Скачати 14,07 Kb.
Дата конвертації03.11.2018
Розмір14,07 Kb.
  • Підготовка вчителя початкових класів
  • до роботи з мультиплікаційними фільмами
  • як один із напрямків
  • профілактики неуспішності
  • молодших школярів
  • Казачінер Олена Семенівна,
  • аспірантка кафедри
  • теорії та методики професійної освіти
  • ХНПУ ім. Г.С.Сковороди
  • Мультфільми —
  • це необхідний елемент
  • духовної їжі дитини.
  • Рано стикаючись з життям,
  • яке їм ще не по зубах,
  • діти ховаються в казковий світ,
  • шукають там захисту.
  • Блукаючи в цьому дрімучому лісі,
  • знайомлячись з різними персонажами мультфільмів,
  • дитина пізнає світ.
  • Яскраві, видовищні, образні, з одного боку,
  • і прості, ненав’язливі, доступні, з іншого,
  • мультиплікаційні фільми
  • близькі за своїми розвиваючими,
  • виховними можливостями казці, грі,
  • живому людському спілкуванню.
  • Персонажі мультиплікаційних фільмів
  • демонструють дитині
  • різні способи взаємодії
  • з навколишнім світом.
  • Вони формують у малюка
  • первинні уявлення про добро і зло,
  • еталони хорошої і поганої поведінки.
  • Кожна пізнавальна (і не тільки пізнавальна)
  • програма для дітей (у тому числі й мультфільми)
  • має виконувати мінімум чотири функції:
  • 1) зацікавити дитину темою;
  • 2) поставити перед нею мету;
  • 3) показати доступні засоби
  • для самостійного досягнення мети;
  • 4) дати дитині змогу
  • порівняти свої результати
  • з результатами інших дітей.
  • Серед різноманітних форм роботи
  • з невстигаючими молодшими школярами
  • варто віднести
  • й читання та обговорення творів дитячої літератури,
  • перегляд дитячих художніх фільмів та мультфільмів.
  • Працюючи з неуспішним учнем,
  • вчитель замість повчальних бесід
  • може звернутися до прикладів,
  • які є зрозумілими для дітей:
  • до казок,
  • мультфільмів,
  • дитячих фільмів.
  • Робота вчителя з учнями початкових класів
  • над мультиплікаційними фільмами,
  • присвяченими проблемі неуспішності школярів,
  • розглядається нами
  • як один із важливих напрямків позакласної роботи.
  • Протягом позакласної роботи
  • можна приділити тому чи іншому аспекту
  • більше або менше часу
  • залежно від настрою
  • та уподобань
  • молодших школярів.
  • На прикладі того, як герой твору
  • долає свої проблеми,
  • можна говорити з дитиною
  • про рішення її власних проблем.
  • Переносячи проблему учня
  • в світ казки,
  • знайомого й улюбленого твору,
  • можна проаналізувати
  • і обговорити з дитиною
  • причини її неуспішності
  • і знайти вихід із, здавалося б,
  • нерозв’язної ситуації.
  • Перелік мультиплікаційних фільмів,
  • присвячених проблемі неуспішності
  • молодших школярів:
  • „В Стране невыученных уроков”
  • „Остров Ошибок”
  • „Девочка в цирке”
  • „История с единицей”
  • „Друзья-товарищи”
  • Орієнтований алгоритм роботи
  • з мультиплікаційними фільмами.
  • 1. Обговорення назви мультфільму.
  • 2. Перегляд мультфільму разом з учнями.
  • 3. Виконання завдання
  • репродуктивного характеру.
  • 4. Виконання завдань
  • варіативного характеру.
  • 5. Виконання завдань
  • творчого характеру.
  • 6. Формулювання висновків (для учнів),
  • побудова плану більш ефективного навчання
  • слабковстигаючих учнів
  • на основі закладеного підґрунтя
  • позитивної мотивації
  • їхньої навчальної діяльності (для педагога).
  • Обговорення назви мультфільму.
  • 2. Перегляд мультфільму разом з учнями.
  • Короткий зміст.
  • Історія про те, як двієчник Барабанов
  • отримав одиницю на уроці.
  • Він витирає її у щоденнику,
  • але Одиниця раптом оживає
  • та переслідує Барабанова.
  • Хлопчикові нічого не залишається,
  • крім як виправити одиницю, вивчивши уроки.
  • 3. Пронумеруйте події у правильному порядку:
  • 1) Барабанов отримує одиницю.
  • 2) Барабанов повторює
  • англійський алфавіт
  • та виправляє погану оцінку.
  • 3) Вчителька викликає Барабанова до дошки.
  • 4) Барабанов хоче пограти у футбол.
  • 5) Одиниця починає
  • переслідувати Барабанова.
  • 6) Барабанов дістає гумку
  • та намагається
  • позбавитися Одиниці.
  • 4. Дайте відповіді на запитання:
  • 1) На якому уроці Барабанов отримав одиницю?
  • 2) Як ви вважаєте, який урок був до вподоби Барабанову?
  • 3) Що він робив з одиницею? Чому?
  • 4) Чому одиниця переслідувала Барабанова?
  • 5) Як Барабанов позбавився поганої оцінки?
  • Запитання до вчителя:
  • 1. Оцініть поведінку вчительки.
  • Чи мала вона рацію, коли сказала,
  • що Барабанов „невиправний ледар”?
  • 2. Яким тоном
  • вона розмовляла з Барабановим?
  • 3. Чи можна було
  • так розмовляти з учнем?
  • Що треба було їй зробити, якщо учень має труднощі
  • у вивченні певного предмету?
  • 4. Як Ви вважаєте, чи достатньо уваги приділяла вчителька
  • невстигаючому учневі Барабанову?
  • 5. Чи справді Барабанов був „невиправним”?
  • Що заважало йому добре вчитися, адже,
  • потрапивши в екстремальну ситуацію,
  • він виправив погану оцінку?
  • 5. Творче завдання.
  • Придумайте своє продовження цієї історії.
  • 6. Формулювання висновків;
  • для вчителя — окреслення шляхів
  • правильного, етичного спілкування
  • зі слабковстигаючими учнями,
  • шляхів допомоги їм.
  • Твори дитячої літератури,
  • художні та мультиплікаційні фільми
  • є корисним, доречним, а головне —
  • цікавим матеріалом для роботи
  • з учнями молодшого шкільного віку.
  • Вони допомагають педагогові
  • вирішити багато проблем,
  • пов’язаних із навчанням та вихованням школярів,
  • зокрема, проблеми неуспішності.

Дякую за увагу!



База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка