Розвиток педагогічної майстерності викладача закладу професійної освіти центральний інститут післядипломної педагогічної освіти



Скачати 63,38 Kb.
Дата конвертації11.03.2019
Розмір63,38 Kb.
  • СПЕЦКУРС
  • ЦЕНТРАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
  • КАФЕДРА УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ ТА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ І ПРАВА
  • Доцент Красильник Юрій Семенович
  • 2
  • Ми не кажемо педагогам – робіть так чи інакше; але кажемо їм: вивчайте закони психічних явищ, якими ви хочете керувати, і робіть, керуючись цими законами і тими обставинами, в яких ви хочете їх застосувати. Не тільки обставини ці без краю різноманітні, але й самі вдачі вихованців не схожі одна на одну. Чи можна ж при такій різноманітності обставин виховання й виховуваних індивідуумів зумовлювати які-небудь загальні виховні рецепти?
  • К.Д. Ушинський
  • 3
  • Учитель готується до гарного уроку все життя... Така духовна і філософська основа нашого фаху і технологія нашої праці.
  • В.О. Сухомлинський
  • Роль учителя безмірно зростає, вона вимагає від нього найвищого професіоналізму – уміння перетворити взаємини з учнями на творчість життя.
  • А.С. Макаренко
  • 4
  • Учитель готується до гарного уроку все життя... Така духовна і філософська основа нашого фаху і технологія нашої праці.
  • В.О. Сухомлинський
  • Роль учителя безмірно зростає, вона вимагає від нього найвищого професіоналізму – уміння перетворити взаємини з учнями на творчість життя.
  • А.С. Макаренко
  • 5
  • Посередній учитель викладає, хороший – пояснює, видатний – демонструє, великий – надихає.
  • Є. Ільїн
  • Наша мета полягає не в тому, щоб зробити себе необхідними нашим дітям, а, навпаки, в тому, щоб допомогти їм скоріше обходитися без нас.
  • К.О. Конраді

Мета спецкурсу

          • моделювання технології розвитку педагогічної майстерності, психолого-педагогічного мислення викладача, індивідуального стилю педагогічної взаємодії у педагогічному процесі, комунікативної компетентності та педагогічної етики шляхом реалізації таких завдань:
  • 6

Завдання спецкурсу

          • - пізнавальні: актуалізація знань про основні закони та закономірності розвитку педагогічної майстерності викладача (керівника);
          • - методичні: опанування системою теоретико-методичних положень щодо розвитку професійно-важливих якостей викладача (керівника), сучасними технологіями навчання та методичної роботи;
          • - практичні: формування компетентностей, пов’язаних з саморозвитком як у професійному, так і в особистісному сенсі.
  • 7

ІНФОРМАЦІЙНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

  • Закон України «Про освіту». – К.: Генеза, 1996. – 36 с.
  • Закон України “Про професійно-технічну освіту” // Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1998, N 32, ст.215).
  • Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року / Указ Президента України від 25 червня 2013 року №344/2013.
  • 8

ІНФОРМАЦІЙНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

  • Васянович Г. П. Педагогічна етика: навч. посіб. -  К.: Академвидав, 2011. -  256 с.
  • Грищенко О. Взаємозв’язок інновацій і педагогічної майстерності викладача у навчальному процесі професійної школи // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 2.
  • Гузій Н.В. Педагогічний професіоналізм: історико-методологічні та теоретичні аспекти. - К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2004. - 243 с.
  • 9

ІНФОРМАЦІЙНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

  • Зязюн  І. А. Педагогіка добра: ідеали і реалії: наук.-метод.посіб. - К.: МАУП, 2000. - 312 с.
  • Зязюн І.А. Технологія педагогічної дії у вимірі педагогічної майстерності // Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В.О.Сухомлинського. - 2012. - Вип. 1.36.
  • Климова К.Я. Основи культури і техніки мовлення: Навч.посібн. - К.: Ліра, 2007. - 240 с.
  • 10

ІНФОРМАЦІЙНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

  • Ковальчук В.І. Теоретичне підґрунтя розвитку педагогічної майстерності майстрів виробничого навчання ПТНЗ у системі підвищення кваліфікації // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. - 2013. - Вип. 28. 
  • Лисянська Т.М. Педагогічна психологія: Навч. посібн. - 2-ге вид., випр. і доп. - К.: Каравела, 2012. -  264 с.
  • 11

ІНФОРМАЦІЙНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

  • Олійник В. В. Менеджмент розвитку фахового зростання педагогічних працівників профтехосвіти в сучасних умовах. - К., 2009. - 112 с.
  • Педагогічна майстерність: Підручник / За ред. І. А. Зязюна. − 3-тє вид., допов. і переробл. − К.: СПД Богданова А. М., 2008. − 376 с.
  • Пихтіна Н. П. Основи педагогічної техніки: навч. посіб.−К.: Центр навчальної літератури, 2013. − 316 с.
  • Практикум з педагогічної майстерності: навч.-метод. посіб. / Л. М. Сергеєва, А. О. Молчанова, О. В. Пащенко; за ред. В. В. Олійника. − К.: Етіс Плюс, 2008. − 184 с.
  • 12

ІНФОРМАЦІЙНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

  • http://www.library.tnpu.edu.ua/korisn-posilannya/osv-tn-portali.html
  • - Посилання на електронні ресурси видавництв
  • - Електронні видання
  • - Пошукові системи
  • - Бібліотеки України
  • - Бібліотеки Зарубіжжя
  • - Українські наукові журнали відкритого доступу
  • - Електронні архіви відкритого доступу
  • - Освітні портали
  • http://www.onwebinar.uа/
  • 13

НАВЧАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ:

  • Вступ
  • Педагогічна майстерність та особистість викладача.
  • 2. Технологія розвитку педагогічної майстерності викладача.
  • Висновки
  • 14
  • ВСТУП
  • 15
  • ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ СВІТОВОЇ ЕКОНОМІКИ ТА ОСВІТИ XXI СТОЛІТТЯ
  • Глобалізація економіки
  • Технологічна та
  • інформаційна революція
  • Глобалізація
  • інформаційного обміну
  • Перехід до електронних грошей,
  • як засобу
  • міжнародного платежу
  • Швидке старіння
  • отриманих знань
  • Дистанційні інтерактивні
  • технології навчання
  • Величезна конкуренція
  • серед спеціалістів
  • 16

ЯКІ ПРОФЕСІЇ БУДУТЬ МАТИ НАЙБІЛЬШИЙ ПОПИТ?

  • Понад 10 професій, що мали найбільший попит у 2014 році, не існували у 2000 році
  • Це означає, що ми зараз готуємо учнів, але до - професій, які ще навіть не існують;
  • - використання технологій, які ще не створено;
  • - для розв'язування проблем, які ще не визначені як проблеми.
  • 17
  • У галузях, що найдинамічніше розвиваються, повна зміна технологій відбувається менш ніж за 5 років

Чи готова професійна освіта до активного та успішного життя в інформаційному суспільстві?

  • ЗАВТРА - ІНФОРМАЦІЙНЕ СУСПІЛЬСТВО
  • Будь-яка інформація доступна кожному члену суспільства в будь-якому місті, в будь-який час
  • 18
  • СИСТЕМНА КРИЗА
  • ОБ'ЄМНА ДИСПРОПОРЦІЯ – диспропорція між обсягом знань, якими повинен володіти сучасний фахівець, і «пропускною спроможністю» навчальних методик.
  • ШВИДКІСНА ДИСПРОПОРЦІЯ – диспропорція між швидкістю появи нових знань і швидкістю оновлення навчального матеріалу та засобів.
  • РЕЗЮМЕ: ПОТРІБНА НОВА СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ:
  • ВІД НАВЧАННЯ ВСІХ – ДО ОСВІТИ КОЖНОГО!
  • 19
  • СТРАТЕГІЯ
  • РОЗВИТКУ
  • КОМУНІКАЦІЯ (інновації)
  • ТРАНСФОРМАЦІЯ (дослідження)
  • ЗНАННЯ (інформація)
  • 20

Чинники необхідності розвитку педагогічної майстерності

  • Переважаючий вид діяльності –
  • викладання
  • Педагогічна майстерність - набутий комплекс знань, умінь і навичок, якостей, що потребує удосконалення
  • Взаємозв'язок та зворотній вплив професії та індивідуальних якостей педагога
  • 1
  • 2
  • 3
  • 21

Чинники необхідності розвитку педагогічної майстерності

  • Система оцінювання роботи педагога орієнтована на творчу діяльність
  • Недостатня увага до психолого-педагогічної підготовки майбутнього викладача у ВНЗ
  • Пріоритет ефективного навчання в умовах реформування системи професійної освіти
  • 4
  • 5
  • 6
  • 22

САМОПРЕЗЕНТАЦІЯ

  • Мета: актуалізація проблем формування та розвитку педагогічної майстерності викладача в умовах ПТНЗ: особистісний вимір.
  • Завдання: сформулюйте власне педагогічне кредо. Поясніть його.
  • Метод: виступ-самопрезентація.
  • 23

ПЕРША НАВЧАЛЬНА ПРОБЛЕМА:

  • ПЕДАГОГІЧНА МАЙСТЕРНІСТЬ ТА ОСОБИСТІСТЬ ВИКЛАДАЧА
  • 24
  • 25
  • Міні-лекція: Педагогічна майстерність у вимірі педагогічної культури та діяльності викладача

ПЕДАГОГІЧНА КУЛЬТУРА

  • це ступінь:
  • оволодіння педагогом педагогічним досвідом людства;
  • досконалості в педагогічній діяльності;
  • розвитку особистості педагога як вихователя.
  • 26

СКЛАДОВІ ПЕДАГОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ

  • психолого-педагогічна ерудиція;
  • педагогічна спрямованість;
  • гармонія розвинутих інтелектуальних і моральних якостей;
  • педагогічна майстерність і організованість в педагогічній діяльності;
  • уміння продуктивно сполучати навчально-виховну і науково-дослідницьку діяльність;
  • сукупність професійно важливих якостей, які потрібні в педагогічній діяльності;
  • педагогічно спрямоване спілкування і поведінка;
  • постійне прагнення до самовдосконалення.
  • 27
  • РІВНІ
  • РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ
  • ДОСЛІДНИЦЬКО-ТВОРЧА
  • АНАЛІТИЧНО-ОЦІНОЧНА
  • ДІАГНОСТИЧНА
  • РІВЕНЬ СИСТЕМНО-МОДЕЛЬОВАНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  • РІВЕНЬ ЛОКАЛЬНОГО
  • МОДЕЛЮВАННЯ
  • РІВЕНЬ СИСТЕМНОГО МОДЕЛЮВАННЯ
  • АДАПТАТИВНИЙ РІВЕНЬ
  • РЕПРОДУКТИВНИЙ
  • РІВЕНЬ
  • ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ
  • СТРУКТУРА ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  • КОМУНІКАТИВНО-СТИМУЛЮЮЧА
  • ПРАКТИЧНО-РЕАЛІЗАЦІЙНА
  • ОРГАНІЗАЦІЙНА
  • КОНСТРУКТИВНО-ПРОЕКТУАЛЬНА
  • ОРІЄНТОВНО-ПРОГНОСТИЧНА
  • 28

В ОСНОВІ ПЕДАГОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ ЛЕЖИТЬ ВИСОКИЙ РІВЕНЬ ПРОФЕСІОНАЛІЗМУ

  • Рівні професіоналізму (критерій − етапи становлення професіонала):
  • а) до-професіоналізм (коли ще не вироблений весь набір якостей, необхідних професіоналу);
  • б) професіоналізм (педагог-професіонал);
  • в) супер-професіоналізм (творчість, особистісний розвиток, вершина професійних досягнень);
  • г)непрофесіоналізм, псевдопрофесіоналізм (при зовні досить активній діяльності);
  • д) післяпрофесіоналізм (наставник, порадник для інших фахівців).
  • 29

стилі діяльності педагогів

  • “Інтелектуальний”, “вольовий”, “емоційний”, “організаторський” (Е.Костяшкін)
  • “Монблан”, “Китайська стіна”, “Локатор”, “Гамлет”, “Глухар” (В.Кан-Калик)
  • 30

Стилі діяльності педагогів

  • “Оптиміст”, “Об’єктивіст”, “Ерудит”, “Талант”, “Умілець”, “Душа”, “Артист” ( А.Бойко )
  • “Теоретики”, “Реалісти”, “Утилітаристи”, “Інтуїтивісти” ( М.Сорока-Росинський )
  • 31
  • МЕТА
  • Р
  • S
  • O
  • ЗМІСТОВНИЙ
  • ОПЕРАЦІЙНО-
  • ДІЯЛЬНІСНИЙ
  • СТИМУЛЮЮЧО-
  • МОТИВАЦІЙНИЙ
  • КОНТРОЛЬНО-
  • РЕГУЛЮЮЧИЙ
  • ОСНОВНІ КОМПОНЕНТИ ОСВІТНЬОГО
  • ПРОЦЕСУ ПТНЗ
  • S – суб’єкт викладання;
  • O – об'єкт;
  • Р – оціночно-результативний компонент ОП
  • 32

ПЕДАГОГІЧНА МАЙСТЕРНІСТЬ

  • найвищий рівень педагогічної діяльності (за якісними показниками);
  • вияв творчої активності особистості педагога (як психологічний механізм успішної діяльності);
  • як педагогічна категорія - комплекс властивостей особистості, що забезпечує високий рівень самоорганізації професійної діяльності на рефлексивній основі.
  • 33
  • ПЕДАГОГІЧНА МАЙСТЕРНІСТЬ
  • ГУМАНІСТИЧНА СПРЯМОВАНІСТЬ
  • ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ
  • ПЕДАГОГІЧНІ ЗДІБНОСТІ
  • ПЕДАГОГІЧНА
  • ТЕХНІКА
  • 34

ГУМАНІСТИЧНА СПРЯМОВАНІСТЬ ДІЯЛЬНОСТІ

  • утвердження словом і ділом найвищих духовних цінностей, моральних норм поведінки й стосунків, гуманістичний вияв ціннісного ставлення до педагогічної діяльності, її мети, змісту, засобів, суб'єктів.
  • 35

ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ

  • наявність професійних знань (суспільних, психолого-педагогічних, предметних, прикладних умінь та навичок), знання змісту навчальної дисципліни, методики її викладання, педагогіки і психології. Особливостями професійних знань є їх комплексність (потребує вміння синтезувати матеріал, аналізувати педагогічні ситуації, вибирати засоби взаємодії), натхненність (висловлення власного погляду, розуміння проблеми).
  • 36

ПЕДАГОГІЧНІ ЗДІБНОСТІ

  • сукупність психічних особливостей педагога, необхідних для успішного оволодіння педагогічною діяльністю, її ефективного здійснення – толерантність, комунікативність, перцептивні здібності, динамізм особистості, емоційна стабільність, оптимістичне прогнозування, креативність, впливовість та ін.
  • 37

ПЕДАГОГІЧНА ТЕХНІКА

  • сукупність раціональних засобів, умінь та особливостей поведінки педагога, спрямованих на ефективну реалізацію обраних методів і прийомів навчально-виховної роботи відповідно до мети - висока культура мовлення; здатність володіти мімікою, пантомімікою, жестами; уміння одягатися, стежити за своїм зовнішнім виглядом; уміння керуватися основами психотехніки (розуміння педагогом власного психічного стану, уміння керувати собою); здатність до «бачення» внутрішнього стану вихованців і адекватного впливу на них.
  • 38

Мета: усвідомлення педагогічної майстерності як інтегральної якості викладача.

  • Мета: усвідомлення педагогічної майстерності як інтегральної якості викладача.
  • Завдання: На плакаті зображене сонце. Кожен його промінь – це певна якість сучасного викладача. Проміння сонця нас зігріють, якщо будуть названні ті якості, які, на ваш погляд, мають бути притаманні сучасному викладачеві.
  • Метод: виступ-презентація.
  • ВПРАВА
  • “Портрет сучасного викладача”
  • 39

  • Визначте основні критерії оцінки педагогічної майстерності викладача та рівні педагогічної майстерності?
  • Робота в парах
  • ЗАВДАННЯ
  • 40

КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ВИКЛАДАЧА

  • Доцільність (за спрямованістю)
  • Продуктивність (за результатами)
  • Діалогічність (за характером спілкування)
  • Оптимальність (за вибором засобів)
  • Творчість (за змістом діяльності)
  • 41

РІВНІ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ВИКЛАДАЧА

  • Елементарний
  • Базовий
  • Досконалий
  • Творчий
  • 42

  • МІНІ-ЛЕКЦІЯ:
  • МАЙСТЕРНІСТЬ ВОЛОДІТИ АУДИТОРІЄЮ
  • 43

ПЕДАГОГІЧНЕ СПІЛКУВАННЯ

  • - це процес взаємовідносин суб'єктів педагогічного процесу, під час якого відбувається взаємообмін діяльністю, інформацією, емоціями, оцінками, знаннями, навичками, уміннями, а також вольовий контакт, стимулювання діяльності, організація і корекція взаємин у колективі, обмін ролями, співпереживання і створення умов для самоствердження особистості.
  • 44
  • 29
  • КОМУНІКАТИВНІ ПРОБЛЕМИ
  • Вид комунікації
  • Сказати
  • ще не означає
  • почути
  • Почути
  • зрозуміти
  • Зрозуміти
  • погодитися
  • Погодитися
  • використати на практиці
  • Використати на практиці
  • запам'ятати
  • 45

СТРУКТУРА ПРОЦЕСУ ПЕДАГОГІЧНОГО СПІЛКУВАННЯ

  • моделювання педагогом майбутнього спілкування (прогностичний етап);
  • – організація безпосереднього спілкування в момент початкової взаємодії (комунікативна атака);
  • – управління спілкуванням під час педагогічного процесу;
  • – аналіз спілкування, що відбулося, і моделювання подальшого спілкування.
  • 46

ЗМІСТОВНІ АСПЕКТИ СПІЛКУВАННЯ

  • комунікативний аспект
  • інтерактивний аспект
  • перцептивний аспект
  • 47

КОМУНІКАТИВНИЙ АСПЕКТ ПЕДАГОГІЧНОГО СПІЛКУВАННЯ

  • мовне (вербальне) спілкування
  • немовне (невербальне) спілкування
  • 48

СТРУКТУРА МОВНОГО (ВЕРБАЛЬНОГО) СПІЛКУВАННЯ

  • паралінгвістика (властивості голосу);
  • екстралінгвістика (роз’єднувальні мовні звуки – сміх, плач, зітхання, шепіт, кашель, сопіння тощо).
  • 49

СТРУКТУРА НЕМОВНОГО (НЕВЕРБАЛЬНОГО) СПІЛКУВАННЯ

  • кінесіка (зовнішні прояви почуттів людини у спілкуванні – міміка, жести, пантоміміка, шкіряні реакції, візуальний контакт);
  • такесіка (дотик в процесі спілкування);
  • проксеміка (просторове розміщення людей під час спілкування);
  • ольфактори (запахи навколишнього середовища).
  • 50
  • 51

ІНТЕРАКТИВНИЙ АСПЕКТ СПІЛКУВАННЯ

  • Взаємодія (інтеракція) в соціально-психологічному плані - аспект спілкування, який виявляється в організації людьми взаємних дій, спрямованих на реалізацію спільної діяльності, досягнення певної спільної мети.
  • В структурі інтерактивного спілкування (взаємодії) можна виокремити два аспекти – внутрішній (змістовний) і зовнішній (формальний ).
  • 52

РОЛЬОВІ ПОЗИЦІЇ У ПЕДАГОГІЧНОМУ СПІЛКУВАННІ

  • Позиція Батька у спілкуванні — система реалізації певних ставлень особистості до співрозмовника, в якій демонструються незалежність, впевненість, навіть агресивність, бажання взяти всю відповідальність на себе.
  • Позиція Дорослого у спілкуванні — система реалізації певних ставлень особистості до співрозмовника, в якій демонструються коректність i стриманість, уміння зважати на ситуацію, розуміти інтереси інших i розподіляти відповідальність між партнерами.
  • Позиція Дитини у спілкуванні — система реалізації певних ставлень особистості до співрозмовника, в якій демонструються залежність, підпорядкованість, невпевненість, небажання брати відповідальність на себе.
  • 53

ПЕРЦЕПТИВНИЙ АСПЕКТ СПІЛКУВАННЯ

  • процес, у якому відбувається відображення зовнішніх ознак людини, співвіднесення їх з особистісними характеристиками, в інтерпретації та прогнозуванні на цій підставі її поведінки та розуміння на цій основі внутрішнього світу.
  • 54

ЗАКОНОМІРНОСТІ ФОРМУВАННЯ ПЕРШОГО ВРАЖЕННЯ

  • чинник вищості,
  • чинник привабливості,
  • чинник ставлення
  • 55
  • хало-ефект - грубе узагальнення, оцінка в чорно-білих тонах;
  • ефект поблажливості - надто позитивна оцінка подій, вчинків;
  • ефект центральної тенденції - намагання наблизити до якоїсь певної середини оцінки явищ і процесів, що спостерігаються;
  • ефект ореолу - тенденція пов’язувати характеристику однієї риси характеру з іншими властивостями людини (як у позитивний, так і негативний бік) ;
  • ефект контрасту - схильність підкреслювати протилежні своїм позитивним рисам риси іншої людини;
  • ефект проекції - схильність приписувати негативні риси власного характеру, а також мотиви своєї поведінки іншим.
  • МЕХАНІЗМ СТЕРЕОТИПІЗАЦІЇ:
  • 56
  • МЕХАНІЗМ „ТОНКОГО НАЛАШТУВАННЯ” В ПРОЦЕСІ СПІЛКУВАННЯ
  • ідентифікація,
  • емпатія,
  • атракція,
  • рефлексія,
  • каузальна атрибуція
  • 57
  • Некерована драбина висновків
  • Микола заснув на уроці
  • Він робить це тільки на моїх заняттях
  • Миколі не подобаються мої заняття
  • Він думає, що я поганий викладач
  • Я не подобаюсь Миколі
  • Мені не подобається Микола
  • Йому стало нудно через моє викладання
  • 58

Правило 15/80/5 – перші враження

  • 15% - ви їм подобаєтесь відразу
  • 80% - чекають із висновком, протягом
  • 7 секунд
  • 5% - їм ви не сподобаєтесь
  • 59

Правило 7/38/55 – Як реагує реципієнт на інформацію

  • 7% вербально – що ви кажете
  • 38% вокально – як ви це кажете
  • 55% візуально – що ви робите
  • 60

Перевірте себе

  • 61

ДРУГА НАВЧАЛЬНА ПРОБЛЕМА

  • ТЕХНОЛОГІЯ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ВИКЛАДАЧА
  • 62

Основні напрями розвитку педагогічної майстерності

  • Психолого -
  • педагогічний
  • вектор
  • Професійний
  • вектор
  • Інформаційний
  • вектор
  • 63

Основні завдання щодо розвитку педагогічної майстерності

  • утвердження авторитету й престижу педагогів, постійне зростання їх педагогічної майстерності;
  • сприяння розробці сучасних методичних систем навчання, оригінальних прийомів і методів роботи;
  • подальша підтримка кращого педагогічного досвіду, його узагальнення та популяризація, сприяння впровадженню в практику навчально-виховного процесу;
  • надання допомоги в розвитку і вдосконаленні професійних педагогічних умінь і навичок молодим педагогам.
  • 64

Технологія формування та розвитку педагогічної майстерності викладача

  • Організаційно-діагностичний компонент (констатувальний експеримент, що дозволить визначити та проаналізувати рівень сформованості педагогічної майстерності педагога);
  • Цільовий компонент (визначення конкретних цілей, які формулюються в результаті констатації стану та трансформації головної мети функціонування НЗ і мети методичної роботи);
  • Мотиваційний компонент (організація мотиваційного забезпечення формування та розвитку педагогічної майстерності викладача);
  • Когнітивний компонент (зміст розвитку педагогічної майстерності: взаємозв’язок знань і умінь, які потребують постійного вдосконалення; вдосконалення конструктивної, організаційно-мобілізуючої, комунікативно-розвивальної, інформаційно-орієнтуючої, дослідницької і гносеологічної діяльності викладача);
  • 65

Технологія формування та розвитку педагогічної майстерності викладача

  • Операційно-діяльнісний компонент (форми, методи, засоби розвитку педагогічної майстерності педагога);
  • Аксіологічний компонент (сформованість і подальше вдосконалення сукупності педагогічних цінностей, створених людством і своєрідно включених у цілісний педагогічний процес та особистісних якостей, що здійснюють позитивний вплив на виховання молоді);
  • Рефлексивно-оцінний компонент (критерії оцінювання рівня розвитку педагогічної майстерності, рівні розвитку педагогічної майстерності, вимірювання рівнів готовності педагогів до професійного спілкування);
  • 66

Технологія формування та розвитку педагогічної майстерності викладача

  • запровадження в навчально-виховний процес сучасних технологій;
  • всебічне забезпечення процесу розвитку педагогічної майстерності викладача.
  • 67
  • Умови ефективності розвитку педагогічної майстерності педагога
  • Результативний компонент (творчий рівень розвитку педагогічної майстерності, досягнення високих рівнів сформованості у педагогів комунікативних умінь та оволодіння ними продуктивним стилем педагогічного спілкування).

СТРУКТУРА МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ ПТНЗ

  • Методичні об’єднання
  • Семінари-практикуми
  • Творчі групи
  • Школа
  • молодого педагога
  • Школа передового педагогічного досвіду
  • Індивідуальна методична робота
  • Консультації
  • Методичний
  • кабінет
  • 68

ФОРМИ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ПЕДАГОГА (традиційні)

  • навчально-методичні (методичні) збори і наради, науково-методичні конференції та семінари;
  • засідання педагогічних рад, методичних рад, засідання предметно-методичних комісій з розгляду питань методики навчання та виховання учнів;
  • лекції, доповіді, повідомлення з питань методики навчання, консультування;
  • 20
  • 69

ФОРМИ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ПЕДАГОГА (традиційні)

  • розробка і вдосконалення навчально-методичних матеріалів, фондів кваліфікаційних (комплексних кваліфікаційних) задач та тестів тощо, вдосконалення матеріально-технічного забезпечення навчального процесу;
  • проведення педагогічних (методичних) експериментів і втілення їх результатів у навчально-виховний процес, вивчення та реалізація в навчально-виховному процесі вимог керівних документів, передового педагогічного досвіду та виробничого досвіду;
  • 20
  • 70

ФОРМИ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ПЕДАГОГА (традиційні)

  • розробка науково обґрунтованих рекомендацій щодо планування праці викладачів, учнів;
  • контроль проведення уроків;
  • інструкторсько-методичні, показові, відкриті та пробні заняття;
  • відвідування занять і позакласних заходів;
  • самоосвіта;
  • 71

ФОРМИ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ПЕДАГОГА (інноваційні)

  • презентація практичного педагогічного досвіду;
  • діагностична анкета: «Професійна майстерність педагога», «Визначення стану реалізації єдиної методичної теми»;
  • методичний бюлетень: «Діагностична само- й адміністративна атестація»;
  • діагностичне планування засідань педагогічних рад тощо;
  • 20
  • 72

ФОРМИ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ПЕДАГОГА (інноваційні)

  • робота методичного об'єднання, творчих груп, майстер-класів;
  • професійні конкурси;
  • взаємовідвідування навчальних занять;
  • педагогічні читання;
  • Школа педагогічної майстерності;
  • інструктаж, консультування з питань організації навчально-виробничого процесу;
  • пошуково-дослідницька діяльність;
  • круглі столи;
  • 20
  • 73

ФОРМИ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ПЕДАГОГА (інноваційні)

  • методичний фестиваль;
  • методичний ринг;
  • педагогічний турнір;
  • методичний аукціон;
  • педагогічний консиліум;
  • педагогічний КВК;
  • педагогічне наставництво;
  • дистанційне навчання;
  • 20
  • 74

ФОРМИ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ПЕДАГОГА (інноваційні)

  • радіо-і телепередачі;
  • ділові педагогічні ігри;
  • тренінги;
  • диспути;
  • огляд та обговорення навчально-методичної літератури тощо.
  • 20
  • 75
  • 76

Процент отримання та обробки інформації різними органами чуттів людини

  • Органи
  • зору
  • слуху
  • нюху
  • дотику
  • смаку
  • 77

ЛЮДИНА ПАМ’ЯТАЄ

  • Способи подачі
  • матеріалу
  • Через 3 години
  • Через 3 доби
  • Через рік
  • Лекція – розповідь
  • 70%
  • 10%
  • 3%
  • Показ – шоу
  • 72%
  • 20%
  • 13%
  • Лекція + Показ
  • 85%
  • 65%
  • 33%
  • Розповідь, показ і практика
  • 98%
  • 95%
  • 75%
  • 78
  • ЛЮДИНА СПРИЙМАЄ
  • Лекція 5 %
  • Читання 10 %
  • Відео/аудіо матеріали 20 %
  • Демонстрація 30 %
  • Дискусійні групи 50 %
  • Практика через дію 75 %
  • Навчання інших, негайне
  • застосування знань у діяльності 90 %
  • 79

  • Допоможіть
  • викладачеві визначити основні фактори активізації пізнавальної діяльності учнів
  • 80
  • ОСНОВНІ ФАКТОРИ АКТИВІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ
  • ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
  • ПРОФЕСІЙНИЙ ІНТЕРЕС
  • ТВОРЧИЙ ХАРАКТЕР
  • ПРОБЛЕМНІСТЬ
  • ЕМОЦІЙНІСТЬ
  • ІГРОВИЙ ХАРАКТЕР
  • ЗМАГАЛЬНІСТЬ
  • 81

ВИСНОВОК: Перспективи освітнього розвитку особистості викладача

  • 82

ПІДСУМКИ

  • Вправа «Валіза»
  • Запрошення до слова з приводу того, які знання, навики та вміння, отримані на занятті, можна взяти з собою з метою успішного виконання службових обов'язків.
  • 83
  • Дякую за увагу



Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка