Програма для загальноосвітніх навчальних закладів "музичне мистецтво"



Дата конвертації11.03.2019
Розмір20,6 Kb.
ТипПрограма

Порівняння програм з музичного мистецтва

  • ПРОГРАМА
  • для загальноосвітніх навчальних закладів
  • “МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО”
  • (5-8 класи)
  • МИСТЕЦТВО
  • ПРОГРАМА ДЛЯ 5 9 КЛАСІВ
  • Укладачі:
  • Фільц Б.М., Бєлова І. М., Букрєєва Г.Б., Демчишин М.С., Масол Л.М., Мільченко О.В., Павленко О.М.
  • Програму розробили:
  • Людмила Масол (керівник групи); Оксана Коваленко,
  • Галина Сотська, Галина Кузьменко, Жанна Марчук, Олена Константинова, Людмила Паньків,
  • Ірина Гринчук, Надія Новікова, Наталія Овіннікова

Мета

  • Метою загальної музичної освіти в основній школі є особистісний розвиток учня і збагачення його емоційно-естетичного досвіду під час сприймання та інтерпретації творів музичного мистецтва і музично-практичної діяльності, а також формування ціннісних орієнтацій, потреби в творчій самореалізації та духовно-естетичному самовдосконаленні.
  • Метою навчання мистецтв в основній школі є виховання в учнів ціннісно-світоглядних орієнтацій у сфері мистецтва, розвиток комплексу ключових, міжпредметних і предметних компетентностей у процесі опанування художніх цінностей і способів художньої діяльності, формування потреби в творчому самовираженні та естетичному самовдосконаленні.

Завдання

  • формування культури почуттів, збагачення емоційно-естетичного досвіду, розвиток універсальних якостей творчої особистості (загальнокультурна компетенція);
  • опанування вокально-хоровими вміннями та навичками - здатності керуватися набутими музичними знаннями та вміннями у процесі самостійної діяльності та самоосвіти (предметна компетенція та компетенція особистісного самовдосконалення);
  • формування здатності сприймати та інтерпретувати музичні твори, висловлювати особистісне ставлення до них, аргументуючи свої думки, судження, оцінки (комунікативна компетенція);
  • формування уявлень про сутність, види та жанри музичного мистецтва, особливості його інтонаційно-образної мови, засвоєння основних музичних понять та відповідної термінології – пізнання навколишнього світу засобами музичного мистецтва (інформаційна та навчально-пізнавальна компетенції);
  • виховання ціннісних орієнтацій у сфері музики, музичних інтересів, смаків і потреб; розвиток загальних і музичних здібностей, творчого потенціалу особистості (ціннісно-сенсова компетенція);
  • розуміння учнями зв’язків музики з іншими видами мистецтва, з природним і культурним середовищем життєдіяльності людини (загальнопредметна та загальнокультурна компетенції).
  • виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток художніх інтересів, естетичних ідеалів;
  • формування системи художніх знань, яка відображає видову специфіку і взаємодію мистецтв;
  • розвиток умінь сприймання, інтерпретації та оцінювання творів мистецтва й художніх явищ;
  • стимулювання здатності учнів до художньо-творчого самовираження, до діалогу;
  • розвиток художніх здібностей, критичного мислення;
  • формування потреби в естетизації середовища та готовності до участі у соціокультурному житті.

Принципи програми

  • Програма ґрунтується на принципах:
  • 1) єдності національного та загальнолюдського аспектів змісту музичної освіти, що забезпечує орієнтацію навчального матеріалу на цінності української національної музичної культури та світову музичну класику;
  • 2) взаємодії компонентів соціального досвіду людини  емоційно-ціннісного ставлення, музичних знань, умінь і компетенцій, творчості, спілкування;
  • 3) неперервності і наступності завдань і змісту музичної освіти у початковій та основній школі;
  • 4) варіативності  націленості змісту програми на творчість учителя, його професійну компетентність, здатність самостійно застосовувати орієнтовний музичний матеріал і в разі необхідності змінювати його в межах запропонованої структури;
  • 5) поліхудожності, що реалізується через встановлення об’єктивно існуючих зв’язків між музикою та іншими видами мистецтв.
  • Навчання мистецтва ґрунтується на принципах:
  • наступності між початковою, основною і старшою школою;
  • поєднання загальнолюдського, національного та етнокраєзнавчого аспектів змісту освіти;
  • інтегративності, спрямованості на поліхудожнє виховання учнів;
  • креативності (пріоритет творчої самореалізації);
  • варіативності змісту, методів, технологій;
  • діалогічності, полікультурності.

Тематична структура

  • Клас
  • Кількість годин
  • 5 клас. Музика та інші види мистецтва
  • 35
  • Тема 1.Музика і мистецтво слова
  • 16
  • Тема 2.Музика і візуальні образи
  • 19
  • 6 клас. Музика і духовний світ людини
  • 35
  • Тема 1. Музика як мова почуттів
  • 16
  • Тема 2.Я і музика
  • 19
  • 7 клас. Палітра музичних образів
  • 35
  • Тема 1.Образний зміст музики
  • 16
  • Тема 2.Композиція музичного твору
  • 19
  • 35
  • Тема 1.Відлуння епох в музичному мистецтві
  • 16
  • Тема 2.Музика в діалозі з сучасністю
  • 19
  • Клас
  • Тема року
  • Теми
  • 5
  • Види музичного мистецтва
  • Музика як вид мистецтва
  • Народна музика
  • Професійна музика
  • Взаємодія музики з іншими видами мистецтва (образотворче мистецтво, архітектура, література, театр, цирк, кіно)
  • 6
  • Жанри музичного мистецтва
  • Жанри камерно-вокальної музики
  • Жанри хорової музики
  • Жанри камерно-інструментальної музики
  •  
  • 7
  • Музика: діалог традицій і новаторства
  • Мистецтво в нашому житті
  • Новітні музичні явища

Державні вимоги

  • Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
  •  
  • Учень спостерігає:
  • розпізнає:
  • порівнює:
  • характеризує:
  • наводить приклади:
  • виразно виконує:
  • дотримується правил:
  • імпровізує:
  • інтерпретує:
  • висловлює судження про:
  • виражає та обґрунтовує:
  • Державні вимоги  до рівня  загальноосвітньої 
  • підготовки учнів
  • Учень
  • знає і розуміє:
  • уміє:
  • застосовує:
  • музичні знання та вміння у власному житті

Державні вимоги

  • Наприкінці 5 класу учень виявляє здатність:
  • інтерпретувати зміст музичних творів, зокрема у їх взаємозв’язках з іншими видами мистецтва; передавати враження від музики вербальними, художніми засобами, засобами ритмопластики та театралізації;
  • виконувати пісні серед однолітків, у родині з рухами та ритмічним акомпанементом;
  • розуміти зв’язок музики з іншими видами мистецтва, застосовувати міжпредметні компетентності у процесі художньо-творчої діяльності;
  • висловлювати власні судження про музику та інші види мистецтва, виявляти естетичне ставлення до них, брати участь у міжособистісному спілкуванні з приводу музики, співпрацювати в малих і великих групах;
  • проявляти допитливість у процесі пізнання музики, використовувати різні друковані джерела інформації про музичне мистецтво у навчально-пізнавальній та соціокультурній діяльності

Зміст

  • Тема 1: Музика і мистецтво слова (16 год.)
  • Розкриття широкої палітри зв’язків музики з літературою через споріднені за характером образи. Порівняння музичних та літературних творів, які відображають різноманітні явища життя, зокрема, на прикладах вокальних (пісня, пісня-романс), хорових (кантата), та музично-сценічних (опера, балет, мюзикл) жанрів. Виконання народних та композиторських пісень, які розкривають основні завдання теми. Розвиток вокально-хорових навичок. Імпровізація простих мелодичних зворотів та ритмічного супроводу до пісень. Інтерпретація змісту прослуханих та виконаних музичних творів, вираження власного емоційно-естетичного ставлення до них. Виявлення специфіки образної мови музичного мистецтва у порівнянні з образною мовою літератури. Засвоєння основних музичних понять і термінів: вокаліз, кантата, мюзикл, лібрето, сценарій. Усвідомлення явища синтезу музичного та літературного мистецтв у театрі і кінематографі.
  • Орієнтовний матеріал для сприймання:
  • Варіативний матеріал для сприймання:
  • Орієнтовний матеріал для виконання:
  • Варіативний матеріал для виконання:
  • Узагальнення теми.
  • Зміст
  • Музика як вид мистецтва
  •  
  • Народна музика
  •  

Підручник

  • Масол Л. М. Музичне мистецтво : підруч. для загальноосвіт. навч. закл. 5 кл. / Л. М. Масол, Л. С. Аристова. – Харків: Сиция, 2013. – 160 с. : іл.

Підручник

Планування

  • ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
  • ЗМІСТУ УРОКІВ ЗА ПРОГРАМОЮ «МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО»
  • 5 КЛАС
  • МИСТЕЦТВО
  • ПРОГРАМА ДЛЯ 5 9 КЛАСІВ

Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка