Тема. Конституційні права і свободи людини і громадянина. Як реалізувати і захистити права і свободи. Які основні обов’язки закріплює Конституція України Мета




Скачати 63,79 Kb.
Дата конвертації08.03.2019
Розмір63,79 Kb.
Правознавство 9 клас Вчитель Гуназа О.М.

Урок № Дата

Тема. Конституційні права і свободи людини і громадянина. Як реалізувати і захистити права і свободи. Які основні обов’язки закріплює Конституція України

Мета. Ознайомити учнів з основними конституційними правами, свободами та обов’язками людини та громадянина України, розкрити юридичний зміст окремих конституційних прав і свобод людини та громадянина; розвивати уміння коментувати окремі статті Конституції України, пояснювати юридичний зміст окремих конституційних прав і свобод людини і громадянина, описувати конституційні обов’язки громадян України, аналізувати правові ситуації щодо дотримання чи порушення основних прав та свобод людини і громадянина; сприяти усвідомленню уявлення про необхідність реалізації громадянином конституційних прав і свобод і виконання обов’язків; виховувати в учнів почуття патріотизму, шанобливого ставлення до законів та державних символів України

Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу

Обладнання: підручник, витяг з Конституції України, витяг із Закону України «Про військовий обов’язок та військову службу», роздатковий матеріал, презентація, медіа проектор

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Вправа «Знайомство».

Доброго дня, перш ніж розпочати наш урок давайте познайомимося. І пропоную я вам познайомитися за допомогою такої вправи.(Слайд 1 ) Розпочну я - «Я Оксана Михайлівна, люблю свою роботу». Дякую. Дуже приємно. Я впевнена, що мені буде цікаво з вами працювати. Тож до роботи.



ІІ. Оголошення теми та мети уроку.

Вчитель Отже, тема нашого уроку (Слайд 2) «Конституційні права і свободи людини і громадянина. Як реалізувати і захистити права і свободи. Які основні обов’язки закріплює Конституція України» (запис в зошити)

На цьому уроці ми разом повинні вирішити такі завдання: (Слайд 3)



  • отримати знання про конституційні права, свободи та обов’язки людини та громадянина України;

  • вміти коментувати статті Конституції України та закону України «Про військовий обов’язок та військову службу»;

  • пояснювати юридичний зміст окремих прав, свобод та обов’язків людини та громадянина;

  • аналізувати правові ситуації щодо дотримання чи порушення основних прав і свобод людини та громадянина

(Слайд 4)Девізом нашого уроку є таке твердження: «Немає прав без обов’язків, немає обов’язків без прав»

Отже, діти наш девіз буде одночасно і проблемою уроку. По закінченню уроку ви повинні дати відповідь на запитання : «Чи погоджуєтесь ви з цим твердженням»



ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Вправа «Мозковий штурм»

Перш ніж ми перейдемо до реалізації нашого уроку ми повинні з’ясувати чим відрізняється поняття людина та громадянин (відповіді дітей)(Слайд 5)

(Людина це біологічна категорія, що визначає належність живої істоти до людського роду за певними анатомічними особливостями та фізіологічними функціями.



Громадянин — людина, що має стійкий правовий зв’язок з конкретною державою, що проявляється у взаємних правах та обов′язках.)

  • Хто може бути громадянином України?

  • Які підстави набуття громадянства України ви знаєте?

IV. Вивчення нового матеріалу.

Приступаємо до вивчення нового матеріалу.



На уроці ми будемо працювати за таким планом (записуємо в зошити план) (Слайд 6)

План

  1. Конституційні права та свободи

  2. Конституційні обов’язки громадян України

Діти ми з вами знаємо, що кожна людина має права, свободи та обов’язки.

  1. Робота з понятійним апаратом (метод фехтування)

Права – це можливість людини існувати і розвиватися як особистість, задовольняти свої потреби, здебільшого закріплені законодавством

Свободи – це незалежність індивіда від влади держави у певних діях і визначають межі державного втручання у сферу особистості

Обов’язки - це сукупність моральних зобов'язань людини перед іншими.

А тепер давайте перевіримо чи правильні наші думки(Слайд 7)

  1. Бесіда з учнями

  • в чому відмінність між цими поняттями»;

  • в яких документах закріпленні основні прав, свобод та обов’язків людини та громадянина (слайд 8) (КУ, Декларація прав людини)

  1. Робота в групах з документом. А зараз попрацюємо в групах, розділіться будь-ласка на три групи. (учні обирають папірці і формують групи).

В кожної групи на парті лежить витяг з КУ, це розділ ІІ КУ який має назву «Права, свободи та обов’язки людини та громадянина». (із змінами та доповненнями). Доречі, діти, а чи знаєте ви коли ВР прийняла зміни до нашої Конституції, яка подія знаменувала цьому? В цей розділ входять статті із 21 по 68. (кожна група опрацьовує розділ по завданнях).

1-група права людини та громадянина. На основі документу ви повинні назвати права які мають люди за КУ. (Слайд 9)

З давніх- давен люди мріяли про щасливе життя без насильства, жорстокості і приниження. Для досягнення цього вони повинні мати певні права - права людини. Тільки в ХХ ст.,переживши дві криваві світові війни, світ прийшов до визнання прав людини найвищою цінністю людства, яку має забезпечити кожна демократична держава і світове співтовариство в цілому.

10 грудня 1948 р. -Генеральна Асамблея ООН на засідання в Парижі прийняла Загальну декларацію прав людини.

Вчитель. Діти, а чи можемо ми захистити свої права і де? (Слайд 10 )

  • органи внутрішніх справ;

  • органи юстиції;

  • прокуратура;

  • адвокатура

  • судові органи

Чи є підтвердження ваших слів в опрацьованому документі?

(давайте звернемось до ст.55,59 КУ)


2-група свободи людини та громадянина. Учні називають свободи людини і громадянина. (Слайд 11)

А зараз, щоб трішки зняти напругу я пропоную вам вправу (Слайд 12) «Не втручайся у свободу іншого»



(Моя свобода  закінчується  там, де  починається  свобода  іншої  людини».)

Вчитель. Діти, а зараз давайте звернемося до підручника ст. 66. (кожна група отримує ситуацію та аналізує її)

3-група обов’язки громадян України (Слайд 13)

(коментування ст.65-68)

Робота з понятійним апаратом (Слайд 14)

Податки - це встановлені вищим органом законодавчої влади обов'язкові платежі, які сплачують фізичні та юридичні особи до бюджету у розмірах і у термінах, передбачених законодавством.

Вчитель. Діти, а зараз давайте звернемося до підручника ст. 69. (кожна група отримує ситуацію та аналізує її)

V. Закріплення знань, умінь і навичок

  1. Вправа «Руханка» (Слайд 15)

  2. Вправа «Займи позицію» - обговорення проблемного питання. А зараз давайте повернемося до нашого проблемного питання: «Немає прав без обов’язків, немає обов’язків без прав». (Слайд 16)

Чи погоджуєтесь ви з цим твердженням? Тож давайте проведемо вправу «Займи позицію»

VI. Підсумок уроку

Рефлексія

Отже, діти підходить до завершення наш урок. Мені б хотілося знати чи корисний був для вас цей матеріал? Що нового ви дізналися на уроці? Де ви зможете використати отримані знання?



VII. Домашнє завдання

  1. Параграф 9

  2. Ст.69 проаналізувати ситуації за допомогою витягу із закону


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка