Тема. Конструкційні матеріали та їх види




Дата конвертації19.11.2018
Розмір8,15 Mb.
Урок 6

Тема. Конструкційні матеріали та їх види.

Мета уроку: засвоєння знань про види та способи вибору конструкційних матеріалів; формування практичних вмінь визначати види конструкційних матеріалів за їх властивостями; сприяння розвитку пам’яті; виховування інтересу до роботи з різними матеріалами.

Об’єкт навчальної діяльності: виготовлення аплікацій із шпону.

Обладнання: шпон різних порід, ножиці, косинці, олівці, клей ПВА, аркуш паперу А4.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Орієнтовний план проведення уроку:

І. Організаційна частина.

ІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу.

ІІІ. Мотивація навчально – трудової діяльності.

ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

V. Вивчення нового матеріалу.

VI. Практична робота.

VII. Заключна частина.

Хід уроку

І.Організаційна частина.

● Перевірка у присутніх наявності спецодягу, робочих зошитів тощо.

● Призначення чергових.

ІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу.

Методом бесіди з’ясовую такі питання:

► Що називають кресленням?

► Які ви знаєте види ліній на кресленні?

► Як та де їх використовують?

► Чи достатньо мати креслення для того, аби виготовити спроектований виріб?



ІІІ. Мотивація навчально – трудової діяльності.

Для того, щоб створити виріб (іграшку, кухонну дошку, поличку тощо), необхідно мати не лише креслення цього виробу, але й відповідні знання про матеріали, з яких буде виготовлятися виріб. Такий матеріал називають конструкційним. Для різних об’єктів добирають конструкційні матеріали з різними властивостями, які відповідають функціональним, технологічним або ергономічним вимогам майбутніх виробів. Отже, нам сьогодні необхідно з’ясувати, який матеріал буде найбільш придатним для виготовлення нашого виробу.



ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку: ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку:

● засвоєння понять про види конструкційних матеріалів;

● показники якості конструкційних матеріалів (деревина).

V. Вивчення нового матеріалу.

1) Поняття про конструкційні матеріали.

2) Види конструкційних матеріалів, їх властивості та характеристики.

1) Конструкційні матеріали – це матеріали, які застосовують у виробництві для виготовлення різного роду виробів. Розрізняють такі конструкційні матеріали: деревина, метал, пластмаса, скло та ін.

2) Кожен із конструкційних матеріалів має свої властивості, деревина, наприклад, м’яка та легка, вона є діелектриком, тобто не проводить електричний струм. Її широко використовують у будівництві, виготовленні меблів тощо. Метали є твердими та пластичними, вони є провідником (проводять електричний струм), їх широко використовують у машинобудуванні, електротехніці, будівництві.

Пластмаса – це синтетичний матеріал – діелектрик, саме пластмасу дуже часто використовують для ізоляції електричних пристроїв та проводів, порівняно з металами, пластмаса легка.

Скло – твердий, важкий та крихкий матеріал, проте його позитивною властивістю є прозорість, саме через це його використовують у будівництві, у машинобудуванні та інших видах виробництва. Скло також не проводить електричний струм, тому його часто використовують у електротехніці для ізоляції небезпечних поверхонь. Часто зі скла виготовляють різного роду прикраси.

VI. Практична робота.

1. Вступний інструктаж.

Завдання. З нарізаного шпону різних порід деревини шириною 14мм на аркуші паперу формату А4 наклеїти аплікацію.


2. Поточний інструктаж:

нагадати учням, що деревина має не лише колір, але й текстуру, запах (для активізації знань поставити запитання: «Які матеріали не мають запаху, на відміну від деревини?»);

● звернути увагу дітей на те, що зі склом необхідно поводитись обережно – воно має більш загострені кромки, ніж деревина або метал.

3. Заключний інструктаж.

Аналіз виконаної роботи, відзначення кращих.



VII. Заключна частина.

1. Усвідомлення досягнутих результатів.

Пропоную учням відповісти на такі запитання:

а) Що нового ви дізнались на уроці?

б) Як ви зможете використати знання про конструкційні матеріали (і чи зможете взагалі) під час виготовлення свого виробу?

в) Який конструкційний матеріал, на вашу думку, найбільш зручний для виготовлення запланованого виробу?

2. Підбиття підсумків.

● Виставлення оцінок за роботу на уроці.



● Домашнє завдання: принести ножиці, олівець, косинець, клей ПВА.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка