Спосіб визначення незадіяних зон на міських вулицях для влаштування на них велосипедних смуг руху



Скачати 393,39 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації03.07.2017
Розмір393,39 Kb.
  1   2
МПК (2014. 01)

E01С 1/00; G08G 1/00
спосіб визначення незадіяних зон на міських вулицях для влаштування на них велосипедних смуг руху
Винахід відноситься до галузі дорожнього будівництва, а саме до влаштування раціонального поперечного профілю міських вулиць. Винахід може бути використаний під час впровадження в існуючу вуличну міську транспортну систему велосипедної інфраструктури, а саме велосипедних доріжок чи смуг руху.

Відомі способи проектування доріг, а також місць розміщення об’єктів інфраструктури на автомагістралі, що реалізовуються шляхом трасування дороги, наприклад за результатами аерофотозйомки [Способ определения мест размещения объектов инфраструктуры на автомагистрали. Патент на изобретение Российской Федерации №2184807 МПК Е01С 1/00 от 01.11.1999 г.].

Недоліком таких способів є їх використання в основному під час нового дорожнього будівництва, що не дає необхідного для заявленої теми результату в існуючій вуличній мережі міста.

Також відомі способи зменшення заторів на дорогах міста, формування транспортних потоків через дорожні споруди. Ці способи реалізовуються шляхом встановлення системи датчиків, що подають інформацію на комп’ютер управління світлофором про кількість транспортних засобів на тій чи іншій смузі руху [Способ регулирования движения транспортных средств. Патент на изобретение Российской Федерации №676998 МПК G01G 1/09 от 30.07.1979 г.].

Такі способи лише сприяють оптимальному регулюванню проїзду перехресть, та не виділяють неексплуатовані зони автомагістралі, що є значним їх недоліком для заявленої теми.

Найбільш близькими аналогами за технічною сутністю до пропонованого винаходу є досить багато способів для визначення параметрів (насичення, регулювання) транспортних потоків в зоні перехрестя, розроблених та запатентованих як українськими вченими, так і вченими близького зарубіжжя. Всі вони, в основному, засновані на скануванні лазерним променем поперечного перерізу багатосмугової дороги чи перехрестя спеціальним дискретним сканістором з послідуючою комп’ютерною обробкою отриманих через фотоприймач та резонансний підсилювач даних [Спосіб визначення параметрів транспортних потоків у зоні перехрестя. Патент на корисну модель України №71913 МПК G01G 1/09 від 25.07.2012 р.; Устройство для измерения параметров транспортных потоков. Патент на изобретение Российской Федерации №471051 МПК G01G 1/09 от 07.09.1989 г.].

Для реалізації описаних способів необхідні спеціальні дорогоцінні прилади, тобто значні матеріальні витрати, що і є основним їх недоліком.

Всі описані відомі існуючі аналоги зовсім не враховують будівництво велосипедних доріжок чи смуг руху. Таким чином, на сьогодні нам не відомий жоден спосіб визначення вільного від транспортних потоків вуличного простору для використання його саме велосипедистами.

Задачею пропонованого винаходу є розроблення способу ефективного впровадження велосипедних смуг руху в існуючу вуличну міську транспортну систему без зменшення пропускної здатності існуючих транспортних та пішохідних потоків.

Поставлена задача вирішується тим, що під час експлуатації на існуючу проїзну частину чи тротуар наноситься засіб, що легко стирається, наприклад в теплу пору року це може бути тонкий шар піску чи крейди, а в холодну пору року – незначний шар снігу тощо. У зонах інтенсивного руху транспортних засобів чи пішоходів відбуватиметься стирання та зняття завчасно нанесеного засобу. Зони із неушкодженим нанесеним засобом та при наявності незначних однократних слідів пошкодження можливо виділяти під влаштування велосипедних смуг руху.

Основною перевагою пропонованого способу є малозатратне (відсутність коштовних електроприладів) та швидке й просте у реалізації визначення незадіяних зон на міських вулицях. На таких зонах можливе влаштування в першу чергу смуг для руху індивідуальних екологічних транспортних засобів (найпоширенішим з яких поки що є велосипед), а також влаштування острівців безпеки, додаткових зон озеленення міських магістралей тощо.

Невід’ємною перевагою є підвищення безпеки й комфортності руху в першу чергу велосипедистів, що користуються вуличним простором.

Зазначені переваги досягаються за рахунок всієї сукупності ознак, вказаних в незалежному пункті формули винаходу.

Виконаний аналіз, який включає пошук по патентним і науково-технічним джерелам інформації, виявлення джерел, які містять відомості про аналоги заявленого винаходу встановив, що аналог, який характеризується ознаками ідентичними всім істотним ознакам заявленого способу не було виявлено. Отже, винахід відповідає критерію патентоспроможності «новизна».

Суть технічного рішення, що заявляється, пояснюється на кресленнях.

На фіг. 1 зображений вид зверху на перехрестя міських вулиць із виділенням малозадіяних моторними транспортними засобами зон проїзної частини та влаштування на них велосипедних смуг руху.

На фіг. 2 – пропонований поперечний профіль міської житлової вулиці із влаштуванням велосипедних смуг руху суміщених з проїзною частиною на незадіяних моторними транспортними засобами зонах проїзної частини.

На фіг. 3 зображений вид зверху на перехрестя міських вулиць із виділенням малозадіяних пішоходами зон тротуарів та влаштування на них велосипедних смуг руху.

На фіг. 4 – пропонований поперечний профіль міської житлової вулиці із влаштуванням велосипедних смуг руху суміщених з тротуаром на незадіяних пішоходами зонах тротуарів.

На фігурах позначено:

1 – перехрестя міських вулиць;

2 – основна проїзна частина;

3 – велосипедні смуги руху;

4 – тротуари;

5 – смуга озеленення;

6 – пішохідні переходи.

Під час виконання робіт по виділенню незадіяних зон на міській вуличній мережі, необхідно встановлювати відповідні інформаційні дорожні знаки для існуючих учасників дорожнього руху.

Після виділення незадіяних зон, велосипедні смуги руху позначаються відповідною дорожньою розміткою та знаками; контролюється задовільний стан, а за необхідності відновлюється дорожнє покриття велосипедної смуги руху. Можливе виокремлення кольором чи зміною профілю дороги велосипедної смуги руху (влаштування підвищення у порівняння із проїзною частиною для автомобілів).

Заявлений спосіб може використовуватися в дорожньо-будівельній сфері, зокрема під час впровадження в існуючу вуличну міську транспортну систему велосипедних смуг руху, які стають невід’ємною частиною транспортних потоків сьогодення, у матеріалах заявки описується повністю, отже відповідає критерію патентоспроможності корисної моделі – «промислова придатність».




Заявники:

Литвиненко Т.П.

Гасенко Л.В.


Автори:

Литвиненко Т.П.



Гасенко Л.В.

спосіб визначення незадіяних зон на міських вулицях для влаштування на них велосипедних смуг руху

Фіг. 1


Фіг. 2


Каталог: bitstream -> PoltNTU
bitstream -> Методичні рекомендації для студентів відділення післядипломної освіти з курсу «Теорія та практика перекладу»
bitstream -> Київ Видавництво Національного авіаційного університету
bitstream -> Використання науково-технічних бд у наукових дослідженнях Васильєв О. В., к т. н
bitstream -> Розвиток банківського споживчого кредитування
bitstream -> Реферат дипломна робота містить 128 сторінок, 17 таблиць, 21 рисунок, список використаних джерел з 108 найменувань, 6 додатків
PoltNTU -> Навчальний посібник для студентів гуманітарного факультету, спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа»
PoltNTU -> Литвиненко Тетяна Петрівна, Івасенко Вікторія Вікторівна аналіз основних нормативних вимог до засобів інформаційного забезпечення вулично-шляхової мережі, доступної для маломобільних груп населення
PoltNTU -> Л. І. Дерев’янко особливості функціонування обов’язкових І факультативних атрибутивів у корелятивах із семантикою неозначеної часової попередності
PoltNTU -> Ефективна економіка №1, 2017
PoltNTU -> Навчально-методичний посібник для студентів першого (бакалаврського) рівня за спеціальністю 017 «Фізична культура і спорт»


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка