Тема. Означення квадратного рівняння. Неповні квадратні рівняння




Сторінка1/2
Дата конвертації25.11.2018
Розмір0,51 Mb.
  1   2


Урок 1.

Тема. Означення квадратного рівняння. Неповні квадратні рівняння.

Мета: познайомитися з поняттям квадратного рівняння та його еле­ментами, показати необхідність уміння розв'язувати квадратні рівняння, сформувати поняття про неповне квадратне рівняння, організувати діяль­ність з розробки алгоритму розв'язування неповних квадратних рівнянь; організувати діяльність з розвитку увага, математичного мовлення, вміння виконувати дії за аналогією; створювати ситуацію успіху для фор­мування позитивного ставлення до себе «я можу», «у мене все вийде».

Тип уроку: засвоєння нових знань.

ХІД УРОКУ



  1. Організаційний момент (1—2 хв)

Девіз уроку:

Необхідно, щоб той, хто що-пебудь уміє,

навчав цього інших, які мають у цьому потребу.

Альбрехт Дюрер

2.Оголошення, представлення теми та очікування навчальних
результатів (5 хв)

Складіть рівняння до задачі.

Задача. Господарі вирішили огородити ділянку перед фасадом будинку, що прилягає до стіни. Довжина використаної сітки становила 42 м, а площа ділянки, яку огородили, — 216 м2. Яка довжина й ширина ділянки?

Учні класу працюють у парах. Складене рівняння перевіряється учня­ми за заздалегідь заготовленими записами за дошкою. Оскільки площа 216 м2, складаємо рівняння: х(42-2х)=216, 42х-2х2 =216.

Таке рівняння поки що ми розв'язати не можемо, це новий для вас тип рівнянь, що називаються КВАДРАТНИМИ.



  1. Надання необхідної інформації (5 хв)

Означення. Рівняння вигляду ахг +Ьх+с=0, де х — змінна, а, Ь, с — деякі числа, та а≠ 0, називаються квадратним;

а називається першим коефіцієнтом; Ь —- другим коефіцієнтом; с — вільним членом.

Обговорюються такі питання:

1.Чому означене рівняння називається квадратним?

2.Навіщо накладені обмеження для а?



Яких значень можуть набувати коефіцієнти? Навести приклади.

Назвати коефіцієнти у квадратному рівнянні:



а)3х2+8х+6=0; б)6х2 -Зх+10=0; в)-2х2+7х-3=0; г)3х-5х2=5.

Назвати квадратне рівняння, якщо а =4, b=-8, с=4; а =-6, b=15, с=1.

  1. Інтерактивна частина (7 хв)


І. Виписати коефіцієнти квадратного рівняння









Клас об’єднується у малі групи по чотири особи (1-ша парта повертається до другої, 3-тя до четвертої. Маємо 6-8 груп). Кожна група отримує картку, яку треба заповнити. Після розв'язування отриманих вправ і складання своїх, групи по колу міняються картками. Друга група перевіряє роботу першої групи, виконує складне завдання і оцінює роботу.
ІІ. Скласти 5 квадратних рівнянь для другої групи

Оцінка роботи першої групи (оцінюється другою групою). Максимум 10 балів

5. Надання необхідної інформації (10 хв)

Звертається увага на рівняння з картки, в яких дістали нульові коефі­цієнти. Аналізується, чому це можливо, повторюється означення квадрат­ного рівняння.

Які варіанти рівнянь можна дістати, якщо коефіцієнти рівнянь будуть набувати нульових значень?

Неповні квадратні рівняння ах2 +Ьх+с=0


Складемо алгоритм розв'язання неповних квадратних рівнянь. Обговорюється питання про можливу кількість дійсних коренів квад­ратного рівняння залежно від його коефіцієнтів.

6. Засвоєння вмінь та навичок (10 хв)

1)Наведіть приклади неповних квадратних рівнянь.

2)Розв'язування вправ № 845-853(приклад а).

7. Підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку узагальнення
теоретичного матеріалу, наведення прикладів

Питання. Чи достатньо ми сьогодні вивчили нового, щоб розв'язати квадратне рівняння, що дістали під час розв'язування проблемної задачі? Можливо, ми зможемо знайти метод розв'язання на наступних уроках.

8. Домашнє завдання

Опрацювати відповідний текст підручника.

Виконати завдання 858, 860, 863, 867.
Урок 2.

  1   2


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка