Реалізація вимог програми для 3 класу Змістова лінія “ Сюжетні задачі ” Доктор педагогічних наук, професор



Скачати 18,45 Kb.
Дата конвертації17.11.2018
Розмір18,45 Kb.

Реалізація вимог програми для 3 класу Змістова лінія “ Сюжетні задачі ”

Доктор педагогічних наук, професор

Скворцова Світлана Олексіївна

3-й клас

Нова навчальна програма. 3 –й клас. Змістова лінія “Сюжетні задачі”


Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Прості задачі

Задачі на знаходження частини від числа та

числа за значенням

його частини.

Прості задачі, що містять трійки взаємопов’язаних величин.

Прості задачі на визначення часу початку події, тривалості події, часу закінчення події.



розв’язує прості задачі нових видів: на знаходження частини від числа та числа за значенням його частини;

розв’язує задачі, що містять трійки взаємопов’язаних величин;

розв’язує задачі на знаходження часу початку події, тривалості події, часу закінчення події;

Задачі на знаходження частини від числа

Підготовча робота:

  • актуалізація правила знаходження частини від числа;
  • актуалізація уміння знаходити частину від числа.

Щоб знайти частину від числа, треба величину цілого розділити на кількість рівних частин у ньому.

Прості задачі на знаходження частини від числа. Ознайомлення

  • В магазин привезли 56 кг огірків. Продали огірків, що привезли. Скільки кілограмів огірків продали.

56 кг

?

56 кг : 8 = 7 кг



56

?

Задачі на знаходження частини від числа. Формування вміння розв'язувати задачі

Бабуся зібрала з дерева 12 кг персиків. Четверту частину вона віддала онукам. Скільки кілограмів персиків одержали онуки?


зібрала

1 – 12 кг

віддала


1 – 12 кг

?

12

4

:

Розв'язання

12 : 4 = 3 (кг)

Відповідь: 3 кілограми персиків отримали онуки.


Задачі на знаходження числа за величиною його частини

Підготовча робота:

  • актуалізація правила знаходження числа за величиною його частини;
  • актуалізація уміння знаходити число за величиною його частини.

Щоб знайти число за величиною його частини, треба величину частини помножити на кількість рівних частин у цілому.

Задачі на знаходження числа за величиною його частини

  • Ознайомлення:
  • 1 варіант методики – шляхом складання і розв'язування оберненої задачі до задачі на знаходження частини від числа;

    2 варіант методики – пропонується задача нового виду - на знаходження числа за величиною його частини

Задачі на знаходження числа за величиною його частини. Ознайомлення

  • Оленка прочитала 7 сторінок, що становить книги. Скільки сторінок у книзі?

прочитала

1 – ?

всього сторінок у книзі

1 – ?

?

7

6

*

Розв'язання

7 * 6 = 42 (с.)

Відповідь: 42 сторінки у книзі.


Знаходження частини від числа або числа за величиною його частини. Застосування правил

Задачі, що містять три взаємопов’язані величини

Основні величини:

  • Довжина;
  • Маса;
  • Місткість.
  • Групи взаємопов'язаних величин:

  • Загальна довжина, довжина 1 відрізу, кількість відрізів;
  • Загальна маса, маса 1 предмету, кількість предметів;
  • Загальна місткість, місткість 1 предмету, кількість предметів.

Загальна величина


2 кг + 1 кг + 3 кг = 6 кг

Загальна величина


Картоплі

сітці

сіток

картоплі

3 кг

4 шт.

?

3 · 4 = 12 (кг)

Правило знаходження загальної величини

Знаходження величини кількості


Маса

пакета


пакетів

маса


(кг)

(шт)


(кг)

4 кг


? шт

36 кг


36 : 4 = 9 пакетів

Знаходження величини одиниці виміру


Довжина тканини на

костюм (м)

костюмів (шт.)

довжина тк. (шт.)

?

8 шт.


24 м

24 : 8 = 3 ( м)


Прості задачі із взаємопов'язаними величинами

Залежність загальної величини від зміни величини одиниці виміру


6

12

24


Залежність загальної величини від зміни кількості


4

8

16


Залежність кількості від зміни величини одиниці виміру


4

2

Ціна, кількість, вартість


4

12

4



24

Продуктивність праці, час роботи, загальний виробіток


3 м

8 шт.


?

Розв'язання

3 · 8 = 2 4 (м)

Відповідь: швачка витратила 24 м тканини.

Продуктивність праці, час роботи, загальний виробіток


4 шт.

2 год


?

Групи взаємопов'язаних величин

Нова навчальна програма. 3 –й клас. Змістова лінія “Сюжетні задачі”


Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Складені задачі зі взаємопов’язаними вели-

чинами.


Задачі на знаходження суми, різницеве чи

кратне порівняння двох добутків або часток.

Обернені до них задачі.


розв’язує складені задачі зі взаємопов’язаними величинами;

розв’язує задачі на знаходження суми, різницеве чи кратне порівняння двох добутків або

часток та обернені до них;


Задачі на знаходження суми двох добутків. Ознайомлення


Маса 1 ящ. (кг)

Кільк. ящ. (шт.)

Загальна маса (кг)

8 кг

7 шт.

?

?

7



?

8

7

*

Розв'язання

8 · 7 = 56 ( кг) загальна маса білого винограду

Розв'язання

6· 9 = 54 ( кг)

Відповідь: чорного винограду привезли 56 кг.



Загальна маса

(кг)

Маса 1 ящика

(кг)

Кількість ящиків

(шт.)

?

6 кг

9 шт.

?

9



?

6

9

*

Ознайомлення


Загальна маса

(кг)

Маса 1 ящика

(кг)

Кількість ящиків

(шт.)

?

8 кг

7 шт.

?

6 кг

9 шт.

?

?

?

?

+

8

7

*

6

9

*

Розв'язання

Розв'язання

  • 8 · 7 = 56 ( кг) – загальна маса білого винограду;
  • 6· 9 = 54 ( кг) – загальна маса чорного винограду
  • 56 + 54 = 110 (кг) – всього винограду
  • 8 · 7 + 6 · 9 = 110 (кг)

    Відповідь: до магазину привезли всього 110 кг винограду

Узагальнення математичної структури та плану розв'язування задач на знаходження суми двох добутків


Загальна маса

(кг)

Маса 1 ящика

(кг)

Кількість ящиків

(шт.)

?

8 кг

7 шт.

?

6 кг

9 шт.

?

?

8 грн.

7 шт.

?

6 грн.

9 шт.

?

Ціна

(грн.)

Кіль-кість

(шт.)

Вар-тість

(грн.)

?

9 грн.

5 шт.

4 грн.

7 шт.

?

Вар-тість

(грн.)

Ціна

(грн.)

Кількість

(шт.)

?

Розв'язання


  • 8 * 7 = 56 ( кг) – загальна маса білого винограду;
  • 6* 9 = 54 ( кг) – загальна маса чорного винограду
  • 56 + 54 = 110 (кг) – всього винограду

  • 8 * 7 + 6 * 9 = 110 (кг)

    Відповідь: до магазину привезли всього 110 кг винограду



Розв'язання
  • 8 * 7 = 56 ( грн.) – загальна вартість білого винограду;
  • 6* 9 = 54 ( грн.) – загальна вартість чорного винограду
  • 56 + 54 = 110 (грн.) – вартість всього винограду

  • 8 * 7 + 6 * 9 = 110 (грн.)

    Відповідь: загальна вартість винограду 110 грн.



Розв'язання
  • 9 * 5 = 45 ( грн.) – загальна вартість білого винограду;
  • 4* 7 = 28 ( грн.) – загальна вартість чорного винограду
  • 45 + 28 = 73 (грн.) – вартість всього винограду

  • 9 * 5 + 4 * 7 = 73 (грн.)

    Відповідь: загальна вартість винограду 73 грн.


Нова навчальна програма. 3 –й клас. Змістова лінія “Сюжетні задачі”


Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Загальні прийоми розв’язування задач

Аналіз задачі.

Допоміжні моделі задачі (короткий запис —

схематичний запис або таблиця, схематичний рисунок).

Прикидка очікуваного результату.

Математична модель задачі.

Відповідь на запитання задачі.

Творча робота над задачею



виконує аналіз змісту задачі;

моделює описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків;

аналізує умову задачі та обирає спосіб її розв’язування;

складає план розв’язання задачі;

прогнозує очікуваний результат;

записує розв’язання задачі з поясненням;

Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах (лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України від 18.03.2014 р. № 14.1/12-Г-401)

Дякую за увагу


Каталог: pres
pres -> Положення про денний стаціонар» Додаток 4 до наказу моз україни від 23 лютого 2001 р. N 72 «Примірне положення про денний стаціонар»
pres -> Вплив чинників ризику на репродуктивне здоров’я
pres -> Лекція Доцент Маланчин І. М. Медична деонтологія
pres -> Жіночий таз. Плід як об'єкт родів. Акушерська термінологія
pres -> Класифікація пошкоджень щлд
pres -> Міністерство України у справах сім’ї, молоді та спорту Державна соціальна служба для сім’ї, дітей та молоді
pres -> Пізні гестози вагітних
pres -> Реферат комісаренко Сергій Васильович академік нан україни та намн україни, завідувач відділу молекулярної імунології
pres -> 1. Виховання дітей в архаїчній Греції IX-VII ст до н е.
pres -> Проведение патентного поиска и оформление патента на


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка