Різновиди завдань творчого характеру за картинами катерини білокур 9 клас




Скачати 15,73 Kb.
Дата конвертації18.11.2017
Розмір15,73 Kb.

РІЗНОВИДИ ЗАВДАНЬ ТВОРЧОГО ХАРАКТЕРУ ЗА КАРТИНАМИ КАТЕРИНИ БІЛОКУР 9 КЛАС

  • Розроблено вчителем української мови
  • та літератури
  • Заводської загальноосвітньої
  • школи І-ІІІ ступенів
  • Великописарівської районної ради
  • Сумської області
  • НАТАЛІЄЮ ІВАНІВНОЮ ЛОГВИНЕНКО

Дивосвіт Катерини Білокур

І все – таки мудрість не в тому, щоб не впасти, а в тому, щоб таки впасти і підвестися тоді, коли всі думають, що ти впала назавжди, Катерино. Доля прасувала тебе, як хотіла, але ти знову й знову тягнулася до краси, як квітка до сонця, і таки випростовувалася знову. Ти таки схожа на подорожник, який знає, що його топтатимуть, але ростиме лише біля дороги, де ходять люди, знає, що на нього не звертатимуть уваги, аж поки не заболить рана, і він простить дотеперішню байдужість подорожніх, забуде свої образи й усією своєю снагою припаде до ран, бо він – подорожник … для подорожнього. В. Яворівський

Закоханими очима справжнього митця вглядалася Катерина Білокур у життя рідної природи , але не копіювала її натуралістично, а витворювала з неї поезію, воїстину творчим натхненням передаючи і золото могутнього колосся, і буяння півоній, жоржин, троянд, кручених паничів, і все це злилося, сплелося в щедрім вияві життєвої сили, усе затаїло в собі якусь глибину, нерозгаданість, усе оповите якимось синім присмерком, таємничістю казки. Олесь Гончар

Використовуючи подані слова як підмети, скласти й записати складносурядні речення. Художниця – урожай, краса - кожен, кавун - огірки, виноград - яблука, цибуля - перець, хліб – груші, цибуля – буряк, перець – помідори..

  • “ Натюрморт ”

Використовуючи різні види складносурядних речень, скласти й записати текст-розповідь з елементами опису “ Квіти, квіти – чаруюсь я вами…”

  • “ Букет квітів”

Використовуючи складні прикметники та складносурядні речення, скласти текст “Колірна гама картини”.

  • “ Декоративні квіти”

Зі словом квіти скласти всі види складнопідрядних речень.

  • “ Жоржини”
  • “ Піони ”

Дописати другу частину складнопідрядних речень, побудувати їх схему, визначити вид. 1.Скромні колосочки обрамлено буянням квітів, ……………….. . 2.Це полотно – своєрідний гімн людині, …………………….. . 3.Серед розкішної краси квітів , листків калини, колосків причаївся глечик, … . 4………….. , Катерина Білокур закоханими очима справжнього митця вглядалася в життя рідної природи. 5.Чіткі обриси кожної квітки, кожного листочка свідчать про те, …………….. . 6.Катерина Білокур з якимось душевним трепетом і теплотою брала до рук фарби, ... .

  • “ Натюрморт з колосками та глечиком ”

Що зображено на картині ? Чому ? Скласти й записати десять речень зв’язного тексту на тему “ Хліб – уособлення краси й багатства ”.

  • “Сніданок”

Написати уявний лист Катерині Білокур, у якому викласти своє враження від побаченого на картині.

  • “ Кавун, морква, квіти ”

Про що ви думаєте, розглядаючи це полотно ? Використовуючи відокремлені означення, виражені дієприкметниковим зворотом, вставні конструкції, складнопідрядні речення, написати твір-мініатюру на тему “Ця картина нікого не залишить байдужим”.

  • “ Городні квіти ”

На основі поданого висловлювання скласти власне про картину. Як дивовижно прекрасно зображує Катерина Василівна кожну квіточку, її обриси такі прекрасні , а барви такі ніжні , тремтливі, тональні градації доведені до віртуозності , а легко прокреслені лінії на пелюстках і листочках заледве помітним кольором дають зримість своїх форм, що підкреслює красу і життєвість квітки. Її картини з квітів сприймаються мовби живими квітами ! На них відчувається волога, а іноді й полиски вранішньої роси. Дивлячись на них, ви мовби відчуваєте їх запах, свіжість повітря… А група квітів , об’єднана своєрідною композицією, створює справжню світломузику життя квітів. А це означає не сліпе копіювання натури, а глибоке її творче осмислення й узагальнення, доступне лише геніям ( М. Донцов ).

  • “ Квіти з горіхами ”

Скласти й записати за картиною такі види складних речень: складносурядне з єднальним сполучником, складнопідрядні (з підрядним означальним, з підрядним обставинним мети, наслідку), складнопідрядне з однорідною супідрядністю, безсполучникове.

  • Букет квітів ”

Дібрати робочі матеріали до опису картини. Заповнити таблицю за зразком.

  • Враження
  • прекрасна, витончена, дивовижна, неповторна, чарівна, надзвичайної краси; заворожує, вражає, викликає захоплення, дивує ; не відвести очей
  • Стебло
  • Листя
  • Квіти
  • Пелюстки
  • Тло
  • “ Піони ”

У який момент зображено квіти, яблука, помідори? Що було перед цим? Спробуйте пофантазувати на цю тему.

  • “ Квіти, яблука і помідори”

За поданим початком продовжити опис картини. Нас завжди оточують речі. Ми звикаємо до них, іноді навіть перестаємо помічати. А в художника бачення особливе. У звичайному він помічає щось особливе, прекрасне й відтворює це на полотні. Погляньте на цю картину. Жовті, з ледь помітними рожевими смужечками по боках яблука – достиглі, налиті сонцем, соковиті, медові, духмяні. Здається, їх щойно зірвали. Яблука дихають серпневою прохолодою й свіжістю. Не відвести очей – такі привабливі….

  • “ Привіт урожаю ”
  • “ Богданівські яблука ”

На основі висловлювання В. Нагая скласти й записати поезію “Квіти“. У кількох роботах художниці як додатковий компонент до квітів нагляджуємо берізку. До речі, один із перших її творів має назву “Берізка” . Вона дуже любила це тендітне дерево, тому не дивно, що так тепло й щиро разом із квітами оспівала його, а одну з картин з ніжністю назвала “Квіти і берізоньки ввечері “. Назва цілком відповідає настроєві полотна. Дві берізоньки в оточенні квітів огорнуті вечірньою млою. Промінь місячного сяйва крізь густу крону пасмами впав на квіти, створивши центр композиції з трьох букетів: один із червоних півоній, другий – з рожевих троянд, третій – з водяних жовтих квітів. Синя голодна гама картини створює ілюзію тихої , сповненої романтики української ночі. Цей твір – воістину велика і зворушлива образна розповідь про щось таємниче й незбагненно прекрасне в довколишньому житті і в природі (Нагай).

  • “ Квіти і берізоньки ввечері ”

За поданим початком і кінцівкою скласти й записати опис картини. “Рідне поле”- одна з найвідоміших картин художниці, написана в період творчої зрілості, сповнена любові до рідної землі. Умовна назва полотна ніби підкреслює, що все, зображене на передньому, середньому й задньому планах, є полем, щедро засіяним Небесним творцем. Серед цієї пишної краси присутній живий людський дух і тепло працьовитих рук. ?.. У цілому ж картина спонукає до роздумів над призначенням людського буття на землі серед цієї буйної нерукотворної краси й безмірного багатства.

  • “ Рідне поле ”

«Де знаходить природа такі розмаїті барви, що їх не відтворити жодною фарбою, жодним пензлем. Ой, як хотілося жінці бодай хоч трохи передати цю красу на папері. На її малюнках квіти вражали дивовижними формами, багатством кольорів», - так говорив Д. Степовий про Катерину Білокур. На основі картини обгрунтувати або спростувати цю думку.

  • “ Мальви і троянди ”

За поданими рядками поезії скласти й записати образок “Мамині квіти”. Ці квіти росяні Із маминої осені, А в них - любові виплекана мить. Запахло квітами І неньчиними косами. І так до болю захотілось жить.

  • “ Жоржини ”


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка