Слова, близькі за значенням (синоніми)




Сторінка1/2
Дата конвертації07.11.2018
Розмір0,66 Mb.
  1   2
Урок української мови,

проведений в 3 класі

за системою розвивального навчання

(Д.Б.Ельконін – В.В. Давидов)


Слова, близькі за значенням (синоніми)”

Виконала: вчитель початкових класів

Лісовець Олена В’ячеславівна


вул. Київська, 186, кв. 118

Тел. 3 – 50 – 11

Гімназія № 1

м. Прилуки

Чернігівська обл.
2010 р.

Тема: Слова, близькі за значенням (синоніми).
Мета: ознайомити дітей зі словами, які близькі за значенням, ввести термін-синонім. Вчити відрізняти синоніми. Розвивати словниковий запас учнів, мовне чуття, увагу до лексичного значення слова та уміння користуватися ними. Прищеплювати любов до багатозначності та співучості української мови.

Тип уроку: розв’язування часткової задачі.

Обладнання: інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, картки для гри, тлумачні словники.
Хід уроку
І. Організаційна частина.

1. Перевірка готовності дітей до уроку.
- Закінчилася перерва,

Продзвенів чаклун – дзвінок,

А тепер усі швиденько

Налаштуймось на урок!


- До я кого уроку ви повинні були приготуватися?

- Який настрій у вас? Покажіть виразом обличчя. Усміхніться самі до себе, до мене, поділіться гарним настроєм з товаришами. За виразом обличчя я бачу, що з вами все гаразд. Я дуже хотіла б, аби такий настрій був у нас усіх до кінця уроку.


ІІ. Створення ситуації успіху.

1. Мовна хвилинка

а). Хвилинка каліграфії (Читання вірша вчителем)
Ти куди летиш, лелеко?

Я зібрався не далеко –

До ставочка, де вербички

Посхилялись до водички,

Хочу жабку я спіймати,

Лелечат нагодувати.


- Про кого розповідається в цьому вірші?

- А що цікавого ви знаєте про лелек?



( на мультимедійній дошці з’являється зображення лелеки)

Висота птаха, що стоїть, близько 80 см. Вага дорослого птаха від 2,7 до 4,5 кг, а розмах крил досягає 2 м. Живиться лелека виключно тваринною їжею: земноводними, гризунами, великими комахами (сараною, кониками, жуками), рибою, дощовими черв’яками, часом плазунами, пташенятами чи яйцями птахів. Раціон міняється залежно від регіону, пори року та погодних умов.

Лелека найчастіше заселяє сільськогосподарські території, особливо ті, де є зволожені місцевості. Гнізда будує поблизу людських осель на деревах, будівлях, водонапірних вежах, а в останні роки все частіше, на діючих електричних стовпах.

З зимівлі птахи повертаються в кінці березня або на початку квітня. Відразу після прильоту приступають до ремонту старого гнізда або будівництва нового.

Незначна кількість птахів не відлітає і залишається зимувати у нас. Переважно це ослаблені або хворі птахи. Більшість з них взимку гине, але частина успішно перезимовує (часто не без допомоги людини) і навесні приступає до гніздування.


- давайте напишемо букву Л л та склади з ними:

Лу, ло, Лі, дл, ол, ел, кла, елн, леле.


б) Гра „Потяг”

(учні називають слова, на яку букву закінчується слово, на таку починається наступне. Якщо значення слова не відоме учням, його значення відшукують у тлумачному словнику. Слова діти готують заздалегідь).

Лелека, акваріум, мальва...
в) Гра „Придумай”
- Придумайте речення зі словом лелека, використовуючи таку роботу слів:


.

!



в) Скоромовка

( на мультимедійній дошці з’являється запис)
Дівчинка Люба всім людям люба. Тому що Любі всі люди любі.


  • Що цікавого ви помітили?

  • Чому два однакових слова по звучання пишуться по різному?

  • Як називають ці слова? (омонімами)

  • Давайте пригадаємо правило.

  • Слова, які звучать однаково, але називають зовсім різні речі, предмети, ознаки чи дії називаються омонімами.


III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

1. Виправлення тексту.

( на мультимедійній дошці з’являється текст)
Дівчинка іде по воду. По дорозі неквапливо іде пастух. Іде стадо корів.
- Чи сподобався вам цей текст? Чому?

- Щоб ви хотіли змінити в ньому?

- А як потрібно правильно це зробити? Чи змогли б ви зараз це зробити?

Проблемне запитання
- Сьогодні на уроці ми дізнаємось як можна замінити ці слова на інші не втративши змісту.

- А також дізнаєтесь, як називаються такі слова.


IV. Розв’язування часткової задачі.

1. Робота з підручником

а) Вправа 40

( на мультимедійній дошці з’являється зображення будинків, осель, хатинок)







- Чи можна назвати всі ці предмети одним словом?

- А скільки назв можна дібрати до кожного? Чому так відбувається?


  1   2


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка