Шляхи формування компетентної особистості на уроках світової літератури



Сторінка1/2
Дата конвертації24.11.2018
Розмір445 Kb.
  1   2
Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти


Шляхи формування компетентної особистості

на уроках світової літератури



Учитель: Романуха Ольга Миколаївна

Житомирська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №35

Житомир – 2013



Шляхи формування компетентної особистості

на уроках світової літератури

Із стародавнього дивного каміння

складіть сходинки майбутнього

Реріх

Національна доктрина розвитку освіти України у XXI столітті визначила, що головною метою української системи освіти є створення умов для розвитку і самореалізації кожної особистості.

Чисельні зміни у соціальному, економічному житті України вказали на необхідність підготовки та виховання компетентної, творчої особистості, яка може швидко адаптуватися до життєвих умов, що змінюються.

Школа XXI століття — школа компетентної, відповідальної людини, а значить — переходу від знаннєвої до компетентнішої освіти. Це знайшло відображення у провідних освітянських документах — Державному стандарті базової і повної середньої освіти, Критеріях оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, Концепції профільного навчання в старшій школі. Зокрема, в Концепції загальної середньої освіти зазначено: «Освіта XXI століття — це освіта для людини. її стрижень — розвиваюча, культуротворча домінанта, виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, вміє критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовувати набуті знання та вміння для творчого розв’язання проблем, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни». Тому компетентнісний підхід у навчанні є актуальною проблемою сьогодення. Загальнопедагогічні основи цього підходу розглядають українські вчені Н. Бібік, С. Бондар, І. Єрмаков, О. Пометун, І. Родигіна, О. Савченко, А. Хурськой, Т. Яценко та інші. Водночас потребують подальшої розробки питання практичної реалізації компетентнісного підходу на уроках світової літератури: пошук технологій, методів та прийомів формування компетентної особистості.

Проблемною темою

Житомирської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №35 на даному етапі є “Компетентнісний підхід до навчально – виховного процесу та його вплив на розвиток інтелектуально – пізнавальних і творчих здібностей дитини».

Проблемна тема школи, вагомість даної проблеми, а також її актуальність зумовили вибір теми мого досвіду: «Шляхи формування компетентної особистості на уроках світової літератури».

Нормативною базою

під час роботи над зазначеною темою стали:
  1   2


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка