Програма зі спецкурсу Труднощі навчання читання й письма шестилітніх першокласників для студентів 5 курсу




Скачати 53,67 Kb.
Дата конвертації13.06.2017
Розмір53,67 Kb.
Робоча навчальна програма

зі спецкурсу

Труднощі навчання читання й письма шестилітніх першокласників

для студентів 5 курсу спеціальності

«Початкова освіта»
Мета викладання дисципліни
Розширити уявлення про причини труднощів під час навчання читання й письма шестилітніх школярів. Розкрити умови формування базових навчальних навиків, причини виникнення проблем й способи їх усунення під час навчання читання й письма, принципи організації допомоги дітям з труднощами в навчанні.
У результаті вивчення дисципліни студенти повинні:

знати:

  • умови та етапи ефективного формування навичок читання й письма;

  • методики та критерії оцінювання сформованості навиків читання й письма;

  • особливості навчання грамоти ліворуких дітей, дітей занадто повільних або гіперактивних ;

  • загальні принципи організації роботи з учнями, що мають труднощі в навчанні читання й письма.


вміти:

  • виявляти. класифікувати помилки читання та письма, встановлювати їх причини;

  • розробляти програми попередження помилок та усунення утруднень у навчанні дітей;

  • складати рекомендації вчителям і батькам щодо роботи з ліворукими, повільними та гіперактивними дітьми в період навчання грамоти;

  • організовувати навчальну діяльність ліворуких дітей;

  • оцінювати навики читання й письма школярів 1 і 4 класів.



Теми лекційних та практичних занять

(підготуватися до висвітлення питань на практичних заняттях)


Тема 1-. Теоретичні засади формування навичок читання й письма у шестилітніх школярів

1. Поняття «шкільні труднощі».

2. Причини труднощів навчання читання й письма.

3. Умови ефективного формування навичок читання й письма


Тема 2 . Етапи та умови формування навичок читання й письма

1. Психофізіологічні механізми формування навиків читання й письма

2. Етапи оволодіння навиками читання й письма

3. Основні помилки письма та їх причини

4. Основні помилки читання та їх причини
Тема 3. Основні напрями та принципи організації роботи з учнями, що мають труднощі в навчанні грамоти.

1. Індивідуальна допомога школярам.

2. Тимчасові групи в класах.

3. Робота з малими групами на уроках.

4. Робота з батьками.

5. Загальні принципи організації роботи з учнями, що мають труднощі в навчанні грамоти


.Тема 4. Навчання читання й письма занадто повільних дітей.

1. Особливості навчальної діяльності повільних дітей.

2. Адаптація повільних дітей до навчання в школі.

3. Типові шкільні утруднення повільних дітей під час навчання читання й письма.

4. Робота з повільними дітьми під час навчання читання й письма.

...


Тема 5. Навчання читання й письма ліворуких дітей

1. Психофізіологічні особливості ліворуких дітей.

2. Методика оцінювання ліворукості.

3. Типові шкільні труднощі у ліворуких дітей.

4. Організація роботи з ліворукими першокласниками.
Тема 6. Навчання читання й письма гіперактивних дітей

1. Психологічні особливості гіперактивних дітей.

2. Типові шкільні труднощі гіперактивних дітей під час навчання читання й письма.

3. Робота вчителя з гіперактивними учнями під час навчання грамоти.


Тема 7. Методики діагностування й оцінювання навичок читання й письма

1. Критерії оцінювання навиків читання й письма у школярів 1 класу.

2. Оцінка навиків письма: типові помилки та їх причини.

3. Оцінка навиків читання: типові помилки та їх причини.

4. Оцінювання навиків читання й письма в учнів 4-х класів.
Самостійна робота

1. Анотації на статті у фахових журналах, що висвітлюють такі аспекти теми (опрацювати по 2 статті до кожного аспекту теми):

-проблеми навчання грамоти;

-причини труднощів навчання читання й письма;

-діагностика труднощів у навчанні читання й письма;

-попередження помилок у навчанні читання й письма.

1.Реферат: «Основні помилки під час читання у 1-2 класах та вправи для їх усунення» (5-7 стор.див.http://pidruchniki.com/1513061640666/dokumentoznavstvo/anotuvannya_referuvannya_naukovih_tekstiv.

2.Аналіз 5 учнівських прописів: класифікація та рейтинг помилок (діаграми); визначення їх причин ( таблиці).

3.Скласти рекомендації вчителям і батькам щодо роботи з повільними дітьми під час навчання грамоти (10-12 методичних порад).

4.Рекомендаційна анотація до статті ( 2 статті) з часопису «Початкове навчання» з проблем роботи з ліворукими дітьми(див. http://pidruchniki.com/1513061640666/dokumentoznavstvo/anotuvannya_referuvannya_naukovih_tekstiv

:).

5.Рекомендації батькам і вчителям: «Організація навчальної діяльності ліворукого першокласника»



6. Дослідити стан висвітлення проблеми у фахових часописах щодо роботи з ліворукими дітьми (короткий аналіз, хронологічна таблиця за 5 останніх років).

7. Скласти програму роботи з гіперактивними першокласниками для адаптації їх до навчальної діяльності.

8.Бібліографія з досліджуваної проблеми, складена на основі фахових часописів за останні 5 років.

.9. Підготовка до термінологічного диктанту


Програмові вимоги до заліку

із спецкурсу

«Труднощі навчання читання й письма шестилітніх першокласників»

  1. Поняття «шкільні труднощі».

  2. Причини труднощів навчання читання й письма.

  3. Умови ефективного формування навичок читання й письма

  4. Етапи формування навиків читання й письма.

  5. Основні помилки письма та їх причини.

  6. Структура навиків читання й письма як видів мовленнєвої діяльності.

  7. Труднощі навчання читання на початковому етапі та їх причини

  8. Критерії оцінювання навиків читання й письма у школярів 1 класу.

  9. Оцінка навиків письма: типові помилки та їх причини.

  10. Оцінка навиків читання: типові помилки та їх причини.

  11. Оцінювання навиків читання й письма в учнів 4-х класів.

  12. Особливості навчальної діяльності повільних дітей.

  13. Адаптація повільних дітей до навчання в школі.

  14. Типові шкільні утруднення повільних дітей під час навчання читання й письма.

  15. Робота з повільними дітьми під час навчання читання й письма.

  16. Психофізіологічні особливості ліворуких дітей.

  17. Методика оцінювання ліворукості.

  18. Типові шкільні труднощі у ліворуких дітей.

  19. Організація роботи з ліворукими першокласниками.

  20. Психологічні особливості гіперактивних дітей.

  21. Типові шкільні труднощі гіперактивних дітей під час навчання читання й письма.

  22. Робота вчителя з гіперактивними учнями під час навчання грамоти.

  23. Основні напрями та принципи організації роботи з учнями, що мають труднощі в навчанні грамоти:

- Індивідуальна допомога школярам.

- Тимчасові групи в класах.

- Робота з малими групами на уроках.

- Робота з батьками.



  1. Загальні принципи організації роботи з учнями, що мають труднощі в навчанні грамоти.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка