Що таке конституція?



Скачати 163,7 Kb.
Дата конвертації08.03.2019
Розмір163,7 Kb.
ТипУрок
Клас: 9

Тема уроку: Що таке конституція?

Мета уроку:

- ознайомити учнів положеннями Конституції України як основного закону держави, навчити тлумачити деякі статті Конституції, розуміти повноваження органів законодавчої, виконавчої та судової влади;

- розвивати вміння аргументувати власну думку та ефективно здійснювати пошук інформації, розвивати навички аналізу та синтезу матеріалу в роботі із нормативно-правовими актами;



- формувати правову культуру школярів, виховувати усвідомлення необхідності дотримання норм Конституції України.

Тип уроку: урок засвоєння нового навчального матеріалу

Обладнання: текст Конституції України (на кожну парту), дидактичний матеріал, папір, маркери, дошка, позначки різних кольорів, мультимедійний проектор.

Очікувані результати:

Після вивчення теми учні зможуть:

  • виробити власне ставлення щодо важливості Конституції нашої країни;

  • пояснювати, що таке Конституція, чим вона відрізняється від інших законів країни, розповідати, яку роль відіграє Конституція в житті держави та про необхідність її дотримання ;

  • аналізувати і обговорювати основні положення Конституції України;


Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та уявлень, мотивація навчальної діяльності

Актуалізація знань

1. Представлення учнями домашніх письмових робіт - есе за темами: «Яку роль відіграють закони в житті суспільства» або «Добробут держави залежить від її законів?».



(Вчитель залучає всіх учнів до обговорення змісту запропонованих есе. Роботи інших учнів класу збираються і оцінюються після уроку.)

2. Попередній моніторинг знань та ставлення учнів до Конституції та її ролі у суспільному житті

(За допомогою моніторингу учні мають можливість відчути свою причетність до проблем Української держави.)

Конституція це - …




Які розділи Конституції України Ви знаєте?




Як Ви вважаєте, чи потрібно внести деякі зміни

у Конституцію України?



Так

Ні

Не готовий відповісти







 











Розповідь учителя

День Конституції України відзначається щорічно 28 червня і є офіційним державним святом. Прийняттям даного документа в 1996 році ознаменувався початком становлення і розвитку нової демократичної і незалежної країни. Починаючи з Конституції Пилипа Орлика 1710 року, яка, щоправда, так і не вступила в дію, і закінчуючи безсонною ночею з 27-го по 28-е червня 1996-го року, коли Основний Закон нарешті був прийнятий, — таким був нелегкий шлях цього великого документа. Але й результат того вартий — Конституція Україна по праву визнається однією з найбільш досконалих і демократичних Конституцій у всьому світі!



ІІІ. Вивчення нового матеріалу

План роботи на уроці:

  1. Поняття конституції.

  2. Конституція України – Основний закон держави.

  3. Органи влади України


І. Поняття конституції.
1. Добір словосполучень зі словом «конституція».

(Наприклад: «Конституція держави», «конституція тіла людини» та ін.) 2. Пояснення значення слова «конституція» в кожному з цих випадків.

3. Розповідь вчителя.

- Слово «конституція» походить від латинського «встановлення», «устрій», «норма» і походить саме з давньоримських часів. Сьогодні ми часто розуміємо під цим словом закон держави, але не кожний закон є конституцією. Конституція відрізняється від інших законів своїми особливостями. Вона є основним законом, і тому вивчення права неможливо без усвідомлення того, що таке конституція.



4. Робота в групах.

Рольова гра «Мала Конституція школи»

(Вчитель об’єднує учнів в три команди, що представляють три комісії з підготовки шкільної Конституції. Кожна група прибула на засідання Ради Представників Школи.)

Бесіда за питаннями:



  • Чому документ, що ми з вами створюємо буде саме Конституцією?

(Конституція - основний закон держави, має вищу юридичну силу, та закріплює найважливіші правила життя країни і суспільства).

  • Які основні положення повинен, на вашу думку містити той документ?

(Приблизні варіанти відповідей: кого стосуються ці правила, хто і як керує життям школи, якими є права і обов’язки всіх учасників навчально – виховного процесу.)

Розробка власних проектів Малої Конституції школи.



(Кожна група письмово пропонує 3 – 5 розділів проекту конституції. Вчитель відіграє роль спікера на засіданні Ради Представників Школи.)

Виступи представників комісій з презентацією власних проектів.



(Під час виступу представників комісій вчитель запитує про особливі думки членів групи, також про думки і питання членів інших комісій.)

Прийом «Читання з позначками»

Порівняння комісіями своїх проектів з іншими запропонованими проектами із зазначенням:

а) спільних моментів(+);

б) відмінностей(-);

в) що можна використати з іншого проекту для покращення свого(!).

Створення єдиного законопроекту Малої Конституції школи.



(Він може бути, наприклад, таким:)

Розділ І. Права і обов'язки учнів.

Розділ ІІ. Права і обов'язки учителів.

Розділ IIІ. Органи влади школи.

Розділ IV. Школа і батьки.

Методичний коментар

- Учні вчаться оцінювати свої власні результати, прислухатись до інших, розуміти, що є інші думки.

- Вчитель звертає увагу на важливість процедурних питань, проводить провести паралель з діяльністю Верховної Ради в частині прийняття нормативно-правових актів.

5. Евристична бесіда

- Навіщо треба записувати закони і мати офіційний текст закону?



(Для того, щоб мати єдиний точний текст, щоб всі однозначно розуміли закон).

- Якою має бути зовнішня форма закону, як він оформлюється? (Найменування, номер, дата прийняття, підпис).



- Для чого це потрібно?

(Для того, щоб знати, про що закон, коли він прийнятий, чи є доповнення до нього, хто його прийняв або схвалив).

ІІ. Конституція України – Основний Закон держави

  1. Виступ учня із випереджувальним завданням на тему: Становлення конституціоналізму в Україні

  2. Коментар учителя. Характеристика Конституції У країни




ІІІ. Органи влади України.
Робота в групах.

Опрацювання змісту статей Конституції України відповідно до гілок влади. Виконання групами завдань за змістом Конституції(1 – Законодавча гілка влади, 2 – Виконавча гілка, 3 – Судова ).

Обговорення змісту опрацьованих статей Конституції

Учитель узагальнює учнівські напрацювання на основі схем і таблиць:





IV. Закріплення вивченого матеріалу
Прийом «сенкан»

Висловіть своє розуміння таким одного із понять: конституція, преамбула, законодавча влада, виконавча влада, судова влада. Учні записують своє бачення у робочих зошитах.


V. Підведення підсумків уроку. Рефлексія.

Прийом «Відкритий мікрофон». Продовжити речення:

Протягом уроку я мав змогу повторити…

Новим для мене стало…

Особливо сподобалося…

Для себе я зробив такі висновки…

VІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати матеріал для обов’язкового вивчення §6



(за підручником О. Д. Наровлянського);

2. Творче завдання:



Написати твір-ессе на тему: Конституція в моєму житті
Каталог: files
files -> Міністерство освіти І науки, молоді та спорту україни національний університет «юридична академія україни імені ярослава мудрого» На правах рукопису савченко ганна Ігорівна
files -> Методичні рекомендації та завдання з семінарських занять навчального матеріалу та складання звіту Розглянуто і схвалено на засіданні
files -> Правила користування посібником Модуль 1 Модуль 2 Модуль 3 Модуль 4 Залік з дисципліни Додаткова інформація
files -> Міністерство освіти, науки, молоді та спорту україни житомирський державний технологічний університет на правах рукопису довгалюк віта валентинівна
files -> Програма навчального курсу україна в системі міжнародної безпеки І співробітництва
files -> Уважність, дисциплінованість під час роботи на пк
files -> Львівський національний університет імені івана франка на правах рукопису корнійчук валерій Семенович – 14
files -> Урок№65 євген маланюк. Життєвий І творчий шлях поета й літературознавця, яскравого представника «празької школи»


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка