Робота з батьками в початковій школі Досвід роботи класного керівника початкових класів Ткачук О.І



Скачати 19,75 Kb.
Дата конвертації09.12.2018
Розмір19,75 Kb.

Робота з батьками в початковій школі

Досвід роботи класного керівника початкових класів Ткачук О.І.

Напрями взаємодії ‘’школа - родина‘’. 1. Освіта батьків із питань психології і педагогіки. Теми для спілкування - Книга в житті сім’ї та дитини. - Свята вдома. Якими їм бути? - Гра та іграшки в житті молодшого школяра. 2. Формування у батьків розуміння їх приналежності до шкільного освітньо - виховного простору. - Круглий стіл за темою ‘’Подорож шкільним підручником‘’. - Ознайомлення батьків із рекордами учнів . - Проведення батьківських уроків. 3. Діагностування. 4. Корекційна робота. Розв’язання проблемних ситуацій: - нестабільність положення дитини в сім’ї; - утрата батьків або близьких людей; - розлучення батьків.

Правила ефективної взаємодії класного керівника з сім’ями 1.Батьки потребують підтримки, допомоги і доброї поради. Створіть необхідні умови для спілкування з ними. 2. Не розмовляйте з батьками похапцем;якщо ви не маєте часу, то домовтеся про зустріч іншим разом. 3. Розмовляйте з батьками спокійно, не намагаючись повчати, адже це викликає роздратування і негативну реакцію з їх боку. 4. Умійте терпляче слухати батьків. 5. Не поспішайте з висновками. Обміркуйте те, що ви почули від батьків. 6. Те, про що батьки вам розповіли, не повинні знати інші батьки і педагоги. 7. Якщо необхідно поділитися інформацією, яку повідомили батьки, ще с кимось , то слід поінформувати про це батьків. 8. Готуючись до зустрічі з сім’єю учнів, потрібно пам’ятати, що будь-який батько хоче почути не тільки погане, але й хороше. 9. Кожна зустріч із сім’єю учня, повинна завершуватися рекомендаціями для батьків і самого учня. 10. Якщо батьки беруть активну участь в житті класу, їх зусилля повинні бути відзначені класним керівником.

Форми взаємодії класного керівника та сім’ї 1. Групові : - батьківські збори; - конференції; - вечори запитань і відповідей. 2. Індивідуальні консультації.

Традиції підготовки і проведення батьківського всеобучу. -Індивідуальні запрошення татам і мамам для участі в зборах . (У запрошенні повністю зазначено ім’я і по-батькові обох батьків ; день і година проведення зборів, їх тема; орієнтовна тривалість зборів, контактний номер телефону.) Це допоможе сформувати повагу до професійної діяльності педагога. Такі запрошення зберігаються в архіві класу, можуть прикрасити будь-яке свято . -Ведення батьківських щоденників. ( Батьки занотовують необхідну інформацію. На першій сторінці фіксують зріст, вагу своєї дитини, її інтереси, позитивні якості характеру. Подальші сторінки щоденника можуть бути присвячені змісту батьківських зборів. Обов’язкова сторінка – сторінка радості, яку до кожних батьківських зборів готує класний керівник. ) -Рефлексія (Батьки оцінюють значущість зборів.)

Вимоги до зборів 1. Батьківські збори мають навчати батьків, а не констатувати помилки і невдачі дітей у навчанні. 2. Тематика зборів повинна складатися відповідно до вікових особливостей дітей. 3. Тематика зборів має бути актуальною. 4. Збори мають бути як теоретичними, так і практичними(розв’язування ситуацій, тренінги, дискусії). 5. Не повинні займатися обговоренням учнів. 6. Батьківські збори не повинні бути тривалими за часом. Вони мають бути чіткими , лаконічними. 7. Під час зборів класний керівник повинен врахувати присутність батьків на зборах, з’ясувати причини відсутності окремих батьків. 8. Готуючись до зборів, класний керівник повинен складати їх програму і перелік програм . 9. Позитивний підсумок кожних зборів є сприятливою основою майбутніх зборів.


Нетрадиційні форми співпраці вчителя з батьками

Консультація . Бесіда.

(Ваша дитина в колективі.

Як розвинути інтерес до читання…)

Батьківські читання.

(В.О.Сухомлинський про

виховання хлопчиків і дівчаток…)

Батьківські вечори.

(Свята нашої сім’ї .Фотографії

нашого дитинства. Майбутнє моєї

дитини і яким я його бачу?...)

Батьківські тренінги .


Поради психологів щодо проведення батьківського всеобучу 1. Перед початком занять необхідно мати гарний настрій . 2. Відведеність на проведення заняття не більше ніж півтори години . 3. Найприємніший звук для людини – її ім’я. Покладіть перед собою список з іменами і по-батькові батьків. 4. Перед початком батьківського всеобучу назвіть питання, що плануєте обговорити. 5. Не забудьте про золоте правило педагогічного аналізу: починайте з позитивного, потім говоріть про негативне, завершуйте розмову пропозиціями на майбутнє. 6. Попередьте батьків, що не вся інформація має бути повідомлена дітям. 7. Подякуйте всім , хто знайшов час прийти на збори. 8. Дайте зрозуміти, що ви добре розумієте як важко дитині навчатися. 9. Під час особистої бесіди оцінюйте успіхи дітей відносно їх потенціальних можливостей. 10. Доведіть до батьків думку, що ‘’поганий учень’’не означає ‘’погана людина ‘’. 11. Батьки повинні повернутися із заняття переконаними у тому, що можуть допомогти своїй дитині.

Батьківський всеобуч на тему: ‘’Методи заохочення та покарання дитини в сім’ї‘’. Мета: обговорити з батьками проблему заохочення та покарання дитини в сім’ї; розповісти про види покарань та заохочень у сімейному вихованні;сприяти розумінню батьками розумного ставлення до методів і прийомів виховання дітей у сім’ї. Зі скриньки народної мудрості : ‘’ Покарання - це дуже важка річ. Воно вимагає від вихователя величезного такту й обережності. ‘’(А.Макаренко) 1. Вступне слово вчителя. 2.Аналіз малюнків дітей на тему: ‘’Моя сім’я‘’. (У цих малюнках велике значення має порядок і близькість розташування фігур, а особливо – місце дитини . Якщо дитина малює себе між батьками , то це свідчить про прихильність до обох батьків, про її впевненість у тому, що захищена ними. Якщо один із батьків зображений ближче до дитини , ніж другий , то це свідчить про виражену прихильність до одного з батьків. Відчуження в малюнках може свідчити про те, що дитина насправді не може покластися на батьків як джерело авторитету і навіть любові.

3. 3.Анкетування батьків . 1)Чи вважаєте ви проблему покарання і заохочення дітей у сім’ї важливою та актуальною(а - так, б - ні,в - не думала над цією проблемою)? 2)Як ви ставитесь до заохочень дитини в сім’ї (а – як до необхідного атрибуту, б – як до батьківського обов’язку, в – не замислювалась над цим)? 3)Як ви ставитесь до покарань дитини в сім’ї (а – як до необхідного атрибуту,б – як до одного з важливих елементів сімейної культури, в- не замислювалась над цим)? 4)Чи карали вас у вашій сім’ї(а- так, б – інколи, в - майже ніколи) ? 5)Як ви заохочуєте свою дитину(а – матеріально, б – морально, в – чергую різні форми заохочень)? 6)Які форми заохочення з наведених нижче ви вважаєте найбільш дієвими(а – покупка речей, б – покупка іграшок, в- словесні форми заохочення, г – тілесні форми заохочення)? 7)Які форми покарання дитини ви вважаєте найбільш допустимими(а – фізичне покарання, б – не спілкуватися з дитиною, в – позбавлення чогось)?

4. Вправа ‘’Дерево міркувань ‘’ Опис: на дошці - звертання до дітей , завдання – обговорити і поділити звертання на ‘потрібні’ та ‘заборонені’. ‘’Заборонені ‘’ звертання : Скільки разів тобі повторювати? Я сказала – зроби! Ти що, не розумієш? У всіх діти як діти, а ти… За що мені таке покарання? Не лізь, якщо не можеш зробити… І в кого ти тільки такий удався… Невже тобі важко запам’ятати, що… Я тисячу разів тобі повторювала, що … У моєї подруги дитина просто ангел, а в мене …

Потрібні звертання: Давай вирішимо разом … Як ти думаєш… Мій любий… Це ти добре придумав … Таке лише ти міг придумати… Я не сумніваюся, що ти в мене найрозумніший… Я така вдячна долі, що ти в мене є… Я впевнена , що ти зможеш… Я завжди знала, що моя дитина найкраща… У мене маля – просто ангел…

5.Підбиття підсумків . Пам’ятка для батьків: 1. Ваша дитина має відчувати вашу послідовність і відповідальність, об’єктивність і розсудливість в оцінці її вчинків. 2. Ніколи не карайте дитину , не розібравшись у ситуації , з чужих слів. 3. Поважайте свою дитину , не ображайте і не принижуйте її. 4. Не бійтеся розповідати своїй дитині про свої провини в її віці . Це лише допоможе дитині зрозуміти вас і себе . 5. Домагайтеся того, щоб ваша дитина говорила тільки правду. 6. Захищайте свою дитину, якщо ви впевнені в тому, що вона не скоїла поганий вчинок. 7. Карайте дитину не принижуючи її людську гідність. 8. У помилках і провині своєї дитини не намагайтеся звинувачувати інших людей. 9. ‘’Хто старе поминає, той щастя не має‘’.

Конкурс малюнків для мам ‘’Моя сім’я‘’ .

Батьківський всеобуч ‘’ Вплив комп’ютера на здоров’я дитини ‘’ Задачі:визначити разом із батьками перевагу й недоліки наявності комп’ютера в житті дитини; розробити рекомендації як зробити спілкування з комп’ютером корисним для дитини. Підготовча робота . Анкетування учнів : 1.Чи є в тебе вдома комп’ютер? 2.Ти використовуєш комп’ютер для навчання чи для ігор? 3.Яким чином ти спілкуєшся з однокласниками в позаурочний час? 4.Скільки часу ти проводиш за комп’ютером , коли про це не знають батьки?

Хід зборів 1 . Мотивація. 2. Постановка проблеми . Робота в групах . а)навантаження на очі; б)психічне навантаження; в)тунельний синдром зап’ястя; г)погане самопочуття; ґ)бруд і пил; д)небезпека інтернету. 3.Розробка рекомендацій щодо правильного спілкування з комп’ютером.

Підбиття підсумків. Пам’ятка для батьків Рефлексія


Дякую за увагу!
Каталог: uploads -> editor -> 2656 -> 302162 -> sitepage 103 -> files
editor -> Сталий розвиток суспільства
editor -> Бібліотечні уроки для учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів 2013 Греджева Н. О
editor -> Календарно-тематичне планування уроків з художньої культури на І семестр для 9-11 класів. Художня культура 9 – 11 класи Розробка змісту навчальної програми «Художня культура»
editor -> Методичні рекомендації щодо ведення класних журналів Упорядник: Сергата Світлана Миколаївна завідувач районного методичного кабінету відділу освіти Новомиргородської районної державної адміністрації
2656 -> Зш I-III ст.№1 м. П’ятихатки Розробка відкритого уроку у 5-а класі Вчитель
2656 -> Виступ перед аудиторією
2656 -> «Малювання композиції
files -> Гриби: їстівні та отруйні


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка