«Садок вишневий коло хати…» перлина української та світової



Скачати 59,88 Kb.
Дата конвертації25.11.2018
Розмір59,88 Kb.
Бінарний урок з української літератури та англійської мови у 5 класі
Тема: «Садок вишневий коло хати…» - перлина української та світової

ліричної поезії.



Мета: - ознайомити учнів із історією написання вірша, допомогти

усвідомити його ідейно-художню цінність;

- удосконалювати вміння й навички школярів виразно читати вірш,

аналізувати поезію;

- прищеплювати любов до рідного краю, до родини.
- teach students to use their vocabulary and grammar constructions on

the topic “Family Relations”;

-encourage them for telling about their families, compare them with each

other’s families;

-bring up students’ personal values.

Тип уроку: бінарний урок (українська література та англійська мова﴿
Хід уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Забезпечення емоційної готовності до уроку.

Лунають звуки: гудіння бджіл, тьохкання соловейка, сюрчання коника-стрибунця.


Учитель:

  • Діти, що нагадують вам ці звуки?

  • Коли та де ви їх чули?

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.

Учитель:

Так одного ясного зоряного вечора в дивовижному українському селі вів розмову маленький Тарасик із мамою. Про що ж вони говорили? Давайте послухаємо…




  • Mum, they say, that the sky is by iron poles held, isn’t it?

  • Yes, it is.

  • Mum, why are there so many stars in the sky?

  • You know, dear, when a man to this world comes, God lights a candle and it shines till the man passes away. When he dies, the candle goes out and the star falls. Have you seen it?

  • I have Mummy, I have… Mum, but why some stars are big and bright, but the others can hardly be seen?

  • Well, actually when a person is evil, envious and mean, his candle hardly ever smoulders. But when he is kind, he loves people, does good for them, then his candle lights brightly and it can be seen so far.

  • Mother, I will always be kind, because I’d like my candle to light the brightest.

  • Oh, my dear…do your best.

- Матусю, а правда, що небо на залізних стовпах тримається?

- Так, синочку, правда.

- А чому так багато зірок на небі?

- Це коли людина на світ приходить, Бог свічку запалює, і горить та

свічка, поки людина не помре. А як помре, свічка гасне, зірочка падає.

Бачив?

- Бачив, матусю, бачив… Матусечко, а чому одні зірочки ясні, великі, а



інші ледь видно?

- Бо коли людина зла, заздрісна, скупа, її свічка ледь-ледь тліє. А коли

добра, любить людей, робить їм добро, тоді свічечка такої людини

світить ясно, і світло так далеко видно.



- Матусю, я буду добрим. Я хочу, щоб моя свічечка світила

найяскравіше.

- Старайся, мій хлопчику…
Учитель:

Уміння дивуватися не покидало Шевченка все життя. Це тому, що він жив у гармонії із навколишнім світом, умів бачити у буденних речах незвичайне.

Сьогодні у нас урок незвичайний. Ми спробуємо поєднати ваше вміння творчо мислити і виражати власні думки різними мовами: українською, англійською та іспанською. Ми розглянемо шедевр світової пейзажної лірики «Садок вишневий коло хати…», а епіграфом до нашого уроку стануть слова із поеми Т. Шевченка «Княжна»:

Село на нашій Україні-

Неначе писанка село,

Зеленим гаєм поросло…

Цвітуть сади, біліють хати…

У кінці уроку ми повернемося до епіграфа і з’ясуємо, чому саме таким словам ми надали перевагу.

Запишіть тему уроку.
IV. Опрацювання навчального матеріалу.

1. Учитель:

Трагічним було життя Т. Шевченка: із сорока семи років 24 він провів у кріпацтві, 10- на засланні, решту – під наглядом жандармів. Доля не шкодувала йому страждань, хоча інколи була прихильною. Давайте пригадаємо основні факти із життя Т. Шевченка.
2. Актуалізація опорних знань. (Гра﴿

Apple-tree flower

Well, you know how to talk about people, their families, you know how to use Past Simple while talking about the past. So let’s have a short fun. The petals of the flower give the questions from Shevchenko’s biography. You are to read the question and find the answer in the class:


  • Name the village where T.G.Shevchenko was born. (Moryntzi﴿

  • What were Shevchenko’s parents? (peasants﴿

  • What was little Taras’s hobby? (painting﴿

  • When was “Kobzar” published? (in 1840﴿

  • Where did Shevchenko study? (at the Academy of Art in St. Petersburg﴿

  • What was Shevchenko’s sister’s name? (Catherine﴿

  • Name the Shevchenko’s poem about his unhappy childhood.

(My thirteenth birthday soon would come﴿

- What was 2014 year famous for? (We celebrated the 200th anniversary since

Shevchenko’s birthday﴿
3. Учитель:

Тарас Шевченко ніколи не стояв осторонь життя українського народу. Так

сталося і цього разу. З’ясуємо історію створення вірша «Садок вишневий

коло хати…»



Індивідуальне повідомлення.

У 1846 році Тарас Шевченко вступив до таємничої політичної організації – Кирило-Мефодіївське братство. Воно ставило за мету допомогти звільнити простий народ з-під панського ярма. За це його було заарештовано і ув’язнено до Петербурзької фортеці. Саме перебуваючи у в’язниці, Шевченко написав вірш «Садок вишневий коло хати…», що і увійшов до циклу «В казематі». У ньому поет втілив мрії про майбутнє України.


4. Виразне читання поезії диктором.

(діти слідкують за підручником﴿


5. Аналіз твору

- Яким настроєм пойнятий вірш?

Радісним, оптимістичним


  • Яку пору року зображено?

Весну

  • Що змальовує Шевченко на лоні вишневого садка?

Життя української родини

  • Вірш не має яскравих художніх засобів, проте його геніальність у тому, що він містить зорові та слухові образи.

  • Що ми бачимо, коли читаємо поезію? Назвіть зорові образи.

Садок вишневий

Батьківська хата

Плугатарі з плугами

Матері, що чекають вечеряти

Вечірня зіронька


  • А що ми чуємо? Назвіть слухові образи.

Гудіння хрущів

Спів дівчат

Тьохкання соловейка

Нічна тиша.



  • Чому на вашу думку, дія відбувається коло хати?

Бо рідна хата для українця – це берегиня, це те місце, де він почуває

себе в безпеці.



  • Якою є атмосфера у цій родині? Як автор пише про це?

Це дружня родина, де панують злагода та взаємопорозуміння.

  • А чи такою є ваша родина?

Розкажіть про неї англійською мовою.

  • Children, for today you had to prepare projects in the form of your family tree. Show your projects and tell us about your families.

(project-work﴿

  • Дякую. А ми продовжуємо аналізувати.

А чому селяни не поспішають відпочивати, а слухають спів соловейка, милуються природою?

У пісні, замилуванні природою і полягає душевний відпочинок.



  • Як ви думаєте, якими виростуть діти, якщо їх пестить і так голубить мати? Пофантазуйте.

( Мікрофон ﴿
6. Виразне читання поезії.

7. Учитель:

Усе у вірші просто і ясно. Проте відчувається щось потаємне, нерозгадане. Швидка зміна картин зближує вірш із кіномистецтвом. Ось і ми зараз пропонуємо переглянути мультфільм «Садок вишневий коло хати…»

(Демонстрація мультфільму﴿


  • Did you like the cartoon? (англ. мова)

- What did you feel while watching it?
8. Учитель:

Здавна український народ славився іскристим гумором та яскравою дотепністю. Давайте і ми пожартуємо. Пропонуємо жартівливу вікторину.


Жартівлива вікторина

- Що слугує аеродромом для хрущів? (Вишні)

- Кого втома не бере? (Дівчат)

- Хто заважає матері научати дітей? (Соловейко)

- Назвіть вечірній дует? (Соловей і дівчата)

- Хто й увечері не розлучається зі своїми помічниками? (плугатарі з плугами)


9. Учитель:

Вірш настільки гармонійний та неповторний, що багато композиторів поклали його на музику. Це і Микола Лисенко, і Петро Чайковський, і Гнат Хоткевич. Послухайте пісню «Садок вишневий коло хати…» у виконанні учениць 9-ого класу.



Звучить пісня.

10. Учитель:

Поезію “Садок вишневий коло хати…” літературознавці вважають перлиною української та світової лірики. Твір привернув увагу багатьох перекладачів. Послухайте переклади уривкув із вірша англійською мовою.

Beside the house, the cherry’s flowering,

Above the trees the May bugs hum,

The ploughmen from the furrows come,

The girls all wander homeward, singing,

And mothers wait the meal for them.

Beside the house, a family supper,

Above, the evening star appears,

The daughter serves the dishes here;

It’s useless to advise her, mother,

The nightingales won’t let her hear.

Beside the house, the mother lulls

The little children for the night,

Then she, too, settles at their side.

And all is still… Only the girls

And nightingales disturb the quiet.


V. Підсумок

- Давайте повернемось до епіграфа і прочитаємо його.

Чому саме такі слова ми обрали девізом нашого уроку?

- Чому навчає нас ця поезія?


VI. Висновок

Недаремно вірш назвали перлиною української лірики, бо в ньому возвеличуються найдорожчі українцю цінності: сім’я, Батьківщина, власна культура. Тож давайте плекати їх у власних думках.


VII. Домашнє завдання

1. Вивчити вірш.



2. Find the Shevchenko’s picture “Peasant family” and write 6 sentences describing it.
Каталог: doc -> files -> news -> 476
news -> План-конспект бінарного заняття гуртка „Mit Spa? (музичне виховання + німецька мова) 7 клас
news -> Чарівний олівець
news -> Програм а література ( російська та зарубіжна) для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою
476 -> Уроку фізики в 8 класі Тема Теплота згоряння палива. Ккд нагрівника Мета: сформулювати поняття про енергію палива
476 -> Уроку «хай в серці кожної дитини живе любов до україни»
476 -> Дидактичні ігри на уроках англійської мови у початковій школі
476 -> Сценарій проведення першого уроку гри "чи знаєш ти свій край"
476 -> Урок з загальної б іології в 10 к ласі
476 -> Екологічно жити і думати


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка