«Сучасний вчитель сучасний урок»




Скачати 146,99 Kb.
Дата конвертації11.03.2019
Розмір146,99 Kb.
Районний семінар заступників шкіл

Виступ на тему «Сучасний вчитель – сучасний урок»

1 слайд.

Я вчитель початкових класів, Волторніст Н.М.

Хочу поділитися з вами своїм досвідом роботи.

2 слайд

Дім починається з фундаменту , а наша Лохвицька гімназія № 1- з її початкової ланки, яка приймає дитину такою, як вона є, і допомагає їй ставати розвиненою, освіченою людиною. 

3 слайд

Проблеми сучасного уроку надзвичайно хвилюють і досвідчених викладачів, і молодих педагогів. Це питання спонукає мене шукати нові методи і засоби, які б сприяли розвитку інтересу до навчання, які б значно розширили і збагатили мій методичний арсенал; втілювати у своїй роботі нові вимоги до уроку, використовуючи як традиційні методи, засоби та прийоми навчання, так і новітні, оскільки відомо, що постійність - ворог інтересу.



4 слайд

Згадаймо слова В. О. Сухомлинського: "Є успіх ― є бажання вчитися. Особливо це важливо на першому етапі навчання ― у початковій школі, де невдача приносить справжнє горе".

Справді, учні початкових класів добре навчаються лише за умови, коли їм цікаво, коли вони переживають хоча б невеликий успіх. Тож із перших днів навчання дитини в школі, я створюю ситуацію успіху, підбадьорюю учня, що зазнав невдачі, хвалю навіть за незначний крок уперед. Як для учнів, так і для учителя, урок цікавий  тоді, коли він сучасний в найширшому розумінні цього слова. Сучасний – це і абсолютно новий, і той, що не втрачає  зв'язку  з  минулим. Такий, що має безпосереднє відношення до інтересів людини, яка живе в сьогоденні.

5 слайд

Сучасний урок – це частина життя дитини. Проживання цього життя має відбуватися на рівні високої загальнолюдської культури. Педагог теж має жити на уроці, бути відкритим.

Сучасний урок – це урок демократичний. Він проводиться не для учнів, а разом із ними. Його характеризує не навчання словом, а навчання справою.

Сьогодні перед учителями стоїть важливе запитання: як учити дітей?

Я, як і кожен педагог, шукаю відповідь на нього і доходжу висновку, що вчити потрібно так, щоб уроки були цікавими й при цьому діти здобували міцні знання.

6 слайд.

"Будьте самі шукачами, дослідниками. Не буде вогнику у вас — вам ніколи не запалити його в інших," - писав В. Сухомлинський.

І моє завдання як педагога – підтримати цей вогник, щоб він не погас. Для цього перебуваю в постійному пошуку цікавих форм, прийомів, засобів, технологій навчання молодших школярів, поєдную елементи передового педагогічного досвіду та інноваційних технологій у навчально-виховному процесі.

7 слайд

Яке це щастя – на урок іти,

Як на побачення.

І скільки років викладаєш ти –

Не має значення.

В моєму серці хвилювання вир:

Як зацікавити?

Щоб в кожнім слові – доброта і мир,

Щоб не злукавити,

Так розповісти, щоб забило дух

Словами чистими.

Щоб – тільки правду, щоб почався рух

Думок до істини.

Мабуть, саме цими словами можна окреслити мою життєву позицію.

8 слайд.

Найбільшим досягненням для мене як учителя з 17-річним стажем роботи стало те, що я із задоволенням і великою охотою йду на роботу, до того ж учні не лише не втрачають зацікавленості навчанням, а навпаки, їхній інтерес стає стійкішим, вмотивованішим.

Ці роки мені пощастило працювати за технологією розвивального навчання. 

Починати роботу за даною системою було досить нелегко, але надзвичайно цікаво. Саме розвивальне навчання спонукає вчителя, щоб кожну справу творити спільно з дітьми. В освітній системі Д.Ельконіна – В.Давидова це завдання формулюється як основне.

Я вважаю, що дана система, яка вже міцно ввійшла в практику роботи гімназії, найбільше підходить для вирішення поставлених завдань. Це та освітня технологія, що допомагає дитині пізнати й зрозуміти навколишній світ, задуматися, заглянути в себе, йти шляхом самовдосконалення.



9 слайд

Сократ вважав, що поставити дитину у безвихідь – значить поставити її у більш сильну позицію, оскільки тоді вона хоче дізнатися про щось нове й не зможе бути задоволеною, перебуваючи в стані незнання, вона неодмінно захоче вийти з такого стану, тобто – дізнатися. Цими мудрими словами керуюся з перших років педагогічної роботи.

Відтак я працюю над проблемою « Використання інтерактивних технологій на уроках в класах розвивального навчання»

Працюючи над даною проблемою, я поставила перед собою завдання – допомогти особистості дитини зрости в успіху, дати відчути радість від здолання труднощів. Ключ до розв’язання цих завдань знайшла саме в системі сучасного уроку розвивального навчання.



10 слайд

Керуючись принципами РН, застосовую такі форми роботи :



- фронтальна ( діалог між учнем і класом),

- робота в парах,

- робота в групах,

- індивідуальна робота,

- фронтально-групова ( обговорення результатів групової роботи).

11 слайд

Відомо, що в системі РН основною формою роботи на уроках є групова. Постійно використовуючи роботу в групах, я помітила такі переваги:



  • за той самий проміжок часу діти виконують набагото більший обсяг роботи ;

  • мають високу результативність у засвоєнні знань і формуванні вмінь ;

  • у учнів формується вміння співпрацювати;

  • також формуються мотиви навчання, розвиваються гуманні стосунки між учнями ;

  • у школярів розвивається навчальна діяльність (планування, рефлексія, самоконтроль, взаємоконтроль). Лише завдяки використанню цієї форми роботи, діти почувають себе вільно, не комплексують через брак знань, адже поруч є друзі, які допоможуть, Спілкуючись у групах, в парах, діти розвивають мовлення, вчаться узагальнювати, пропонують свої варіанти вирішення проблеми, мислять не шаблонно, а творчо.

12 слайд

Та універсальних технологій не існує. На практиці освітній процес будується на поєднанні різних методик навчання, які взаємодоповнюють одна одну. Моє педагогічне кредо: «Лише створивши творчу атмосферу в учнівському колективі можна забезпечити розвиток творчої особистості дитини».



13 слайд

Збиратися разом – це початок.

Триматися разом – це прогрес.

Працювати разом – це успіх!

Я ширше поглянула на зміст і методи навчання – це моє завдання на сьогодні як сучасного вчителя. Безумовно, саме з цією метою я використовую на своїх уроках такі новітні технології як:

  • Проектна діяльність,

  • Інтерактивне навчання,

  • Творчі завдання та вправи,

  • Комп’ютерні технології,

  • Методика РН

  1. Слайд

Вважаю, що сучасному педагогові необхідно вибрати те "зерно", що дасть змогу створити свою міні-методику. А у творчого вчителя й учні прагнутимуть до творчості. Тому опрацювала багато інтерактивних методик, але добираю ті, які найбільше пасують моїм учням і мені, як вчителю, що є оптимальними для мети, якої я намагаюся досягти, не орієнтуючись на «педагогічну моду». Цікавлюся усім новим, але «фільтрую» крізь себе. Працюючи в пошуку найбільш результативних методів роботи, я прийшла до висновку, що найбільш вдалими і які із задоволенням проводимо з учнями є такі інтерактивні вправи: "4 кути", "Акваріум", « Бережок - річечка", "Брейн - стормінг", "Асоціативний кущ", "Сенкан", «Кубування» та інші.

15Слайд

Під час уроків застосування елементів інтерактивних методик помітила багато переваг:

- у роботі задіяні всі діти класу,


  • учні вчаться працювати у групі, парі,

  • формується доброзичливе ставлення до опонента,

  • кожна дитина має можливість пропонувати свою думку,

  • створюється "ситуація успіху",

  • за короткий час опановується багато нового матеріалу,

  • формується вміння аргументувати свою думку.

16слайд

Враховуючи вище сказане, прагну кожен урок проводити максимально цікаво. Від цього залежить ефективність уроку, увага учнів і моя, як учителя, моральна задоволеність від своєї професії.

Вже багато років я намагаюся так будувати свої уроки, щоб діти прагнули зробити щось краще і тоді отримали гарну оцінку, розвиваю в них стійкий інтерес до знань, необхідність самостійного пошуку, роблю навчання радісним, цікавим.

Колеги, прошу звернути вашу увагу на фото моїх учнів, що є підтвердженням моїх слів.

Насамперед я передбачаю розв’язання різноманітних творчих завдань, які учні із задоволенням виконують.

17 Слайд .

Також спрямовую їх на пошукові види робіт. Адже відомо, що пошук може здивувати, примусити замислитись. Я помітила, що учні мого класу надто люблять висловлювати власну думку, тому надаю змогу їм це зробити за допомогою методів «Діаграма Венна», «Прес», «Брейн-стормінг»



18 Слайд

Активізувати пізнавальну діяльність школярів допомагає створення проблемної ситуації на уроках. ”Головне – навчити дітей мислити” говорив Бертольд Брехт. Намагаюся не просто подавати готові істини, а викликати в дітей потребу самостійно знайти відповідь на запитання. Учні самі виконують дослідження, спостереження, порівняння і потім роблять висновки, тому краще запам’ятовують матеріал. Адже, В. Сухомлинський казав «Все, що учень може взяти сам, не можна йому давати.»



19 слайд

Залучаю до роботи на уроці всіх учнів, забезпечую участь кожного з них у групових, парних та колективних формах роботи. Вважаю, що результативність роботи в колективі залежить від діяльності кожного…



20 слайд

Як я вже зазначала, використовую інтерактивні методи навчання, які одночасно вирішують три основні задачі: пізнавальну ;комунікативно – розвиваючу та соціально-орієнтаційну.

«4 кути» – це є одна із інтерактивних вправ, яку дуже люблять діти мого класу.

При проведенні цієї вправи, учні мають можливість отримати всі переваги інтерактивного методу навчання: висловити свою думку; вислухати аргументи інших дітей; порухатися.

Останнє – порухатися – чи не найбільш важливе для дітей віку початкових класів.

Коли діти рухливі – вони навчаються.

Коли діти пасивні – вони не навчаються.

Раджу опанувати всім колегам дану вправу.



21 слайд

Знаючи, що провідний вид діяльності для учнів початкових класів – гра, постійно користуюся цим. Саме використанню цікавих вправ, ігрових ситуацій на уроках приділяю багато уваги у своїй роботі. Вважаю, що вони сприяють підвищенню якості знань, умінь та навичок учнів і зацікавлюють дітей на уроці.



22 слайд

За умови вмілого впровадження інтерактивних технологій в навчальний процес я констатувала такі ЗРУШЕННЯ: учні набули культури дискусії; виробилося вміння приймати спільні рішення; поліпшились вміння спілкуватися, доповідати; якісно змінився рівень сприйняття учнями навчального матеріалу – він набув особистісного сенсу, замість “вивчити”, “запам’ятати” стало “обдумати”, “застосувати”; якісно змінився рівень володіння головними мисленнєвими операціями – аналізом, синтезом, узагальненням, абстрагуванням.

23 слайд

Працюючи у системі початкової освіти не перший рік, я обираю активне навчання своїх вихованців. Це навчання, яке залучає учнів до різних форм навчальної діяльності, а головне вчить їх думати над тим, що і для чого вони це роблять.



Незважаючи на різноманіття використовуваних технологій в процесі навчання, провідними є розвиваючі, до яких відносяться і інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ).

Я вважаю,що широке запровадження комп’ютерної техніки у процесі навчання є важливим завданням сучасних педагогів.



24 слайд

Використання комп’ютера на уроці дозволяє мені зробити процес навчання мобільним, диференційованим та індивідуальним.



25 слайд

Адміністрація школи, зокрема Наталія Іванівна, постійно наголошує на використанні ІКТ на уроках.

Мій досвід роботи показав, що використання презентацій, зокрема, на уроці природознавства у в початковій школі - ця одна з найбільш вдалих форм ІКТ. Презентації, допомагають учням краще зрозуміти і запам'ятати досліджуваний матеріал, а також розширити кругозір. 

Наприклад,у моєму класі діти залюбки власноруч ( завдяки вивченню інформатики) створюють презентації та захищають їх на уроках. У нашому класі є вже банк дитячих презентацій.



26 слайд

Учень, упевнений у своїх знаннях, - це результат продуманої роботи вчителя. Для досягенення такого результату використовую різні методи роботи , в тому числі і виготовлення буклетів та виступи перед аудиторією( учнівською, батьківською)

Учні мого класу в брали участь у проекті «Гіацинт – весняна квітка». Основна увага при виконанні проекту - спонукання учнів до пошуку інформації про вирощування квітів. Інформація, яку учні накопичили, дала їм змогу узагальнити матеріал і розробити інформаційний буклет, створити мультимедійну презентацію, написати статтю у блозі. Наприкінці проекту учні в цікавій і доступній формі познайомили з результатами та дослідами молодших школярів. Та, звичайно,привітали своїх мам зі святом 8 березня власноруч вирощеними квітами.

Також після вивчення та проведення дослідження з теми «Постава.Здорові стопи» учні виготовили інформаційний буклет для паралельних класів, у якому дали поради та рекомендації щодо правильної постави . А я виготовила буклет про значення здоров’я для школярів та заходи щодо його збереження і зміцнення.

27слайд

Звісно, комп’ютер не замінює вчителя, а є лише засобом здійснення педагогічної діяльності, його помічником. На власному досвіді переконалася , що результат залежить від особистості вчителя, рівня його майстерності.



28слайд

Тому завданням сучасного вчителя є постійний творчий пошук; системна робота; апробація нових, нетрадиційних форм і прийомів навчання та вдосконалення та відшліфування давно відомих, традиційних.



29 слайд

Також директор гімназії націлювала, що в кожного вчителя має бути свій блог. Я почала вивчати дане питання, зацікавилася, і зрозуміла, що блог є чудовим засобом формування іміджу сучасного педагога у інформаційному просторі. Досконало опанувати інтернет – технології мені допомогли курси підвищення кваліфікації, ІНТЕЛ, різноманітні он-лайнові навчальні курси, вебінари, пройшла майстер- клас, що дало мені в результаті створити власний блог. Як сказав Ельгард Тофлер «В інформаційному світі виграє той, хто вміє та хоче отримувати нову інформацію та вчиться використовувати її собі на користь».



30 слайд

Я вважаю, що блог – це щоденник онлайн, який від традиційного відрізняється порушенням основного принципу – принципу таємності. Блог дає мені можливість донести свої власні думки, враження, погляди на весь світ.



31слайд

Отже, ведучи особистий професійний блог я маю можливість спілкуватися як зі своїми учнями, з батьками, так із колегами. Створюючи свій блог, переслідувала мету: ділитися корисною інформацією, досвідом з колегами, а разом з тим іти в ногу з часом – використовувати блог як сучасний інструмент у навчальній діяльності учнів, самоосвіті вчителя, при цьому самостійно опановуючи ІКТ. Сподіваюсь на плідну співпрацю з відвідувачами блогу, колегами по школі.



32 слайд

Яке ж значення має ведення блогу для сучасного вчителя? Наприклад, я для учнів та батьків викладаю наступну інформацію:

- рекомендації по вивченню різних тем;

- відвідувачі мають змогу переглянути навчальні відеофільми з лекціями та відеоуроки;

- публікую слайд –шоу, онлайн- тестів;

- повідомляю про події в школі та в класі;

- обмінююся корисними посиланнями на ресурси Інтернету;

- роблю обмін знаннями в області ІКТ;гаджетами та віджетами( онлайн –калькулятор);

- даю поради батькам та пам’ятки щодо збереження здоров’я дітей;

- викладаю завдання для обдарованих дітей;

- та завдання для самостійного опрацювання під час «вимушених» канікул з метою не відставання від навчальної програми.

33 слайд

Окрім цього, я постійно самовдосконалююся:



  • Роблячи записи у блозі, розвиваю вміння висловлювати власні думки письмово

  • Розширюю професійний світогляд, читаючи новини педагогічного блог-ком’юніті

  • Використовую новітні веб-інструменти, тому неперервно удосконалюю свої ІКТ-навички

Комплексний блог – це гарний показник інформаційно грамотного вчителя.

34 слайд

Завдання вчителя сучасної школи, на мій погляд, – не давати знання, а навчити їх здобувати та застосовувати в житті. Мені б хотілося бачити своїх учнів дієвими, креативними, цікавими людьми, тому керуюся такими словами:

Не бувають кепські діти,
Коли вправні вчителі.

Діти – це маленькі квіти.
Барви в кожного свої!



База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка