Шанобливе ставлення до старших. Обов’язки в сім' ї




Скачати 66,75 Kb.
Дата конвертації11.03.2019
Розмір66,75 Kb.
Інтегрований урок з курсу «Я у світі»

у 3-му класі
Тема: Шанобливе ставлення до старших. Обов’язки в сім' ї.

Мета:

  • поглибити знання дітей про сім'ю, про основні обов’язки членів родини;

  • розвивати бажання допомогти їм, тішити їх своїми успіхами, своєю увагою;

  • допомогти формуванню свідомого ставлення до розподілу сімейних обов’язків;

  • виховувати шанобливе ставлення до старших членів сім' ї.

Обладнання: таблиці-схеми, ноутбук, мультимедійний проектор, презентація, пазли для роботи в парах, мультфільм «Нехочуха», картки з висловлюваннями, відеорепортаж, підручник.
Хід уроку.

І. Організаційний момент. Налаштування учнів на позитивний настрій.

Учитель.

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки!

Хай тупають ніжки!

Працюють голівки!

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаємо Вам ми здоров’я й добра!

II. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.

Учитель.

- Якій темі був присвячений наш попередній урок?

- Що цікавого ви довідалися про свої родини? (розповідь учнів з фоторепортажем)

Орієнтовний приклад відповіді учня.

У мене дуже дружня і щаслива родина. Ми всі допомагаємо один одному і намагаємось ніколи не сваритись. Мама готує найсмачніші страви у світі. Я дуже люблю своїх батьків, за те що вони ніколи не сварять мене, навіть якщо я винний, а лише пояснюють помилку. А я в свою чергу намагаюсь більше ніколи її не повторювати.

Я дуже люблю кататися на ковзанах. Тому ми всією родиною майже кожної неділі їздимо з батьками кататися на каток. А влітку часто всі разом ходимо у походи. Ми надаємо перевагу активному відпочинку.
III. Повідомлення теми і мети уроку.

Учитель. - Сьогодні ми продовжимо нашу розмову про дорогих нам людей. Будемо вчитися бути для них підтримкою та опорою. Адже від того, як ми ставимося до рідних і близьких людей, залежить і наше майбутнє.

IV. Основна частина уроку.

1. Первинне сприйняття й усвідомлення навчального матеріалу.

Учитель.

- Скажіть, у кого з вас удома живуть три покоління – ви, ваші батьки, бабусі й дідусі?

- Як піклуються один про одного у ваших родинах?

- Добре, коли родина живе дружно. Усі піклуються один про одного, поважають старших.

«Шануймо наших батьків» - так велить Біблія. Шанування батьків – один із найсвятіших обов’язків людини і неоплатних боргів дітей. Батьки нас ростять, виховують, вчать добра, пестять, люблять. І як же не відплатити їм пошаною, любов’ю, ласкою і допомогою?

Всі ми бачили, якою радістю спалахують старечі очі, коли онук чи онука каже: «Дорогенька моя бабусю». А якщо вони не відчувають уваги, їм здається, що вони є тягарем, чимось зайвим, непотрібним для своїх дітей, онуків.

Говорячи про бабусю, дідуся ми вимовляємо слово «старий», «старенький». А що ж позначає це слово? Відповідь на це питання може дати наш підручник.

2. Робота з підручником.

Читання статті «Старий» (ст. 38).



Учитель.

  • Що означає слово «старий»?

  • До чого закликає нас автор?

  • Розкажіть про свого дідуся чи бабусю. Що ви любите робити разом з ними?

  • Який талант або вміння вони передали вам?

3. Складання прислів’їв. Парна робота. (Складання пазлів)

Учитель.

- Якщо ви вірно складете прислів’я, то у вас утвориться малюнок.

Хто не знав ізмалку діда те старим пожнеш.

Що молодим посієш як рідних батьків.

Поважай старих людей той добра не звідав.



  • Як ви розумієте їх?

4. Фізхвилинка.

Учитель.

(на дошці малюнки родин)

  • На якому малюнку сім'ю можна назвати щасливою?

  • Яку родину, на вашу думку, можна назвати хорошою?( ту, в якій є лад)

  • Для того, щоб у сім’ї був лад, є певні обов’язки, яких намагаються дотримуватися всі її члени.

З давніх часів слово батьків або старших у родині було законом для молодших. Вони вже змалку мали свої обов’язки, вчилися різної роботи. Дівчатка переймали науку від матері та бабці – вчилися прясти, вишивати, готувати, прибирати. Хлопчики навчалися чоловічого ремесла від батька чи діда.

Учитель.

Діти в сім'ї завжди були зайняті. Їх любили, але ставилися до них вимогливо.

Час змінився, але, щоб родина була успішною і зараз кожен її член повинен мати свої обов’язки, своє заняття вдома.

Ваші батьки працюють, багато роблять корисного для держави. При цьому й виконують свої домашні обов’язки.

Якщо ви ще не навчились підтримувати чистоту і порядок в своїй кімнаті, поливати квіти, доглядати за домашніми тваринами, то повинні зробити це. Адже - це нескладна робота, і, виконуючи її ви допомагаєте своїм батькам.


  • А зараз пропоную вашій увазі уривок мультфільму «Нехочуха»

( перегляд мультфільму)

Учитель.

  • Як ви вважаєте, головний герой правильно себе поводить?

(відповіді дітей: 1 учень. - Ні так поводити себе не можна –у нього в кімнаті безлад, він не хоче допомогти бабусі, поводить себе нахабно)

- А може у когось є інша думка? ( 2 учень. - Я вважаю, що хлопчику дуже подобаються мультфільми, і тому саме в цей час у нього був настрій не на прибирання, а на перегляд свого улюбленого мультика.)

- Твоя думка мені зрозуміла. А ви, діти, теж полюбляєте дивитися мультфільми? То може хтось із вас впізнав себе у головному герої? (відповіді дітей) А чому? Як би ви зробили?

- Тоді закінчіть ці правила.



5. Гра-вправа «Мікрофон».

Розкидав – склади.

Насмітив - …(підмети).

Де взяв річ - …(там її поклади).

Розлив - …(витри).

Розсипав - …(збери).

Забруднив - …(помий).

6. Групова робота. Інсценізація життєвих ситуацій.

1.Друзі кличуть на прогулянку, а мама попросила помити посуд…

2. Клас їде на екскурсію, а маленького братика залишити вдома ні з ким…

3. Так хочеться подивитися мультфільм, а в бабусі голова болить…



Учитель.

  • Який висновок можна зробити, розглянувши ці життєві ситуації?

- Давайте ще раз визначимося з обов’язками дітей і батьків. Складемо пам’ятки .

(на дошці: розподілити на 2 групи)

Обов’язки дітей Обов’язки батьків
Забезпечити житлом; посильно допомагати; фінансувати сім'ю; любити та поважати старших; дбати про здоров’я; навчатися в школі, виконувати домашні завдання.

Учитель.

  • А зараз я пропоную відеоекскурсію до родини однієї із ваших однокласниць. Я завітала до них, щоб дізнатися, як розподілені обов’язки у цій сім'ї.(перегляд відеороліка, відзнятого в родині)

V. Підбиття підсумків уроку.

1. Домашнє завдання.

Учитель. - Опрацювати статті підручника; скласти міні-твір « Я – маленький помічник»

2. Рефлексія.

Учитель.

Сім'ю кожного з нас можна порівняти з єдиним людським організмом. Якщо всі органи працюють добре, то й весь організм здоровий. От і сім'ї, якщо кожний член родини турбується про інших, поважає один одного, то така родина щаслива.

Перед вами зображення серця –це ваша сім'я. Воно - символ любові, ніжності, доброти. У кожного з вас на парті – маленькі сердечка. Напишіть на них, що кожен із вас може зробити, аби ваша сім'я була щасливою. Приклейте свої маленькі сердечка на це велике серце.

(діти кріплять маленькі сердечка, читаючи написане на них)

Учитель.

Дуже важливо, щоб сім'я була згуртованою, дружною, міцною. Бо сильна родина – це міцна держава. Якщо ми складемо всі родини, то й буде весь український народ, вся Україна. Тому хто з вас вчиться з дитинства поважати старших, виконувати маленькі обов’язки в сім'ї, в майбутньому буде поважати й шанувати нашу Батьківщину, виконувати свої обов’язки на її благо.



Учитель.

Хай наш незвичний сімейний урок

Для вас усіх буде, як свято.

Нехай всі родини, як пишний вінок,

Щастям барвистим будуть багаті.

Бабусю шануйте та дідуся!

Матусю любіть і тата!

Нехай родина дружна уся

Буде на радість завжди багата!

Хай тішаться внуками бабця та дід!

Хай татко та мама радіють дитині!

Хай буде, як дуб, могутнім ваш рід!



Хай злагода й мир запанують в родині.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка