Психолого- педагогічна характеристика дітей із зпр



Скачати 15,71 Kb.
Дата конвертації20.11.2018
Розмір15,71 Kb.

Психолого- педагогічна характеристика дітей із ЗПР


Конституційний

Церебрально-органічного походження

Соматогенний

Психогенний

Типи ЗПР

Характерні особливості дітей із ЗПР

  • Зниження працездатності
  • Підвищена виснажуваність
  • Нестійка увага
  • Недостатність довільної пам'яті
  • Відставання в розвитку мислення
  • Дефекти звуковимови
  • Своєрідна поведінка
  • Бідний словниковий запас слів
  • Низька навичка самоконтролю
  • Незрілість емоційно-вольової сфери
  • Обмежений запас загальних відомостей і представлень

Порівняльна характеристика


 

Учні ЗОШ

Діти із ЗПР

Сформованість пізнавальної мотивації

 

Прикладають зусилля для виконання поставленого завдання. Зацікавлені в результатах своєї роботи

Несформованість пізнавальної, пошукової мотивації Діти відмовляються виконувати важке завдання, виконують його не повністю, а простішу частину. Дуже швидко втрачають інтерес до нових предметів.

 Поведінка при вирішенні розумових завдань

Зацікавлені в якісному виконання завдання

Зацікавлені в тому, щоб швидше закінчити роботу, а не якістю виконання завдання. Не вміють аналізувати умови, не розуміють значущості орієнтовного етапу, не помічають невідповідності своєї роботи запропонованим зразком.

Пізнавальні активність

Задають багато питань щодо предметів і явищ навколишнього світу. Відкритий, безпосередній інтерес до нових фактів, цікавих явищ, які фігурують в інформації.

Знижений рівень пізнавальної активності. Одні з них взагалі не задають питання, вони повільні, пасивні, з уповільненою промовою; інші задають питання, які стосуються лише зовнішніх властивостей

 Стиль роботи на уроці

Вміють організувати свою діяльність, при виконанні завдання враховують всі умови задачі

Бездумний стиль роботи. Діти вирішують задачу на інтуїтивному рівні. Потребують допомоги та позитивного підкріплення.

Мислення

Вміють аналізувати, міркувати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язків, виявляти закономірності, встановлювати загальні ознаки явищ, що діють у різних умовах.

Стереотипність мислення, його шаблонність. Є порушення найважливіших розумових операцій, які служать складовими логічного мислення: аналіз, порівняння, класифікація.

Емоційно-вольова сфера

  • слабка емоційну стійкість;
  • метушливість, часту зміну настрою;
  • неорганізованість, імпульсивність;
  • невпевненість, почуття страху;
  • порушення самоконтролю у всіх видах діяльності;
  • агресивність поведінки і її провокуючий характер;
  • труднощі пристосування до дитячого колективу під час гри і занять;
  • фамільярність по відношенню до дітей;
  • велика кількість реакцій, спрямованих проти волі дорослих:
  • часта відсутність правильного розуміння своєї соціальної ролі і положення;
  • яскраво виражені труднощі в розрізненні найважливіших рис міжособистісних відносин.

Діти групи ненормально активного реагування


Характерні ознаки емоційно-вольових проявів

Типові характеристики у навчальній та ігровій діяльності

Корекція та підтримка

Діти групи ненормально активного реагування

-   агресивність, упертість;

-   жорстокість;

-   конфліктність;

-   гнівливість;

-   непосидючість;

-   галасливість;

-   нестриманість;

-   імпульсивність;

-підвищена   комунікативність;

-   висока навіюваність;

-   вразливість;

- демонстративність



-   метушиться, викрикує;

-   відволікається;

-   провокує конфлікти;

-   активно відстоює ссвою точку зору;

-   негативно оцінює інших та зневажає;

-   не витримує дистанції з дорослими;

-   вимагає кращої оцінки або похвали;

-   невисоке зосередження та низький контроль послідовних дій, нерівномірності у роботі залежить від присутності дорос­лого;

-   неохайність під час виконання завдань;

-   рухи в роботі розмашисті, не точні;

-   віддає перевагу рухливим гамірливим іграм;

-   не дотримується правил гри, часто встановлює свої правила ;

-   непорозуміння вирішує з позиції сили;

-   не усвідомлює своїх помилок;

-   не дотримується черги


-   налагодити довірливі та близькі стосунки;

-   давати систематичні доручення для організаторської діяльності;

-   доручені завдання виконувати поетапно;

-   об'єктивно ставитися до успіхів та досягнень дитини;

-   невербальна та вербальна підтримка тіль­ки позитивних учинків;

-   не фіксувати увагу оточуючих на агресивних тенденціях;

-   установити заборону на агресивні дії;

-   проступки розбирати індивідуально і тільки в спокійних умовах;

-   активна участь у різних видах художньої самодіяльності та творчих гуртках;

-   створити оптимальні умови для розвитку творчих здібностей


Діти групи ненормально пасивного реагуваня


Характерні ознаки емоційно-вольових проявів

Типові характеристики у навчальній та ігровій діяльності

Корекція та підтримка

Діти групи ненормально пасивного реагування

-   нерішучість;

-   виражена сором'яз­ливість;

-   плаксивість;

-   часті соматичні скар­ги;

-   перевага негативних емоцій;

-   понижене емоційне вираження;

-   тілесна млявість;

-   зниження інтересів та сили вражень;

-   невпевненість та напруженість у позі;

-   тихий голос, іноді розлади звукови- мови;

-   уникнення тілесного контакту; можливе кусання нігтів, губ;

-   тривале емоційне пригнічення після невдач



-   низька продуктивність у роботі;

-   боїться нових справ;

-   під час виконання завдання - напруженість, скованість;

-   після позитивного стимулювання виражений комплекс «пожвавленості»;

-   схильний до дрібних малюнків, зменшених букв, знаків;

-   мала насиченість та кольорова неви­разність у малюнках;

-   виконання письмових робіт краще, ніж усних;

-   невисока ініціатива;

-   надає перевагу спілкуванню з меншими дітьми;

-   уникає конфліктних ситуацій;

-   у разі конфлікту - пасивний, плаче, тікає;

-   в іграх задовольняється незначними другорядними ролями;

-   при невдачах або зауваженнях починає плакати;

-   майже не звертається по допомогу

 


-   потребує стимулювання у різних видах роботи;

-   відмічати всі позитивні результати, «промахів» не помічати;

-   завдання і доручення не давати зненацька;

-   уникати доручень з елементами вираженого лідерства та спілкування;

-   завдання ускладнювати поступово, тільки після виконання попере­днього;

-   для позитивного самоствердження переводити у молодшу групу;

-   максимальна доброзичливість та лагідність у стосунках;

-   потребують повторної інструкції, допомоги, підказки, навчання;

-   тільки позитивне вербальне та невербальне стимулювання;

-   забезпечення звичних умов та обстановки



Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка