Роль інформаційно – комунікаційних технологій в навчально – виховному процесі Підготувала директор школи Мельник І. М. Наш час це епоха постійних змін у технологіях, зокрема освітніх



Скачати 25,52 Kb.
Дата конвертації23.11.2018
Розмір25,52 Kb.

Роль інформаційно – комунікаційних технологій в навчально – виховному процесі

Підготувала директор школи Мельник І.М.

Наш час - це епоха постійних змін у технологіях, зокрема освітніх, а використання персонального комп’ютера є стрижнем інформаційних технологій навчання

Науково-методична проблема школи:”Формування успішної особистості школяра шляхом використання нових інформаційних технологій”

2012 – 2013 н.р.

1.Роль інформаційно-комунікаційних технологій у педагогічній діяльності вчителя.

2.Превентивне виховання як пріоритетний напрям виховної роботи.

2013 – 2014 н.р.

1.Пошуково-дослідницька діяльність за допомогою засобів ІКТ.

2.Морально-духовні основи розвитку особистості.

2014 – 2015 н.р.

1.Використання новітніх технологій як засіб розвитку творчих здібностей учнів.

2.Формування позитивної мотивації до здорового способу життя.

2015 – 2016 н.р.

1.Застосування нових ІКТ у навчально-виховному процесі та психологічною службою школи.

2.Робота школи з попередження правопорушень та бездоглядності серед школярів.

2016 – 2017 н.р.

1.Синтез інформаційно-комп’ютерних та інноваційних педагогічних технологій.

2.Робота школи з правового виховання.

3.Підсумки роботи педколективу з реалізації науково-методичної проблеми “Формування успішної особистості школяра шляхом використання інформаційних технологій”.

З видимого пізнавай невидиме Г.Сковорода

Відповідно до Державної програми впровадження ІКТ у навчально-виховний процес визначено основні шляхи та способи розв`язання проблеми:

  • розроблення нормативно-правового та науково- методичного забезпечення впровадження в навчально-виховний процес інформаційно-комунікаційних технологій;
  • забезпечення школи сучасними навчальними комп’ютерними комплексами та системними й прикладними програмними продуктами;
  • надання школам швидкісного доступу до Інтернету з використанням сучасних технологій поєднання для високоефективного доступу до освітніх ресурсів.

Забезпечення навчальних кабінетів комп’ютерною технікою,доступ до всесвітньої мережі Інтернет

Забезпечення комп’ютерною технікою


кабінет

комп'ютер

Wi - Fi

принтер

сканер

ксерокс

Проектор

інформатики

5+1

1


1

1

директора

1

1

педагога-організатора

1

1

КАБІНЕТ ІНФОРМАТИКИ

Наявність необхідного програмного забезпечення

Наявність годин інформатики в навчальному плані


Інваріантна складова

Варіативна складова

2 клас

1

3 клас

0,5

4 клас

0,5

5 клас

1

6 клас

0,5

7 клас

0,5

8 клас

0,5

9 клас

1

Навчання педагогів ІКТ

З початку комп’ютеризації навчальних закладів проводять й підготовку вчителів:

Педагогів навчають основ ІКТ:

  • під час навчання у ВНЗ;
  • під час курсів підвищення кваліфікації в інститутах післядипломної педагогічної освіти;
  • через проведення курсів на базі освітнього округу.
  • через самоосвіту.

Педагог повинен:

  • створювати текстові документи,таблиці,малюнки,діаграми,презен-
  • тації;

  • використовувати Інтернет-технології,локальні мережі,бази даних тощо;
  • проводити анкетування,діагностування,тестування,шукати необхідну інформацію;
  • розробляти свої електронні продукти (розробки уроків,демонстраційний матеріал);
  • поєднувати готові електронні продукти (електронні підручники,енциклопедії,навчальні програми,демонстраційні програми тощо) у своїй професійній діяльності (лист МОНмолодьспорту України від 24.06.2011 № 1/9-493).

Портфоліо педагогічного працівника

  • посадова інструкція вчителя;
  • методичні рекомендації щодо викладання предмета;
  • Інструкція з ведення класного журналу учнів 5-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів (наказ МОНУ від 03.06.2008 №476);
  • критерії оцінювання навчальних досягнень учнів;
  • навчальні програми;
  • календарне планування;
  • поурочні плани;
  • наказ МОНУ від 01.09.2009 №806 “Про використання навчально-методичної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах”.
  • Створюючи портфоліо,педагог проаналізує свою діяльність,узагальнить педагогічний досвід із метою підготовки до атестації,участі у конкурсах.

Портфоліо вчителя

Бережанська Н.Є.

Кардаш Г.І.

Пундор О.В.

Атестація педпрацівника

уроки з використанням ІКТ

Творчий підхід допомагає педагогу максимально ефективно використовувати у своїй роботі багатий інструментарій,що представляється сучасними комп'ютерними технологіями. Уроки з використанням ІКТ підвищують навчальну мотивацію,а,отже і інтерес до предмету.

уроки з використанням ІКТ

БІОЛОГІЯ

ПРИРОДОЗНАВСТВО

уроки з використанням ІКТ

УРОКИ ІСТОРІЇ

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК

(МУЗИКА + МАЛЮВАННЯ)

уроки з використанням ІКТ

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

МУЗИКА

уроки з використанням ІКТ

ХІМІЯ

ІНФОРМАТИКА

Презентації школярів

Участь вчителів у районному конкурсі “Урок року”

історія

біологія


Методичні заходи

Семінар вчителів початкових класів

3 клас – вч.Білоус З.С.

4 клас – вч.Корецька З.З.

Cемінар директорів загальноосвітніх шкіл І-ІІ ступенів

Використання ІКТ у позаурочній діяльності

Для організації позаурочної діяльності використовуємо такі комп’ютерні технології:

  • стінні газети - інформаційний матеріал (Word, Publisher);
  • буклети, пам'ятки - інформаційний матеріал (Word, Publisher);
  • брошура - збірник дидактичних, методичних матеріалів (Word); плакат, заголовки - текстове оформлення стендів, приміщень (Word);
  • листівка - оригінально оформлене привітання (Word, Publisher);
  • анкета - документ для збору статистичних даних (Excel).

Обмін досвідом:розміщення матеріалів на сайті школи,освітніх сайтах

Вчителями:

  • української мови та літератури;
  • математики;
  • біології;
  • хімії;
  • музики;
  • початкових класів;
  • педагогом-організатором.

cпівпраця вчителя і учня Розміщення презентацій уроків ,завдань для підготовки до контрольних робіт,тестових завдань тощо на сайті школи

Коли перестаєш чекати сторонньої допомоги,зрозумієш,що сам маєш силу,тоді можеш чекати успіху. (формула успіху)

Спільні заняття вчителів,вчителів та учнів в комп’ютерному класі є засобом професійного спілкування,обміну досвідом,що сприяє активному використанню ІКТ у навчально – виховному процесі Зокрема,до користування Інтернет-ресурсами.

Не соромтесь звертатись за допомогою до учнів – адже вчитися ніколи нікому не пізно. А тим більше – вчителю у власних учнів


Великі можливості для творчої педагогічної діяльності дають також Інтернет-ресурси. Інтернет забезпечує пошук та перегляд у мережі великого обсягу різнобічної,неформалізованої,структурованої інформації у вигляді текстових,графічних,аудіо-та відеофайлів або програм із будь-якої галузі людської діяльності. Крім того,завдяки підключенню школи до мережі Інтернет здійснюється вихід у світовий простір,а через електронну пошту tyzhanivtsi @gmail.com стало можливим швидко отримувати необхідні документи управління освіти,МОНмолодьспорту України чи надсилати методичні розробки уроків до фахових журналів,газет.

Переваги використання ІКТ у навчально-виховному процесі


Використання ІКТ у загальноосвітньому навчальному закладі має значні переваги для всіх учасників навчально-виховного процесу — учителів, учнів, адміністрації, батьків.

Наприклад, учитель, який уміло використовує ІКТ у своїй роботі, має змогу:


  •  підвищувати ефективність уроку;
  •  консультувати батьків та учнів дистанційно;
  • оперативно надавати батькам інформацію щодо успішності учнів;
  • створювати архів методичних матеріалів із забезпеченням загального чи обмеженого доступу до них (наприклад, архів, доступ до якого мають учні та/або батьки лише окремого класу);
  •  розміщувати інформацію на веб-сайті навчального закладу;
  • створювати електронні предметні словники;
  •  вести блог чи мікроблог тощо.     



Адміністрації навчального закладу  використання ІКТ

дає змогу:


  • опрацьовувати нормативно-правову документацію шляхом використання Інтернет;
  • створювати базу даних працівників;
  • оптимізувати звітність;
  •  проводити контрольно - аналітичну діяльності (підготовка схем аналізу, обробка даних, результативність у

  • вигляді графіків, діаграм (атестація педагогів, рівень знань дітей з різних предметів;
  •  організувати електронний документообіг;
  •  дистанційно стежити за перебігом навчально-виховного процесу (уроки, позакласні заходи тощо);
  • брати участь у форумах, чатах, конференціях.



Учні, які вчаться за допомогою ІКТ, без обмежень у часі і просторі можуть отримувати:
  •  доступ до контенту щодо навчального предмета;
  • індивідуальне домашнє завдання;
  •    тренінг-і тест-завдання;
  •  оперативну інформацію про результати своєї діяльності.

Батькам застосування ІКТ у школі дає змогу:
  • оперативно отримувати інформацію про результати навчальної діяльності дитини, перебіг навчально-виховного процесу, а також про заходи, які здійснюються на шкільному та інших рівнях;
  • контролювати виконання дитиною завдань різного рівня складності тощо.          


Існуючі недоліки та проблеми застосування ІКТ

  • відсутність комп'ютера в домашньому користуванні;
  • час самостійних занять у комп'ютерних класах відведено далеко не у всіх школах;
  • у вчителів недостатньо часу для підготовки до уроку, на якому використовуються комп'ютери;
  • недостатня комп'ютерна грамотність вчителя;
  • відсутність контакту з учителем інформатики;
  • у робочому графіку вчителів не відведено час для дослідження можливостей Інтернет;
  • складно інтегрувати комп'ютер у поурочну структуру занять;
  • не вистачає комп'ютерного часу на всіх;
  • у шкільному розкладі не передбачено час для використання Інтернет на уроках;
  • при недостатній мотивації до роботи учні часто відволікаються на ігри, музику, перевірку характеристик ПК і т.п;
  • існує ймовірність, що, захопившись застосуванням ІКТ на уроках, учитель перейде від розвивального навчання до наочно-ілюстративних методів.

Усередині нас – потенційні творчі можливості,і ми повинні працювати щосили,щоб розкрити цей потенціал. М.Л.Кінг


Навички ХХІ ст.

Підсумок

Отже,якісний етап розвитку освіти можливий

лише за умови “стовідсоткового володіння”

педагогами ІКТ-компетенціями та інтенсивного

впровадження інформаційо-комунікаційних

технологій у навчально-виховний процес.

Шановні колеги!

Від усієї душі вітаю вас з одним із найважливіших для всіх нас святом - 1-м вересня! Після тривалої перерви починаються нелегкі будні, нас чекають дзвінки, уроки, перерви, нас чекають нові теми, контрольні, перевірка зошитів... І нехай комусь така робота здасться одноманітною і навіть нудною, але ми знаємо, що наша праця благородна, наша праця потрібна і затребувана. Вчити дітей нелегко, а часом і дуже складно, але для вчителя, в серці якого живе любов до дітей і бажання дати їм нові знання, це найприємніша робота на світі! Бажаю вам усім ентузіазму, прагнення впроваджувати нові техніки і прийоми, бажання пояснювати, наставляти і наштовхувати. І нехай ваші учні завжди відповідають вам вдячністю!


Дякую за увагу!
Каталог: ld
ld -> Принципи реалізації наукової діяльності університету: активна участь у формуванні та
ld -> Програма навчальної дисципліни історія світової культури
ld -> Тема Основні етапи розвитку документознавства
ld -> Програма навчальної дисципліни міфологія Галузь знань 0201 культура Напряму підготовки 020101 культурологія
ld -> Дивовижний світ многогранників
ld -> Програма розвитку дітей дошкільного віку зі спектром аутистичних порушень
ld -> Діти з порушеннями психофізичного розвитку як суб'єкт корекційної освіти план
ld -> Інформаційний пакет 04 основи корекційної педагогіки
ld -> Есе на тему: “Українське мистецтво другої половини ХVII-XVIII ст.”
ld -> Дипломної освіти «Допущено до рецензування»


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка