Рішення покупців придбати




Скачати 14,09 Kb.
Дата конвертації29.09.2018
Розмір14,09 Kb.
  • Розробка вчителя економіки Смілянської спеціалізованої школи І-ІІІ ст №5
  • Битько Юлії Вікторівни

Після вивчення теми ви дізнаєтесь:

  • Як формуються попит і пропозиція на ринку товарів.
  • Які нецінові чинники впливають на зміну попиту і пропозиції.
  • Що показує еластичність
  • за ціною.

Як здійснюється угода покупця з продавцем на ринку?Що впливає на їх рішення?

Отже, ринкова угода, що передбачає домовленість про ціну, відбувається за умови, коли бажання покупців придбати товар збіглося з бажанням продавців його продати.

  • Рішення покупців придбати
  • товар і є попитом.
  • Рішення продавців продати
  • товар називається
  • пропозицією

Закон попиту: чим вищою є ціна на товар за незмінних інших чинників,тим менше є попит на нього. У теорії обернену залежність між ціною та попитом пояснюють :

          • ефектом доходу
          • ( нижча ціна на певний товар дозволяє людині придбати його у більшій кількості)
          • ефектом заміщення
          • ( заміна відносно дорожчих товарів на ті, ціни яких знижуються або залишаються незмінними)

Крива попиту

  • Має від’ємний нахил,
  • відображає закон попиту.
  • Функція попиту – залежність величини попиту ( Q D )
  • від ціни (P).
  • Q D = f (P) – функція попиту
  • P
  • D (попит)
  • P1 -------- A
  • P2 --------------------- B
  • Q1 Q2 Q

Закон пропозиції: із підвищенням ціни величина пропозиції зростає і навпаки. Пряму залежність між ціною та величиною пропозиції теоретично можна пояснити двома ефектами:

      • ефект перерозподілу ресурсів
          • на користь виробництва товару з вищою ціною,
          • (вища ціна – це більша виручка і більший прибуток);
          • ефект залучення до використання гірших ресурсів ( зростання кількості ресурсів зумовлює збільшення обсягів виробництва).

Крива пропозиції

  • Має додатковий нахил.
  • Відображає закон пропозиції.
  • Функція пропозиції –
  • Залежність величини пропозиції (Qs )
  • від ціни (P)

Нецінові чинники попиту

Нецінові чинники пропозиції

Проаналізуйте зміни попиту і пропозиції:D S

  • 1.Впровадження нових технологій виробництва кондиціонерів ( ринок кондиціонерів).
  • 2. Мода на бейсболки поступово відходить (ринок бейсболок).
  • 3. Уряд субсидує продукти дитячого харчування.
  • 4. Відбулась успішна компанія рекламування зубної пасти “ Жемчуг”.
  • 5.Знизились ціни на ноутбуки(ринок комп`ютерів).
  • 6. Внаслідок посухи зібрано низький урожай кукурудзи (ринок кукурудзяного борошна).

Перевір себе!

  • 1. S
  • 2. D
  • 3. S
  • 4. D
  • 5. D
  • 6. S

Еластичність показує, якою мірою зі зміною ціни змінюється обсяг попиту чи пропозиції товару.

  • Еластичність попиту за ціною:
  • E D =∆Q% ÷∆P%
  • Еластичність пропозиції за ціною:
  • E s = ∆Q% ÷ ∆P%

Товари та послуги з різною ціновою еластичністю попиту :

Попрацюйте разом!

  • При підвищенні ціни на 10% обсяг попиту знизився на 30%. Розрахуйте коефіцієнт еластичності.
  • Наведіть приклади таких товарів.

Охарактеризуйте еластичність попиту за ціною товарів і послуг:

  • найулюбленіший сорт морозива;
  • зубна паста;
  • напій “Живчик”;
  • вершкове масло;
  • послуги таксі;
  • хутряний жіночий одяг;
  • дитяче харчування.

Це цікаво! Товари, для яких закон попиту не діє:

  • “Товари Гіффена”, так звані товари для бідних (картопля, овочі, хліб, макарони, тощо)
  • Ефект Веблена та ефект “ снобізму”
  • Особливо престижні товари: золото, коштовності, твори мистецтва, есклюзивні автомобілі, антикваріат
  • тощо

Перевір себе! 1

2

  • Укажіть,до чого приведе удосконалення технології виробництва:
  • А зростання рівноважної ціни;
  • Б зміщення кривої пропозиції вліво;
  • В зміщення кривої пропозиції вправо;
  • Г зміщення кривої попиту вліво.

3

  • Укажіть, який з наведених нижче факторів призведе до збільшення пропозиції яблук:
  • А несприятливі погодні умови в районах вирощування яблук;
  • Б зниження цін на груші та банани;
  • В підвищення врожаю яблук;
  • Г підвищення попиту на банани.

4

  • Укажіть, який з наведених нижче значень коефіцієнта еластичності має відношення до товарів підвищеної якості:
  • А дорівнює 1;
  • Б менше 0;
  • В більше 0;
  • Г більше 1.

5

  • Укажіть, що ілюструє графік пропозиції:
  • А обернену залежність між ціною та величиною пропозиції;
  • Б пряму залежність між попитом і пропозицією;
  • В пряму залежність між обсягом пропозиції і ціною;
  • Г бажання і можливості споживачів.

6

  • Укажіть,під впливом чого може змінюватися попит:
  • А зміни технології виробництва;
  • Б реклами;
  • В величини пропозиції;
  • Г зміни ціни на цей товар.
  • 1 А 2 В 3 В
  • Звірте відповіді !
  • 4 Г 5 В 6 Б

Що нового і цікавого для себе ви дізналися на уроці?

Дякую за співпрацю!

  • Довгань Г.Д. Основи економіки у визначеннях, таблицях і схемах. – Х.: Веста. Вид. «Ранок», 2007.
  • Економіка(рівень стандарту, академічний рівень). 11 клас/ І.Ф. Радіонова. – Кам`янець - Подільський: Аксіома, 2011.
  • Економіка.: Підручник для 10 кл. загальноосвітніх навчальних закладів / В.Г.Мельничук, Г.О. Ковальчук, В.О. Огне`юк 2 –е вид. – К.: Нав. Книга, 2004.
  • Загальна економіка.: Підручник/ І.Ф. Радіонова та ін. –3-е вид., Кам`янець-Подільський. Абетка-Нова, 2002
  • Збірник задач з економіки.: Навч. Посібник для учнів 10-11 кл. загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням економіки. / Упорядник Горленко Г.О. – Вид. 2-е доп. – Кам`янець – Подільський : «Абетка – Нова», 2002.
  • Зовнішнє оцінювання (підготовка). Основи економіки. Довідник./ О.М.Жовтанецька, И.В.Чуба. – Х.: Факт, 2008.
  • Часнікова О.В. Основи економіки. Практикум. – Х.: Веста. Вид. «Ранок», 2008.
  • Інтернет-сайт: http://images/ yandex.ua


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка