„Рано чи пізно зерно Культури проросте



Сторінка1/3
Дата конвертації02.12.2018
Розмір1,16 Mb.
ТипУрок
  1   2   3
УРОК ДО ДНЯ КУЛЬТУРИ

4 – 5-ті класи


Тема: „Рано чи пізно зерно Культури проросте”
Блага звістка
Форма уроку: урок-міркування.

Мета уроку: утвердити в дітях поняття про необхідність захисту культури в усіх її проявах, усвідомлену необхідність жити за законами духовності, краси, знання й любові.

Обладнання: мультимедійна дошка, презентація до уроку, текст притчі «Два ангели» Ш.О. Амонашвілі, нарис «Три ключі» О.І. Реріх.
Хід уроку
Учитель. Дорогі діти! Дуже рада, що ми знову разом зібралися на такий урок. Хочу, щоб урок був для вас цікавим, добрим, щоб цей урок залишив слід у вашому серці. Якщо ви думаєте і відчуваєте так само, допоможіть мені впоратися з хвилюванням.
А тема уроку у нас така:
(1 слайд презентації).
Як завжди, нам необхідний красивий лейтмотив. Лейтмотив — це та іскра, що запалить наші думки, наші серця. «Культура, або шанування Світла, стоїть на наріжних каменях науки, краси і знання».

Що ж таке Культура?



(слайд 2)
У чому значення цього слова? Поміркуйте і запишіть свої думки.

(Діти записують свої думки.)
Учитель підбиває підсумки: Що ж означає слово Культура? Його часто використовують у нашому житті, однак справжнє значення його викривлено. Розгляньмо етимологічно: культ у перекладі з латини означає шанування, а ур у перекладі зі священного санскриту означає світло. Культура — це Шанування Світла

(слайд 3).
Про яке світло тут ідеться? Світло душі, Світло серця, Світло любові. Саме про таке світло Христос сказав: нехай світить світло ваше людям, аби вони бачили ваші справи і прославляли Отця вашого Небесного. Значить, Світло — це передусім добро у всіх наших думках, почуттях і діях. Світло — антипод пітьми. Значить, шануючи Світло, ми відходимо від усього темного, злого, брутального і руйнівного.

Ось послухайте, яку чудову притчу про культуру написав Ш.О. Амонашвілі


(слайд 4).
Два янголи — один молодий, інший старший — дивились із Сьомого Неба на Землю і спостерігали за життям людей. Старший янгол був призначений наставником для молодшого.

  • Навіщо Бог створив людину? — запитав молодий янгол у свого наставника.

  • Щоб вона мислила, — відповів наставник.

  • Навіщо людині мислити?

  • Щоб творила вона Культуру.

  • Що таке Культура?

  • Вона — Шлях до Бога.

  • Навіщо людині Шлях до Бога?

  • Щоб удосконалюватись і теж стати янголом.

Молодий янгол був допитливим.

  • Покажи мені Культуру!

Старший янгол вказав йому на одне з великих міст Землі.

  • Дивись, це столиця держави. Там є музеї, театри, концертні зали, художні салони... Усе, що в них зберігається й відбувається, називається Мистецтвом

  • Мистецтво, — повторив молодший янгол, щоб запам’ятати.

  • Бачиш, мчать автомобілі й потяги, летять літаки і космічні ракети, люди винайшли телевізори, комп’ютери, інформаційну павутину... Робить усе це наука...

  • Наука, Мистецтво... — повторив молодий янгол.

  • У тих будівлях, куди заходять і виходять діти, відбувається їхня Освіта...

  • Освіта, Наука, Мистецтво...

  • А он ті гарні споруди із золотими куполами — це Храми. У них люди моляться Богові. Це — Релігія...

  • Релігія, Освіта, Наука, Мистецтво... Усе це Культура?

  • Так, Культура, вона й є Шлях до Бога, — відповів янгол -наставник.

Він пишався досягненнями людини і хотів розповісти ще багато. Але в цей час сталося щось дуже страшне. Буквально нізвідки раптом з оглушливим ревом над містом нависли ракети і літаки, і величезне місто огорнув пекельний вогонь, полум’я якого піднеслося до Сьомого Неба.

Молодий янгол жахнувся.

  • Навіщо людина підірвала свою Культуру?

А янгол -наставник заплакав: «Людина знову зійшла зі Шляху!»

Каталог: attachments -> article
article -> Методичні рекомендації до самостійної роботи з дисципліни «історія україни» для студентів окр «Молодший спеціаліст»
article -> Основи теорії літератури
article -> До листа Міністерства освіти і науки України від 17. 08. 2016р. №1/9-437
article -> План роботи методичного об’єднання вчителів-предметників суспільно-гуманітарних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> План роботи методичного осередку вчителів-предметників природничо-математичних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> Рішення щодо оцінювання навчальних досягнень учнів курсів за вибором приймається навчальним закладом
article -> Получение патента на полезную модель


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка