Тема. Безпека на зупинках громадського транспорту. Безпека пасажира. Практична робота




Скачати 67,87 Kb.
Дата конвертації19.11.2018
Розмір67,87 Kb.
Тема. Безпека на зупинках громадського транспорту. Безпека пасажира.

Практична робота: відпрацювання поведінки у транспорті; розробка пам’ятки пасажира.

Мета: поглиблювати знання учнями Правил дорожнього руху, знання учнів про безпеку на зупинках громадського транспорту; сприяти виробленню навичок дотримання правил поведінки пасажира під час очікування транспортного засобу; дати уявлення про етикет пасажира; спряти формування навичок безпечного користування громадським транспортом, уникати небезпек, які можуть загрожувати пасажирам у переповненому транспорті; учити розшифровувати піктограми в метрополітені; розвивати аналітичне мислення учнів, прагнення до самовдосконалення; виховувати прагнення до самооцінювання різних видів своєї діяльності, у тому числі й рівня життєвих навичок.

Обладнання: підручник Основи здоров’я для 5-го кл. загальноосвіт. навч. закладів / Т.Є. Бойченко, С.В. Васильченко, Н.І. Гущина та ін. – К. : Генеза, 2013. – 208 с. : іл. зошити, картки з завданням, комп’ютер, проектор, екран, презентація « Безпека на зупинках громадського транспорту. Безпека пасажира », предметні малюнки « Види громадського транспорту», сюжетні малюнки « Правила користування громадським транспортом», шаблони дорожніх знаків, аркуші паперу формату А4,

Тип уроку: комбінований:

Хід уроку

  1. Організаційний момент – 1 хв.

  1. Перевірка присутності учнів.

  2. Установка на позитивний настрій.

Подивіться, будь ласка на чудовий світ за вікном. Усміхніться, порадійте за приємний день. Привітно, з повагою гляньте на свого сусіда по парті. Скажімо одне одному: « Доброго дня!».

  1. Перевірка виконання домашнього завдання - 2хв.

Дайте характеристику свого шляху до школи й рухові по мікрорайону, вулиці.

Фронтальне опитування

  • Якими видами громадського транспорту ти користуєшся?

  • Яких Правил для пасажира дотримуєшся на зупинках?

  1. Перевірка раніше засвоєних знань – 2 хв.

        1. Вправа « Знайди відповідність

1 Безпека пасажира – це…

1…односмугова, багатосмугова

2 Дорога буває…

2… бордюри, огорожі тощо

3 Пішохідний перехід може бути…

3…стрілки, острівці, «зебра» тощо

4 Дорожня розмітка горизонтальна…

4…надземний і підземний

5 Дорожня розмітка вертикальна…

5…дотримання вимог ПДР щодо пішохода

Відповідь: 1-5; 2- 1; 3-4; 4-3; 5-2.

        1. Техніка « Активна уява»

Уявіть, що ви проходите кастинг до конкурсу « Кращий пасажир року».

Що у вас є, щоб перемогти в ньому? Що треба здобути, розвинути, виховувати?

Опишіть вашу участь в конкурсі. Які питання вам можуть поставити члени журі? У які ситуації можуть ставити учасників конкурсу?


  1. Актуалізація опорних знань - 3 хв.

        1. Вправа « Мозковий штурм»

  • Які риси характеру дозволяють людині уникнути небезпек?

  • Чи доводилося комусь із вас бути свідками небезпечної поведінки людей на зупинках громадського транспорту?

        1. Розвязання проблемних питань

  • Чому заборонено входити до метро з морозивом?

  • Про що мають дбати люди на високих підборах, користуючись ескалатором у метро?

  1. Мотивація навчальної діяльності – 2 хв.

Вправа « Мікрофон»

  • Як сісти до транспортного засобу, якщо зупинка знаходиться посередині вулиці?

Життєві навички, які ви здобудете на сьогоднішньому уроці, допоможуть: навчитися правил безпеки на зупинках громадського транспорту; уникнути небезпечних ситуацій під час посадки й висадки на зупинках громадського транспорту; навчитись безпеці пасажира.

  1. Повідомлення теми й очікувальних результатів – 1 хв.

Тема: Безпека на зупинках громадського транспорту. Безпека пасажира.

Очікувані результати: учні мають називати небезпеки, що можуть виникнути на зупинках громадського транспорту; учні мають пояснювати небезпеку переходу дороги на зупинці громадського транспорту; учні мають складати правила поведінки на зупинці; учні мають виконувати правила безпечної поведінки на зупинці.

  1. Вивчення нового матеріалу – 12 хв.

        1. Розповідь вчителя « Види громадського транспорту» ( супроводжують демонструванням предметних малюнків; підручник, с.27)

        2. Правила посадки і висадки в місцях громадського транспорту ( Слайди 1-5)

        3. Правила поведінки пасажирів в салоні транспортного засобу. ( Слайд 6)

        4. Місця підвищеної небезпеки в салонах громадських них засобів різних видів.

Найнебезпечніші – кабіна водія й передні сидіння; задні сидіння, майданчик біля входу небезпечні через скупчення пасажирів, яким немає за що триматися: проходи й виходи, місця біля дверей – є небезпека випасти з транспорту. Висновок : середня частина салону транспорту є найнебезпечнішою.

  1. Оздоровлювальна вправа « Поспішаємо на виставку) – 5 хв.

Ми по вулиці ідемо,

Гарно всі себе ведемо. (Ходьба на місці)

Ось і « зебра», зупинись.

Вліво, вправо подивись. ( Повороти голови вліво – вправо)

Вільно скрізь, машин нема,

Йду по зебрі прямо я. ( Ходьба на місці)

До театру ми прийшли,

Тихо в залу ми зайшли,

Зайняли свої місця,

Почалася виставка ця. ( Присідання).



  1. Узагальнення й систематизація навчального матеріалу- 12 хв.

        1. Розфарбуй знаки, які допоможуть тобі знайти зупинки громадського транспорту.

        2. Рольова гра «Знімання фільму». Робота в парах

Мета: відпрацювання моделі безпечної поведінки на зупинках громадського транспорту.

Об’єднатися в 5 групи : « Автобус», « Метро», « Трамвай», «Тролейбус», «Маршрутні таксі».



        1. Вправа « Що? Хто? Як? Де? Коли?»

Мета: складання « життєвої програми», планування учнями бажаного результата щодо власної безпеки як пасажира громадського транспорту.

Завдання: прочитати обіцянку самому собі за відповідями на запитання в моделі – схемі:


БЕЗПЕКА НА ЗУПИНКАХ ГРОМАДСЬКОГО ТРАНСПОРТУ. БЕЗПЕКА ПАСАЖИРА.







ЩО ?

КОЛИ ?


ХТО ?

ДЕ ?

( Наприклад: (Що?) Правила користування громадським транспортом; (Хто?) я; (Де?) на дорозі та зупинках; (Коли?) надалі завжди… зобов’язуяся виконувати). Складання пам’ятки пасажира..

  1. Підбиття підсумків уроку - 3хв.

Рефлексія

Знання правил безпеки пасажира на зупинках громадського транспорту дозволять мені бути (стати, відчувати тощо)…



Коментоване оцінювання роботи класу, учнів. Виставлення оцінок в журнал, щоденники.

  1. Домашнє завдання -2 хв.

Обов’язкове: опрацювати матеріал підручника із вивченої теми ( с. 27-32); додаткові ( на вибір, за бажанням) : спостереження протягом тижня за власною поведінкою щодо дотримання правил безпеки пасажира на зупинках громадського транспорту; придумати проблемну ситуацію з теми, що вивчали на уроці, й алгоритм виходу з неї; оформити для класного куточка пам’ятку «Безпека пасажира».

Література.



  1. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. №1392

  2. Бойченко Т. Є, Васильченко С.В, Н.І. Гущина та ін./  підручник Основи здоров’я для 5-го кл. загальноосвіт. навч. закладів – К. : Генеза, 2013. – 208 с. : іл.

  3. Наволокова Н. П. Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій. – Х. : Вид. група « Основа», 2012. – 176 с.

  4. Наволокова Н. П., В.М. Андрєєва. Практична педагогіка для вчителя. – Х. Вид.група « Основа», 2009. – 117, [3] c.

  5. Садкіна В.І. 101 цікава педагогічна ідея. Як зробити урок. – Х. : Вид.група «Основа», 2008.

  6. Сиротенко Г.О. Сучасний урок: інтерактивні технології навчання. – Х. : Вид.група «Основа», 2003.

  7. Обертинська А. Твої дороги. Дорожня грамота. – К. : « Росава». 2008


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка