Рекомендації по системі професійно-педагогічного спілкування з дітьми



Дата конвертації27.01.2020
Розмір56.5 Kb.
Рекомендації по системі професійно-педагогічного спілкування з дітьми


  1. Під час добору засобів навчання, уявіть собі загальну психологічну атмосферу їх реалізації - тоді планування буде більш прицільним.

  2. Проаналізуйте особливості власного спілкування з дітьми на уроці: як ви входите в контакт із учнями; як захоплюєте ініціативу в спілкуванні; як керуєте педагогічним спілкуванням у ході уроку.

  3. Особливу увагу зверніть на стиль спілкування – він багато в чому впливає на успішність викладання: забезпечує готовність учнів до сприйняття знань, допомагає зняти психологічний бар'єр віку й досвіду, наближає учня до викладача, сприяє організації взаємин на основі захопленості спільною творчою діяльністю.

  4. При організації педагогічного спілкування будуйте його за законами професійної комунікації «від партнера». Воно допоможе найбільш точно відбити особистість учня, що дозволить більш ефективно реалізувати педагогічні завдання.

  5. Точно й адекватно орієнтуйте свою мову на конкретну дитину або групу учнів. Пам’ятайте – це так само важливо, як і підібрати методи навчання й виховання.

  6. Вступаючи в контакт із дітьми, не організовуйте з ними спілкування «по-вертикалі», зверху вниз. Прагніть будувати свої взаємини з дітьми так, щоб ваша позиція ведучого природно випливала із усієї логіки педагогічного процесу.

  7. Прагніть відчувати психологічну атмосферу в класі – без цього продуктивний процес неможливий.

  8. Будьте ініціативні в спілкуванні з дітьми.

  9. Намагайтеся подолати негативні установки стосовно деяких школярів – це не тільки заважає вашим взаєминам з ними, але й негативно позначається на загальній атмосфері в колективі.

  10. У спілкуванні з дітьми елемент критики не повинен бути домінуючим, інакше губиться дружність як загальний психологічний контекст взаємодії. Прагніть, щоб у процесі вашої взаємодії з дітьми частіше звучали схвалення, заохочення. Це веде до того, що школяр починає пов'язувати з вашою особистістю власні позитивні емоційні переживання.

  11. Позитивне, доброзичливе відношення до учнів, сприйняття їх як особистостей істотно впливає на сприйняття ними нашої поведінки, власної діяльності.

  12. Враховуйте зміни в соціально-психологічних запитах підлітків у процесі організації спілкування. Протиріччя, що виникають між віковими особливостями школярів і незмінними формами нашого педагогічного спілкування, здатні привести до серйозної деформації взаємин і негативно позначитися на якості навчально-виховного процесу.

  13. Частіше посміхайтеся дітям. Посмішка при вході вчителя

в клас говорить про те, що зустріч із учнями

приємна вам. Посмішка вчителя створює

загальний сприятливий психологічний настрой:

розташовує їх до спілкування, викликає прагнення до роботи.

  1. У процесі педагогічного спілкування можуть

виникнути різноманітні конфлікти.

Необхідно пам'ятати:

- конфлікт може бути наслідком

вашої педагогічної некомпетентності

- конфлікт може бути результатом

зіткнення вимог, установок, звичок і т.д.

У такому випадку потрібно

проаналізувати причини конфлікту

він може відігравати роль рушійної



сили в педагогічному процесі.

  • помніть, що педагоги не мають

права ображатися на дітей, у цьому

теж полягає своєрідність

педагогічного спілкування.



Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка