Тема. Німеччина. Епоха революції і Веймарська республіка.



Скачати 56.39 Kb.
Дата конвертації11.12.2018
Розмір56.39 Kb.
03.03.14

Тема. Німеччина. Епоха революції і Веймарська республіка.(10клас.Всесвітня історія).

Мета:

1. Охарактеризувати Листопадову революцію в Німеччині; пояснити як було встановлено Веймарську республіку в Німеччині.

2. Розвивати вміння учнів порівнювати, аналізувати і критично оцінювати історичні факти та діяльність осіб.

3. Виховний аспект уроку реалізується на підставі знайомства учнів із революційними подіями в Німеччині в період 1919-1923 рр.



Тип уроку:

вивчення нового матеріалу



Обладнання: підручник, атлас, ілюстративний і дидактичний матеріал.

Основні терміни: Листопадова революція, Веймарська республіка.

Основні дати: 1918р.-Листопадова революція в Німеччині, 1919р.-встановлення Веймарської республіки.

Історичні постаті: Фрідріх Еберт, Карл Лібкхнет.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель повідомляє учням тему й основні завдання уроку.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Запитання і завдання

1. Як розгортались події Першої світової війни в 1918р.?

2. Які обмеження накладалися на Німеччину відповідно до Версальського мирних договорів?

3. Cпираючись на карту, вкажіть,якою була територія Німеччини після Першої світової війни?



ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Листопадова революція 1918р. в Німеччині.

Розповідь учителя

У 1918р. для правлячих кіл Німеччини стало зрозуміло, що війну програно. Хоча бойові дії не велися на території країни, війна їй коштувала надзвичайно дорого. Кількість загиблих перевищила 2 млн.осіб, а поранених і скалічених – кілька мільйонів. Загострення матеріальних проблем викликало масове невдоволення населення та антивоєнні виступи. До цього додавалися відсутність у Німеччині реальних демократичних прав і свобод, дискредитація влади імператора як відповідального за існуючу ситуацію. Усе це стало причинами початку революції в Німеччині.

Приводом до революції стало повстання військових моряків 3 листопада 1918 р. у місті Кілі. Вони були обурені спробою німецького командування кинути свій флот в останній бій,щоб, пожертвувавши ним,домогтися вигідних умов. Перехід влади в Кілі до рук повсталих моряків і заснування ними першої в Німеччині ради викликав ланцюгову реакцію в усій країні. 7-9 листопада революційна хвиля охопила всі великі міста, усвідомивши фактичну втрату контролю над ситуацією в країні,заявив про зречення кайзера Вільгельма ІІ, призначення виборів до Національних зборів, власну відставку і передачу влади соціал-демократу Ф.Еберту.

Постать в історії

Фрідріх Еберт (1871-1925)

2.УСТАНОВЛЕННЯ ВЕЙМАРСЬКОЇ РЕСПУБЛІКИ

Розповідь учителя

Національні збори працювали 6 лютого-31 липня 1919р. у відносно спокійному провінційному місті Веймарі на півдні Німеччини. В останній день роботи вони прийняли конституцію, яка разом із республікою, створеною на її основі, здобула назву Веймарської.



Робота з документом

Витяги з Веймарської конституції

Стаття 20. Рейхстаг складається з депутатів німецького народу.

Стаття 21. Депутати є представниками всього народу. Вони підкоряються тільки своїй совісті та не зв’язані мандатами.

Стаття 22. Депутати обираються загальною, рівною, прямою й таємною подачею голосів на засадах пропорційного представництва, чоловіками і жінками, які досягли 20-річного віку.

Стаття 23. Рейхстаг обирається на чотири роки.

Стаття 41. Президент імперії обирається всім народом. Може бути обраний кожний німець, якому виповнилося 35 років.

Стаття 43. Президент імперії обирається на сім років.

Стаття 109. Усі німці рівні перед законом. Чоловіки і жінки мають у принципі однакові права і несуть однакові обов’язки. Публічно-правові привілеї та обмеження, зумовленні народженням або станом, підлягають скасуванню.

Стаття 114. Свобода особистості є недоторканою.

Стаття 115. Житло кожного німця є його вільним сховищем. Воно недотор-канне.

Стаття 118. Кожен німець має право в межах загальних законів висловлювати свої думки…цензура не допускається.

Стаття 123. Усі німці мають право збиратися мирно та без зброї, не роблячи попередньої заяви й не питаючи особливого дозволу.

Стаття 124. Усі німці мають право утворювати союзи або спілки в цілях, що не сперечать кримінальним законам….

Стаття 125. Гарантується свобода слова й таємнийя виборів.

Стаття 153. Власність забеспечується конституцією.

Запитання до документа

1. Як за Веймарською конституцією формувався рейстаг?

2. Які права і свободи надавалися громадянам?

3. Чи можна стверджувати, що Веймарська конституція мала демократичний характер? Обгрунтуйте свою точку зору.



Робота з поняттями: революція, республіка, демократія, президент, авторитаризм

Колективна робота з підручником

Учні самостійно опрацьовують відповідний матеріал параграфа, визначаючи, які нові особливості у розвитку Німеччини в розгляданий період. Учитель систематизує й уточнює результати учнів.



ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

Бесіда за запитаннями

1. Які події започаткували Листопадову революцію в Німеччині?

2.Хто став першим президентом Веймарської республіки?

3. Що таке авторитаризм?



V. ПІДСУМКИ УРОКУ

У Німеччині в результаті Листопадової революції було повалено монархію й встановлено республіку, яка за назвою місця прийняття конституції здобула назву Веймарської. Нова республіка одразу після виникнення зіткнулася з надзвичайно важкими наслідками Версальського мирного договору. Погіргешення ситуації в країні сприяло зростанню соціальної напруги.



VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати відповідний параграф підручника

2.Повторити матеріал про участь Італії у Першій світовій війні

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ МИКОЛАЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

МИКОЛАЇВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №29

МИКОЛАЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ТЕМА УРОКУ: “Німеччина. Епоха революції і Веймарська республіка

10клас

ВЧИТЕЛЬ ІСТОРІЇ І ПРАВОЗНАВСТВ МОРОЗ ЕВГЕН ОЛЕКСАНДРОВИЧ



Миколаїв 2014
Каталог: attachments
attachments -> Обґрунтування вибору проблеми
attachments -> Обладнання: комп’ютерні слайди, тексти поезій Архілока, Тіртея Актуалізація опорних знань
attachments -> Урок з Зарубіжної художньої культури 11 клас Культова арабо-мусульманська архітектура
attachments -> Склад і функції крові. Лабораторна робота. Мікроскопічна будова крові людини та жаби
attachments -> Серцево судинні
attachments -> Тема: Хімія та їжа Девіз: Хіміки це ті, хто дійсно розуміють світ!
attachments -> План Пояснювальна записка. Тема Науково-теоретична підготовка вчителя фізичної культури. Тема Питання педагогіки та психології в фізичному вихованні
attachments -> Урок Обміркуйте ситуацію


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка