Шендрик А. В., вчитель образотворчого мистецтва та художньої культури Городищенської зош І-ІІІ ступенів №3 Городищенської районної ради Урок №11 Тема уроку



Скачати 82.47 Kb.
Дата конвертації05.12.2018
Розмір82.47 Kb.
ТипУрок
Шендрик А.В.,

вчитель образотворчого мистецтва та художньої культури Городищенської

ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3 Городищенської районної ради
Урок № 11
Тема уроку: Колір і форма, основні кольори, взаємодоповнювальні кольори, тепла колірна гама, лесування, колір природних форм. Створення композиції «Стоять веселі соняхи в цвіту», «Хмарки на небі»

Мета: 1. Ознайомити зі значенням джерел освітлення в живописі, розкрити їхній вплив на кольороутворення поверхонь предметів; дати характеристику основним та доповняльним кольорам, теплій та холодній колірній гамі; сформувати в учнів знання про колорит у живописі;

2. Формувати уміння поєднання кольорів під час виконання пейзажу за різним колористичним забарвленням (холодним чи теплим); розвивати спостережливість, пам'ять, системність мислення під час занять живописом;



  1. Виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу, вироблення активної життєвої позиції, любов до природи.

Тип уроку: комбінований з елементами дослідження

Техніка виконання: акварельний (гуашевий) живопис

Методи навчання: інформаційно-рецептивний (пояснювально-ілюстративний)

Терміни і поняття: спектр, колірне коло, тепла, холодна гама, колорит.

Обладнання:

для вчителя — комп’ютер, діапроектор чи телевізор;

для учнів — альбом, акварельні фарби, пензлі, палітра, склянка з водою.

Візуальний ряд: презентація, репродукції творів образотворчого мистецтва (В. Ван Гог «Соняхи», О. Саврасов «Жито», А. Рилов «У блакитному просторі», П. Сезан «Гора Святої Вікторії», О.О. Шовкуненко «Лісове озеро».

План уроку

І. Організація класу

ІІ. Створення емоційної атмосфери.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Бесіда на тему: «Колір – один з найважливіших засобів мистецтва».

2.Виявлення попередніх знань учнів про колір

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

V. Повідомлення теми і мети уроку.

VІ. Вивчення нового матеріалу


  1. Проблемне питання:

Від чого залежить колорит?

  1. Бесіда про властивості основних, допоміжних кольорів, теплих та холодних.

VІ. Практична робота

1. Виконання творчої живописної композиції на вибір:

А) «Стоять веселі соняхи в цвіту» у теплій кольоровій гамі;

Б) або композиції в холодному колориті «Хмаринки на небі».

2. Перегляд світлин, робіт учнів на дані теми.

VІІ. Підсумок уроку

виставка закінчених творчих робіт учнів з аналізом кращих досягнень та допущених помилок

VІІІ. Домашнє завдання.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Створення емоційної атмосфери.

В осінній день, у день чудовий

Зібрались на урок ми знову,

Аби разом усім поринуть

У світ мистецтва загадковий.

(Р.Л.Арсентьєва)

Справді світ мистецтва є загадковим . Як ви гадаєте, які об’єкти природи сьогодні ми будемо з вами зображувати? (соняхи, хмарки)

Так. Дійсно. А в якому виді мистецтва найяскравіше, можна зобразити красу навколишньої природи? (живописі)

А в живописі головним виражальним засобом є колір.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Слово вчителя.



Слайд 2

Колір - є одним з найважливіших засобів мистецтва. Підбір кольору часто буває для художника справжнім випробуванням. Колір впливає на почуття, стан, настрій людей.



Слайд 3.

Першим дослідником властивостей кольору і основоположником

науки про колір став геніальний художник

і різнобічно обдарований вчений епохи Відродження Леонардо да Вінчі.

Деякі відомості про колір ви вже знаєте. Давайте їх перевіримо.

Слайди 4-7


  1. Всі видимі нами кольори поділяються на кольорові, або.? (хроматичні)

  2. І безколірні, або ..? (ахроматичні)

  3. Ступінь розбіленості кольору – це..? (світлота)

  4. Ступінь яскравості хроматичного кольору, максимально наближеного до спектрального – це ..? (насиченість)

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

V. Повідомлення теми і мети уроку.

VІ. Вивчення нового матеріалу

Проблемне питання:

Від чого залежить колорит картини?

Наприкінці уроку ми дамо відповідь на проблемне питання «Від чого залежить колорит?»

Бесіда.

У живопису без знання законів колориту важко реалістично зобразити натуру. Кожен предмет має свій визначений колір, тобто колірний тон, насиченість, світлоту, яка змінюється в залежності від джерела освітлення. Тому весь навколишній світ складається з предметів, які є джерелами власного або відбитого світла.



Слайд 8

Колір – це властивість предметів відбивати одні світлові промені і поглинати інші. Наприклад, червоне тіло відбиває тільки червону частину спектру, а інші кольори поглинає.



Слайд 9

А якщо ми пропустимо сонячний промінь через скляну призму він розкладеться і утворить так званий спектр .



Слайд 10

Що ж таке спектр? Спектр – це безперервний ряд кольорів, де вони розташовуються у певному порядку.



Слайд 11

Якщо спектральну смужку доповнити допоміжними кольорами, отриманими від змішування основних, і зігнути її в кільце, то вийде колірне коло, яке допоможе нам багато чого довідатися про характер кольору.



Слайд 12

Як ви вже знаєте основу спектра складають три кольори: червоний, жовтий, синій. Ці кольори називаються основними, або «чистими», тому що їх неможливо створити шляхом змішування інших кольорів.



Слайд 13.

Зверніть увагу на екран. Ця картина демонструє виразність основних кольорів: червоний, синій та жовтий одразу притягають погляд, іноді навіть відволікають увагу від форм.



Слайд 14.

На схемі між основними ми бачимо оранжевий, зелений, фіолетовий. Ці кольори називаються допоміжними , що утворюються в результаті змішування основних.



Слайд15.

Допоміжні кольори на колі розміщені навпроти один одного. Вони доповнюють один одного, їх взаємний вплив оживляє колорит картини. Червоний стає ще більш червоним і просто “горить” поруч із зеленим, а синій “розпалюється” поряд із оранжевим. Тому тінь предмета належить малювати тим кольором, котрий є допоміжним до кольору предмета, що відкидає цю тінь.



Слайд16.

На колірному колі в одній половині знаходяться теплі кольори, а в другій – холодні.



Слайд 17.

Учитель пропонує учням назвати кольори холодної гами і описати кожен із них. Фіолетовий – колір вечірніх сутінків, грозових хмар. Синій колір — це колір виблискуючих гірських вершин — холодних і недосяжних. Колір безхмарного неба, морської хвилі. Суто зелений колір — колір трави та листя дерев, такий приємний і близький. болотно-зелений колір і колір хакі - колір захисних костюмів військових.

Холодні кольори нагадують про холод і зиму. Холодними є синій, блакитний і фіолетовий кольори та їх відтінки. Під час малювання холодні кольори передають загадкові, фантастичні, замріяні стани.

Слайд 18.

брудно-жовтий — це запорошений пилом піщаний шлях. За ним — колір лимона і чистий, яскраво-жовтий колір— колір сонця. Яскравий оранжевий — колір апельсина, колір сонця, що заходить. Червоний — колір вогню. Якщо цей колір затемнити, то ми отримаємо брудно-коричневий чи малиновий.

Теплі кольори нагадують нам про вогонь, сонце, тепло. Настрій, який передають ці кольори,— радісний і веселий.

Слайд 19.

Художники в своїх роботах використовують поєднання теплих і холодних кольорів. Теплі кольори на перший погляд зближують зображення, а холодні – віддаляють. Цей ефект художники з успіхом використовують для передачі тримірності форм і простору.

Розташовані поряд, теплі та холодні кольори допомагають один одному «звучати» яскравіше, голосніше. Теплий стає ще теплішим, а холодний — ще холоднішим. Контраст теплого і холодного створює святковий, урочистий, «дзвінкий» настрій.

Слайд 20.

Колорит - Це загальна кольорова гармонія малюнка, коли кожний колір перебуває в узгодженому поєднанні з іншими.

За допомогою жовтих і оранжевих квітів, а також плям зеленого кольору Ван Гог зумів передати красу цих соняшників. Квіти мають вигляд живих і об’ємних.

VІІ. Практична робота.

Слайд 21.

Творче завдання

Виконання творчої живописної композиції на вибір:

А) «Стоять веселі соняхи в цвіту» у теплій кольоровій гамі;

Б) або композиції в холодному колориті «Хмаринки на небі».


  1. Перегляд світлин, учнівських робіт минулих років з даної тематики.

(Слайди 22 – 27)

  1. Етапи виконання практичної роботи.

- Робота над пейзажем починається з...? (із творчого задуму) Отже, визначте мотив пейзажу, його формат і форму аркуша.

- Позначте лінію обрію, що визначає співвідношення неба, землі.

- Намітьте олівцем загальні обриси, пропорції соняхів (хмаринок).

- Пропишіть аквареллю небо, хмарки.

- Зобразіть узагальнену форму основних елементів пейзажу таким чином, щоб вони чітко утворили просторові плани. Продумайте колірну будову пейзажу.

- Після уточніть і промалюйте пензлем деталі.

Пам’ятаємо! Всі предмети, віддаляючись, не тільки зменшуються за величиною, але й ніби тануть у повітрі, набуваючи неясного обрису, частково змінюючи колір з додаванням голубого відтінку.

А щоб підтримати ваш творчий настрій я пропоную працювати під музику.



VІІІ. Підсумок уроку.

Слайд 28 -29

  • Що спільного бачиш у двох полотнах, що відмінного? У якій кольоровій гамі написані ці картини?

  • Визначте колорит пейзажу
    Отже, то від чого залежить колорит картини? (від пори року, від переважаючих кольорів холодної чи теплої гами)

Виставка робіт. Аналіз декількох композицій.



VІІІ. Домашнє завдання.

Удома за потреби учні завершують роботу над деталями пейзажу.



Поспостерігати за формою будови тіла, забарвленням пір’я птахів (свійських та диких).
Каталог: uploads -> editor -> 5098 -> 407825 -> sitepage 12 -> files
files -> Кондратюк С. Ю
files -> Використання декоративних елементів в оформленні дитячої книжки. Творча колективна робота
files -> Уроку: розкрити роль художника в створенні циркової вистави, познайомити з цирковими персонажами, призначенням реквізитів; зміцнювати міжпредметні зв'язки
files -> Казки: «Івасик-Телесик»
files -> Урок образотворчого мистецтва 5 клас
files -> Урок №31 Цирк і образотворче мистецтво, виражальні можливості кольору
files -> Урок №33 Тема. Створення лірико-поетичної композиції на теми пейзажу «У травневім лісі галявина запашна»
files -> Урок №9 Тема уроку: Живопис як вид мистецтва, основні виражальні засоби: колір, холодні, теплі кольори, насиченість, тонова розмивка, мазок
files -> "Цирк Шапіто"
files -> Урок №28 Навчальне завдання Взаємодія образотворчого мистецтва з літературою. Ілюстрування літературних творів


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка