Спілкування. Типи спілкування



Скачати 93,49 Kb.
Дата конвертації08.03.2019
Розмір93,49 Kb.
Тема: Спілкування. Типи спілкування

Мета: сформувати в учнів поняття про функції спілкування: регуляція спільної діяльності людей як засіб пізнання світу й передачі інформації, шлях до розуміння іншої людини, а також поняття про типи спілкування.

Обладнання та матеріали: нетбук, фрагменти мультфільмів, схеми, набір карток з ситуаціями для роботи в групах,

Базові поняття й терміни: спілкування, ділове, ігрове, між особисте, групове спілкування, психологія.

Тип уроку: урок з елементами тренінгових вправ.
Структура уроку

І. Організаційний етап …………………… … 2 хв

ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності… 5 хв

III. Вивчення нового матеріалу …………………………… 30 хв.



  • Розповідь вчителя з елементами бесіди 2 хв

  • Робота в групах (вербальне і невербальне мовлення) 5 хв

  • Робота в групах з підручником (заповнення схеми: типи спілкування) 6 хв.

  • Практичне застосування різних типів спілкування 12 хв.

  • Тестування «Який я співрозмовник?» 7 хв.

IV. Узагальнення, систематизація і контроль знань та вмінь учнів…

Робота на дидактичних картках 3 хв



  1. Підведення підсумків уроку………………………………………...1 хв

  2. Домашнє завдання……………………………………………………..1 хв


Хід уроку

  1. Організаційний етап

Привітання.

Доброго ранку, доброго здоров’я, гарного настрою, плідної праці тобі, мені і всім нам.

Створення позитивного настрою. Я люблю…

Правила групи…



  1. Актуалізація опорних знань

( демонстрація фрагменту мультфільму «Маша та ведмідь»)

Мишка, ты спиш? Давай поговорим…

Слова вчителя:

- Діти, які асоціації викликають у вас слова Маші? (Обговорення)


  1. Мотивація навчальної діяльності.

Дитина в момент народження лише кандидат у людину, але вона не може стати людиною в ізоляції: їй потрібно навчитися стати людиною в спілкуванні з людьми (А. Пьєрон).
ІV. Повідомлення теми та очікуваних результатів. (Тема та очікувані результати записані на дошці).

Роздаю учням паперові квіточки і повідомляю тему уроку.



- Діти, на дошці перед вами дерево знань. Дерево має зацвісти перед тим, як дати плоди. Напишіть ваші запитання, які асоціюються з темою уроку на квітах, тобто, що хочете дізнатись нового. Ми помістимо їх на дереві. Якщо в кінці уроку ми знайдемо відповіді на запитання, то на дереві зявляться плоди.

V. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь вчителя з елементами бесіди.

Життя — це найбільша цінність, якою володіє людина. А найбільша розкіш у житті — це «розкіш спілкування». Екзюпері
Життя кожної людини від самого її народження і до смерті проходить серед людей. Без їхньої допомоги вона не може навчитися навіть ходити, не кажучи вже про її жит­тєві функції. Жодна людина не існує сама по собі. Кож­ний із нас може жити серед людей і пов'язаний з ними безліччю найрізноманітніших відносин. Формою такого взаємозв'язку є спілкування. Лише у спілкуванні із собі подібними людина пізнає найбільші цінності людського життя — дружбу і любов.

  • Що ж таке слілкування? У словнику читаємо: спілку­вання — це процес взаємодії між людьми, в якому відбу­вається обмін діяльністю, інформацією, досвідом, уміння­ми й навичками, результатами праці. У більш вузькому розумінні спілкування — це процес обміну інформацією та досвідом. Людське спілкування завжди було в основі соціального буття, проте прямим об'єктом психологічного й соціального аналізу воно стало тільки у XX ст. Ми знаємо, що за визначенням ВОЗ: «Здоров’я – це стан повного фізичного, соціального, психічного та духовного благополуччя». Психічну складову здоров’я вивчає наука – психологія. У психології спілкування визначають як взаємодію двох чи більше людей, що полягає в обміні інформацією пізнавального чи емоційно- оцінювального характеру, або вживають зазвичай щодо міжособистісних контактів. Спілкування це взаємодія двох або декількох людей, які обмінюються інформацією або взаємодіють у практичній діяльності. Це складний, багатоплановий процес установлення й розвитку контактів між людьми, що зумовлений потребою спільної діяльності, обміном інформацією, вмінням сприймати та розуміти іншу людину. Кожній людині тією чи іншою мірою властива пот­реба у спілкуванні. З одного боку, це потреба у нових враженнях, почуттях, знаннях, а з іншого — це потреба поділитися з кимсь власними переживаннями й думками. Тому спілкування виконує такі функції, як обмін інформацією, можливістю зрозуміти один одного та регулювання спільної діяльності. У більшості випадків кожна людина має певне коло знайо­мих або друзів, з якими вона спілкується найбільш охо­че.

Зазвичай, ми з вами спілкуємось мовою слів - вербальне (мовленнєве) спілкування. Але існує інша мова - невербальна, де кожен жест означає слово. Ви, напевно, бачили передачі, де текст диктора перекладається на мову жестів, розроблену для глухих і глухонімих. Існує театр міміки і жестів, де протягом усього спектаклю не вимовляється жодного слова. Вся вистава складається з поз, міміки і жестів акторів. Виразні рухи говорять про почуття, настрій людини та її ставлення до співрозмовника.

Робота в групах

Завдання 1.

Розгляньте малюнки, що зображують обличчя (додаток 4). Зверніть увагу на положення брів, форму обличчя, рота. Знайдіть зображену радість, щастя, задоволення, сум, гнів, злість, страх, страждання, подив.

Завдання 2. Гра «Телевізор без звуку»

Кожна група вирішує, яку передачу вона буде «показувати» класу з запропонованих трьох. («Спортивний матч», «Новини», «Розсміши коміка», «Голос країни», «Найрозумніший», «Танцюють всі»). Грати необхідно без слів, тільки жести, пози, міміка. Друга група повинна відгадати передачу, яку показувала група.

Ми вже знаємо, що є два види спілкування. Але під час спілкування ми використовуємо одночасно вербальне, словами передаємо інформацію і невербальне: жести показують різне ставлення до неї. Важко уявити вчителя, який стоїть на одному місці, не рухаючись та говорячи монотонним голосом. Я, як вчитель, спілкуюсь з вами на різні теми під час уроку, граюсь на перерві в шахи, спілкуюсь наодинці з кимось, а то веду бесіду з усіма. Характер нашого спілкування різний, в залежності від ситуації. Тому і спілкування може бути різне за характером. Спілкування поділяють на різні типи. А які ми зараз з вами і визначимо.



Робота в групах, робота з підручником

Знову ділимось на групи....
Використовуючи підручник, сторінка 140, типи спілкування. Кожна група доповнює схему: основні типи спілкування, переглядаючи фрагменти мультфільму «Маша і ведмідь»


ділове

Типи спілкування

групове


ігрове

Звіт групи. Мотивація поділу. (Узагальнену схему вчитель показує на дошці)



Чи важко було подіти сюжети?

Знову дивимось фрагмент... А в цьому фрагменті?

А скажіть у житті буває чіткий поділ на різні типи спілкування? (обговорення) Під час уроку відбувається і ділове, і групове, і навіть ігрове. Усі вони тісно переплітаються. Уміння володіти всіма типами спілкування важливе для людини в повсякденному житті. Ви вже побачили ділове і ігрове спілкування. Тому бачимо, що кожне з них має певні особливості і характеристику.

( на дошці показати особливості)



У діловому спілкуванні заздалегідь визначені всі правила спілкування. Їх не можна змінювати й порушувати. Людина при діловому спілкуванні має певний діловий статус. Кінцева мета ділового спілкування – досягнення певного результату. Завдяки діловому спілкуванню відбувається навчання на уроці. Ділове спілкування є основою бізнесу, політики.

Ігрове спілкування не має твердих правил. У ньому можна міняти ролі, іноді в ході гри змінюються правила, а результат гри заздалегідь невідомий. Ігрове спілкування – це простір для творчості й фантазії, де багато чого дозволено.
Ми спробуємо одну й ту саму тему зобразити як ділове спілкування, так і в формі гри.

Робота в групах

Вам було завдання випереджувальне: ознайомитись з інформацією про ляльковий театр на аркушах. Поділимось на групи.



Тема: театр. (3 хв. на підготовку) Інформацію, з якою ознайомлювались, подати діловим типом спілкування і ігровим.

Під час спілкування ми можемо здобути необхідні знання, дізнатися про життєвий досвід інших людей. Спілкуючись, ми отримуємо можливість реалізувати свої мрії та досягти мети. Тільки в процесі спілкування лю­дина стає саме людиною, особистістю. Проте спілкування — це не завжди задоволення. Часто — вміння спілкуватись кропітка праця.

Зараз за допомогою тесту визначимо які ви у спілкуванні? Тест допомагає визначити рівень вашої комунікабельності, товарись­кості. На кожне запитання слід відповідати «так», «і так, і ні» або «ні».
VІ. Узагальнення, контроль знань та вмінь учнів

Отримують аркуші з висловлюваннями, які характеризують діловий і ігровий тип спілкування. Розподілити висловлювання, які відносяться до різних типів спілкування, позначивши «Д» - ділове, і «І» - ігрове. 12 висловлювань 2 хв.



Взаємоперевірка робіт по відповідях, на дошці правильні відповіді
VІІ. Підведення підсумків уроку

На початку уроку ми поставили запитання, на які хотіли віднайти відповіді. Чи став цей урок плідним. Давайте подивимось,. Наші плоди засвідчують, що всі ці знання важливі для нас, а також вони допомагають нам знаходити спільну мову.

Відповіді на запитання.

Учитель оцінює роботу учнів, дякує за роботу.

VIІІ. Домашнє завдання

Випереджувальне завдання: опрацювати рубрику: «Як бути?» 5 головних принципів спілкування з людьми (за Дейлом Карнері)
У діловому спілкуванні заздалегідь визначені всі правила спілкування. . Їх не можна змінювати й порушувати. Людина при діловому спілкуванні має певний діловий статус. Кінцева мета ділового спілкування – досягнення певного результату. Завдяки діловому спілкуванню відбувається навчання на уроці. Ділове спілкування є основою бізнесу, політики.

Ігрове спілкування не має твердих правил. У ньому можна міняти ролі, іноді в ході гри змінюються правила, а результат гри заздалегідь невідомий. Ігрове спілкування – це простір для творчості й фантазії, де багато чого дозволено.
Каталог: files -> materials
materials -> Національний технічний університет україни „київський політехнічний інститут”
materials -> Національний технічний університет україни „київський політехнічний інститут”
materials -> Методичні вказівки до оформлення комплексного курсового проекту зі спеціальності 7(8). 05080201 електронні прилади та пристрої для студентів денної форми навчання
materials -> Інформаційний пакет факультету прикладної математики (кафедра скс) зміст
materials -> Національний технічний університет україни „київський політехнічний інститут”
materials -> Національний технічний університет україни „київський політехнічний інститут”
materials -> Причини І наслідки вживання наркотиків мета
materials -> Зонна теорія твердих тіл


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка