Тема. Основні підходи до проектування навчального веб-середовища, що сприяють вивченню української мови Мета




Скачати 221,3 Kb.
Дата конвертації31.08.2018
Розмір221,3 Kb.
Тема. Основні підходи до проектування навчального веб-середовища, що

сприяють вивченню української мови

Мета: створити віртуальне е-середовище, що слугуватиме активній

взаємодії вчителя та учня як на уроці, так і в позаурочний час;

використовувати такі веб-інструменти, які б розвивали розумову і

пізнавальну активність школярів, допомогли ефективно підготуватися

до ЗНО, сприяли соціалізації дитини.

Обладнання: мультимедійний проектор, 3D відео, правила клубу,

завдання "Творчого навчання" з п’яти предметів.







Хід роботи

Слайди

1.



3D відео "ZNO club вітає"

Привітання гостей членами клубу.

Учень. І в літню днину, і в зимовий час,

Учениця. У ЗНО клубі зустрінуть Вас!

Учень. Високоповажне товариство раді ми вітати,

Учениця. Дещо з наших правил необхідно знати.

Учень. Правило № 1.Спілкуймося легко!

Учень. Правило № 2. Пересуваймося вільно!

Учень. Правило№3. Навчаймося разом!

Учень. Правило № 4. Пишімо коментарі!

Учениця. Правило № 5.Візуалізуймо бажання. Пам'ятаймо правило трьох"Н":немає нічого недосяжного!

Учень. Запрошуємо приєднатися до нашого клубу!

(вручення бейджів гостям – новим членам клубу).

Час: 3 хвилини

3D відео

"ZNO club вітає"

2.

Слово вчителя

Ласкаво просимо до нашого шкільного медіасвіту!

Сучасні учні – мережеве покоління, – для яких електронний спосіб отримання інформації є звичайною складовою життя.

Система примусу відходить у минуле. У найближчому майбутньому замість того, щоб заставляти вихованців засвоювати ті чи інші знання, учитель спонукатиме їх самостійно включатися в навчальний процес. Усі необхідні технології для цього уже існують.

Які ж основні підходи до проектування навчального веб-середовища, що сприяють вивченню української мови,

або як створити віртуальний майданчик, що слугуватиме активній взаємодії вчителя та учня як на уроці, так і в позаурочний час і допоможе вихованцям якісно підготуватися до екзамену.



Час:18-22 хвилини
2

Знання в сучасному світі:епоха саморозвитку
_________________

3



Основні підходи до проектування навчального веб-середовища (тема)

3.

"Щоб перетравлювати знання, треба поглинати їх з апетитом",— наголошував Анатоль Франс.


  • Запитання до учнів

У яких випадках матеріал засвоюється набагато швидше і сприймається із задоволенням?

(відповіді учнів)



4

Щоб перетравлювати…

4.

Так. Самомотивація – двигун навчання. Уміння самовдосконалюватися визначає кар’єрні досягнення.

5

Самомотивація…

5.

Кожна людина в сучасному світі розуміє ту міру відповідальності за своє життя, яку вона несе. Ніхто не допоможе стати освіченою та успішною особистістю, якщо вона сама не захоче і не навчиться цього.

Тому єдиною константою для досягнення  успіху і в on-line, і в  оff-line лишається наша працьовитість, а головне – уміння приймати виклики життя.




7.

Підручники, посібники, словники, тека учнів, конспект учителя (демонстрація матеріалу), ДІЗ до 17:00 години — так виглядала підготовка до ЗНО з мого предмету в недалекому 2011 році.



8.

Сьогодні, на щастя, маємо передову технологію самоосвіти – онлайн-навчання, – розраховане на дітей, здатних працювати самостійно, без постійного підштовхування, що може слугувати потужним поштовхом для саморозвитку та самореалізації.

_______________________________________________

(сайт"Вишнецвіт"(http://natalka22.dp.ua/)

"Прагни! Розвивайся! Досягай!"— гасло віртуального інформаційно-пізнавального майданчика, який обєднав учителів і учнів. Це комплексний допоміжний засіб самовдосконалення через ефективне і широке застосування новітніх інформаційних технологій;систематичне оновлення джерельної  бази із Всесвітньої  мережі.
Дивовижні онлайн-можливості допомогли поєднати  кращі інтернет-ресурси  з авторською пропозицією візуалізувати програмовий матеріал для удосконалення української мови, літератури,інформатики; розширити пізнавальні  обрії, зрозуміти, як захиститися  від небажаного шкідливого контенту.

6



Те, що ми знаємо…
_____________________

*Примітка:

слайди № 7-20 – у разі проблеми із сайтом
7

"Вишнецвіт"+ інші сайти



9.


10.

(сторінка е-посібника"Про головне")

Людина освічена – та, яка знає, де знайти те, чого вона не знає (Георг Зіммель).

У наш час з легкістю можна знайти необхідні відомості, але з такою ж легкістю можна й загубитися в позиціях Google, тому своїм вихованцям я рекомендую

такі сервіси  для  онлайн-навчання і підготовки до ЗНО:

EDUGET — інноваційна платформа онлайн-освіти; EdEra Books;"Prometheus";освітній портал "Академія", всеукраїнський освітній соціальний проект iLearn; освітній портал ЗНО КЛУБ.

Тут можна знайти інтерактивні підручники,відеоуроки, вебінари,аудіодиктанти, тести від досвідчених викладачів київських ВНЗ.



Діти, ви практично знайомі із сайтами навчальних курсів та освітнім порталом ЗНО клуб, скажіть, будь ласка, якому веб-ресурсу ви особисто віддаєте перевагу і чому?

(Відповіді учнів. Я часто заходжу на EDUGET



(сайт EDUGET (https://www.eduget.com)

і, не дивлячись на те, що не всі відеолекції та тестові матеріали безкоштовні, я віддаю перевагу саме цій інноваційній платформі, тому що це можливість навчатися в зручний час, знайомство з

досвідченими викладачами, авторами шкільних підручників і навчальних посібників з підготовки до ЗНО;

інтерактивний формат навчання: у відеолекціях використані сучасні технологічні; контроль знань відбувається в тестовому форматі. 

Відповіді учнів.А я хотів би виділити ЗНО КЛУБ – це

  (сайт ЗНО КЛУБ (http://znoclub.com)

освітній портал, який допомагає всім випускникам, старшокласникам та їх батькам разом безкоштовно готуватися до ЗНО.

На порталі можна знайти безліч теоретичних та практичних матеріалів з усіх предметів, новини про зовнішнє тестування та освіту в Україні, платформу з онлайн-тестами, інформацію про українські вузи, а також форум).



12

Усе для самозбагачення…
13,14

Сервіси для онлайн-навчання…



12.

Удосконалити знання з  української  мови найкраще допоможуть такі шість ресурсів:

"Мова – ДНК нації", лінгвістичний портал"Мова інфо", відеоуроки від Олександра Авраменка, "СловОпис", "Чиста мова" та досить молодий -"Тренажер з правопису української мови ".

На сторінках е-посібника можна побачити використання

даних матеріалів для удосконалення мовних навичок. (відкриваємо сайт "СловОпис" ( http://slovopys.kubg.edu.ua)

  • Запитання до учнів.

Чи відомий вам цей сайт?

     ( Відповідь. Так. Це "СловОпис" – мультимедійний проект студентів та викладачів Київського університету імені Бориса Грінченка, покликаний популяризувати



українську мову в Україні та за кордоном, розвивати лексичне багатство та культуру мовлення в суспільстві. СловОпис – продовження справи Бориса Грінченка в нових умовах, за допомогою найсучасніших технологій. Гасло проекту–“Відчуй  Мову!”).

15, №16



Ресурси для вдосконалення…



13.

Інформаційно-пізнавальні інтернет-проекти UA Modna, Український контент,АРАТТА,світоглядний портал"Рідна країна"- це надзвичайно цінне джерело для створення дидактичного матеріалу.     

  • Запитання до учнів

Яким сайтом ми найчастіше користуємося, де кожного дня нові цікаві публікації? Де можна знайти захопливі дослідження, висвітлення соціальних питань, авторські погляди на актуальні події, творчі та наукові доробки сучасників?!

(відкриваємо сайт UA Modna

(http://www.uamodna.com/about/)

(Учень.UA Modna . Це один із найкращих інформаційно-розважальна проектів, який об’єднує людей із усього світу.

    Гасло:будь українцем не за походженням, а за духом!

    Мета проекту - популяризація української культури та мистецтва за кордоном та інформування мешканців України про творчі, наукові та суспільні досягнення представників української діаспори).

17,18



Інформаційно-пізнавальні…



14.

  • Запитання до учнів

Хто нас навчить орієнтуватися у світі медіа,критично сприймати інформацію, яку ми отримуємо щодень із різних медіаканалів?

( Відповідь учнів. Мультимедійні  онлайн-посібники, інтернет-видання  про  медіа. Це, перш за все, "МедіаДрайвер"та МедіаСапіенс.

(сайт"МедіаДрайвер"(http://mediadriver.online)

"МедіаДрайвер" — це мультимедійний онлайн-посібник. Він містить не лише текстову інформацію про різні типи медіа, але й чимало інфографіки, відео та навіть мультики. Також присутній ігровий елемент у вигляді тестів, проходження яких дозволяє отримати "Посвідчення медіадрайвера" — водія, який добре орієнтується у складних лабіринтах світу медіа).

19

Мультимедійні…

1.

15.

Учитель. Працюючи в Інтернеті, ми повинні дотримуватися мережевого етикету користувача, який мало чим відрізняються від правил в реальному житті.

Але у віртуального спілкування є свої особливості, тому існують деякі спеціальні пункти та терміни.

На першій сторінці віртуального посібника можна ще знайти

програмні  пакети  з   розробки  мультимедійних  навчальних  курсі; онлайн-конструктори  для  створення  тестів, вікторин,  дидактичних  ігор.

20

Мережевий  етикет  




16.

Щоб уникнути одноманітності, кожен розділ (сторінка посібника), що відповідає лінгвістичному блоку, має свою послідовність викладу матеріалу.

Наприклад, "Звуки натхнення"знайомлять із…

(відкриваємо сторінку е-посібника"Звуки натхнення"

й лаконічно аналізуємо її)

А сторінка "Секрети Логоса"починається з…

(відкриваємо сторінку"Секрети Логоса")

Ми з учнями не пасивні споживачі якісного медіа продукту, адже не весь навчальний матеріал, що сприймається краще візуально, можна знайти в картинках, тому, використовуючи новітні медіаосвітні технології, ми активно долучаємося до створення маленьких медіа шедеврів,які допомагають нам краще запам’ятати вивчене.

Саме тому кожен блок е-посібника закінчується "Творчим навчанням".

(відкриваємо сторінку "Шукаємо наголос")

(Розповідь про те, як Тагул наголос допомагає запам’ятати і які ресурси найкращі для створення хмаринок слів).



  • Приклади використання можна побачити на сторінках учнівських блогів.

(відкриваємо сторінку"Правописний фітнес")

Щоб гарно скласти ЗНО, треба знати винятки із правил, а допоможе нам в цьому колаж.



  • Приклад візуалізації винятків — на сторінках учнівських блогів.

(відкриваємо сторінку е-посібника"Звуки натхнення")

А ось "Творча  мить  разом  із  Playcast", листівкою нашого часу, де поєдналися слова, малюнки, музика, це унікальний маленький шедевр, який можна надіслати поштою, SKYPE, чи просто розмістити в галереї.



( демонстрація Playcast + читання наживо (уривочок).




сайт "Вишнецвіт"


17.

17.

Пропоную невеличкий огляд учнівської та вчительської медіапродукції під гаслом "Навчання як хобі".

(презентація з 21 слайда з музикою)

Підготуватися до уроку, зібрати необхідні матеріали з Інтернету допоможуть Падлет, віртуальна дошка; інтерактивна картинка. Оволодівши унікальним мистецтвом візуалізації мислення – ментальною картою, можна запропонувати вихованцям узагальнити матеріал з теми, доповнити його картинками, відео.



_________________________________________________

Навчатися цікаво – це розповідати історії

Створюйте історії про слова, вивчаючи етимологію,це допоможе не тільки покращити правописні навички, а й розширити словниковий запас”,- радить експерт з грамотності Місті Адінау (Misty Adinou).

(Сторітелінг (із англійської так і перекладається – розповідання історій). А ще ці історії можна візуалізувати за допомогою сервісів для створення коміксів і ось вже і не так важко запам’ятати фонетику чи розділи мовознавства.

_________________________________________________

Рекомендую маловідомі в широких колах користувачів, але дуже гарні програми для створення презентацій.

__________________________________________________

Щоб заінтригувати учнів на уроці чи під час виконання домашнього завдання, пропоную вихованцям яскраві



QR- коди, куди можна заховати практично усе.

_________________________________________________



Буклети – замість сумних та невеселих рефератів, а постери – чудові помічники- інформатори, щоб учні не відставали від мистецьких новинок нашої Батьківщини.

Книги: 12 книг для відчайдушних книгоманів.

Мультфільми: українська анімація жива: креативні мультфільми від молодих вітчизняних аніматорів.

Кіно: 10 найкращих українських фільмів 2016 року. Дивись своє!

_________________________________________________

Останній слайд.

31"Є тільки два способи…" ( читаю написане)


21

Візуалізація навчального матеріалу

22 (інтер.карт.)

23 (падлет)

24 (карта пам.)


________________


25 (комікси)
_______________
26 (презентації)

________________


27 (тагул)

28 (QR- код)

______________
29 (буклет)

30 (постер)

31

"Є тільки два способи…"



18.

Про диво… Навчаймося разом!

Пропонуємо Вам майстер-клас від учнів 10 класу.

Оскільки ЗНО складається із трьох предметів (два на вибір) обов’язкових і декількох самостійно вибраних

(наші вихованці віддають перевагу хімії та географії),



ми пропонуємо долучитися і візуалізувати важку для запам’ятовування тему з кожного озвученого предмету, використовуючи медіаосвітні технології навчання.

Предмет. Українська мова

Тема. Фразеологія як розділ мовознавства

Сервіси для створення навчальної наочності. LearningApps.org. Мультимедійні та інтерактивні вправи (https://learningapps.org)

__________________________________________________

Предмет. Математика

Тема. Рівняння і нерівності.

Функції та їх графіки

Сервіси для створення навчальної наочності.

Padlet – віртуальна дошка (https://padlet.com)

________________________________________________

Предмет. Історія України

Тема. Українська революція та проголошення

незалежності

Сервіси для створення навчальної наочності.

Timetoat збереження і публікація хронологічних

стрічок на будь-яку тему (http://www.timetoast.com/)

______________________________________

Предмет. Хімія

Тема. Кислоти

Сервіси для створення навчальної наочності. MindMeister – інтелект-карта для візуалізації мислення

(https://www.mindmeister.com/ru)



________________________________________________

Предмет. Географія

Тема. Природно-ресурсний потенціал

Дніпропетровської області

Сервіси для створення навчальної наочності.

Google Maps - "жива карта"

https://support.google.com/maps/answer/)



Час: 15-18 хвилин

Блоги учнів

19.

Правило № 5.Візуалізуймо бажання. Пам'ятаймо правило трьох"Н":немає нічого недосяжного!

Представлення медіапродукту на задану тему з кожного предмету.

Блоги учнів


20.

Написання коментарів (якщо буде час).




21.

Вітання з Міжнародним днем рідної мови.

Вірш про українську мову.

Перегляд 3Д "Рідна мова як вишневий цвіт".


Час: 6 хвилин



Рідна мова…

22.

Підсумок зустрічі.

Усього: 45 хвилин


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка