Різноманітність плодів. Лабораторна робота №10 "Будова і різноманітність плодів."



Дата конвертації12.11.2016
Розмір88,7 Kb.
ТипПовідомлення
Тема: Різноманітність плодів. Лабораторна робота №10 “Будова і різноманітність плодів.”
Мета: Сформувати поняття про різноманітність плодів, навчити знаходити спільні і відмінні ознаки, розпізнавати плоди, познайомити із значенням плодів в природі і житті людини;
Розвивати вміння і навички самостійной роботи з підручником, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати.
Виховувати бережливе ставлення до природи, та власного здоров'я.
Обладнання і матеріали: фотографії, малюнки, таблиці, які дозволяють роздивитись будову плодів.
Базові поняття і терміни уроку: плід, плоди сухі та соковиті. Плоди розкривні та нерозкривні.
Тип уроку: комбінований, урок засвоення нових знань.

Зміст уроку



  1. Повідомлення теми і мети уроку.

(Добрий день шановні гості та діти. Тема нашого уроку...... Сьогодні на уроці вас чекає багато інтересного. Діти, ми з вами виконаемо багато вправ та завдань, а також виконаємо Лабороторну роботу. Ваша активна участь в проведенні уроку буде оцінена. Тож починаємо наш урок.)


  1. Актуалізація опорних знань, перевірка домашнього завдання. (письмова робота, завдання з взаємоперевіркою)

Використовуючи слова для довідок розподіліть їх по тексту:
Квітка це відозмінений _________. Вона складаєтся з квітконіжки, квітколожа, оцвітини, __________ та _________. В квітках заплідненню передує процес _________. Це перенесення пилку з пиляка ________ на маточку. Розрізняють самозапилення та ________

запилення. Перехресне запилення відбувається за допомогою вітру, води та _________. Запліднення у квіткових рослин дістало назву __________. В результаті нього утворюєтся ___________, а з центральной клітини ______________, це запас ___________ речовин. Після запліднення формується _____________.




Слова для довідок: 1 - Зигота, 2 - Ендосперм, 3- Поживні, 4 - Насінина, 5 - Пагін, 6 - Маточка, 7 - Запилення, 8 - Тичинка, 9 - Перехресне, 10 - Тварини, 11 - Подвійного



  1. Вивчення нового матеріалу:

А тепер ми переходимо до вивчення нової теми и мені потрібна Ваша допомога, Ваша активність буде оцінена за допомогою балів, які будут визначені за кількістю отриманих фішок.
Цветок всю ночь готовит мед,

Пчелу сластену в гости ждет

Бери мол, но как другу,

Мне окажи услугу.

Пильцу мучную эту,

Перенеси соседу.

Пчела несет ее, и вот -

Цветок увял и зреет плод.


( Рыленков)
А) Про який процес йде мова?
Б) Що утворюється під час цього процессу?
Звичайно — плід. Ми вже знаємо, що квітки вельми різноманітні. Чи будуть настільки ж різноманітні плоди? (Звичайно) Спробуємо в цьому переконатися.
За образним висловом американського ботаніка А.Имса, плід - це «зріла квітка».

В) Як ви думаєте, чому він так вважає? (Плоди утворюються на місці квітки.)

Це одина з характерних ознак плодів.
Г) Які частини квітки беруть участь в утворенні плодів? (Зав'язь маточки). Часто в утворюванні плодів беруть участь і такі частини квітки, як квітколоже, чашечка і ін.
Д)Що міститься всередині плоду? (Насінина)

Це ще одна ознака насіння.


Частину плоду, що оточує насіння, називається оплоднем.
Е) Як влаштований плід? (Складається з насіння і оплоднів)

Значення плодів.
Ж) Я принесла корзинку з плодами різних рослин, подумайте і обговоріть у парах таке питання: «Яке значення плодів у житті рослини та людини?»

(Плоди захищають і забезпечують дозрівання насіння, що сприяють їх поширенню плоди містять багато корисних речовин, які необхідні для нормального розвитку та збереженню здоров'я людини.)


Типи плодів.
З) Яким може бути оплодень по своїй структурі? Щоб відповісти на це питання, порівняйте оплодень яблука та горіха.

(Отже, за структурою оплодня та кількості води в ньому плоди можуть бути сухими і соковитими.)


И) А скільки насіння може бути в плодах? Порівняйте плоди сливи та томата.

(Вірно, за кількістю насіння плоди можуть бути односемяннимі і багатосім'яними.)


Типи соковитих плодів (робота з підручником п.31, стр. 124; презентація за допомогою комп'ютера, та складання таблиці на дошці, записи ії у зошиті)

А зараз діти, ми з вами здіснемо подорож у світ плодів, а моїми помічниками будети ви....




  • Ягода (віноград, чорниця, помідор, смородина)

багатонасінний плід із соковитим оплоднем, а зовнішній шар утворює захисну шкірку.


  • Кістянка ( вишня, слива, абрикос, черешня)

однонасінний плід, у якого внутрішній шар оплодня перетворився на кісточку, середній шар — соковитий, а зовнішний — тоненька шкірочка.

  • Супліддя ( інжир, ананас, щовковиця)

це коли в щільних суцвіттях плоди, які утворюються з окремої квітки зростаються між собою.


  • Яблуко ( яблуня, груша, яйва)

соковитий середній шар оплодня, а внутрішній ущілюється.


  • Помаранча (апельсин, лимон)




  • Гарбузина (гарбуз, огірок, диня)

середній та внутрішній шар плоду соковитий, а зовнішній твердий.


  • Складна кістянка ( малина, ожина)

це коли у квітці декілька маточок, завдяки яким утворюєтся багато маленьких плодів.
Типи сухих плодів ( робота з підручником п.31, стр. 123, презентація за допомогою комп'ютера, складання таблиці на дошці, записи ії у зошиті)


  • Зернівка (пшениця, ячмінь)

шкірястий оплодень міцно зростається з насіниною.


  • Боб (квасоль, горох, конюшина,біла акація)

плід розкривається двома стулками, до яких прикреплені насінини.


  • Стрючок (гірчиця, капуста, редиска, ріпа)

плод розкриваеться двома створками, однак насінини кріпляться не ло стулок. А на перетинкі. Яка поділяє порожнину плоду на дві частини.


  • Сім'янка ( соняшник, кульбаба, ромашка)

шкірястий оплодень, який лише прилягає до насінини. Проте не зростається з нею.



  • Коробочка (мак, бавовна, фіалка)

плод нагадує коробочку. Всередені якої міститься багато насіння.



  • Горіх (ліщіна, бук, мігдаль)

твердий здерев'янілий оплодень, усередині якого вільно лежить одна насінина.
4. Виконання лабораторної роботи №10 “Будова і різноманітність плодів.” ( роздатковий матеріал — робочий зошит з ботаники, А.Г. Григоров )
5. Закріплення знань учнів.
А наостанок ви прочитаєте лист, який надіслав нам барон Мюнхаузен, який подорожуючи вивчав плоди і спробував їх описати, але у своєму листі допустив ряд неточностей. Ваше завдання полягає в тому, щоб їх знайти і виправити:

“...... Плід утворюється з зав'язі квітки. Плоди бувають сухі та мокрі. До сухих плодів відноситься ягода та кістянка, а до соковитих біб, стрючок. Також плоди бувають однонасінні та двонасінні. До однонасінних відноситься горох, лищіна, абрикос, а к багатонасінним — помідор та черешня. Сухі плоди бувають цільні та ті які розпадаються на частини. До останніх відноситься біб, сім'янка та стрючок. К соковитим плодам відноситься ягода (помідор, слива, смородина) та кістянка ( черешня та ожина). К сухим плодам соняшник, стрючок та стрючечок....”


Сьогодні на уроці ви були дуже активні, дякую Вам за це і ви всі отримаєте по 2-3 оцінки.


  1. Домашне завдання:

вивчити п. 31, підготувати реферати за темою: “Значення плодів у житті людини.”


Таблиця №1

Плоди


Сухі

Соковиті

Розкривні

Нерозкривні

Прості

Складні

Коробочка

Горіх

Кістянка

Супліддя

Біб

Сім'янка

Ягода

Багатокістянка

Стрючок

Зерновка







Стрючочок










Таблиця №2



Тип плоду

Однонасінні

Багатонасінні

Сухі

Ліщіна, грецький горіх

Горох

Соковиті

Абрикос, вишня

Помідор


Клас _________ ПІБ ____________________________________________________
Використовуючи слова для довідок розподіліть їх по тексту:
Квітка це відозмінений _________. Вона складаєтся з
квітконіжки, квітколожа, оцвітини, __________ та
_________. В квітках заплідненню передує процес
_________. Це перенесення пилку з пиляка ________
на маточку. Розрізняють самозапилення та ________
запилення. Перехресне запилення відбувається за
допомогою вітру, води та _________. Запліднення у
квіткових рослин дістало назву __________. В
результаті нього утворюєтся ___________, а з
центральной клітини ______________, це запас
___________ речовин. Після запліднення формується
_____________.
Слова для довідок: 1 - Зигота, 2 - Ендосперм, 3- Поживні, 4 - Насінина, 5 - Пагін, 6 - Маточка, 7 - Запилення, 8 - Тичинка, 9 - Перехресне, 10 — Тварини, 11 - Подвійного


Клас____________________ ПІ_____________________________________


Письмо барона Мюнхаузена:

“...... Плід утворюється з зав'язі квітки. Плоди бувають сухі та


мокрі. До сухих плодів відноситься ягода та кістянка, а до
соковитих біб, стрючок. Також плоди бувають однонасінні та
двонасінні. До однонасінних відноситься горох, лищіна,
абрикос, а к багатонасінним — помідор та черешня. Сухі
плоди бувають цільні та ті які розпадаються на частини. До
останніх відноситься біб, сім'янка та стрючок. К соковитим
плодам відноситься ягода (помідор, слива, смородина) та
кістянка ( черешня та ожина). К сухим плодам соняшник,
стрючок та стрючечок....”

КОМУНАЛЬНІЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ

НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС №138
“ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД 1 СТУПЕНЯ – ГІМНАЗІЯ”

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ




Відкритий урок за темою:

Різноманітність плодів. Лабораторна робота № 10 “Будова і різноманітність плодів.”


Вчитель біології

НВК № 138

Самойленко О.Г.



м. Дніпропетровськ

2014 р.
Каталог: doc -> files -> news -> 400 -> 40036
news -> План-конспект бінарного заняття гуртка „Mit Spa? (музичне виховання + німецька мова) 7 клас
news -> Чарівний олівець
news -> Програм а література ( російська та зарубіжна) для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою
400 -> Розв’язування рівнянь
400 -> Змінювання дієслів за часами
400 -> Конспект відкритого уроку з літературного читання та музичного мистецтва
400 -> Урок навчання грамоти (читання) 1 клас
400 -> Урок історії України, 11 клас Тема. «Подвиг і пам’ять»


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка